Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Дек 16, 2017 11:00 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Срив след уши в дъжд
МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 10:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1930
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Днес един пилот направи уши след навлиазне в дъжд и макар, че бяха много малки изпадна в парашутиране след пускането им (не знам дали сами са се изчистили или ги е изпомпал със спирачките). Пропадал е с над 5 м/с и е падал назад, но за щастие дърво е омекотило удара и се разминал с няколко драскотини.
Крилото му е aircross / u fly.

Препоръчах му да си прегледа дължините на вървите и повече да не забавя крилото в дъжд със спирачки или уши.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Срив след уши в дъжд
МнениеПубликувано на: Нед Юни 21, 2015 3:41 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 269
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Вероятно някъде има дискусия за това, но се чудя дали при подобна ситуация не е по-разумна да се започне управление с Ц или Д колани (в зависимост от крилото).

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Срив след уши в дъжд
МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2015 2:39 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Окт 29, 2009 10:00 pm
Мнения: 89
Местоположение: Балчик
При летене в дъжд (което при всички случаи трябва да се избягва) се препоръчва натискане на спийд системата. В такъв случай управлението и контрола на крилото е с нея, с тяло и задни колани.
С последното си крило летя от година и уши още не съм правил. С предното съм правил 2-3 пъти колкото да видя как се държи с тях и веднъж в реална ситуация, бягайки от облак (без да ме е намокрил) + speed на макс. Според скромния ми опит и това, което съм чел, почти винаги е за предпочитане да избягаш от зоната на вдигане увеличавайки хоризонталната си скорост, отколкото да се мотаеш в нея, мъчейки се да увеличиш пропадането си. Още повече, така имаш шанс да се отдалечиш от бурята и да не ти се налага да кацаш с мокро крило в шквал.
Струва ми се, че някои пилоти правят уши по-често отколкото е разумно и необходимо.

_________________
Веселин Великов


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Срив след уши в дъжд
МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2015 5:03 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 192
+1 за Веско; Ники - струва ми се крайно неуместно да дърпаш С или Д линия като си се намокрил :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Срив след уши в дъжд
МнениеПубликувано на: Пон Юни 29, 2015 11:00 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 269
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Topuzov написа:
+1 за Веско; Ники - струва ми се крайно неуместно да дърпаш С или Д линия като си се намокрил :)


Спийд крилата използват последните колани за да направят завой ,без загуба на скорост преди слуп.
Парашутите с които се правят слупове ползват същата техника за набиране на скорост и контрол на движението.
Това ме кара да мисля,че управлението с последните колани позволява промяна на посоката ,без загуба на скорост.
Ако сме мокри - загубата на скорост може да доведе до срив. От тази гледна точка не намирам за толкова неуместно дърпането на последната линия колани, ако си мокър, но мисля,че е добре да чуем мнението на човек, който е на ти с аеродинамиката :)

За това дали е редно да се лети в дъжд, как да се бяга и дали трябва да се стига изобщо до бягане от дъжд мисля ,че няма нужда да коментираме :)
Както един наш много добър автомобилен състезател беше казал : " Майсторството не е да се справяш с критични ситуации, а да не изпадаш в такива "

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Срив след уши в дъжд
МнениеПубликувано на: Вто Юни 30, 2015 9:46 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1930
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
дърпането на задни колани увеличава ъгъла на атака и/или увеличава кривината на профила.
и в двата случая не ми е ясно как би се запазила и дори увеличила скоростта.
С ДБДУ разработката на Учителя постигнахме 30-40 минути реене на термика без спирачки - само с увеличаване на ъгъла на атака на едното полукрило и намаляване на другото, но чрез използване на всички колани/върви, а не само с еднопосочно дърпане на C или D.
какво е слуп?

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Срив след уши в дъжд
МнениеПубликувано на: Вто Юни 30, 2015 1:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 392
Местоположение: София, etc.
Уши сгъвам само на тандема ако му се догади на пасажера :wink: .

В общи линии, ако искате да изглеждате като спльоскалници, гънете уши; ако искате да летите ефективно, общо взето винаги има по-удачен способ за постигане на целта. Пък в дъжд е най-неуместно да го правиш - само ще се преобразиш от прост спльоскалник на сринат спльоскалник. Ако те вали, или натискаш спийда на макс да бягаш, или спирала надолу; какви уши, какви други телесни органи? хаха!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Срив след уши в дъжд
МнениеПубликувано на: Вто Юни 30, 2015 3:47 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 349
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Ясен Савов написа:
Ако те вали, или натискаш спийда на макс да бягаш, или спирала надолу;


А при излизане от спиралата няма ли опасност да се сринеш пак, или до тогава крилото ще е изсъхнало :D ?

_________________
Element Water 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Срив след уши в дъжд
МнениеПубликувано на: Вто Юни 30, 2015 6:02 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1930
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
ясен като усети първите капки извърта спиралата по-бързо от тях и така остава сух

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Срив след уши в дъжд
МнениеПубликувано на: Вто Юни 30, 2015 10:37 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 269
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
niki написа:
дърпането на задни колани увеличава ъгъла на атака и/или увеличава кривината на профила.
и в двата случая не ми е ясно как би се запазила и дори увеличила скоростта?


Не съм споменавал "увеличаване на скоростта" ,а по-скоро изказвам предположение, че маневра с последни колани е по-щадяща от към загуба на скорост на съответното полукрило, което би трябвало да означава ,че и вероятността за сриване на същото е по-малка. Това, което ме кара да се замисля за това всеки може да пробва, като се опита да управлява крилото си само със задни колани (това, което трябва да умеем в случай на скъсано управление) .
Както казах- изразявам съмнение и не твърдя нищо. Би ми било интересно някой физик да обясни дали би могло да бъде вярно .

Слуп е издържането на крилото хоризонтално и близко до земята при приземяване . Дисциплина, която в последните години силно се разви в парашутизма. Аналогично и при спийд крилата се практикува "слупването "
Тук можете да видите как се управлява парашут : https://www.youtube.com/watch?v=Bk1g2O1CUq8

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов