SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Парапланерист си e счупил краката при кацане
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=7622
Страница 1 от 1

Автор:  Skyhiker [ Чет Авг 28, 2014 3:22 pm ]
Заглавие:  Парапланерист си e счупил краката при кацане

http://btvnews.bg/article/bulgaria/inci ... tsane.html

Не познавам лично Боян, но преди време той се свърза с мен и ми зададе няколко въпроса за летенето.
Като разбрах, че е от Смолян го питах къде се е учил, а той ми каза, че по принцип не е карал курс.
Предупредих го да не ходи да лети сам и му казах към кой да се обърне, но уви :(
Дано да се въстанови безпроблемно и да се вразуми!
Ето и копие на кореспонденцията ми с него:

Разговорът започна 25 февруари 2013 г.
Boqn Stoqnov
25.02.2013 г. 13:37
Boqn Stoqnov
zdr
Petyo Kyurkchiyski
25.02.2013 г. 13:47
Petyo Kyurkchiyski
Здравей
Boqn Stoqnov
25.02.2013 г. 13:48
Boqn Stoqnov
ne se poznavameli4no
namerih te ot foruma
az sam na4inae6t planerist
Petyo Kyurkchiyski
25.02.2013 г. 13:49
Petyo Kyurkchiyski
гледам че си от Смолян, къде се учиш да летиш?
Boqn Stoqnov
25.02.2013 г. 13:50
Boqn Stoqnov
ami
po skoro ne sam zavar6il kurs
6toto nqmah vreme
v sofia bqh
nqkolko dena i po princip hodq da letq sam
ama ne stava
mn e opasno
imah nqkolko drebni incidenta
Petyo Kyurkchiyski
25.02.2013 г. 13:53
Petyo Kyurkchiyski
не е задължително да си изкарал курс, но трябва да ходиш да летиш с по опитни пилоти
иначе наистина е опасно
Boqn Stoqnov
25.02.2013 г. 13:53
Boqn Stoqnov
tva e problema 4e tuka nqma piloti
i naistina sam sam
samo ot neta 4eta ama e mn trudno
jena mi e ot blagoev
moje bi kat doida tam moje da se vidim
da letim
Petyo Kyurkchiyski
25.02.2013 г. 14:27
Petyo Kyurkchiyski
да, разбира се, обади се като дойдеш
и тук не сме много, но се увеличаваме
за теб е най добре да се свържеш с Асеновградския клуб
Добростан е много хубаво място за летене
1 март 2013 г.
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:01
Boqn Stoqnov
zdr
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:02
Petyo Kyurkchiyski
здравей
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:02
Boqn Stoqnov
da te pitam ne6to
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:03
Petyo Kyurkchiyski
казвай
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:03
Boqn Stoqnov
zna4i tozi deto se prave6e na instruktor v sofiq mai mi e prodal izduhano krilo i nqkolko pati mi para6utira
mislq da si vzema drugo krilo
dali da ne si kupq dvoika
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:04
Petyo Kyurkchiyski
ти сега с какво летиш?
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:05
Boqn Stoqnov
1 2
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:05
Petyo Kyurkchiyski
какво ти е крилото
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:05
Boqn Stoqnov
dradient golden
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:06
Petyo Kyurkchiyski
това е добро крило, стига да е читаво
а относно това дали да си вземеш 2ка
за да летиш с такова крило, трябва да правиш минимум 200 часа годишно
иначе е абсолютно безмислено
категоризацията на крилата не значи непременно, че по-висок клас е по добро крило
а че се възстановява по-трудно от негативни ситуации и изисква бърза и точна намеса от страна на пилота
освен това новите крила след 2010 1-2 превъзхождат по характеристики дори и 2-3 от преди 5 години
така че си потърси крило 1-2 /EN B/ и си лети спокойно
аз сега съм с двойка от 2007, но при първа възможност минавам на 1-2
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:10
Boqn Stoqnov
qsno
taka ili ina4e moito 6te do smenqm 4e imah problemi s nego skasah i vaje
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:11
Petyo Kyurkchiyski
за да ти парашутира крилото, или трябва да е много, много здухано
или ако е било мокро са се събрали вървите
и понеже в полет са натоварени А и Б линията, Ц и Д се свива
това може да разбереш много лесно
при лек вятър 2-3 мс, закачи крилото за сбруята и на челен старт, без да държиш коланите се затичай напред
ако крилото излезе значи е добре
ако не, значи има някакъв проблем
това разбира се се прави на равна поляна, не на някой старт!
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:15
Boqn Stoqnov
zadaljitelno 6te probvam
az ne razbiram mn mn ama 2 pati mi se struva 4e propada
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:18
Petyo Kyurkchiyski
пропадане и парашутиране са различни неща!
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:18
Boqn Stoqnov
vedna6 pri kacane imah nasre6ten vqtar kakto mu si e reda ne darpah mn spira4kite ne go iznegativih ama kacnah mn tvardo
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:19
Petyo Kyurkchiyski
крилото влиза в парашутаж, когато издърпаш и задържиш управленията преди точката на срив за повече от 4-5 секунди
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:19
Boqn Stoqnov
zna4i problema e v men
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:20
Petyo Kyurkchiyski
въздуха се движи освен хоризонтално и вертикално, така че като попаднеш на низходящо може да се получи п твърдо кацане
същото нещо става и при градиент на вятъра
при земята скоростта на вятъра чувствително намалява поради триенето
за това, когато се прави финалната фаза на захода за кацане е желателно да имаш повече скорост и да издърпаш управленията в момента в който почти докосваш земята
ти при кой си се учил ?ю
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:23
Boqn Stoqnov
nikolai ko6arevski
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:23
Petyo Kyurkchiyski
там не ги ли коментирахте тези неща?
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:25
Boqn Stoqnov
az rabotq v garciq i nemah vreme da zavar6a kursa beh 3 4 dena samo na kursa i samo osnovnite ne6ta trenirahme
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:25
Petyo Kyurkchiyski
ясно
а крилото от него ли го взе?
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:25
Boqn Stoqnov
da
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:26
Petyo Kyurkchiyski
коя година е и колко ти го даде?
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:26
Boqn Stoqnov
2005
mislq 4e mi go dade za 600 lv
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:28
Petyo Kyurkchiyski
Така, съветвам те да отидеш до Асеновградския клуб Тангра и някой да погледне цялата ти екипировка. Крилото е старичко и трябва добре да се огледа. И моя съвет е да не ходиш да летиш сам!
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:30
Boqn Stoqnov
ako imam vreme 6te doida kam bg moje da se vidim ti da gi ogleda6 takmo 6te moga da se vidq s opitni piloti
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:31
Petyo Kyurkchiyski
няма проблем
иначе често летим в Драма
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:31
Boqn Stoqnov
az sam v katerini
i tuka hodq da letq
kam olimp
mqstoto e dobro
1000 metra de nivilaciq
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:32
Petyo Kyurkchiyski
има ли други пилоти
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:33
Boqn Stoqnov
i napravo kam moreto
vedna6 ima6e edni polqci
ama ne mojah da se razbiram s tqh
ina4e ima i garci po tuka ama te sa s paramotori
bram4at po moreto
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:43
Boqn Stoqnov
ti poznava6 li nqkoi deto prodava krilo moito ako ne stava za letene
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:46
Petyo Kyurkchiyski
ами във форума на скайномад излизат оферти
viewforum.php?f=5
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:48
Boqn Stoqnov
az gi gledam tam ama neli znae6 4e trqbva da sam s nqkoi koito razbira
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:56
Petyo Kyurkchiyski
намери нещо, което те устройва като цена, пък после ще го умуваме
аз мога да ти помогна при огледа и пробите
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:58
Boqn Stoqnov
po dobre kat mi ogleda6 ekipirovkata togava 6te vidim kakvo 6te pravim az moje tozi mesec da doida do bg
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 12:58
Petyo Kyurkchiyski
ок, аз съм тук
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 12:59
Boqn Stoqnov
ako moje6 da mi ostavi6 nqkakav nomer da ti zvanna predvaritelno kat si svoboden da se vidim
Petyo Kyurkchiyski
01.03.2013 г. 13:00
Petyo Kyurkchiyski
0988 82 33 52
http://skyhike-bg.com/index.html
Boqn Stoqnov
01.03.2013 г. 13:00
Boqn Stoqnov
0886119211
9 март 2013 г.
Boqn Stoqnov
09.03.2013 г. 15:13
Boqn Stoqnov
zdr
kak mina sastezanieto
vremeto kak be6e
Petyo Kyurkchiyski
09.03.2013 г. 15:14
Petyo Kyurkchiyski
Ами мина и отмина
участниците не дойдоха а вятъра се засили доста, но ние4 си се забавлявахме
Boqn Stoqnov
09.03.2013 г. 15:14
Boqn Stoqnov
tva e v ajno
to i tuka vali
Petyo Kyurkchiyski
09.03.2013 г. 15:16
Petyo Kyurkchiyski
ще го организираме пак
Boqn Stoqnov
09.03.2013 г. 15:18
Boqn Stoqnov
abe brat kak moga da se prisaedinq kam nqkoi klub kak stavat ne6tata
Petyo Kyurkchiyski
09.03.2013 г. 15:19
Petyo Kyurkchiyski
Ха, това е интересен въпрос
по принцип в БГ така наречените клубове са всъщност просто фирми
има около 2-3 истински клуба
всички имат различни условия като членски внос и.тн
най добре е да намериш клуб, близък до мястото където живееш или където най често летиш
иначе само да си плащаш членския внос файда няма
Boqn Stoqnov
09.03.2013 г. 15:21
Boqn Stoqnov
aha
ti letql li si po pamporovo
Boqn Stoqnov
09.03.2013 г. 15:27
Boqn Stoqnov
6toto az sam letql nqkolko pati v na6iq krai a e mn trudno zaradi relefa moje bi vqtara mn 4esto se promenq turbolentno e i ne vinagi otivam na jelanoto ot men mqsto i kacalkite sa mn malki posledniq pat se pridarvih:D
25 юни
Boqn Stoqnov
25.06.2014 г. 19:17
Boqn Stoqnov
Здравеи петьо извиняваи че те притеснявам но ми е нужен съвет ще сам ти много благодарен ако можеш да ми помогнеш значи наскоро се сдобих с крило nova mentor 2 от 100-130kg аз сам начинаещ и тежа 80 kg мислиш ли че ще има изненади защото сам в долна граница аз само веднъж го летях условията бяха много спокойни крилото се даржеше много добре единствено което ми се видя че лети бавно за съжаление нямах GPS и немога да кажа с каква скорост летеше мислиш ли че това крило е подходящо за мен
26 юни
Petyo Kyurkchiyski
26.06.2014 г. 15:06
Petyo Kyurkchiyski
Здравей,
аз лично предпочитам да летя крилото по-натоварено, но това не значи че е проблем да го летиш на долната граница. Разликата в скоростта едва ли ще бъде повече от 2-3 км/ч, но за сметка на това ще можеш да се задържаш по лесно във въздуха в слаби условия. Винаги можеш да използваш воден баласт при по-силни условия, като си запазиш преимуществото на по- малкото пропадане при лека поддръжка. Ако крилото ти допада като характер си го запази!
Boqn Stoqnov
26.06.2014 г. 16:27
Boqn Stoqnov
Мерси за съвета в такъв случаи ще го запазя
28 юни
Boqn Stoqnov
28.06.2014 г. 1:38
Boqn Stoqnov
petyo izvinqvam se o6te vednaj no moje6 li da mi obqsni6 kakvo to4no e voden balast predvaritelno ti blagodarq

Автор:  dimitar.miladinov [ Пет Авг 29, 2014 12:35 pm ]
Заглавие:  Re: Парапланерист си e счупил краката при кацане

За да бъда и конструктивен -> има определен начин и етикет на поднасянето на информация за инциденти. Начин, който не засяга пострадалия или недай си боже неговите приятели и роднини.

Ако всеки инцидент се разглежда като горния с подобно изнасяне на информация, никой никога няма да си признава за случки и като цяло летящите ще загубят възможност да се учат ог грешки. Кюркчийски можеше съвсем спокойно да резюмира в 4 изречения, че е предупреждавал момчето и че то лети само и тн. От това по същество нищо не се променя, но пострадалият няма да се чуства кофти ровичкан и разголен.

Защо вие двамата не се поставите на негово място поне за момент? Това тук нито е съд, за да се представят доказателства, нито ние останалите сме чисти откъм издънки. Вие как ще се почуствате, ако сте начинаещи, очевидно малко в страни от групите летящи, и някой ви пльосне всичко дето сте питали наведнъж в момента, в който се почупите???

Нямам какво да добавя по съществото на темата.

Автор:  niki [ Пет Авг 29, 2014 8:57 pm ]
Заглавие:  Re: Парапланерист си e счупил краката при кацане

От години не се бях занимавал с модериране, но ми се прииска да се включа в анимационния филм и изтрих ескалиращите до обиди мнения, като оставих само първоначалното мнение на Петьо и конструктивния пост на Миладинов. И на двата щракнах + , защото единия ми дава някаква информация, а другия прави основателна забележка относно начина на поднасяне и препоръка да не сме на нивото на жълтите вестници.
Между другото ФАИ си имат един документ с инструкции към организаторите на състезания и официалните лица как да процедират в случай на сериозен инцидент. Нещо като етичен код ...
...
Все пак призовавам Миладинов да се въздържа от обиди и ако има косвени забележки, то нека да отвори нова конкретна тема или да ридае в "отдушника" :cry:

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/