Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Апр 24, 2024 10:12 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Околчица 09.04.2005
МнениеПубликувано на: Пон Апр 10, 2006 10:32 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Ето какво става като не бягаш бързо и сядаш в сбруята много рано.


Изображение

След 30 мин мъки по вадене на пилота/мен/ и крилото, анализ на ситуацията с помощ от Гущера, излетях с добър старт
и денят започна да изглежда супер от 1400-1500 метра височина, вместо от 4 метра висящ на някакво дърво.

За да не се учим да разплитаме ... най-добре да се научим да излитаме като хората.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 10, 2006 10:57 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 27, 2006 10:14 am
Мнения: 81
Местоположение: ROTOR - UAE
Освен това овесване на клони имаше и хвърляне на запасен вчера, пак там... За щастие отварянето и приземяването са успешни и пилота и крилото са ОК. Пилот - Цецо Враца, крило - лимонов резан или Magic FR2... Причината - лека спирала с подход за кацане на старта на Околчица, рязко излизане през силен термичен балон... Бам-Бум и хоп-троп.... Пролетта дойде, запасните също... Да се надяваме, че тази година няма да има повече О.З.-та....


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 9:19 am 
Iceman , bi jelal da opi6e6 situaciqta podrobno (ako si bil tam) ,za6toto s terminite " bum " i "hop" ne mi e qsno,vapreki,4e predpolagam . Taka nqkoi drug moje da se spasi ot otvarqne na zapasen vse pak.

p.s. izwinqwam se za latinicata,no v na tozi PC ne6to ne mojah da namerq kiricata


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 12, 2006 2:57 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 27, 2006 10:14 am
Мнения: 81
Местоположение: ROTOR - UAE
Когато се случи това бях във въздуха на около 100 км. от там.... Чух по радиото но си имах собствени проблеми за разрешаване точно в този момент... Та за това БАМ-БУМ после се осведомих по телефона, но толкова знам.

От това също можеш да си направиш някои изводчета обаче:

1. За пореден път... RESPECT-RESPECT-RESPECT, като се лети със спортно крило... Дори най-стабилното такова, когато стане нестабилно (т.е. му изтървеш управлението) ще те накаже веднага и безпощадно... Аз самият съм го ял това дърво (О.З. над Стара Планина). Като летиш с такова крило, всяка секунда бездействие се наказва. Постоянно трябва да се управлява и постоянно трябва да се предвиждат дори и най-малките предстоящи движения на крилото. На моменти обаче се случва пилота да се успокои от меките условия и тогава точно може да се объркат нещата.......

2. Отлична реакция за отваряне на запасен... Браво на Цецо, който е извършил правилните действия. След няколко витки спирала, ниско над гората с вързано крило, е оценил ситуацията като безнадеждна и е използвал последния изход. Имало е обаче подобни случаи когато хората просто се размазват без да използват резервния, а е имало време.... Та, дори в такава ситуация не забравяй да поглеждаш към земята. Почнеш ли да различаваш клоните по дърветата, а се носиш още надолу без контрол - е време е за запасен колега.... да, ще събираш крило от клоните... но ще си жив. А както е казано - в крайна сметка - добрия пилот е живия пилот... И правилното решение е това, което те връща жив и здрав на земята.....


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 12, 2006 7:12 pm 
Благодфаря за уточнението,но ми беше интересно как едно спортно крило се връзва. О,може би е откъснало потока на едното полукрило и е направило крават някакъв? А друго,което ми е интересно- при спиралата и отварянето на запасния не е ли имало някакви счупвания от рязкото отваряне на запасния? Питам,защото имаше една тема с клип,при който човека (с някакъв червено/син бумеранг) отвори запасен при спирала и се оказа,че имал счупени ребра от самото отваряне на парашута. Съжалявам,че така разпитвам за кофти момент с някого,но би било полезно.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 12, 2006 9:59 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Дек 09, 2005 9:56 pm
Мнения: 30
Местоположение: София
ами нищо му нямаше на Цецо ...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 7:50 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
YaHooooO написа:
Питам,защото имаше една тема с клип,при който човека (с някакъв червено/син бумеранг) отвори запасен при спирала и се оказа,че имал счупени ребра от самото отваряне на парашута.

Крилото беше Gin Zoom, а счупването (едно ребро) май беше от последвалото падане през дърветата.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 11:04 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
YaHooooO написа:
.... отвори запасен при спирала и се оказа,че имал счупени ребра от самото отваряне на парашута. ...


Такова нещо не ми се вярва изобщо да е възможно. Какво да кажат тогава парашутистите, които отварят парашут от свободно падане при 250 км/ч? С парапланер, дори и при "най-злобната" спирала, въздушната скорост на пилота трудно надвишава 60 км/ч, което е напълно достатъчно да те пребие при удар със земята, но за чупене на ребра от отварянето ... малко прекалено ми идва. :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 12:30 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 27, 2006 10:14 am
Мнения: 81
Местоположение: ROTOR - UAE
При отваряне на запасния, скоростта на пилота спрямо въздушния поток е важна донякъде, но в никой случай не означава, че ако се въртиш с голяма скорост запасния ще се отвори с гръм и ще ти отлепи ретините от претоварването... Моето О.З. беше в спирала с камерите на крилото сочещи земята, ъгловата ми скорост не мога да опеделя, но претоварването определено си го биваше... Страничният наблюдател на случката после каза че е било страхотно въртене. Независимо от това изпълването на запасния беше постепенно и сравнително плавно. ОК, има дръпване, но чак ребра..... После съм виждал и други подобни падания, отново с плавно изпълвне на запасния. Ако е скатан правилно просто парашута не може да гръмне.

Освен това повечето О.З. като гледам се отварят на сравнително по-ниска скорост. Или не се отварят... :)

Някакви травми по време на отваряне не се изключват, както знаем в авиацията всичко е възможно, но това би било проява на доста лош късмет... Примерно преметнат колан, връв или кой знае още какво през тялото на пилота, пресукване, минаване на контейнера на запасния през вървите на купола и последващо леко обесване... Сценарии колкото щеш....


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 5:16 pm 
Такова нещо не ми се вярва изобщо да е възможно. Какво да кажат тогава парашутистите, които отварят парашут от свободно падане при 250 км/ч? С парапланер, дори и при "най-злобната" спирала, въздушната скорост на пилота трудно надвишава 60 км/ч, което е напълно достатъчно да те пребие при удар със земята, но за чупене на ребра от отварянето ... малко прекалено ми идва. :wink:[/quote]

Понеже съм скачал с парачут мога да ти уточня следното- вярно-отварянето на парашута може да започва при 200 км (мисля че при стабилно свободно падане без пикиране и да се наакаш не можеш да развиеш повече) ,но -при парашутите тип Крило има начин на скатаване,който може така да се изпипа,че парашута да се отвори супер мазно ( да не говорим,че има слайдер и т.н.,който забавя допълнително отварянето). При Пд47 или РС 4-8 пък има шохъл,който върши същата работа.

Може би съм се подвел,но специално за инцидента с Джин-а Зоом бях чел ,че имало счупване на ребрата ,заради рязкото отваряне на запасния. Де да знам,може някой си да е разкрасявал случката.


Аотносно скоростта в спирала (стръмна) пропадането да речем,че е около 19 м/сек, което прави около 60 км-но това е вертикално пропадане. Ами въртеливото движение? Някой с Джи пи ес не си ли е засичал скоростта в стръмна спирала ,за да каже как стоят нещата?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 5:47 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Прав си за чохъла, слайдера и начина на скатаване, но се е случвало парашутисти да отварят и запасни при същата скорост. В тези запасни също няма чохли и слайдери, а не съм чувал от това да са чупени ребра.

Прав е обаче и Iceman, че при преметнат не откъдето трябва фал на запасния, могат да се получат и напълно непредвидими резултати, включително, вероятно, и ребра да пращят ... :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: На мене
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 6:41 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
когато ми се случи О.З. фала на запасния и колана на крилото образуваха много кофти капан за врата ми :lol: за малко да се обеся... а после се изтрещях в едно дърво и увиснах на него и ме боляха ребрата от удара в дървото...
при спирала вертикалната скорост на мене лично ми е била и повече от 20м/с, а ъгловата незнам, но не може да се мери с GPS според мене...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 14, 2006 8:07 am 
Да ,Наско,прав си за отварянето на запасниот парашутистите,но там нещата седят така, че в повечето случай запасния се отваря непосредствено след отцепването . е-да има и случаи,когато директно се отваря запасен,но да не забравяме,че подвесната система при парашута е пригодена за този вид отваряне на парашут и разпределя мног по-добре натоварването. А сбруята на парапланерите съвсем не мисля, че би разпределеила едно такова натоварванеи наполовина на парашутната сбруя. Това поражда съмненията ми . Но както вече споменахте,всичко е възможно. Още веднъж се стига до извода,колко е важно изрядното скатаване и екипировка.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов