SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Инцидент на Миладиновци
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=8801
Страница 2 от 2

Автор:  doc [ Вто Юни 28, 2016 8:01 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Бях се зарекъл да не пиша повече в темата но отговорът на RvE ме обнадежди че все пак някой мисли а не говори машинално! Благодаря за което на RvE!
Точно към това исках да насоча вниманието на т.н. дискусия.Дали крилото към което се закачаме е крилото което ни представят ,и/или отговаря на нашите пилотски умения. Всичко останало е преливане от пусто в празно.
От това могат да произлязат поне още 2 теми : 1-коректността на производителите и 2-правилната и трезва оценка на собствените ни умения като пилоти.

Автор:  ppountchev [ Вто Юни 28, 2016 8:45 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Doc защо не вземеш да се легитимираш, кой си, какво летиш, трудно е да се дискутира каквото и да е с анонимник.

Автор:  Marv [ Вто Юни 28, 2016 8:48 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Ще си позволя да посоча някои факти, понеже бях и свидетел на падането на Божо, гледах го от въздуха. Без да разсъждавам, е може би малко..
- Carrera e с 57км/ч на 100% спийд и 40км трим
- инцидентът с Божо стана на ниско в роторна зона на 100% спийд по вятъра срещу склона. Не мисля, че с друго КОНКУРЕНТНО крило резултатът щеше да е друг.
- крилото няма нищо общо с "B" според 90% от пилотите
- ако не беше излязъл плюса, аз лично нямаше да си купя стандартната Carrera понеже смятам, че това крило не е за мен. От друга страна Ицо Арнаудов си го лети супер и си прави клипчета и снимки горе явно му е скучно .. пак по-негово мнение, обаче плюса превъзхожда Carrera по всички показатели, освен пробиване срещу вятъра на фул спийд.

Автор:  ВладиЧ [ Вто Юни 28, 2016 9:58 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Въпросното крило на Джин Карера има източеност 6,2 и 59 камери и голи върви 0,5 и 0,8... Според мен няма абсолютно никакъв начин крило с такава източеност да бъде EN B... Отдавна съм ги забелязал тези аномалии и съм предупредил хората, около мен да не вярват особено на тези данни на фирмите, а да помислят, и да си размърдат малко мозъка, когато си купуват крила. За сравнение крило Бумеранг 2 на същата фирма Джин от 2001 година също има източеност 6,2 и голи върви 0,7 и 0,8... А Бумерангът беше един от най-бързите топ компетишъни и нервни състезателни крила на времето си... Е, и как стана EN B след 14 години? :roll: Ако ще да са му вкарали марсиански технологии вътре, според мен, това пак няма как да стане....
И това, което съм го написал по-горе не се отнася само за това крило и само за Джин, а за почти всички фирми, марки и модели! За да си продават продукцията, променят регламент, изисквания и сертификации, и "лекичко" баламосват народа, пък по-нататък, който оцелее.
Не казвам категорично, че само крилото е виновно в този случаи, но източеност 6,2 си е източеност 6,2 и да очакваш от такова крило да се възстанови само и да реагира, като бившият клас 1-2, или сега EN B, според мен е нелепо.
Моето крило Елемента Еър е с 5,66 източеност и с 63 камери. Води се клас EN C (бившо DHV 2) и си реагира точно според класа си. Така никога до сега в най-различни ситуации не ме е изненадвало неприятно. Законите на физиката и на земното притегляне са твърди и точни! Това е! Останалото са търговски трикове!

Автор:  doc [ Вто Юни 28, 2016 10:33 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

До ppuncev:казвам се Самуил летя от 2009 ,уикенд пилот съм с налъот около 50-60 часа годишно. В момента от 2014 летя Advance Sigma 9 .
До Владич: много точно казано , за жалост малко хора четат между редовете и това може би е предпоставка за подобен род негативни емоции.
Като цяло EN B класа е този в който има най много продажби понеже всеки пилот минава през него ,но не всеки продължава в следващия клас.Маркетинга на производителите знае това много добре. Изводите може да си направи всеки който поне малко разсъждава ,а не вярва сляпо на брошури и ревюта.

Автор:  dimitar.miladinov [ Вто Юни 28, 2016 10:53 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Що търсите под вола теле?

1. Както каза Даниел, Веско е опитен пилот с голям годишен нальот над 100 часа на термика.
2. На страницата на Gin за крилото пише: "Like the original Carrera, the Carrera+ is for experienced performance/XC pilots."

Значи инцидентът не е станал защото на неопитен пилот е пробутано крило представяно като безопасно En-B, а има някаква друга причина или последователност от причини, или просто лош късмет. Парапланеризмът си е понякога опасно занимание и никаква сертификация не може да гарантира нищо...

Автор:  Marv [ Вто Юни 28, 2016 10:59 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

И на мен не ми е ясно за какъв маркетинг и търговски трикове става въпрос. Тестовете на крилата са ВЪНШНИ, може би трябва да се замисли човек доколко критериите на този тест са меродавни, след като крила замислени като "С" влизат в "В". Не виждам с какво е виновен Gin в случая излиза, че не са си направили "С"-то достатъчно опасно ..

Автор:  RvE [ Вто Юни 28, 2016 11:04 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Да, ако има нещо нередно с Карерата от страна на Джин то това е в какъв клас е сертифицирано. Но това със сертифицирането през последните години много пъти ме го дъвкали и надали някой си купува крило в наши дни само по едната буква. Преди малко повече от две години като се оглеждах за ново крило си бях харесал Атласа и само чаках да пуснат моя размер до 125кг. Пуснаха го почти по едно и също време с Карерата, което пък го обявиха като новото EN-B крило. Първата ми реакция само като го видях на снимка беше - как така ще е EN-B тази бананова обелка? Просто няма как крила с една единица разлика в източеността да са в един клас (6.2 срещу 5.21 при Атласа). И не само източеността - брой камери, дебелина на профила, голи срещу догоре облечени върви и т.н. Аз като нередовно летящ имам нужда от крило с голяма пасивна безопасност и без да претендирам, че съм много в час не съм се лутал кое крило ще ми я даде. Единственото общо между двете крила, е че се предлагат в еднакви цветове.

Автор:  Marv [ Вто Юни 28, 2016 12:22 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Доста се отклонихме от темата, в конкретния случай е видно, че става въпрос за опитен пилот и проблемът не е в крилото. Аз също летях в Сб от Шумен и до 13:50 събирах смелост да излетя времето не беше хич за майтап. Силно, нестабилно, поривисто и тн. В Нд беше дори по-зле. Още с излитането бях отзад на улицата и си скъсах нервите на 100% спийд докато се докарам до ръбчето. На Миладиновци едва ли е било по-различно. Желая бързо и 100%-во възстановяване на колегата и още много полети!

Автор:  ppountchev [ Вто Юни 28, 2016 2:03 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Последните години смених много крила, две от които са Carrera+ в размери първо L, после XL. По голямата част от нальота ми е на EN-C (Delta, Delta 2, Tribe, Cayenn5), малко на EN-B (Rush 3, Atlas, Carrera+) и още по малко на EN-D (Mantra 6). Ако има някакъв проблем с Carrera то той е в очакванията на хората. Ако виждаш в него едно от най-производителните EN-B крила, най-вероятно имаш проблем. Ако пък очакваш от него да е конкурентно при всякакви условия на горните класове крила най-вероятно ще останеш разочарован. Gin ясно заявиха че това крило е за EN-C пилоти, подмяна на Tribe, но доста пилоти си го пускат покрай ушите. За това и няма друго EN-C крило (ако изключим XL версията на GTO2). Предполагам заради това че хората сляпо вярват на сертификацията Gin изкара по-спъната плюс версия или както някои и викат Carrera-.
Лично аз съм я летял в различни теглови диапазони - от средата до 15 килограма над горна. Играх си и да сменям тримовката като махам луповете на C-линията, около 9 ми. В един от най-глупавите си полети от Копитото на силен гръб, комбинация от ротор и падащ вятър, крилото се опита да покаже най-лошото от себе си но нямах и един колапс. Като цяло го намирам за съвсем подходящо за тъй наречените средно напреднали пилоти, там се категоризирам и аз.
Горното според мен не е много релевантно с посочените инциденти. Това което намирам като общо е че проблема идва когато вече нямаш височина и посегнеш да отвориш запасен. Пускането на едното управление и последвалите SAT или спирала ядат ценната височина. 100 метра повече и може би нямаше да го броим за инцидент.

Автор:  Angel_Sim [ Вто Юни 28, 2016 3:38 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Карерата е тествана. Мисля, че е бие всичко от както се правят такива тестове. Номер едно е. Пълна катастрофа за GIN и Airtorque, които са сартифицирали това нещо. Голям срам.
Това само по себе си не я прави опасна. Просто тя налага определни изисквания към пилота в случай на тежки колапси. Големите колапси са рядко събитие, но такова което си е част от нашия спорт. Много пилоти съдят за крилата си без да са изяли як колапс и да са оставили ситуацията да се поразвие. А, не са защото такъв им е бил късмета до момента, макар и да си мислят друго... Иначе теста пророкува какво ще се случи ако пилот не контрира да кажем челен колапс, при това доста добре. При първия цитиран инцидент това се вижда. Излишно е да казвам, че ако пилота летеше на друго крило, на което теста не показва склонност за връзване след челен колапс нямаше да има инцидент. При втория имаме колапс последван от негативна спирала - теста не показва такова развитие - тоест става въпрос за пилотска грешка най-вероятно.
Другото залитане: тестовете са лимитирани като възможности. Тестовете на DHV стигат по далече от стандартните, но природата, атмосферата не е чувала за тези тестчета и стига още по-далеч... Безопасното крило по-тестове не гарантира нищо.
http://www.dhv.de/web/fileadmin/user_upload/files/2014/sicherheit/Safetytest_part7.pdf

Автор:  ppountchev [ Вто Юни 28, 2016 4:21 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Това е стара песен. Ако я сравниш с EN-B крила предполагам е едно, да речем че е минала на косъм сертификация. Ако я сравниш с EN-C обаче е нежно крило. DHV такива дори не тестват. Самата сертификация е за това как се оправя едно крило, а по никакъв начин не казва колко работа иска, т.е. "активно летене". Един известен тест пилот беше казал че EN теста е за "conformity" а не за "safety". За това има и други източници. Например:
1. Производителя: "Experienced thermal/XC pilots ying at least 50 hours per year will benefit the most from choosing the Carrera+."
2. Ziad Bassil я слага над всички EN-B и между Summit XC3/Elan/Sigma 9 (отдолу) и Alpina/Arctic 4 (отгоре) като поведение.
3. Самият чичо Джин: https://www.youtube.com/watch?v=aAy3P952WQ8

Аз лично гледам AR и скорост освен горните при подбор на крило. Там ако гледаме на EN тестовете не като четири категори а плавна линейна скала, доста дълга в EN-B и EN-D, нещата изглеждат съвсем различно.

Автор:  mitko perkata [ Вто Юни 28, 2016 8:46 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Днес направиха операция на счупената ръка на Веско.Заковали са счупените кости и сега по добре движи, и усеща пръстите си.Другите травми ,са както ги описах предния път с оптимистична прогноза.
Апелирам да запазваме добрия тон във всички дискусии.Никой не е идеално добър или само лош,затова трябва, да сме по толерантни и да се държим на висотата на спорта ,който практикуваме.
Мойто скромно мнение ,за избора на правилното крило е да гледате за ,какъв тип и ниво на компетентност се препоръчва от производителя,и водещи пилоти даденото крило.Следващото нещо,което е много важно е характера на крилото.За някой е добре ,да има по буен нрав,за други да е спокойно и кротко.Също като в семейството,избираш по циците ,но живееш с характера на жената.Бащата ти я дава като сертифицирана домакиня,а после разбираш ,че хапе и рита.Сертификата дава само прогнозна ориентация,как евентуално би реагирало в дадена ситуация.Това е условно наклонение с много условия,чиито главен недостатък е,че се разминават с реалните бойни условия на критичните ситуации.В подкрепа на това ,както знаете е ,че тестовете се правят в спокойна атмосфера.Тоест във време ,в което никога няма да изпаднем в критична ситуация.Гафовете стават в турболентна атмосфера ,ножични или падащи вихри ,в които крилата се държат коренно различно.Сами разбирате,че променяйки драстично условията се променя и резултата от теста.Другата разлика от действителноста е,че теста е без намеса на пилота.Сега си отговорете честно дали, някой оставя крилото след колапс само да се оправя.Всеки,често летящ е виждал,колко хора прериагирват в критична ситуация.А тези без опит усещайки омекване в управленията и малко безтегловност ги опъват докато усетят като маимунки ,че се държат ,за нещо.Пита се, след като сме изменили в уравнението толкова важни условия, доколко теста е валиден в реални бойни условия.Написах това,защото много хора приемат сертификата,като божията ръка ,която трябва да ги спаси.
В този ред на мисли искам ,да препоръчам реални ,а не лотариини действия ,за нашата сигурност.Искам да инициирам дискусия,в която да стигнем до общи мнения в това да изработим примерен модел на действия, във вид на инструкции,как да действаме в определени ситуации .Сега долу горе на всички са ни ясни,но са много от-до и това предполага тълкуване и загуба на време. Под влияние на стрес често взимаме грешни решения.Когато имаме твърди, подготвени предварително отговори,като в голямата авияция, ще намалим броя на грешките.Всеки е имал случаи, в които си е казвал "как съм могъл да направя такава глупост".
Предлагам администратора,да оформи темата и набор от въпроси,които да дискутираме известно време,докато се обединим около общи отговори и формулировката им.Ако разбира се сте съгласни с такава идея.

До скоро в небето

Автор:  Sioux [ Сря Юни 29, 2016 11:53 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Миладиновци

Към всичко написано мога само да добавя освен сривове, над вода да се тренират и динамични фигури, в които има замесена ротация - спирали, SAT, защото често при колапс/полусрив следва доста енергично влизане в нещо такова и ако пилотът не е подготвен за натоварването, нещата излизат съвсем извън неговия контрол - той просто не знае какво става. Бързо възстановяване пожелавам!

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/