Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:42 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 81 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Окт 08, 2013 7:31 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Преди няколко дена се получи сблъсък между двама вече излетял пилот и излитащ тандем. След удара, 30% от крилото колапсира и тандемния пилот прекрати излитането, а другия пилот продължи полета си.
Преди излитането едното крило бе приготвено на 30-40 метра над другото и на около 5 метра встрани от него.
Мисля че всеки може да се отклони на 10-20 метра встрани при излитането и считам че вината е в тандемния пилот, който не погледна назад преди да напълни крилото си.
Въпреки, че според тандемния пилот задния трябва да пази предния, мисля при излитането е точно обратното
- преди да вдигнете крилото гледайте да не ви налети друг излитащ по-горе, защото той има голяма скорост която не може да спре и управлява лесно.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +14 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Окт 08, 2013 8:44 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Абсолютна тъпотия е хората във въздуха да се съобразяват с хората на земята. Най-малкото - как пилота, който е във въздуха ще знае тоя долу кога ще реши да си напълни крилото? Това ли трябва да следи или собствения си полет?
Мен когато ме учиха една от проверките преди излитане беше точно въздушното пространство.
Това оправдание ми напомня на Угринов.. Бяхме на Околчица в същия ден, в който беше тренировката за състезанието на дъртите. Излитаме си от старта за пара, а те си чакат на рампите. По едно време почнаха да свиркат нещо тия на рампата, гледам един от нашите търси термика пред рампите (по принцип на Околчица стържеш по ръбчето, защото е скала и пуска). Не е направил повече от 2-3 змейки, после се махна. По-късно Угринов в кръчмата тръгна да обяснява как те не могли да излетят заради нас и да сме си научили хората. Ама да де, то на него това му трябва - оправдание, за да не излети.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Окт 08, 2013 7:21 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 129
Местоположение: Karlovo
Класическа неподготвеност (незнание , неумение) на парапланеристите е да издържат посоката . За вас е нормално да се отклоните на повече от 45 градуса и да продължите излитането (на Беклемето съм наблюдавал отклонение на повече от 90 градуса и то майстор).
Миналата година един "ябанджиец" (който говореше на непонятен език) ми се заби в крилото , което беше на земята пред него и в страни на повече от 30м. Тръгна да излита в стил "диво прасе " (крилото се влачеше зад него на полустена) , загуби посоката повече от 45 гр. и се опита да спре буквално в последните метри (не знам м. б. е смятал в последния момент да се издигне ,като ракета и да ме прескочи). В първия момент имах желание да му повредя физиономията , но като я погледнах разбрах , че той изобщо не схваща какво е направил т.е. за него това беше нещо НОРМАЛНО!


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -6 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Съб Окт 26, 2013 8:04 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
niki написа:
Преди няколко дена се получи сблъсък между двама вече излетял пилот и излитащ тандем. След удара, 30% от крилото колапсира и тандемния пилот прекрати излитането, а другия пилот продължи полета си.
Преди излитането едното крило бе приготвено на 30-40 метра над другото и на около 5 метра встрани от него.
Мисля че всеки може да се отклони на 10-20 метра встрани при излитането и считам че вината е в тандемния пилот, който не погледна назад преди да напълни крилото си.
Въпреки, че според тандемния пилот задния трябва да пази предния, мисля при излитането е точно обратното
- преди да вдигнете крилото гледайте да не ви налети друг излитащ по-горе, защото той има голяма скорост която не може да спре и управлява лесно.


Днес имах абсолютно същата ситуация с абсолютно същият пилот, за щастие ученикът ми запази хладнокръвие и успя да изпълни командата ми и да завие непосрдствено преди тандема.
Честно казано не съм очаквал от колеги тандемни пилоти да не спазват елементарни правила в предполетната проверка като например проверка на въздушното пространство зад тях.
Правилото е елемнтарно - хората във въздуха са с предимство пред тези на земята, не мисля че има довод който да успее да го обори.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Съб Окт 26, 2013 8:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
Съгласен - бях пряк свидетел на възможността за инцидент, чист късмет беше, че ученика не се паникьоса успя леко да мръдне в дясно и в същото време някакъв порив го подхвана и вдигна нагоре. Но в началото гледайки малко по отгоре ( подготвях се да излитам и аз ) просто ги виждах как ще се опаковат един в друг. Тандемният пилот въобще не реагира - вдигна крилото излетя все едно е сам на старта,а определено виждаше пилота който вече беше почти до него.

Нека тандемният пилот много добре да се замисли дали това, което прави в правилно защото рано или късно ще стане беля. Няма нужда заради едни 50 лв да се претрепят 3-ма души.

_________________
НК
Element Air 4
Gin Race II


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Съб Окт 26, 2013 8:50 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 9:40 pm
Мнения: 68
Е кой е този тандемен пилот? Аре стига с тази псевдо-солидарност. Всеки прави грешки. Ако пък не е грешка, тогава по-добре да знаем кой е, за да се пазим.


Върнете се в началото
  Профил    +12 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 5:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Кажете кой е пилота - това е въпрос свързан със сигурността!? Този пилот застрашава не само себе си, а и другите около него!!!!!


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 6:19 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
За съжаление не го познавам, поне аз не успях да разбера по крилото кой е.... иначе нямам причина да не кажа, но се опасявам да не сгреша името....

_________________
НК
Element Air 4
Gin Race II


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 10:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 26, 2004 10:53 am
Мнения: 109
Местоположение: Долна Митрополия
Име: Страхил Делийски
Предлагам ви да отворите нова тема в подфорум Маняна със заглавие "Какво не се случи, а можеше".

_________________
LOOK, LEAN, TURN


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -10 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2013 10:34 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Какво става?!?! Трети случай ли ще чакаме за да разберем кой е пилота?!?!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2013 12:19 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 129
Местоположение: Karlovo
Хора!!! Не издребнявайте! Случката беше класическа.Тандемът беше полу вдигнат , а "летящият" ПАК изгуби посоката (ако беше я издържал щеше да мине на няколко метра от "вдигнатия" тандем.Всеки може да изгуби посоката(аз също я изтървах и това за мен беше страшна грешка но пред мен беше ЧИСТО ) - това не е нормално/безобидно . Сопот не е място за обучение на наченаещи (смотани новобранци) , когато на старта има няколко десетки крила , а пред старта се мотаят няколко "равнинни пилота" ( в случая поляци) , които не знаят какво правят.
В сряда (23 ) една "унгарска тиква" , при вятър до 2м/с тръгна на ляво ; излетя на на дясно : "колапсира" и от няколко метра се "изтрещя" без никакво групиране , като торба с .......... Ако "учителят" им беше млъкнал да бърбори (като картечница) по радиото поне за миг , това можеше и да не се случи (м.б.).


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -5 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2013 12:29 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Ники, това не е издребняване. Щом случая се повтаря (никой не може да каже още колко такива случки е имало) - значи този пилот изобщо не смята, че е необходимо да се оглежда за излитащи! Може би си мисли, че всички трябва да гледат него, а той самия с никого не трябва да се съобразява. Аз (а може би и много други хора) искам да знам кой е този тандемен пилот, който си мисли, че е по-висш от останалите?!? А и това усърдно пазене на името в тайна вече много взе да се набива на очи!!!

Кажете кой е пилота!


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2013 2:36 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 129
Местоположение: Karlovo
Ако той иска може да се представи и евентуално да се извини , ако се чувства виновен (няма конспирация).
Прилича на неприятните катастрофи край пътя (някой потегля без да се огледа и преминаващият му отнася огледалото ; вратата или нещо по-лошо). Глупав инцидент , но за съжаление се случва. Нали знаете във въздуха виновен няма ; има двама пилоти на земята (в случая трима).
Трафикът настина беше натоварен и като правиш едно и също 5-10 пъти на ден , умората е съществена и вниманието .....???


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2013 3:47 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Ники, 100% съм сигурен че ти беше излетял преди тази случка така че вероятно говориш за друга. Ученикът ми си запази посоката на полета идеално по време на излитането до момента в който не му се наложи да завие за да не се вреже в тандема който си беше напълно вдигнат а не просто на стена примерно.
Не мисля че името на пилота ще промени нещо, не искам да го казвам защото не ми се влиза в полемики с него, пилота е предупреден, но лично според мен е и малко твърдоглав. В първият си пост Ники също го е премълчал аз просто запазих тона, не сме деца да се сочим с пръсти, но се надявам всички колеги на старта да си вземат бележка.

Относно натовареноста има много по-голям проблем със заходите за кацане на поляната на Сопот при повече хора защото масово хората не знаят или не спазват правоъгълният заход за поляната. Скоро ще направя филмче с много гледни точки за захода и ще го пусна пък дано нещата се подредят малко.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2013 4:06 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 8:29 pm
Мнения: 111
Местоположение: Пловдив
nikidelta написа:
Хора!!! Не издребнявайте! Случката беше класическа.Тандемът беше полу вдигнат , а "летящият" ПАК изгуби посоката (ако беше я издържал щеше да мине на няколко метра от "вдигнатия" тандем.Всеки може да изгуби посоката(аз също я изтървах и това за мен беше страшна грешка но пред мен беше ЧИСТО ) - това не е нормално/безобидно . Сопот не е място за обучение на наченаещи (смотани новобранци) , когато на старта има няколко десетки крила , а пред старта се мотаят няколко "равнинни пилота" ( в случая поляци) , които не знаят какво правят.
В сряда (23 ) една "унгарска тиква" , при вятър до 2м/с тръгна на ляво ; излетя на на дясно : "колапсира" и от няколко метра се "изтрещя" без никакво групиране , като торба с .......... Ако "учителят" им беше млъкнал да бърбори (като картечница) по радиото поне за миг , това можеше и да не се случи (м.б.).


Доста цветист и разбиващ коментар!
Направо да ти дадем един Калашник и да прочистваш терена от "смотани новобранци", "унгарски тикви", "полски равнинни пилоти" и всякаква пасмина, пречеща на професионалисти като твоя милост.
...а олисяли дъртаци като мен, над 60-те, да ги прочистват още преди да се качат лифта.
Отдавна не бях срещал в тоя форум такива компресирани просташки изявления като настоящето или "остроумието" на Страхил.
Май няма да е зле да се поровите в някой речник и да обогатите познанията си за обществото (което и да е то) с понятия като "толерантност" и "превенция".

_________________
ЛюбоМ


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 81 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов