Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Авг 23, 2017 12:01 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 29, 2014 11:30 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 376
Местоположение: Sofia
iv_ko написа:
"Нищо следващия път".

Ангеле, наистина ли се надяваш да има следвъщ път, за да може да кажеш че си прав (да речем)? Или аз съм те разбрал неправилно. Питам без да се заяждам, честно.

Иван


Ами това някой да се пребива е част от нашия спорт. Ясно е и какви са причините. Не виждам това как ще се промени. Аз съм прав щото просто така седят нещата независимо, кой, кога и как ще се пребие. Естетвено въпроса дали ще има следващ път е отговорен - ами ще има естествено, единствено не знаем кога ще е, и кой ще е. Може и аз да съм (форума ще потъне в траур :lol: ).
Това което ми е по интересно е ти дали ако си земеш карера ще се пребиеш. Гледам на другия форум доста сериозно предлагане има на втора употреба кариери - доста новички. Я си земи една кариера и ти и да видим кво ще стане, че ми стана интересно - тамън вместо да ме морализираш ше може да кажеш нещо по същество.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -7 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 29, 2014 2:35 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 113
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Ангеле, гониш призраци май. Не за друго, а просто се измества основния акцент след случката на Божо. Проблемът не е какво е направило крилото (в случая Карера) при дадените условия, а защо запасният не се е отворил. Иначе карерата като види човек какви прелети правят хората не ще да е чак толкова несполучливо крило, ако питаш мен. Проблемът с него е поредната недомислица на тема сертификация. Дори и аз, който се имам за начинаещ поради нередновното ми летене само като го видях на снимка първата ми мисъл беше, че тая точилка няма как да е ЕН-Б. Като погледнах и техническите данни с източеност 6.2 и след това на живо като видях колко му е тънък профила и че камерите му мога с два пръста да ги закрия се убедих, че това е ЕН-Б колкото аз парен локомотив. Каза се и по-нагоре, това крило е висока 2-ка или ЕН-Ц или както там го наречи. Не е понятно защо Джин са го сложили в такава сертификационна група, но и в другата тема за сертификациите се изписа предостатъчно по темата, т.е. колко можем да се осланяме на тези "сертификации". Това, че доста хора ги продават не е фактор за качествата на крилото, а по-скоро за тези на пилотите. Вероятно много хора са минали на него подлъгани от сертификацията и бързо са установили, че "совите не са това, което са". Нека и Божо се изкаже, но предполагам, че той ще продължи да си го лети, ако не е непоправимо пострадало.

_________________
I believe I can fly..
________________
Gin Atlas / Apple XL


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 29, 2014 8:14 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Апр 20, 2013 11:17 am
Мнения: 27
Име: Божидар Каракашев
Има много черногледи хора - това не е добре. Хубаво е да гледаме винаги положително и усмихнато на живота, да четем много за предотвратяване и да си правим изводи от предишни инциденти. Напушването и алкохола преди излитане изобщо не са опция, както и всякакви бабини дивотии и предсказания, амулети и т.н.

Инцидентът ми беше почти идентичен с този: https://www.youtube.com/watch?v=VZOlwCYeAcU Запасният го хвърлих почти идентично, по същото време, но не се отвори и крилото продължи в същата посока стръмна спирала, полузатворено. Имах обаче повече височина, а и след неотваряне на запасния имах късмет с тази височина. Гората отдолу също ми помогна.

Наистина ще продължа да го летя това крило. След всички 1-2-ки, които съм летял, това (може да го наричате компетишън или 2-3 ка) наистина ми допада най-много. Изключително добре натоварено, бързо реагира на командите и невероятно върти тесни термики. Имах и Ozone Mantra M3, което е компетишън след 2009 г и трябва да ви кажа, че Carrera-та го превъзхожда в много показатели, най-вече в пасивна безопасност. Доволен съм от крилото и бих казал, че ми пасва идеално на стила на летене.

След падането има 3 малки дупчици от клоните, които ще залепя и пак съм на старта.

Днес ходих до гаража, да разгледам запасният парашут. Това жълтото, което съм видял бегло е било предпазният ръкав на вървите след контейнера, увит около него след падането. Той е около 2 м дълъг, точно толкова е и дължината на колана (+40 см) и вървите до контейнера на запасния. Вървите на запасния са доста тънки и закръглени - почти като на оплетени основни върви на крило. Не са меки и плоски като на по-старите модели. Контейнерът е червен и след огледа ръчката, заедно с изтеглящият колан бяха се омотали около вървите на запасния. Капаците на контейнера, също така бяха затворени в средното ухо, само задният капак, откъдето се е изнизал купола беше отворен, както и единият от двата предни капаци откъм вървите и основния колан към сбруята. Коментирахме го доста. Начинът на скатаване не допадна на доста от колегите. Имат предположение, че последното ухо на вървите до контейнера е било изтеглено на доста по-голямо ухо и е действало като контра, вместо да се изниже бързо от скобата на контейнера. Иначе запасният е произведен декември месец 2013, пътувал е с еърмейл до София, получен е Януари, а аз съм го купил Март. Няма причина проблемът да е от непрескатаване.

Ето малко снимки:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 29, 2014 8:56 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 167
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Доколкото мога да видя от снимките, проблема за неотварянето на контенера е дебелия твърд ластик, който създава достатъчно съпротивление в металния отвор на капака. Същия проблем имаше контейнера на Impress 3 и Advance смениха дизайна.

Смени ластика с по тънък и пробвай как се отваря.

Фабрично скатаните парашути се вакуумират за по-компактен транспорт и нямат достатъчно обем за да "надуят" контейнера и да отворят капаците.

Скатавайте си парашутите по свободно, така че трудно да затворите контейнера. След дълго притискане в сбруята естествено се компресират, затова ги прескатавайте по-често.

А иначе Carrera-та е много добро крило, но само за опитни XC пилоти.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - AIR 4+


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 29, 2014 10:31 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 963
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Не че нещо - но ако този контейнер е бил в състоянието в което е сниман - това си е чист отказ на запасния.

И аз подкрепям мнението че запасният трябва да се прескатае след закупуване - първо не е сигурно колко е бил мачкан по време на транспортиране и второ - аз също не съм фен на фабричното скатаване на повечето производители.

Специално за Gin съм сигурен че правят допълнителни подгъви по ръбовете на атакуващият с цел по-бавно напълване при по-високи скорости. Същото правят и много други производители на запасни - което е прекрасно ако отваряш запасният при скорости над 100 км/ч примерно. Моите наблюдения обаче показват че обикновено отварянията са при много по-ниски скорости където имаме за цел максимално бързо напълване на купола. Лично аз предпочитам да скатавам на елементарна S-ка без изкуствено забавяне - по добре да го използвам веднъж и след това да го броя амортизиран и да го изхвърля отколкото да вкарвам изкуствено забавяне за да издържа повече отваряния.

Реално куполните запасни търпят всевъзможни идиотски начини на сгъване и пак се отварят :http://youtu.be/jMhO0hqoYV0?t=1m17s

Естествено това си е мое мнение - запасният реално трябва да се скатава по препоръка на производителя!

Друго което ми прави впечатление е че Gin отдавна си държат на контейнерът с 2 ластика - идеята като цяло не е лоша - запасният да седи пакетиран докато се отдалечи достатъчно или да може да се промуши през върви - реалността обаче показва че това отново забавя отварянето с малко може би части от секундата, а и не за пръв път виждам 2-та ластика да причиняват проблем.
Аз лично съм фен на елементарният контейнер детелина с 1 ластик - колкото по-просто е нещо толкова по-малко шансове нещо да се обърка.

Gyorev написа:
Без ластици запасният се отваря около 1.5 сек по-бързо, което в много ситуации е решаващо

Това всъщност е доста спорен въпрос. Концепцията изобщо не е остаряла защото все още се ползват ластици от всички производители. За пръв път без ластици започнаха да си ги скатават някой акро пилоти преди 3- години. Твърденията бяха че се ускорява отварянето с няколко 10-ти от секундата, но и аз съм убеден че разликата надали достига дори секунда - да всеки момент от време е от значение, но пред минималният риск да получа клуп и преплитане, сякаш предпочитам да си сложа ластици.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 29, 2014 10:59 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 566
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Миналото лято François Ragolski ми показа как се прескатава запасен без ластици и каза, че е хвърлял по 10 запасни на ден и няма проблем при отварянето. Наа мен лично обаче ми се струва, че без ласттици шанса вървите да направят "примка" е много по-голям.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 29, 2014 11:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1686
Име: Даниел Димов
Аз пък не съм фен на контейнерите с два ластика. Направи си го да е само с един - ще се отваря по-бързо и за по-малка денивелация!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 30, 2014 5:02 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1667
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Viper_Weasel написа:
Друго което ми прави впечатление е че Gin отдавна си държат на контейнерът с 2 ластика - идеята като цяло не е лоша - запасният да седи пакетиран докато се отдалечи достатъчно или да може да се промуши през върви - реалността обаче показва че това отново забавя отварянето с малко може би части от секундата, а и не за пръв път виждам 2-та ластика да причиняват проблем.
Аз лично съм фен на елементарният контейнер детелина с 1 ластик - колкото по-просто е нещо толкова по-малко шансове нещо да се обърка.

И аз съм фен на контейнерите тип "детелина" без никакви сложнотии и съм против подгъването на запасните. Едно време в аероклуба ни учеха, че добре подреденият атакуващ ръб е едно от най-важните неща за бързото и сигурно отваряне на парашута (и то при високи скорости, а с това подгъване.... :roll: ). Също така споделям мнението, че без ластици шансът за възли и преплитания е много по-голям отколкото ползатата от мааалко по-бързото отваряне. А тия допълнителни ластици на външния контейнер само могат да усложнят нещата - viewtopic.php?f=6&t=1909

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Чет Окт 02, 2014 12:38 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 75
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Всички, които бяхме там бяхме потресени как е възможно при такова падане човек да има такива леки(относително) поражения. Аз бях във въздуха с гръб към Божо, по станцията чух "Ицо, Божо пада виж къде ще падне!" и видях само падането непосредствено преди удара, а чупенето на клоните се чу долу от нивата.. Крилото отгоре беше на буквата V.

_________________
Chili4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пет Окт 03, 2014 12:50 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 376
Местоположение: Sofia
Данчо написа:
....

А иначе Carrera-та е много добро крило, но само за опитни XC пилоти.


Опитни, опитни, колко да са опитни... Като Божо?
http://forum.skynomad.net/leonardo/tracks/world/2014/brand:all,cat:1,class:all,xctype:all,club:all,pilot:0_3308,takeoff:all

или още по-опитни кат мен?
http://forum.skynomad.net/leonardo/tracks/world/2014/brand:all,cat:1,class:all,xctype:all,club:all,pilot:0_792,takeoff:all

Да си земна ли и азе една кариеричка?
:lol:


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -7 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пет Окт 03, 2014 2:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 167
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Gin е написал в ръководството за кого е предназначено крилото - опитни термични/XC пилоти летящи над 50 часа годишно.

Разглеждайки статистиката на полетите в Leonardo излиза, че само Веско отговаря на препоръките.

Така че, докато не се научите да летите - никакво летене! ☺

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - AIR 4+


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -1 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пет Окт 03, 2014 4:18 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 320
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Angel_Sim написа:
Данчо написа:
....

А иначе Carrera-та е много добро крило, но само за опитни XC пилоти.


Опитни, опитни, колко да са опитни... Като Божо?
http://forum.skynomad.net/leonardo/tracks/world/2014/brand:all,cat:1,class:all,xctype:all,club:all,pilot:0_3308,takeoff:all

или още по-опитни кат мен?
http://forum.skynomad.net/leonardo/tracks/world/2014/brand:all,cat:1,class:all,xctype:all,club:all,pilot:0_792,takeoff:all

Да си земна ли и азе една кариеричка?
:lol:


Заради тебе ангеле съм решил да науча делтапланеризма.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пет Окт 03, 2014 4:21 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 320
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Колкото до Божо според статистиката има 38 летателни часа (в кофти година) за 6 месеца. Отговаря на изискванията на GIN.
http://forum.skynomad.net/leonardo/stats/world/2014/brand:all,cat:1,class:all,xctype:all,club:all,pilot:0_3308,takeoff:all&fltr=20C0E34300E543


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Пет Окт 03, 2014 8:36 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Апр 20, 2013 11:17 am
Мнения: 27
Име: Божидар Каракашев
Ангеле, сигурно ги пишеш тези неща, понеже те е яд, че те бих първите два дни на Shumen XC - Open, като за първо мое състезание :twisted: . Стига си се заяждал и мисли по-позитивно. Всичко е в кръга на шегата, без лоши чувства от мен. :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Поредица от каскадни колапси и падане в гората над Топол
МнениеПубликувано на: Чет Окт 09, 2014 10:28 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 376
Местоположение: Sofia
bojo написа:
Ангеле, сигурно ги пишеш тези неща, понеже те е яд, че те бих първите два дни на Shumen XC - Open, като за първо мое състезание :twisted:

това не е честно! измама! спукано гърне! ти летиш с крило източеност 6,2 истинска ХЦ машина и със сбруя чувал и си тръгнал да се мериш с мен - аз летя с лежерно, приятно, чудесно крилце 5,3 с много добър глайд, но в никакъв случай не замислено, като ХЦ перформанс клас. Крило с което мога да се оправям перфектно. Летенето има фактор случайност/късмет - мощен играч. Да се отрежат два или един дни и да се обясняват некви неща е несериозно. Това аз съм го измислил - проблемът е че да работи трябва да го обясняваш на пилот с по-висок клас крило. Интересно е че някои пилоти и то добре представящи се вързват и страдат :lol: (много ме е яд, за една бройка и щях да си изкарам боя :lol: http://shumen-xc.org/shumen-xc-open-2014/results/task3/task_result.html). За мене най-важното е успехат в дългосрочен план - под успех има в предвид да не се пребие човек. А това става ясно чак на края, когато пилота реши да се пенсионира - прецени, че възрастта му вече не му позволява... Така, че малко си избързал да се хвалиш.
Винаги трябва да се гледа комбинация крило/пилот, но ида се отчита и риска който се носи и случайността - крайния резултат е красноречив. Тази година на всяка една от задачите победителя е различен. Победителя на състезанието не е печелил задача. Победителя от миналата година (и то спечелил всичките задачи, че и рекорд ще ми поставя - смешник) е на седмо място. Това, което го няма в резултата е риска, който са носили отделните пилоти. Ако някак си риска и късмета и перформанса на крилата можеше да бъдат добавени/извадени, то безспорно аз щях да съм на първо място, завинаги! А до година ще ви смачкам сичките!

Сега ще ти обясня моя прочит на твоя инцидент:
Ти летиш крилоо DHV safety class 5 http://www.dhv.de/db3/muster/safetyclass/id/-2592 най-най.
което означава крило с много високи изисквания спрямо пилота - бързина и точност на рекциите. Това се постига с целенасочено обучение и тренироваки - сив курсове, софт акро оп време на време, четене на книжки и т.н.
Какво става ако това не е така - ами тея крила може и да не възстановят сами или да им трябва прекалено много височина а то да няма.
Конкретно по товя инцидент. Убав челен колапс, ти не го овладяваш - ("обрах крилото" - това е пасивна реакция, челния колапс има три фази - всяка изисква нещо си, при товйто крило е задължителна адеквтна пилотска реакция - просто такова крило си си земал) - следва каскада - асиметрично кълване при което следва асиметричен колапос - ти не го овладяваш - следва насукване с затворена част от крилото - ти не реагираш - при тая ситуация трябва да се търси пълен срив и от там разсукване - следва спирала и запасне, което е добре.
Не ме разбирай погрешно, но просто на тебе на този етап ти липсват умения - не талант и способности. С времето ти най-вероятно ще ги придобиеш, но си иска време. Сеа представи си, че тренираш тенис на корт една година и си супер талантлив и надарен. Отиваш на играеш с Гришата - ами ще те размаже. това не означава нищо - просто въпрос на време и тренировки. Проблема при летенето е, че след мача в който са те размазали не винаги се отива в съблекалнята и на бира - има и други опции.
Преди да спориш с мен и DHV имай в предвид, че аз вярвам, че човек може да учи от други пилоти с повече опит или просто минали по друг път. Някои хора си представят (особено като са в банята), че пилотите в DHV са някви дградилрали счетоводители некадърници. Това не е точно така. Ето едно видео за един тест пилот (зад тестовете не ДХВ седи екип не само тоз младеж)
http://vimeo.com/80373226
този младеж се занимава и с обучение по- безопасност - инструктур. Обяснява, че преди години имал инцидент - паднал си в купула, запасния му се отворил. След този инцидент тотално променил отношението си към летенето.
Ти след твоя инцидент като гледам нищо няма да промениш? Ша слушаш Пунчев.
Пунчев пусни едно видео да видим как праиш САТ?
Аз мисля скептично позитивно. Надявам се да се виждаме дълги години по стартовете.
Не виждам какво си се хванал за тая кариера.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 59 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов