Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Апр 24, 2024 2:53 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 4:09 pm 
Ти не си бил на старта явно или поне не можем да се разберем. Тандемите излитаха на запад от най-високата точка на старта. Е- каква е разликата между старта от там при западен вятър и страрта от средната и ниската част на южното изложение на старта? Предполагам и сам си обясняваш.
Да -бях там. Времето беше най-турболентното,което съм усещал до сега. Летях с Вулкан . И съжалявам,че трябва да ти го кажа,но при приземяване не се закачих никъде (освен,че крилото ме дръпна 2-3 метра) ,понеже,дори и без станция установих,че на поляната не е разумно да се каца и макар и насочен към поляната и мислите,които ми минаваха през главата,че ще ме мързи ,ако кацна някъде другаде по-надалеч , обърнах на 180 градуса и отидох да кацна до ЛУк ойл или каквото беше бенз. в началото на сопот. Та макар и там вятъра беше толкова силен,чче кацнах почти вертикално,като последните 50 се концентрирах изключително върху контрола на крилото,понеже от въздуха видях как чичо Петко колапсира на ниско и падна в едно дърво.
Та за какво ти беше тази информация? И къде е връзката с тандемите,които нямат никаква разлика със соло крилата,освен,че са по-стабилни по поведение и пилотите им са по-опитни?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 4:15 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
YaHooooO написа:
Инструктора не може да забрани полети наравно за всички,понеже не всички са на едно ниво.


Виж сега Yahoo: никой никому нищо не може да забрани! Включително и например ти имаш пълното (законно и гарантирано от конституцията :lol: ) право да се хвърлиш от 11-я етаж! (Мисля че само Светия синод имаше нещо против самоубийствата, ама това е друга тема)

Тук става дума ясно, недвусмислено и видимо, при това от компетентен човек да се обяви, че стартът е затворен поради лоши метео условия! Ако погледнем например историята за смъртта на Иво преди точно две години ( http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=77&start=0 ) ще видим, че Ники е направил каквото е могъл, но това за съжаление е било само да се обади по станцията, при това на "руската честота". А ако имаше човек на старта, може би Иво нямаше излети. Зная, че всичко това не е никак лесно, но аз лично не виждам друг начин. (Ей и най-вече да не си помисли сега някой, че упреквам в нещо Ники ....)

Накратко: трябва да помислим как, при опасни условия, всеки на старта да може лесно да разбере, че ще яде големия *** ако излети. Пък който иска да го яде ... да го яде .... ясно е, че всяка забрана в този спорт е само пожелателна.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 5:09 pm 
Напълно съм съгласен. Исках самоп да отбележа,че няма как на старта да има постоянно човек ,на добра воля. Засягам финансовата страна. А ако има такъв,то той може да е и ръководител полети ,за какъвто стана въпрос в друга тема. Абсолютно съм на мнение,че човек,който да изкаже компетентно мнение ,ще е изключително полезен в нашето начинание.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 5:31 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
YaHooooO написа:
Исках само да отбележа, че няма как на старта да има постоянно човек, на добра воля. Засягам финансовата страна.


Абсолютно вярно! В по-нормалните страни, всеки клуб стопанисва своя старт, влага пари в него и съответно изисква летящите на този старт да дават своята лепта за поддръжката му (дали ще е членство в клуба или някаква такса за старта е друг въпрос). Очевидно е, че стартът в Сопот се стопанисва, при това добре, от Скайномад. Ами ОК, аз лично не бих имал нищо против да стана член на Скайномад и да плащам членски внос (или друга форма на плащане), стига срещу това да получавам нещо съществено и полезно. Виждаме, как се отзоваха хората за инициативата Расник... Това във всички случаи би било по-смислено, отколкото таксата за т.нар. лицензиране, но да не подхващаме пак тая тема, че ми омръзна.


Последна промяна Hacko на Пон Апр 17, 2006 6:32 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 6:27 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 20, 2005 3:33 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
Бях там и гледах пилотите, които излитаха. Летях и аз. Проблемът във въздуха беше относително силна турбулентност, която изискваше ниво на подготовка 'активно летене' - минимум начално ниво. И здрав вестибуларен апарат. Според мен никой не излетя, без да знае, че това го чака във въздуха и без реално да е преценил възможностите си.

Мога да говоря от първо лице - от Емо/Скайномад имах инструктажа за излитане от високото. Питах го какво мисли и ми каза. Имах наблюдения над поне 20 излитания и знаех, че Е турбулентно. В момента на излитане помолих Данди, която беше наблизо, да ми помогне с определянето на момента на излитане и да гледа старта ми. Това е нещо, което неопитния може да очаква от всеки по-опитен пилот (Благодаря на колективния дух и доброто сърце на летящите!!! :). Тя също ме предупреди за турбулентност. Знаех, че Пастора не пуска учениците си да летят, което също ми говореше нещо.

Така че - по отношение на преценката на условията за излитане и самия полет - мисля, че никой не излетя неподготвен.

Лично за мен проблемите започнаха при кацането (което си е също част от полета). Никога не бях мислил, че може да има такива вихри на полянката за кацане. Въпросът Лукойл или кацалото на лифта се свеждаха единствено до това - мога ли да попадна на мястото. Можех и на двете и предпочетох по-познатата площадка. Единственото, което ме изненада в този полет беше якото разлюляване на 20-30 метра височина. Очевадно Лукойл беше по-правилната алтернатива.

Та... писаното дотук не беше автореклама (няма какво да се рекламира :). А основание за размисъл...

Идеята да има винаги Ръководител на полетите на старта е много силна. Проблемът е наистина финансов. На практика обаче - в 95% от случаите има поне един ОПИТЕН пилот на старта, до който по-малко можещите ТРЯБВА да се допитат. Другото, което трябва да има, е опитен пилот на кацалото. Такъв - също в 99% от случаите - има!

Мисля си, че основния проблем е в комуникацията старт-кацало, както и комуникацията земя-въздух. Трябва да се седна и измисли система, при която всеки един пилот - от неразопаковалите крилата си на старта, до пийващите биричка след кацане да знае какво се случва във въздуха. Системата би трябвало да включва опитен пилот на старта и на кацалото, които да дават своевременна информация и препоръки за действие (или бездействие), правила за комуникация и канал за комуникация - очевидно включени радиостанции.

Правилата са лесни за изработване - може да се вземе за начало примера на 'голямата' авиация. Материалната база също е лесна - както всеки може да задели 1000-2000 евро за най-необходимата екипировка, така би трябвало да може да задели и 10 пъти по-малка сума за радиостанция. Лично аз си имам, но досега никога не съм летял с нея. Е, вече ще си я нося. Дори денят да е съвсем 'умрял'. Нека всеки прави така!

Остава:
- Комисията по парапланеризъм да регламентира правила за радио-обмен
- начина на воденето на тези 'дежурства' на РП от опитните и отговорни пилоти

Това е просто едно предложение от неопитен пилот, но все от някъде трябва да се тръгне - дали от събирането на членски внос и заплащане на официални РП или от система за взаимно опазване.

_________________
Асен Баръмов, MAC Para, Eden III


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: ...
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 6:40 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
thefly написа:
.....Правилата са лесни за изработване - може да се вземе за начало примера на 'голямата' авиация. ....


Абе ти шегуваш ли се? В същата 'голяма' авиация, като се каже че се спират полетите, просто никой не излита. Целия ти постинг противоречи сам на себе си. Ако всички сте знаели, че ще ядете дървото и все пак сте излетели, за какъв радиообмен ми говориш, за какви дежурства и изобщо защо си губим времето с глупости?


Последна промяна Hacko на Пон Апр 17, 2006 6:51 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 6:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 20, 2005 3:33 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
Наско, имах предвид, че в парапланеризма едни и същи условия могат да бъдат по-рискови за някой с по-ниска квалификация, а за други - оптимални. Учениците летят само в спокойни условия, майсторите предпочитат нестабилната атмосфера (поне така си мисля).

Това е разлика. Една от разликите.

Важното е да се знаят какви са условията в момента и да бъдат предупредени летящите за евентуални проблеми. За мен 'ядеш дървото' не е полезно като информация. По-полезно би било, ако някой опитен пилот ми каже - това време не е за теб! Или ако ми каже... при силен запад не кацай на малката полянка заради среза в градиента на вятъра, по-добре кацни на Лукойл.

Няма противоречия :) Просто има разлики в спортната и комерсиалната авиация. Дори и в това, че там има закон, а тук - препоръки. Виж два-три постинга по-нагоре. Даже май беше твой :)

_________________
Асен Баръмов, MAC Para, Eden III


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 6:52 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
И какво ще прави този човек на старта? Всеки да си преценява условията дали стават за него. Ако не може да се справи - сори. Не е мой проблем, както не е и ваш проблем, ако аз не преценя коректно условията, подготовката си или техническото състояние на екипировката. Докато не бъде въведена общовалидна сертифицирана система за изпитване на летящите никой няма право да се явява в ролята на репресивен орган и да казва кой може да излита, и кой не. Ако някой има, чак такъв, меркак да прави нещо по въпроса, нека бъде внесено предложение в БНАК и да бъде съставен сборник с въпроси и програма за изпитване, абе нещо от рода на шофьорските курсове - теоретически и практически модул, така че вместо една камара народ, на които им се плаща, за да се занимават с това по цял ден да се драпат по половите органи, да се хванат и да направят нещо такова. Тогава вече ще може някой да каже - "Дай си тапията." и ако човекът няма, да си хваща раничката и да си ходи. За да не бъде и моето мнение голословно, като по - голямата част, ще дам моето виждане за реализация на изпитния процес - първо, има много подготвени пилоти в България, за които не би представлявало трудност да изградят един изпитен въпросник с приложени видеоматериали. Той може да се събере на един обикновен диск и да се продава на една цена от, примерно, пет лева, за да се погасят разходите по изготвянето му. Тези дискове да бъдат разпространени по различни пилоти в цяла България, които ще записват името на всеки един настоящ или бъдещ пилот, който е закупил този диск и само в такъв случай той може да бъде допуснат до изпит. Курсът може да се провежда примерно всяка събота и неделя, да кажем на Сопот, но не пречи да се провежда и в други градове, в близост до които има добри стартове и възможност да се проведе и теоретичен изпит. Хората, които ще се занимават с изпита ще будат подготвени пилоти, които ще извършат оценяването по предварително определени критерии. Не мога да се съглася, че няма поне десетина подготвени пилоти, които биха се заели с тази дейност, като се има предвид, че всеки явяващ се на изпита заплаща сума от, да речем, двайсет лева на инструктора, за това, че му е губил времето. След успешното преминаване на изпита да се издава летателен лиценз, позволяващ на притежателя му да ходи и да е изгърми от Сопот, когато си пожелае. В България има подготвени, летящи, пилоти, така че няма как преминаването на курс да бъде задължително и няма начин като с магическа пръчица да се преобрази отношението на летящите към този спорт, но ако режимът се затегне съм уверен, че резултатът още на втората година ще е явен и тогава вече ще могат да се налагат и репресивни мерки срещу неизрядните пилоти. Само да внимаваме разни педер...аси да не решат и от това да правят, пари, защото целта не е такава, а за поддръжката на старотовете съм съгласен. Най - добре ще е, според мен, всяка година всеки един от нас да плаща някаква съма за поддръжка на старотовете - една форма Гражданска отговорност, но реализацията на сумите да бъде достъпна до всички летящи, защото хич не ме радва, когато дам пари за някаква добра идея те да бъдат усвоявани еднолично :evil:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 6:58 pm 
момчета деня беше просто перфектен. не е имало такъв ден незнам от кога. висока база, готини термики, силен вятър...какво още искате?? това, че доста народ не мисли не означава, че деня е бил гаден. напротив деня беше перфектен...


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 7:22 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
thefly написа:
За мен 'ядеш дървото' не е полезно като информация. По-полезно би било, ако някой опитен пилот ми каже - това време не е за теб!


Е нали се сещаш, че по този начин ще трябва пилотите да се придвижват по двойки - по един опитен с всеки неопитен. Как да стане? Освен това виждаш (по-горе), че и опитни пилоти са бедствали, което единствено говори, че категорията "опитен" при нас е много разтеглива. В неделя един тандемен пилот (демек - много опитен - не го видях кой е и не ме интересува) барабар с пасажерката си плющеше в стръмна спирала на петдесетина метра над поляната за кацане. Какво повече да кажа?

Митак, в основата си прав, но това с "Дай си тапията" е грешна посока. Със забрани и рестрикции никой до никъде не я е докарал. Като не го пуснеш "заради тапията" от единия старт, ще отиде на другия. Полицайщината не е решение. Изпитната система и изпитите биха имали смисъл само ако обучават и възпитават. Ако на изпита всеки започне да гледа като на начин да си вземе тапията, ефектът ще е пак нулев.

Фози, говорим не за деня, а за решенията на някои пилоти.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: това му е
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 7:34 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Цитат:
Аз лично, гледайки прогнозата, не дойдох в събота, а в неделя, когато стана съвсем перфектно (перфетно за мен, тоест спокойно) летене. Пак имаше много "съборджии", но нито един колапс.


че то си беше направо скучно във въздуха ... това крило не мръдна грам :-D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 8:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
абе умирах си да летя и в събота ... направо ме хвана яд като като се качих с крилото на лифта за наобратно... ама седях на старта до 4 барем стане за мен ... новак съм още ... като ти го няма инструктора или нямаш такъв ... отиваш и питаш "ти какво мислиш?", "не е за теб/новобранци братле.", "защо ", "щото така и така и така", слушаш какво си говорят другите. Всички сме 1, ако ти помогнеш днес ... на теб утре ще ти помогнат ... тия дето бяха на Сопот в събота видяха, как старта се изнася наляво надясно, в зависимост в което дере се сурне някой.
гледаш, мислиш, и тук е по добре да се подцениш отколкото да се надцениш.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Апр 17, 2006 10:55 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 392
Местоположение: Sofia
petar g написа:
...Колко човека трябва да пребият от клуб "Летете с нас в синьото небе" за да разберат елементарни истини? Мислех си да напиша нещо още като се зароди масовота психоза, в която "форумното обучение" което си организират разни хора взе размерите на лудница, не че щеше да има смисъл от това...


Та не бих искал да се взема от страната на " форумната организирана лудница " но бих препоръчал на автора на гореописаните излияния да коментира случай на който лично е присъствал и да не поднася поредния вестникарски монолог! Жалко е наистина че никоя голяма медия не удостой с вниманието си тази хубава инициатива за събор на всички парапланеристи на Сопот. По какъв начин и с какви епитети тя (медията) щеше да опише това първо по рода си спонтанно възникнало желание да се видим на едно място не бих искал да коментирам. Може би някоя запалена ентусиастка би чуруликала след тандемен полет "..това е по-хубаво и от секса.." , или някой друг нашенец би възкликнал "..те такова животно нема.." :!:

Истина е че метео условията в събота не бяха за "всеки" и предполагам че много от желаещите да дойдат и летят на събора са се отказали. Също така много от пилотите качили си още сутринта на старта не излетяха ( с пълно право ) а тези който го направиха отлично знаеха какъв *** ги чака във въздуха. Така че за хора, неподготвени и не осъзнаващи риска на който се подлагат не бих могъл да говоря. Още от прогнозата от петък НИМХ даваше умерен, до силен вятър от северозапад. Всеки който имаше очи и уши отлично разбра че още от сутринта облаците бягаха твърде бързо през билото и че един англичанин с "Advance" за малко да хапне дръвцето на излитане.

Аз лично не се качих на старта и не мога да разказвам и преразказвам конкретните случай, но както nyankov спомена, всяко излитане е било проблематично. Разбрах само че сутринта Димчо Линков (бивш ученик на "Синьо небе") е направил опит да излети с новото си крило UP Summit 3. Крилото му е тъкнало и той е кацнал без видими произшествия на долу по дерето на пътя. Към обяд дневния ход на вятъра от към равнината е пробил и всички който са имали желание излетяха, в това число и тандемите ( Андро от Перник - бивш ученик на " Синьо небе " ) направи може би 3 или 4 полета с пасажери.

За по-опитните пилоти времето беше наистина:

fsi написа:
момчета деня беше просто перфектен. не е имало такъв ден незнам от кога. висока база, готини термики, силен вятър...какво още искате?? това, че доста народ не мисли не означава, че деня е бил гаден. напротив деня беше перфектен...

Повечето от тях се извадиха до базата - 2400 метра а живо през облака на 3200! Някой успяха да прелетят до Стара Загора и Димитровград!

За да не стане off topic от темата нека да продължа с неприятностите който някой браха във въздуха.

След обяд Емо (завършващ курса ученик от "Летете с нас в Синьото небе") излита при силна турболенция и след силен асиметричен колапс се озова в ротора зад източното ребро на старта. Както сам разказа после "..непрекъснато си повтарях - ръчката на запасния ми е от дясно, от дясно.." За това какво е преживял нека той сам си каже, но мога да кажа че успя да се справи със ситуацията и въпреки подхвърленията по радиостанциите, за щастие той беше на друг обхват и не успя да ги чуе, кацна безаварийно в нивата зад поляната до лифта.

Не така успешно успяха да се приземят други опитни пилоти ( не са ученици на "Летете с нас в Синьото небе ") с много по-съвременни и наточени крила. Не пожелавам на никому това което им се случи, но както по късно в кръчмата коментирахме с част от потърпевшите, аз само се кръстех на финала и се молех за всеки от тях ".. Боже и този оцеля!!!"

Може би в цялост този ден ще се запомни с цитата на Милен - " Всеки следващ идваше със своята история за преживяното и тя беше още по-невероятна и запомняща се от преждеговорившия :!: ".


Последна промяна Vancho laifa на Вто Апр 18, 2006 11:15 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Апр 18, 2006 12:20 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 11:48 pm
Мнения: 301
Местоположение: haskovo
Иване , защо не напишеш с какво странно
нещо пуснахте въпросния Емо да прави страшно
по небето ?

_________________
недей да летиш по-бързо от твоя ангел пазител (бяло-син Aspen)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Jesus...
МнениеПубликувано на: Вто Апр 18, 2006 9:26 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
Цитат:
но бих препоръчал на автора на гореописаните излияния да коментира случай на който лично е присъствал

Аз ако присъствам на още един инцидент с твой ученик, ще организирам погребално бюро. Имало е присъстващи в събота на Сопот, които лично са искали да ти кажат мнението си за обучението ти, но ти вероятно си го знаел и си побързал да изчезнеш....
Аз помня едно състезание на Рила миналата година, когато дойде едно момче от Самоков, и аз лично се застъпих за него, за да бъде качен в камиона, като знаех, че ти е ученик (и вярвах че си го научил на нещо). Той беше единствения, който се опита да се пребие при захода за кацане от около 20 метра и само факта че падна в локва и кал го спаси от нещо повече от извадено рамо. После се оказа, че просто не е знаел какво прави.
Други въпроси?
Да отбележим, че имам като цяло положително мнение за тебе и клуба ти, просто сменете методиката на обучение, може и да се посъветвате с други инструктори. Това е.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 51 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов