Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Окт 22, 2017 8:19 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 26, 2014 7:37 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 524
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Радвам се че си се отървал....
1. За запасния

ЗАДЪЛЖИТЕЛНО (според мен) е прескатаването на нов запасен.

Скоро прескатавахме запасните на сливенския клуб и се оказа, че на един чисто нов запасен (производителя е без значение), нишка от конеца на контейнера , по някаква причина беше насукала плата на запасния. Нещо много дребно, но парашута не можеше да излезе, без да се скъса плата му. Според мен този запасен, ако се беше наложило да се отвори от зор, нещата щяха да загрубеят много.

2. За Карерата.

Според мен, това е едно от най добрите крила на пазара в момента. Интересното е че в Пара 2000 го дават CROSS, a е сертифицирано "В". Това само по себе си няма как да е според тази диаграма на различните сертификации.

http://para2000.org/wings/technical/inter-mu.html

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Последна промяна Александър на Пет Сеп 26, 2014 10:15 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 26, 2014 8:41 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 01, 2012 3:22 pm
Мнения: 19
Местоположение: Бургас
Име: Weselin Radev
и според мен релно си е кросс, може и да е повече от DHV-2, дори 2-3, няма как да е 1-2, все пак добре че има опит, ако бях аз отиде, аз се разминах лятото и вече съм на по нисък клас,
скорошно оправяне, дано да няма усложнения
и аз минах през ренгените в Бургаското спешно и за късмет нямах счупено, но травмите бяха тежки, вече 2 мес. и не съм възтановен напълно,
в интернет има много клипове на които запасните не могат да се отворят от различните ситуации, не е виновна торбата,
и клубовете може извънредно да направят презскатаване на запасните на всички членове, ако ги е грижа естествено..
Митко (брата на Веско от Каблешково ) :)

_________________
Vess - U-turn :)
Изображение


Последна промяна wesselin на Съб Сеп 27, 2014 10:52 am, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 26, 2014 10:05 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 967
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
wesselin написа:
в интернет има много клипове на които запасните не могат да се отворят от различните ситуации, не е виновна торбата,
и клубовете може извънредно да направят презскатаване на запасните на всички членове, ако ги е грижа естествено..


Да, но точно в описаната ситуация явно проблемът е във торбата или скатаването, и мисля че проблемът е пренебрегнат. За щастие се е разминало и без запасният, но ако не беше се разминало виждам огромен проблем в не-отварянето на запасния.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 27, 2014 8:30 am 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 57
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
Божо, аз съм с Yeti 35.
Когато го прескатавах за първи път ми направи впечатление малкия брой ластици, които са ползвали за вървите (4 или 6 броя - не помня добре).
Съответно имаше много "свободни" върви, които бяха мушнати къде ли не!
Като цяло, дори и с така пръснати върви, може би нямаше да има проблем с отваеянето.
НО! Както се казва - "запасния има само един начин за скатаване - правилния"

За овлажняването (може и да греша), ако не е директно мокрен, мисля, че няма как да се получи.
За 15 години не съм забелязал да се е овлажнил.
Като последните 7-8 години летя рядко и го прескатавам само веднъж - април-май, и така изкарвам сезона.
Ако ми остане време тези дни може да го отворя да го видя за овлажняване.

Друго за което се сещам е, че бяха ползвали широки ластици за въвите.
Не ми се видяха много хлабави и поради тази пречина ги смених с по-тънки :wink:

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 27, 2014 1:29 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1688
Име: Даниел Димов
Колко метра върви имаше извън контейнера оригинално? Колко време е минало от производството на парашута до твоето първо отваряне?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 27, 2014 4:20 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 57
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
DVD написа:
Колко метра върви имаше извън контейнера оригинално? Колко време е минало от производството на парашута до твоето първо отваряне?


Ако въпроса ти е към мен:
Вървите си бяха във вътрешния контейнер, но с два пъти по-малко ластици от нужното - това в сравнение с картинките от упътването (правеха няколко допълнителни "подпъхвания" около купола).
Може би нямаше да има проблем при отварянето, защото нямаше твърде много дължина в няколкото несепарирани участъка.

Колко метра върви имаше извън контейнера оригинално - 50-60см?
Колко време е минало от производството на парашута до твоето първо отваряне - 6-7 месеца?

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 27, 2014 4:52 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1688
Име: Даниел Димов
Въпроса ми беше към Божо.

Питам защото ако след като е произведен е седял няколко месеца в Корея, после е дошъл в България, пак няколко месеца и накрая няколко месеца в сбруята на Божо - това може да стане година и нещо - две. Може да се окаже, че му е било време за прескатаване, а то не е направено.

За вървите питам защото някои фирми като скатават парашутите във фабриката - оставят твърде много върви извън контейнера. По този начин скатан парашута се отваря като се отдалечи повече от пилота, а не в момента когато инерцията му от хвърлянето е най-голяма. Аз като си скатавам моя парашут - оставям отвън толкова върви, че вътрешния контейнер да се отвори когато парашута е на две ръце разстояние от мен. Моята ръка е дълга приблизително 80 см - така че оставям около 1.5 м върви.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 28, 2014 12:05 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 383
Местоположение: Sofia
bojo написа:
ppountchev написа:
Сега Ангел ще ти обясни че според DHV Carrera-та е 5/5/5, сиреч не става за летене. При подобна ситуация изтеглящото парашутче помага много, на мен ми помогна при подобна ситуация. Щях да го препоръчвам горещо ако не съм виждал как в определени ситуации същото парашутче ти помага запасния да влезе запасния в крилото. Иначе подобни травми като твоите получих преди време от един инцидент в банята, хлъзнах се и щях да счупя мивката с ребра. Така че не намирам парапланеризма за по-опасен от нормалното ни ежедневие. Оправяй се бързо.


Благодаря! Всъщност преди някой да ми обяснява колко е несертифицирана по DHV, Carrera-та реално ме спаси (и дърветата), а не запасния. Ще се виждаме по стартовете! Поздрави! :)

Май и главата си си ударил. АКо се беше размазал на асвалта тогава кой щеше да те спаси? По скоро се е опитала да те убие но по няква случайност не е успяла. Нищо следващия път.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -16 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 28, 2014 12:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 383
Местоположение: Sofia
bojo написа:
ВладиЧ написа:
Голям късмет си извадил момче! Сега погледнах данните на твоето крило. При източеност 6,2, голи върви и декларирани скорости от 24/40/57 км/час според мен, няма никакъв шанс това крило да е ЕN В, или бившо 1–2. Ама никакъв! Това крило си е ЕN С, или бившо DHV 2 и то даже над средата на DHV 2 тоест много по-близко до DHV 2–3. И точно така се е държало и реагирало крилото ти в тази ситуация, а не като крило 1–2. По-рано, когато имаше само DHV нещата бяха сравнително ясни. С въвеждането обаче на ЕN нещата се позамазаха, а производителите започнаха да използват това положение и някак си лекичко започнаха да баламосват хората. Няма как крило с източеност 6,2 да бъде в клас 1-2, ако ще и космически, и вселенски технологии да има в него. Просто няма такъв начин. До преди 7-8 години крила с източеност 6,2 бяха компетишъни. Сега с такива скрорости и с такава източеност крилата са някъде, около долната граница на 2-3. Толкова!
Та съвета ми е да не се доверявате особено много на новите класификации на производителите и на рекламите им, ами да гледате общите показатели на крилото, с което сте решили да летите, а ако не сте наясно по-добре се консултирайте с по-старите кучета, който имат повече опит. Ще си спестите много болка, неприятности и ядове!
Вярно, че всеки производител иска да продава най-много крила с най-яките данни, най-бързите, най-летящите и най-безопасните... Това последното ми прозвуча, почти, като дървено желязо... Ама за този, който ги купува тези крила живота му зависи от тях...


Изключително си прав. Но аз това крило го летя вече 7 месеца и около 50 часа само в термични условия. Правило ми е подобни изпълнения, но на 1700 м на срез и след излизане от един облак на 3000 м , но там съм имал височина и се е оправяло сравнително бързо, дори и след спирала и крават, после със стабило и кравата изчезва за секунди. Правило ми е и странични 50% колапси на малка височина, и наистина много бързо се оправя с изпомпване и изобщо не завива по посока на колапса. Това, обаче беше много ниско, а и аз без да мисля започнах да натискам доста често спийд. Смятам, че това със спийда ми е грешката.

Сеа се позачетох какво си писал. По принцип крилата ги тестват и на спид система как се държат. Ползването на спид система не е грешка...
Това, че три пъти, поне така пишеш си се наигравал по подобен начин за 50 часа предполага че има причина - твърда, най вероятно има техничесики проблем - това изглежда твърде много дори за тва крило. Пример давам - едно пилотче се оказа че си е полетял с крило примерно размер М с връви за рамер Л (при проблемно поведение на крилото). Когато скъсал връв и пристигнала нова се оказало, че е по-къса - проблемът бил диагностициран. Това е добра новина - защото вече имаме тест центрове, където технически проблеми могат да бъдат диагностицирани. Техническите проблеми са лесни са решаване. Сеа ти може да продължиш и да си летиш без да си потърсил причината, ти си знаеш :)

Относно запасния - моя запасен пристигна в херметична найлонка (държа си я в сбруята за да може ако го метна и не се отвори да повърна в нея) с влагопоглъщащи торбички, инструкцията беше, че трябва да се прескатае - еди колко си месеца след отваряне на найлонката, но не по късно от еди кога си - естествено съм спазил инструкцията на производителя. Ако запасен скатан от производителя не се отвори (ако си спазил указанията), сам може да си направиш изводите за производителя. Никога не лети с крило и запасен от един и същи производител :)
П.С.
Иначе и аз мога да ти дам и други разумни съвети:
Ходи в банята с джапанки, земи си от втората употреба още една торба с късмет, гледай си на кафе, лей си коршум, намери врачка и я питай колко часа летене ти остават, напушвай се преди полет...


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -7 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 28, 2014 2:31 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1688
Име: Даниел Димов
Angel_Sim написа:
По принцип крилата ги тестват и на спид система как се държат.


Тестват ги в спокоен въздух без термики, турболенции и т.н., а нормалното летене е когато има термики.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 28, 2014 3:25 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 967
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Тества се как крилата реагират в стандартизирана ситуация (точно премерен 50% колапс примерно).
Това колко често колапсира крилото и колко е податливо на колапс все още никой не тества ако не се лъжа.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 28, 2014 6:52 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 9:40 pm
Мнения: 66
"Нищо следващия път".

Ангеле, наистина ли се надяваш да има следвъщ път, за да може да кажеш че си прав (да речем)? Или аз съм те разбрал неправилно. Питам без да се заяждам, честно.

Иван


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 28, 2014 7:13 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 119
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Ситуацията довела до хвърлянето на запасен е общо взето класическа, мисля че по нея нещата са ясни. Неотварянето на запасния обаче е определено притеснително и заслужава основно внимание.

Божо, радвам се, че си добре и ти пожелавам бързо връщане на старта.

_________________
I believe I can fly..
________________
Gin Atlas / Apple XL


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 29, 2014 9:26 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 21, 2012 9:19 am
Мнения: 23
Име: Емил Гьорев
Petyof написа:
Божо, аз съм с Yeti 35.
Когато го прескатавах за първи път ми направи впечатление малкия брой ластици, които са ползвали за вървите (4 или 6 броя - не помня добре).
Съответно имаше много "свободни" върви, които бяха мушнати къде ли не!
Като цяло, дори и с така пръснати върви, може би нямаше да има проблем с отваеянето.
НО! Както се казва - "запасния има само един начин за скатаване - правилния"


Петьо, тук не си прав за нищо, което казваш. Ако се разровиш малко ще прочетеш, че има повече от 1 начин за скатаване на запасния и по-важното - че използването на ластици за вървите е доста остаряла концепция. Без ластици запасният се отваря около 1.5 сек по-бързо, което в много ситуации е решаващо. Това е нещо като разликата в двата типа контейнери (3 сек. в полза на четиристранния контейнер срещу контейнера тип торба).

Освен това има и още нещо - при изхвърлянето на запасен е добре да се направи камшичен удар с ръка без да се хвърля самият контейнер. по този начин запасният изпада по-бързо от контейнера, пилотът не го губи и отварянето също се ускорява. за целта обаче трябва сила и не се препоръчва на всички пилоти.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 29, 2014 10:23 am 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 57
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
Gyorev написа:
Петьо, тук не си прав за нищо, което казваш. Ако се разровиш малко ще прочетеш, че има повече от 1 начин за скатаване на запасния и по-важното - че използването на ластици за вървите е доста остаряла концепция. Без ластици запасният се отваря около 1.5 сек по-бързо, което в много ситуации е решаващо. Това е нещо като разликата в двата типа контейнери (3 сек. в полза на четиристранния контейнер срещу контейнера тип торба).


:D Емо, прав си!
Yeti, в упътването си има 2 начина на скатаване!

Всеки производител указва най-правилния начин за скатаване на собствения си запасен.
Това му гарантира отваряне в най-голям процент.
За това, спазвам точните указанията - както съм направил.

"запасния има само един начин за скатаване - правилния" - това ми остана от парашутизма и означава това, което казах :wink:

Не ми се влиза в излишни полемики .
Забелязал съм, че с течение на времето, с получаването на правилната информация, съм си променял становището по много въпроси на 180 градуса.
Така, че няма да се учудя ако скоро няма ластици за сепарирането на вървите, а са подпъхнати някъде :lol:
В случай, че се появи подобен от Gin за Yeti, няма да се поколебая да го прескатая.

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов