Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:11 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Асиметричен колапс на Коняво
МнениеПубликувано на: Пет Апр 01, 2016 9:36 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Бързо възстановяване и браво за темата. Надявам се повече хора да имат смелостта да споделят преживявания които не са особено приятни с цел да се извлече обща поука!

Angel_Sim написа:
Ако се лети направо, срещу вятръра човек излиза от термиката и то в предната част където качването и градиента/границата на термиката е най-силно изразена.


Най-силният срез на скорости е обикновенно в подветрената страна на термиката примесен с индуцираната турболенция на термиката като препятствие за вятъра. Излизанията срещу вятъра обикновено са меки и приятни за разлика от тези по-вятъра, особено в ден със силен вятър.

niki написа:
Играта със срива и захапването на потока преди удара в земята е много по-лесна и безопасна с по-нисък клас крило


Тук не съм съгласен. Миналата година имаше смъртен случай в Манила точно след пускане на срив от ниска височина. Пилотът срива крилото - паникьосва се и пуска правленията - следващият мах е на 90 градуса - крилото е пред пилота, захапва потока и започва да лети към земята - махалното движение на пилота залюляващ се под крилото бива ускорено - ударът е бил фатален. Много по-добре според мен на предлно ниска височина (10 метра например) да останем в парашутиране и да пробваме PLF отколкото да рискуваме мах към земята. В парашутиране скороста на пропадане е коло 10 м/с коет си е много но се оцелява. Всъщност това учат и като реакция при срив на пределно ниска височина.

Като цяло ниските класове крила са с леко понижено крилно натоварване за мсетка на повишен вътрешен обем. По-ниското крилно натоварване прави възможността за колапси по-голяма, по дебелият профил контрира този ефект правейки крилото по устойчиво при по-големи ъгли на атака затова може и да има нещо вярно в твърдението че по-ниските класове могат да ядат повече колапси но за сметка на това ще са по лесни за справяне. Смятам обаче че обяснението на Ники е по-точно - по скоро крилата просто се летят от по-неопитни пилоти.

При високият клас колапсите са по-трудни за справяне поради по-динамичната реакция на крилото - най-често поради повишеното натоварване.

Shark Nose-а подобрява стабилността при ниски ъгли на атака, но напълванията са по-затруднени по мои впечатления, а крилата като цяло реагират по динамично защото колапсират при по-малки ъгли от обикновеното.

Разберете че няма такова нещо като панацея - нещо което да има само положителни страни - всичко е компромис - най-често между стабилност и производителност.

Също така разберете че колапсите са и защитна функция за нас самите, ако крилата ни не колапсират при силни турболенции ще стават неуправляеми. Не е невъзможно да се направи надуваемо крило - като кайт за сърф - замислете се защо не се прави.

Активното пилотиране е НАЙ-ДОБРИЯТ начин за да се предпазим от кофти ситуации. Почти ВСЯКО крило (изключвам някой двулайнери) реагира като 1-чка при правилна рекция от страна на пилота!!!! Разбира се винаги го има и онзи % случаи когато shit just happens - като например мощен колапс на 5 метра от земята когато дори с правилна реакция просто удряш земята защото губиш височина!
Пасивната безопасност не случайно се нарича -ПАСИВНА!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: Асиметричен колапс на Коняво
МнениеПубликувано на: Вто Апр 05, 2016 12:27 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Случайно ходих да летя и срещнах свидетели на случката, които ми се подиграваха напълно несправедливо за мнението ми за активното летене :lol: . Искам да кажа само, че още Маркс го е казал много точно: "Активното летене е опиум за народа".

Няколко съвета които си давам след дискусията:
1. Когато на старта има закачени опитни пилоти готови за излитане, но не излитат - сигурно има причина за това, повечето са лоши хора :lol: , но все пак може да рискувате и да ги попитата "Кво става бря, що не излитате?"
2. При колапс действията на пилота се подчиняват на приоритети.
1. Приоритет номер едно контролиране на посоката на полета с управляване на останалата летящата част на крилото. На практитака вкарване на управление на летящата част без да се срива.
2. Може да ви се струва, че колабиралата част е проблема - грешите. След гарантиране на безопасна траектория - може да се занимавате с всичко останало.

Разбира се за да се случи това на практика - пилота трябва в главата си да е проигралвал такъв сценарий няй-малко 100 пъти на ден в продължение на 30 дена. Така в мозъка се създават невронни връзки и той почва да действа автоматизирано - steer than clear. Ако чакате да се справите със ситуацията при възникването и без да сте я разиграли мислено... ( науката още не е доказала тази теория за конкретния случай :) )


Върнете се в началото
  Профил    +11 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов