Не съм сигурен, че ще дам най-точните отговори, но... нещата седят горе долу така: след инцидента отне половин час на първия пилот, видял инцидента да стигне до мястото. 5 до 10 мин. след него е пристигнал екипа спасители/доктор; на място скоро е имало около 15 души, вкл. втория доктор. Първият доктор е стигнал толкова бързо, поради факта, че се предвижваше с джип. Докторите и спасителите са осигурили първа помощ, преливат две банки с разтвор, бият морфин, установяват медицински статус и вземат решение, че се налага викане на хеликоптер. Хеликоптера идва на около 2-я час; не е било сигурно, че пилота на хеликоптера ще се съгласи да кацне на малката площадка - по съображения за сигурност. Хеликоптера закарва лицето до София, Сити Клиник - срещу Царско Село от където с линейка е закарано до Пирогов. Екипа за оперативно намеса прави веднага операция. Пострадалия е бил в Пирогов около 4 часа след инцидента.
Дали всичко се е случило в оптималното време - сигурно "не". Бих предпочел да се отвори друга тема, която извън контекста на конкретния случай да разискваме, дали може да се подобри нещо в процеса: инцидент-доктори/спасители-хеликоптер-адекватно застраховане. Последното е важен елемент от процеса и е нужно сериозна работа, защото въпроса, кой ще плати се появява в най-неподходящия момент.
Не намирам въпроса за "времето" за заяждане или омаловажаващ усилията на хората, които бяха замесени в спасяването - той е нормален. Имахме идея за това, че един подобен инцидент може да бъде съпроводен от сериозни затруднения - време и достъп - така и се случи. Мисля, че с оглед на стреса под който се налагаше да се взимат решения и да се действа Гогата, Иво, спасителния екип се справиха добре.
|