Малко остана на връх Великден да се разбия. През втория състезателен ден излетях доста късно (май даже бях последния) и след много стъргане и нерви, лека полека почвах да гълтам повече вода, докато накрая се удавих напълно като мастия. Последната ми сламка бе в подножието на склона да намеря нещо. Да, ама там нямаше нищо и се отправих към поляната за кацане. На около 30м неочаквано хванах една 1,5м/с, която прерасна в двойка и така 40м,50м,60м (викам си "брех, ще се извадя") и изведнъж получавам огромен колапс (80%) отдясно. Реагирах в ситуацията колкото мога, но крилото се събра на топка и като започнаха едни фигури - под мен, встрани... Вариото засвири на умряло. Най-грозният момент бе когато бях с главата надолу, крилото изскочи под мен на топока и се усука един път около коланите
. Казах си "това е DHV 2-3 и в това положение няма да се оправи и вече е време за запасен". Веднага хванах дръжката и в момента в който измъквах парашута, крилото рязко излетя над мен и с гръм се оправи на не повече от 20 метра. Направих няколко змейки и кацнах до пътя. Под дървото ме посрещна пилот, кацнал малко преди мене. Гледал е всичко и ми каза, че и при него също е имало яки колапси и мятания, но на малко по-голяма височина. Летял е с Gradient Golden (DHV 1-2). Погледнах записа на вариото. Падал съм усреднено с -10м/с
. След малко спряха много коли около нас, като шофьорите питаха какво се е случило и дали съм добре. Коментираха каква страшна гледка е било да ме гледат, и че карам вече втори живот. Най-интересното бе, че след като кацнах, въобще не бях притеснен, все едно нищо не е станало. Обаче вече въобще не ми се летеше, даже мислех да си заминавам за Бургас.
И преди съм имал подобни ситуации, но са ставали на 1500-2000м в които крилото се оправяше веднага. Само че тоя път за пръв път имах такава дискотека супер близо до земята. Вечерта разказах на местните пилоти за случката и след като им описах точното място на инцидента, ми казаха че на абсолютно същото място са имали подобни проблеми. Според тях понякога от 2-те дерета намиращи се по-надолу се отделят много резки балони. По-късно разбрах, че и други пилоти са имали подобни случки. Добре, че всичко завърши без и фатални последици и в крайна сметка останахме доволни от полетите по време на състезанието.