Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Юни 26, 2017 5:29 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 8:01 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 30
Бях се зарекъл да не пиша повече в темата но отговорът на RvE ме обнадежди че все пак някой мисли а не говори машинално! Благодаря за което на RvE!
Точно към това исках да насоча вниманието на т.н. дискусия.Дали крилото към което се закачаме е крилото което ни представят ,и/или отговаря на нашите пилотски умения. Всичко останало е преливане от пусто в празно.
От това могат да произлязат поне още 2 теми : 1-коректността на производителите и 2-правилната и трезва оценка на собствените ни умения като пилоти.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 8:45 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 319
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Doc защо не вземеш да се легитимираш, кой си, какво летиш, трудно е да се дискутира каквото и да е с анонимник.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 8:48 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 67
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Ще си позволя да посоча някои факти, понеже бях и свидетел на падането на Божо, гледах го от въздуха. Без да разсъждавам, е може би малко..
- Carrera e с 57км/ч на 100% спийд и 40км трим
- инцидентът с Божо стана на ниско в роторна зона на 100% спийд по вятъра срещу склона. Не мисля, че с друго КОНКУРЕНТНО крило резултатът щеше да е друг.
- крилото няма нищо общо с "B" според 90% от пилотите
- ако не беше излязъл плюса, аз лично нямаше да си купя стандартната Carrera понеже смятам, че това крило не е за мен. От друга страна Ицо Арнаудов си го лети супер и си прави клипчета и снимки горе явно му е скучно .. пак по-негово мнение, обаче плюса превъзхожда Carrera по всички показатели, освен пробиване срещу вятъра на фул спийд.

_________________
Triton 2


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 9:58 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1265
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Въпросното крило на Джин Карера има източеност 6,2 и 59 камери и голи върви 0,5 и 0,8... Според мен няма абсолютно никакъв начин крило с такава източеност да бъде EN B... Отдавна съм ги забелязал тези аномалии и съм предупредил хората, около мен да не вярват особено на тези данни на фирмите, а да помислят, и да си размърдат малко мозъка, когато си купуват крила. За сравнение крило Бумеранг 2 на същата фирма Джин от 2001 година също има източеност 6,2 и голи върви 0,7 и 0,8... А Бумерангът беше един от най-бързите топ компетишъни и нервни състезателни крила на времето си... Е, и как стана EN B след 14 години? :roll: Ако ще да са му вкарали марсиански технологии вътре, според мен, това пак няма как да стане....
И това, което съм го написал по-горе не се отнася само за това крило и само за Джин, а за почти всички фирми, марки и модели! За да си продават продукцията, променят регламент, изисквания и сертификации, и "лекичко" баламосват народа, пък по-нататък, който оцелее.
Не казвам категорично, че само крилото е виновно в този случаи, но източеност 6,2 си е източеност 6,2 и да очакваш от такова крило да се възстанови само и да реагира, като бившият клас 1-2, или сега EN B, според мен е нелепо.
Моето крило Елемента Еър е с 5,66 източеност и с 63 камери. Води се клас EN C (бившо DHV 2) и си реагира точно според класа си. Така никога до сега в най-различни ситуации не ме е изненадвало неприятно. Законите на физиката и на земното притегляне са твърди и точни! Това е! Останалото са търговски трикове!

_________________
Лети с Element Air ... Жълто червен.
Моята първа цел е да се пазя здрав! Не ми пука за славата. Аз искам да занеса в къщи преживявания, които да ме обогатят! Райнхолд Меснер


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 10:33 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 30
До ppuncev:казвам се Самуил летя от 2009 ,уикенд пилот съм с налъот около 50-60 часа годишно. В момента от 2014 летя Advance Sigma 9 .
До Владич: много точно казано , за жалост малко хора четат между редовете и това може би е предпоставка за подобен род негативни емоции.
Като цяло EN B класа е този в който има най много продажби понеже всеки пилот минава през него ,но не всеки продължава в следващия клас.Маркетинга на производителите знае това много добре. Изводите може да си направи всеки който поне малко разсъждава ,а не вярва сляпо на брошури и ревюта.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 10:53 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 295
Име: Димитър Миладинов
Що търсите под вола теле?

1. Както каза Даниел, Веско е опитен пилот с голям годишен нальот над 100 часа на термика.
2. На страницата на Gin за крилото пише: "Like the original Carrera, the Carrera+ is for experienced performance/XC pilots."

Значи инцидентът не е станал защото на неопитен пилот е пробутано крило представяно като безопасно En-B, а има някаква друга причина или последователност от причини, или просто лош късмет. Парапланеризмът си е понякога опасно занимание и никаква сертификация не може да гарантира нищо...


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 10:59 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 67
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
И на мен не ми е ясно за какъв маркетинг и търговски трикове става въпрос. Тестовете на крилата са ВЪНШНИ, може би трябва да се замисли човек доколко критериите на този тест са меродавни, след като крила замислени като "С" влизат в "В". Не виждам с какво е виновен Gin в случая излиза, че не са си направили "С"-то достатъчно опасно ..

_________________
Triton 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 11:04 am 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 110
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Да, ако има нещо нередно с Карерата от страна на Джин то това е в какъв клас е сертифицирано. Но това със сертифицирането през последните години много пъти ме го дъвкали и надали някой си купува крило в наши дни само по едната буква. Преди малко повече от две години като се оглеждах за ново крило си бях харесал Атласа и само чаках да пуснат моя размер до 125кг. Пуснаха го почти по едно и също време с Карерата, което пък го обявиха като новото EN-B крило. Първата ми реакция само като го видях на снимка беше - как така ще е EN-B тази бананова обелка? Просто няма как крила с една единица разлика в източеността да са в един клас (6.2 срещу 5.21 при Атласа). И не само източеността - брой камери, дебелина на профила, голи срещу догоре облечени върви и т.н. Аз като нередовно летящ имам нужда от крило с голяма пасивна безопасност и без да претендирам, че съм много в час не съм се лутал кое крило ще ми я даде. Единственото общо между двете крила, е че се предлагат в еднакви цветове.

_________________
I believe I can fly..
________________
Gin Atlas / Apple XL


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 12:22 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 67
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Доста се отклонихме от темата, в конкретния случай е видно, че става въпрос за опитен пилот и проблемът не е в крилото. Аз също летях в Сб от Шумен и до 13:50 събирах смелост да излетя времето не беше хич за майтап. Силно, нестабилно, поривисто и тн. В Нд беше дори по-зле. Още с излитането бях отзад на улицата и си скъсах нервите на 100% спийд докато се докарам до ръбчето. На Миладиновци едва ли е било по-различно. Желая бързо и 100%-во възстановяване на колегата и още много полети!

_________________
Triton 2


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 2:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 319
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Последните години смених много крила, две от които са Carrera+ в размери първо L, после XL. По голямата част от нальота ми е на EN-C (Delta, Delta 2, Tribe, Cayenn5), малко на EN-B (Rush 3, Atlas, Carrera+) и още по малко на EN-D (Mantra 6). Ако има някакъв проблем с Carrera то той е в очакванията на хората. Ако виждаш в него едно от най-производителните EN-B крила, най-вероятно имаш проблем. Ако пък очакваш от него да е конкурентно при всякакви условия на горните класове крила най-вероятно ще останеш разочарован. Gin ясно заявиха че това крило е за EN-C пилоти, подмяна на Tribe, но доста пилоти си го пускат покрай ушите. За това и няма друго EN-C крило (ако изключим XL версията на GTO2). Предполагам заради това че хората сляпо вярват на сертификацията Gin изкара по-спъната плюс версия или както някои и викат Carrera-.
Лично аз съм я летял в различни теглови диапазони - от средата до 15 килограма над горна. Играх си и да сменям тримовката като махам луповете на C-линията, около 9 ми. В един от най-глупавите си полети от Копитото на силен гръб, комбинация от ротор и падащ вятър, крилото се опита да покаже най-лошото от себе си но нямах и един колапс. Като цяло го намирам за съвсем подходящо за тъй наречените средно напреднали пилоти, там се категоризирам и аз.
Горното според мен не е много релевантно с посочените инциденти. Това което намирам като общо е че проблема идва когато вече нямаш височина и посегнеш да отвориш запасен. Пускането на едното управление и последвалите SAT или спирала ядат ценната височина. 100 метра повече и може би нямаше да го броим за инцидент.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 3:38 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 371
Местоположение: Sofia
Карерата е тествана. Мисля, че е бие всичко от както се правят такива тестове. Номер едно е. Пълна катастрофа за GIN и Airtorque, които са сартифицирали това нещо. Голям срам.
Това само по себе си не я прави опасна. Просто тя налага определни изисквания към пилота в случай на тежки колапси. Големите колапси са рядко събитие, но такова което си е част от нашия спорт. Много пилоти съдят за крилата си без да са изяли як колапс и да са оставили ситуацията да се поразвие. А, не са защото такъв им е бил късмета до момента, макар и да си мислят друго... Иначе теста пророкува какво ще се случи ако пилот не контрира да кажем челен колапс, при това доста добре. При първия цитиран инцидент това се вижда. Излишно е да казвам, че ако пилота летеше на друго крило, на което теста не показва склонност за връзване след челен колапс нямаше да има инцидент. При втория имаме колапс последван от негативна спирала - теста не показва такова развитие - тоест става въпрос за пилотска грешка най-вероятно.
Другото залитане: тестовете са лимитирани като възможности. Тестовете на DHV стигат по далече от стандартните, но природата, атмосферата не е чувала за тези тестчета и стига още по-далеч... Безопасното крило по-тестове не гарантира нищо.
http://www.dhv.de/web/fileadmin/user_upload/files/2014/sicherheit/Safetytest_part7.pdf


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 4:21 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 319
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Това е стара песен. Ако я сравниш с EN-B крила предполагам е едно, да речем че е минала на косъм сертификация. Ако я сравниш с EN-C обаче е нежно крило. DHV такива дори не тестват. Самата сертификация е за това как се оправя едно крило, а по никакъв начин не казва колко работа иска, т.е. "активно летене". Един известен тест пилот беше казал че EN теста е за "conformity" а не за "safety". За това има и други източници. Например:
1. Производителя: "Experienced thermal/XC pilots ying at least 50 hours per year will benefit the most from choosing the Carrera+."
2. Ziad Bassil я слага над всички EN-B и между Summit XC3/Elan/Sigma 9 (отдолу) и Alpina/Arctic 4 (отгоре) като поведение.
3. Самият чичо Джин: https://www.youtube.com/watch?v=aAy3P952WQ8

Аз лично гледам AR и скорост освен горните при подбор на крило. Там ако гледаме на EN тестовете не като четири категори а плавна линейна скала, доста дълга в EN-B и EN-D, нещата изглеждат съвсем различно.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 8:46 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 1:15 pm
Мнения: 19
Днес направиха операция на счупената ръка на Веско.Заковали са счупените кости и сега по добре движи, и усеща пръстите си.Другите травми ,са както ги описах предния път с оптимистична прогноза.
Апелирам да запазваме добрия тон във всички дискусии.Никой не е идеално добър или само лош,затова трябва, да сме по толерантни и да се държим на висотата на спорта ,който практикуваме.
Мойто скромно мнение ,за избора на правилното крило е да гледате за ,какъв тип и ниво на компетентност се препоръчва от производителя,и водещи пилоти даденото крило.Следващото нещо,което е много важно е характера на крилото.За някой е добре ,да има по буен нрав,за други да е спокойно и кротко.Също като в семейството,избираш по циците ,но живееш с характера на жената.Бащата ти я дава като сертифицирана домакиня,а после разбираш ,че хапе и рита.Сертификата дава само прогнозна ориентация,как евентуално би реагирало в дадена ситуация.Това е условно наклонение с много условия,чиито главен недостатък е,че се разминават с реалните бойни условия на критичните ситуации.В подкрепа на това ,както знаете е ,че тестовете се правят в спокойна атмосфера.Тоест във време ,в което никога няма да изпаднем в критична ситуация.Гафовете стават в турболентна атмосфера ,ножични или падащи вихри ,в които крилата се държат коренно различно.Сами разбирате,че променяйки драстично условията се променя и резултата от теста.Другата разлика от действителноста е,че теста е без намеса на пилота.Сега си отговорете честно дали, някой оставя крилото след колапс само да се оправя.Всеки,често летящ е виждал,колко хора прериагирват в критична ситуация.А тези без опит усещайки омекване в управленията и малко безтегловност ги опъват докато усетят като маимунки ,че се държат ,за нещо.Пита се, след като сме изменили в уравнението толкова важни условия, доколко теста е валиден в реални бойни условия.Написах това,защото много хора приемат сертификата,като божията ръка ,която трябва да ги спаси.
В този ред на мисли искам ,да препоръчам реални ,а не лотариини действия ,за нашата сигурност.Искам да инициирам дискусия,в която да стигнем до общи мнения в това да изработим примерен модел на действия, във вид на инструкции,как да действаме в определени ситуации .Сега долу горе на всички са ни ясни,но са много от-до и това предполага тълкуване и загуба на време. Под влияние на стрес често взимаме грешни решения.Когато имаме твърди, подготвени предварително отговори,като в голямата авияция, ще намалим броя на грешките.Всеки е имал случаи, в които си е казвал "как съм могъл да направя такава глупост".
Предлагам администратора,да оформи темата и набор от въпроси,които да дискутираме известно време,докато се обединим около общи отговори и формулировката им.Ако разбира се сте съгласни с такава идея.

До скоро в небето


Върнете се в началото
  Профил    +18 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Миладиновци
МнениеПубликувано на: Сря Юни 29, 2016 11:53 am 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 11, 2013 4:34 pm
Мнения: 12
Име: Кубер Сапарев
Към всичко написано мога само да добавя освен сривове, над вода да се тренират и динамични фигури, в които има замесена ротация - спирали, SAT, защото често при колапс/полусрив следва доста енергично влизане в нещо такова и ако пилотът не е подготвен за натоварването, нещата излизат съвсем извън неговия контрол - той просто не знае какво става. Бързо възстановяване пожелавам!


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов