Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 1:01 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент на Беклемето
МнениеПубликувано на: Пон Апр 10, 2006 5:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 15, 2005 4:45 pm
Мнения: 25
Местоположение: Sofia
Привет на всички летящи.
Казвам се Юлиян Тодоров, летя близо от година. Уча се бавно, но славно :) . Вчера небето ми поднесе поредния урок, за щастие разминах се само със скъсани връзки на глезена и няколко допълнителни бели косъма на главата.
Качих се на южния старт на Беклемето кам 11.00 часа. Малко по-късно излетях и направих един спокоен полет. Към 13.00 бях отново на същия старт, условията бяха станали по-добри и аз трескаво се приготвих да излитам отново. Беше се събрала и публика, наизвадиха се камери и фотоапарати. Постарах се да излетя перфектно, но уви, направих два фалстарта. Много се ядосах, бях бесен /първата ми грешка по-време на този полет/. Разпънах отново, но този път без да направя преглед на крилото и вървите, исках да излетя на всяка цена и то бързо/ втора фатална грешка/. Излетях, но крилото не ме слушаше, то завиваше само наляво. Разгледах го, беше вързано. Контрирах с тяло и команда и донякъде успях да изправя полета. Спокойните напътствия на Дънди по радиото ми вдахнаха увереност. По неин съвет напомпах няколко пъти силно лявата команда, но не даде желания резултат. Бях вече в дерето, направих опит да изляза от него, но не успях. Влизах все по-навътре и пропадах все повече. Помислих си, че летейки в дерето ще успея да стигна до полето и там да развързвам крилото /следваща грешка/. Да, ама не. Не стигнах полето. Минах през клоните на едно дърво, крилото се разтовари и ме посрещна отвесна скала. Кацнах на една малка тераска с размери метър на метър, под мен имаше около 30 метра отвесна скала. Крилото се разположи спокойно върху две дървета. Съобщих по радиото, че сам кацнал. Бях щастлив, че съм жив. Левия крак силно ме болеше, но това не беше важно в този момент. Разкопчах се, седнах и запалих цигара. Над мен Димо с тандема вече подаваше информация къде съм. След около час вече не бях сам, спасителите ми бяха при мен.
Сега анализирам инцидента и си вадя изводи за многото грешки които допуснах по времето на този кратък полет. Сигурен съм, че всеки пилот с повече умения и рутина от мен би се справил без проблеми с тази ситуация. Надявам се след време и аз да стана добър пилот.
Искам да изкажа най-искрените си благодарности на моите спасители: Дънди, Весето, Димо, Сунай и Ралица. Лозко, който летеше над мен и напътстваше спасителите.
Нека всички бъдещи и начинаещи пилоти си направят изводи от моите грешки и никога да не ги допускат.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 10, 2006 6:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 1:00 pm
Мнения: 79
Местоположение: Стралджа(Я-л)
Име: ПетърПетров
Едни от най-добрите уроци са "поднесените" уроци. Това, братче, ще го помниш доста време. Добър пилот е живия и здравия пилот :)
извън темата: Чувал съм от летците, че започвали с пълна торба късмет и празна опит и важното било да напълнят торбата с опита, преди да им свърши торбата с късмета.

_________________
Gin Bolero-3 (М: 85-105кг) лети около Ванкувър, Канада
harness - ADVANCE SUCCESS M
GPS: Garmin GPSMAP® 60CSx.
Радио "Wouxun KG-UVD1P 136-174 400-480 MHz + USB + Speaker mic".
--аз съм 60 кг /176см
Ailes de K Trilair (1989) [в движение] - на тавана. Редакция - разрушен 2012г.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: глупости
МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:19 am 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 7:59 pm
Мнения: 23
Написаното има много малко общо с деиствителното събитие, това са пълни глупости и много тапа самореклама/ наи вече на човешката простотия/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 8:32 am 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 07, 2004 9:45 pm
Мнения: 63
Местоположение: Pleven - sega Sofia
"Написаното има много малко общо с деиствителното събитие, това са пълни глупости и много тапа самореклама/ наи вече на човешката простотия/"

Какво имаш в предвид?
Иначе недопустимо е и както се вижда нездравословно да не си проверяваш крилото преди излитане и да го огледаш по време на излитането и да прекратиш навреме излитането!:-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:04 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 7:59 pm
Мнения: 23
Поредица от безмислени деиствия/ или бездеиствие/ нямащи нищо общо със стандартния човешки разум!!! Нещо подобно на тъп нискобюджетен американски екшан/или комедия/ , не си заслужава да се обсъжда!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Напротив..
МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:16 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 20, 2004 7:56 pm
Мнения: 49
Местоположение: Силистра
..заслужава си да се обсъди..
Ако ти си бил свидетел,опиши,моля те,какво точно се случи
според теб и какви грешки допусна пилота.
Ще бъде от полза за всички,мисля..


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:31 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 7:59 pm
Мнения: 23
Ще бъда в събота на Сопот и след като полетим може да си поговорим,дълго е за разправяне,просто човека не е за този спорт, препоръчах му голф !


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 12, 2006 11:08 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Никой няма право да заявява на никого дали може да лети или не :evil:
Аз също съм допускал подобни грешки, но в последствие съм разбирал че греша :x
Нека всеки сам си реши дали да се занимава с парапланеризъм или не :?

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 10:10 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 15, 2005 4:45 pm
Мнения: 25
Местоположение: Sofia
Благодаря ти Ники.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 5:05 pm 
И все пак някой може ли да опише случая ? Струва ми се,че инцидента си е бил много серозен .


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 5:43 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 7:59 pm
Мнения: 23
Имаше подобен случаи преди 2г. на сопот Подобен "ПИЛОТ" пренебрегна всички савети ,вкл. и на Ники и полета му завърши с разбиване и смърт. А когато си затваряме очити от криворазбрана етикеция неволно ставаме и съоучасници ,понягога се налагат крути мерки


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 5:57 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 7:59 pm
Мнения: 23
Ники ,вместо да празнословим ти предлагам да се пробваш да убедиш Юлиян да се запише на курс при тебе , може и да му спасиш живота така.Искренно се надявам да успееш и в двете начинания!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: а него
МнениеПубликувано на: Чет Апр 13, 2006 6:36 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
кой го обучава? или го е обучавал? юлиан, де


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 14, 2006 1:05 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 27, 2006 10:14 am
Мнения: 81
Местоположение: ROTOR - UAE
Как кой? Те се самообучават във форума напоследък.... хахаха


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: нЕкои мисли на новобранец по повод...
МнениеПубликувано на: Пет Апр 14, 2006 7:40 am 
Offline

Регистриран на: Пет Май 20, 2005 3:33 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
Мисля си, че това, което се е случило с Юлиян е резултат на неговите грешки, както той правилно го е преценил след това.

Не познавам пилот, който да е твърдял, че никога не е допускал грешки. Знам за случай на излитане с вързано крило - Ванката от Сопот, миналата година. По неговите думи е излетял с гръбен старт (даващ перфектна възможност за огледа на крилото), след което във въздуха се оказва, че крилото е вързано. Следва завой и удар в склона.

Т.е. - ситуацията може да се случи и на опитни пилоти и в най-невъзможните за това условия.
И тук се замислих, провокиран от параплан.ру, за ролята на Ръководителя на Полетите. Официално такова лице няма назначено на нито един старт, но ролята му може да се поеме от най-опитния пилот в момента, или просто от другар, който да дублира проверката на крилото по време на излитането.
Ключовата дума е 'дублира'. Не съм авиационен инженер, но знам, че системите в авиацията са минимум два или три пъти преосигурени. И това не е случайно.

Мога да говоря (и то не много компетентно) само за себе си. Спирал съм излитане, когато съм виждал възел по крилото на колега. Също така винаги моля пилота до мен, който още се готви, да ме гледа по време на старта, въпреки че се старая да не пропускам огледа на крилото при излитане.

Винаги, когато може, трябва да има такова дублиране и преосигуряване. Става дума за това полетите да ни носят радост и готини емоции, а не безсмислен риск :)

В конкретния случай с Юлиян намесата на РП можеше да е в две фази от полета му:
- след фалстартовете, когато е очевидно, че се пропуска предполетната проверка на крилото, да бъде спрян, за да се успокои и си провери както следва крилото. Да се успокои!
- по време на излитането да се контролира излизането и поведението на крилото му и да се спре, още преди да се е отлепил от баира.

В която и от двете фази да беше намесата на РП щеше силно да се намали вероятността от инцидент. А ако имаше намеса и в двете фази - инцидент просто нямаше да има. Нямаше да има неприятни емоции във въздуха, нямаше да има спасителна акция.

_________________
Асен Баръмов, MAC Para, Eden III


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов