SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Срив след уши в дъжд
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=8109
Страница 1 от 1

Автор:  niki [ Пет Юни 19, 2015 10:07 pm ]
Заглавие:  Срив след уши в дъжд

Днес един пилот направи уши след навлиазне в дъжд и макар, че бяха много малки изпадна в парашутиране след пускането им (не знам дали сами са се изчистили или ги е изпомпал със спирачките). Пропадал е с над 5 м/с и е падал назад, но за щастие дърво е омекотило удара и се разминал с няколко драскотини.
Крилото му е aircross / u fly.

Препоръчах му да си прегледа дължините на вървите и повече да не забавя крилото в дъжд със спирачки или уши.

Автор:  YaHooooO [ Нед Юни 21, 2015 3:41 pm ]
Заглавие:  Re: Срив след уши в дъжд

Вероятно някъде има дискусия за това, но се чудя дали при подобна ситуация не е по-разумна да се започне управление с Ц или Д колани (в зависимост от крилото).

Автор:  Вей-high-вей [ Пон Юни 22, 2015 2:39 pm ]
Заглавие:  Re: Срив след уши в дъжд

При летене в дъжд (което при всички случаи трябва да се избягва) се препоръчва натискане на спийд системата. В такъв случай управлението и контрола на крилото е с нея, с тяло и задни колани.
С последното си крило летя от година и уши още не съм правил. С предното съм правил 2-3 пъти колкото да видя как се държи с тях и веднъж в реална ситуация, бягайки от облак (без да ме е намокрил) + speed на макс. Според скромния ми опит и това, което съм чел, почти винаги е за предпочитане да избягаш от зоната на вдигане увеличавайки хоризонталната си скорост, отколкото да се мотаеш в нея, мъчейки се да увеличиш пропадането си. Още повече, така имаш шанс да се отдалечиш от бурята и да не ти се налага да кацаш с мокро крило в шквал.
Струва ми се, че някои пилоти правят уши по-често отколкото е разумно и необходимо.

Автор:  Topuzov [ Пон Юни 22, 2015 5:03 pm ]
Заглавие:  Re: Срив след уши в дъжд

+1 за Веско; Ники - струва ми се крайно неуместно да дърпаш С или Д линия като си се намокрил :)

Автор:  YaHooooO [ Пон Юни 29, 2015 11:00 pm ]
Заглавие:  Re: Срив след уши в дъжд

Topuzov написа:
+1 за Веско; Ники - струва ми се крайно неуместно да дърпаш С или Д линия като си се намокрил :)


Спийд крилата използват последните колани за да направят завой ,без загуба на скорост преди слуп.
Парашутите с които се правят слупове ползват същата техника за набиране на скорост и контрол на движението.
Това ме кара да мисля,че управлението с последните колани позволява промяна на посоката ,без загуба на скорост.
Ако сме мокри - загубата на скорост може да доведе до срив. От тази гледна точка не намирам за толкова неуместно дърпането на последната линия колани, ако си мокър, но мисля,че е добре да чуем мнението на човек, който е на ти с аеродинамиката :)

За това дали е редно да се лети в дъжд, как да се бяга и дали трябва да се стига изобщо до бягане от дъжд мисля ,че няма нужда да коментираме :)
Както един наш много добър автомобилен състезател беше казал : " Майсторството не е да се справяш с критични ситуации, а да не изпадаш в такива "

Автор:  niki [ Вто Юни 30, 2015 9:46 am ]
Заглавие:  Re: Срив след уши в дъжд

дърпането на задни колани увеличава ъгъла на атака и/или увеличава кривината на профила.
и в двата случая не ми е ясно как би се запазила и дори увеличила скоростта.
С ДБДУ разработката на Учителя постигнахме 30-40 минути реене на термика без спирачки - само с увеличаване на ъгъла на атака на едното полукрило и намаляване на другото, но чрез използване на всички колани/върви, а не само с еднопосочно дърпане на C или D.
какво е слуп?

Автор:  Ясен Савов [ Вто Юни 30, 2015 1:10 pm ]
Заглавие:  Re: Срив след уши в дъжд

Уши сгъвам само на тандема ако му се догади на пасажера :wink: .

В общи линии, ако искате да изглеждате като спльоскалници, гънете уши; ако искате да летите ефективно, общо взето винаги има по-удачен способ за постигане на целта. Пък в дъжд е най-неуместно да го правиш - само ще се преобразиш от прост спльоскалник на сринат спльоскалник. Ако те вали, или натискаш спийда на макс да бягаш, или спирала надолу; какви уши, какви други телесни органи? хаха!

Автор:  GeorgiDobrich [ Вто Юни 30, 2015 3:47 pm ]
Заглавие:  Re: Срив след уши в дъжд

Ясен Савов написа:
Ако те вали, или натискаш спийда на макс да бягаш, или спирала надолу;


А при излизане от спиралата няма ли опасност да се сринеш пак, или до тогава крилото ще е изсъхнало :D ?

Автор:  niki [ Вто Юни 30, 2015 6:02 pm ]
Заглавие:  Re: Срив след уши в дъжд

ясен като усети първите капки извърта спиралата по-бързо от тях и така остава сух

Автор:  YaHooooO [ Вто Юни 30, 2015 10:37 pm ]
Заглавие:  Re: Срив след уши в дъжд

niki написа:
дърпането на задни колани увеличава ъгъла на атака и/или увеличава кривината на профила.
и в двата случая не ми е ясно как би се запазила и дори увеличила скоростта?


Не съм споменавал "увеличаване на скоростта" ,а по-скоро изказвам предположение, че маневра с последни колани е по-щадяща от към загуба на скорост на съответното полукрило, което би трябвало да означава ,че и вероятността за сриване на същото е по-малка. Това, което ме кара да се замисля за това всеки може да пробва, като се опита да управлява крилото си само със задни колани (това, което трябва да умеем в случай на скъсано управление) .
Както казах- изразявам съмнение и не твърдя нищо. Би ми било интересно някой физик да обясни дали би могло да бъде вярно .

Слуп е издържането на крилото хоризонтално и близко до земята при приземяване . Дисциплина, която в последните години силно се разви в парашутизма. Аналогично и при спийд крилата се практикува "слупването "
Тук можете да видите как се управлява парашут : https://www.youtube.com/watch?v=Bk1g2O1CUq8

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/