Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Юли 29, 2017 1:54 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2016 1:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1680
Име: Даниел Димов
Вчера доста хора отидохме на Миладиновци. Вятъра на старта беше много добър дори от време на време засилваше, така че беше трудно да се излети, но след като се озовеш във въздуха - нямаше проблем с пробиването. Излетяхме 4-ма души, между които и Веско, и започнахме да чакаме за хубава термика да се извадим... След известно време реене и въртене на късащи се отделни балони, дойде и термиката, която тръгна доста рязко. Веско получи малък колапс от дясно и реагира доста остро на колапса в следствие на което цялото крило се срина и влезе в парашутиране. Това състояние се задържа 4-5 секунди, като през това време крилото му се въртеше бавно по часовниковата стрелка около вертикалната си ос (нещо като негативна, но с изцяло сринато крило, а не само с едната половина). След като изгуби така някакво време и височина явно Веско реши, че е време за запасен и като отпусна дясното управление за да хвърли запасния - крилото се напълни и скочи напред и на ляво (първо му се напълни дясната полвина) и влезе в лека спирала на ляво. Понеже вече нямаше височина - запасния дори не успя да вземе въздух. Веско посрещна склона с дясната си част на тялото точно в момента в който вървите на запасния се разгънаха максимално. Хората, които първо стигнаха при него казаха по радиото, че ситуацията не е никак добра и всички кацнахме и отидохме да помагаме... Единствено Жиро, който не видя какво се случи, а и нямаше радио да чуе, се извади и тръгна на прелет. След това събитията не са кой-знае-колко интересни - викане на линейка (добре че в Добрич разполагаха с по-проходима линейка 4х4 !), внимателно махане на сбруята и дрехите, след това внимателно качване на носилката и в линейката и т.н. В крайна сметка Веско е със счупена ръка и счупен таз и всички сме убедени, че ще се възстанови напълно. Съмненията, които имахме в началото за счупени/набити прешлени не се потвърдиха. Снощи са го изследвали и за някакви вътрешни разкъсвания, но не са открили нищо. В Понеделник ще ходим да дадем кръв защото ще трябва да му се направят две операции.

Анализа на тази случка няма да каже нищо ново - подобни случки е имало доста. Директната причина за инцидента е пререагирането на колапса и след това вероятно паниката от непознатата ситуация, която последва. По-общата причина да се стигне до това е (пак според моето лично мнение) че Веско, въпреки че е много опитен пилот, с много часове и с много прелети - не е тренирал аварийни ситуации.

Моя съвет към всички пилоти включително и тези които се считат за опитни е: ТРЕНИРАЙТЕ АВАРИЙНИ СИТУАЦИИ НАД ВОДА !!!

Това е много важно за да си имате представа какво прави крилото като се срине, изнегативи, върже и т.н. всички неприятни неща които могат да се случат! Трябва много добре да можете да усещате (дори и без да гледате нагоре) какво става с крилото, как се обтича, какво иска да направи и т.н. Този усет се придобива с многократни тренировки над вода и при реене в ламинарни условия. Най-добрия вариант е да отидете на SIV курс на Oludeniz или на Охрид! Като допълнение на SIV курса може да си тренирате предсривни режими когато реете на склон - за да стане по-безопасно това трябва потока да е ламинарен (например покрай морето или както става всяка вечер на Шуменското плато), да сте над гора и да правите всичко много внимателно и на малки стъпки.

Нещата, които трябва да се научите да правите с крилото са:
- да го докарате в предсривен режим и да го задържите в тоя режим колкото може по-дълго
- да го сринете (леко парашутиране) и да го задържите стабилно без клатене/мятане в тоя режим
- да го извадите от сривния режим като контролирате напълно излизането - тоест да няма неконтролирани скачания на крилото напред, омеквания на вървите, издрусвания и т.н.
- да го вкарате в пълен срив (с голямо пропадане) и да можете да го удържите в тоя режим колкото е необходимо
- да можете да излизате контролирано от пълния срив при голяма вертикална скорост (тоест да можете да подберете правилния момент на пускане и да не допуснете скок и омекване на вървите)

Пак повтарям: всички тези съвети се отнасят както за новобранците, така и за опитните пилоти, както за младите, така и за тези които са по-стари от мен или летят по-отдавна от мен!


Върнете се в началото
  Профил    +14 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2016 5:11 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 1:15 pm
Мнения: 20
Аз видях ситуацията малко по различно от долу.Инцидента започна на около 50 м. над терена точно над старта и малко на пред.Видимоста ни с Коцето беше като на кино в момента, в който се приготвяхме, за излитане наблюдавахме как Даниел,Веско ,Жиро и Адриян се опитваха да напипат подходящия балон.След като крилото на Веско пришляпа от дясно,се оправи и завъртя на ляво.Помислих си ,че Веско в типичния си термичарски стил с рязка команда се опитва,да извърти балона .Наблюдавал съм го много пъти и съм се възхищавал на перфектната му техника във термика.Върти тясно на пета и винаги изпреварва останалите в термиката.Във този момент обаче след завъртането на ляво крилото влезе във негативна спирала ,но със бавно въртене и малко пропадане.Не изглеждаше изобщо тешка ситуация.След две завъртания около оста Веско спря въртенето и за миг си помислих,че всичко премина.Във следващия момент крилото скочи напред. Очаквахме Веско да го спре,но вместо това той хвърли запасния оставяйки крилото в тази секунда.Последва мах на тялото догонващо крилото и удар в земята ,както го описа Даниел.Очевидно паниката от приближаващата се земя е причината, да избере запасния пред крилото,но уви твърде късно само на около 10 м. над терена.
Във всички ситуации в ,които трябва да взимаш решения под стрес и остра липса на време е прието правилото, да имаш предварително подготвени решения.Доказано е ,че мисленето под стрес води до грешни решения.Във авиацията се наизустяват инструкциите и се испълняват без да се анализират във въздуха.
Добавям и кайтването като тренировка, за владеене на крилото.Течо използваше крилото като лифт използвайки вятъра, за да изкачва Рогачево.В резултат на това можеше, да го прави без, да гледа крилото говорейки с някого.При кайтването крилото минава през всички режими на полета и изгражда обратна връзка между крилото и говедото.Наблюденията ми показват,че сега учениците твърде бързо започват, да летят и прескачат този изключително полезен технически похват.

Аз съм си запазил кръводаряването точно, за такива случаи.

Веско с теб сме....!


Върнете се в началото
  Профил    +11 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2016 11:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 373
Местоположение: Sofia
Не е лоша идея при инцидент - тежък, да се възприеме практиката да се посочва банкова сметка на пострадалия (или негов приятел, ако е по-практично). Очевидно е, че такъв инцидент има сериозни финансови измерения. Никой не е длъжен разбира се, но в крайна сметка сме нещо като общност и може да се подкрепяме и чисто финансово в трудни моменти.
Никой не е застрахован от такива неща.


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 7:31 am 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 5:41 pm
Мнения: 148
Местоположение: varna
Angel_Sim написа:
Не е лоша идея при инцидент - тежък, да се възприеме практиката да се посочва банкова сметка на пострадалия (или негов приятел, ако е по-практично). Очевидно е, че такъв инцидент има сериозни финансови измерения. Никой не е длъжен разбира се, но в крайна сметка сме нещо като общност и може да се подкрепяме и чисто финансово в трудни моменти.
Никой не е застрахован от такива неща.


Продължавам да инициирам, това което писах преди 2 години...
viewtopic.php?f=18&t=7055

_________________
Георги Тодоров
NOVA FACTOR 2 - EN C

Skype: zdrasti741


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 8:38 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1680
Име: Даниел Димов
Току-що пак се чух със съпругата му и тя пак каза, че няма нужда от събиране на пари. Единственото от което има нужда е да се даде кръв, което и ще направим днес до обяд.

Запазете си ентусиазма за помагане за в бъдеще ако се наложи!


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 1:59 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 1:15 pm
Мнения: 20
Направихме кръводаряване 11 човека и това е предостатъчно.Има голяма вероятност, да се размине без операция на таза,защото наместването ,чрез разтягане е дало много добър резултат.Може да се размине и без операция на гръбнака,защото счупването не е лошо.Имаше и пневмоторакс на белия дроб вероятно от счупените ребра.Источили са кръвта от дроба и сега прогнозата е добра.Утре ще му правят операция на счупената ръка.Той е в добра кондиция на психиката.Казал на жена си,да не се занимаваме с него, а да летим.Все още е в интензивното на Окръжна болница и не може, да се посещава.Прогнозите са добри.
Очевидно сме го преместили много внимателно,щом не сме разместили счупванията.Тук е мястото да акцентирам ,на това,защото повечето случки са в трудно достъпни места и преместването, на пострадалия е истинско предизвикателство.Най добре е, да не се вади от збруята,но често самия пострадал се откопчава и излиза.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 4:05 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 30
Привет на всички!
Може ли някой от присъстващите на случката пилоти да напише с какво крило е станал инцидента и какъв налъот годишно има пострадалия.Знам че има икономически интереси в този район на България но това помага на останалите летящи да си изградят по точна картина за себе си,което е и смисъла на подобни описания на инциденти.
Благодаря предварително!
На пострадалия бързо оздравяване и пълно възстановяване!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -3 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 4:29 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1680
Име: Даниел Димов
Крилото е Gin Carrera, но аз гарантирам, че крилото няма нищо общо с инцидента. Веско има много опит и нальот - според мен той прави повече от 100 - 120 часа на година и лети предимно на термични условия. Летял е (освен в България) и в Турция, Италия, Словения и Франция.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 4:39 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 30
Благодаря много за отговора!
Не знам дали тук е мястото да се започва една конструктивна дискусия,но доколкото си спомням в България преди 2 години имаше друг инцидент със същото крило до колкото си спомням пак след колапс,за щастие разминал се без наранявания. В международния форум също имаше публикации във връзка с това крило и инциденти свързани с него.
Без да излизам от рамките на добрият тон ,не мислите ли че точно това крило на Gin е доста подвеждащо по отношение на представяне/сигурност?
Естествено това е моята позиция и много ще се радвам да чуя и други мнения по въпроса.

П.С. Ако администратора сметне за необходимо в случай че разговора се разводни,моля да премести темата на друго място.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -4 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 6:32 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 07, 2010 10:04 pm
Мнения: 8
Име: Yasen Neychev
Здравейте и от мен Ясен, представител на марката GIN в България! Виждам, че в този разговор се подлага на дискусия качеставата на модела Карера и се правят предположния за фабрични несъвършенства на модела. Личното ми мнение е, че да се правят изводи за качествата на конкретно крило, би трябвало да се анализира малко по-задълбочено. В случая се визират 2 инцидента за в рамките на 2 години с един модел. Към момента според продажбите ми на GIN CARRERA има няколко десетк, които се летят доста активно. Чувал съм различни коментари и мнения от ползвателите им, но не и че крилото е опасно или непредсказуемо. Моля, когато правите заключения за даден модел да сравнявате коректно - например на база поведение на друго крило, от същия клас, при сходен брой ползватели. Ако някой се интересува от поведението на модела, може би е най-добре да се допита до някой, който го лети. Такива има достатъчно.

Бързо оздравяване

Поздрав,
Ясен


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 8:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 30
Привет на Представителя на Gin в България!
Без да се заяждам , с уважение към статистиката нека да отчетем процентно колко са инцидентите с този тип крила,спрямо общият им брой в България .Естествено това няма да е точно тъй като без да се обиждат други производители ако отчетем процентно инцидентите с Елемент ,най вероятно ще са повече.
И пак няма да е точна стаистиката тъй като не се отчита факта покупателна способност и защо са разпространени едните крила за сметка на другите, а повечето бройки намаляват процента.
Идеята в случая не е заяждане или абсолютизиране ,а да се подтикнат българските пилоти да отчитат всички фактори при избора си на екипировка/а те са много не само цена или качество/ ,защото от нея зависи живота ни,а той е един за жалост. Дори една контузия с трайна нетрудоспособност обрича нас и нашето семейство на сериозни предизвикателства.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 8:18 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 275
Име: Георги Джамяров
Doc, ти сигурно си Светлата страна на Джекил Симеонов.
Моля те да направиш статистика ида я отчетеш пред нас, за да сме имформирани и да не купуваме повече тея евтини и опасни крила от Ясенчо, Представителя на Джин в България.
Разводняването на темата е очевидно.
На Веско пожелавам бързо оправяне. Очевадно е, че той има силата да преодолее ситуацията.
Респект за мъжкото поведение.

П.С. Между другото, Джин продава и други, доста опасни неща. Като гащеризони, софтшели и особено бъфове. Последните имат склонност към самозатягане и обесване...

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 9:15 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 30
Хахахаха.Така е.Това са си опасни неща Djubaca.
Всеки има глава на раменете да взема решения.
Просто ми направи впечатление съвпадението в инициентите на един модел крило,нищо повече.
Интересното е защо всеки възприема нормалната дискусия като охулване на стоката с която си изкарва прехраната.Ясно е че това е опасен спорт и всеки знае рисковете в него.
Съжалявам няма да спамя повече темата. Явно този форум е основно за покупко-продажба ,а и пилотите тук са доста обидчиви.
Бързо възстановяване на пострадалия и безаварийни полети на останалите!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 9:36 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 275
Име: Георги Джамяров
Абсолютно си прав.
Форумът е за покупко продажба.
На опит, взаимопомощ, грешни мнения и лош вкус.
Предлагането е огромно.
Въпросът е да намериш търсене.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 10:40 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 111
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Всичкото що е парапланер тъква и колапсира, без значение кой го е смятал или ушил. Ако едно крило колапсира повече от друго е единствено причина пилотът на първото да се замисли върху две неща:
- състояние на крилото - знаем ли му годините и часовете, я да му мернем и порьозитета да видим платът да не е издухан и дължината на вървите дали не са за смяна, че тримовката му е станала блед спомен;
- лични умения - абе защо тоя в термиката до мене със същото крило не яде шамарите? Взел съм си крило резачка, но дали знам какво да правя, ако реши да ме опакова? Отговорите на това много точно ги е дал Даниел в първия пост;

Препрочитайки за н-ти път описанието на случката се убеждавам, че за инциденти като този няма никакво значение марката, модела и класа на крилото. Ако човек не е оттренирал с КРИЛОТО СИ как да не ги допуска тези ситуации или ако се случат как да им противодейства няма голямо значение дали се е закачил към единичка или състезателно крило. Или айде това може би е малко крайно, мисълта ми е, че и единичката в някои ситуации може да наложи бърза и адекватна реакция на пилота.

Пожелавам бързо възстановяване на пострадалия и нека се замислим дълбоко над нещата, за които Даниел писа.

_________________
I believe I can fly..
________________
Gin Atlas / Apple XL


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -2 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов