Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 6:09 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Счупен крак на Сопот
МнениеПубликувано на: Пет Юли 01, 2016 10:50 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Днес един от учениците ми си счупи крака при кацане на поляната до лифта.

Условията бяха спокойни със слаби балончета от първите термики. Беше първи полет за деня и общо втори полет за пилота от високо след около 20+ успешни полета на учебният хълм.

Заходът беше идеален като в последните няколко завоя пилотът започна леко да пререагира с тяло при изправянето на курса. На около 2 метра от земята полу-изправен във сбруята докато коригираше курса си към поляната пилотът вкара малко повече тяло в маневрата и вероятно несъзнателно добави малко управление, като комбинация в този момент го чукна и балонче - приземяването беше с леко повишена вертикална скорост със типичното изтупкване при кацане в низходящо. Щом видях че го удари балон му казах да издърпа управленията за кацане по-рано но той закъсня с около секунда.

Приземяването не беше много твърдо, но все пак беше с повишена вертикална скорост - подобно на кацане в низходящо. Пилотът посрещна земята първо с единият крак, последва спъване и претъркулване. Първоначално реших че просто се спъна защото кацането не изглеждаше чак толкова твърдо. Останах доста учуден когато той каза че си е счупил кракът. Самият той също беше учуден защото и според неговото усещане кацането не е било толкова твърдо.

Резултатът - счупени тибия и фибула - вече наместени оперирани и фиксирани.

Грешки на пилота:
Непълна осъзнатост върху положението на ръцете по време на кацане - малкото колебание вкарано с дясната ръка добави вертикална скорост към излизането от балона - колебанието беше наисина малко, но в случая се оказа значимо.
Недостатъчно издърпване при кацането - на учебният баир случихме на време с предимно умерен вятър и явно ученикът си беше изградил навика да опъва управленията по-плавно във всички ситуации. Това по принцип не е грешка, но в конкретната ситуация беше недостатъчно.
Обременяваща травматологична история - човекът е имал счупване на същият крак преди време при много по прости обстоятелства което навежда на мисълта за слаба костна структура която обаче той сам не е осъзнал.Също така ми беше спестил информацията за предишното счупване до този момент.
Летене с неподходящи обувки - обувките му бяха с относително добри подметки, но недостатъчна поддръжка на глезена.

Мои грешки:
Не бях разпитал подробно ученика за здравното му състояние - знаех че е диабетик, но не знаех че е имал предишна травма на кракът. Казвам на всички ученици още преди да започнем полети на учебният хълм да си носят обувки с дебела подметка и добро пристягане на глезена, не мога да го изисквам от тях обаче, а явно трябва да започна!
Не направих забележка на ученика за малкото му пререагиране с тяло веднага - реално нямах и време за това защото той го направи буквално на последните 2 завоя преди кацането - преди това показваше малка тенденция да го прави на симулатора и нулева тенденция на учебният хълм за всичките му полети.
Парашутно приземяване -Въпреки че бях обяснил парашутното приземяване на учениците във връзка с приземяванията под запасен - не бях наблегнал силно на него като алтернатива за по-твърди приземявания. Забелязал съм обаче и че инстинкта за подпиране се бори изключително трудно.

Ученикът е малко по-холеричен тип като се въодушевяваше лесно от успешните си полети - първото му идеално кацане според мен го накара и да се поразсее малко и да започне да допуска нови грешки.

Като цяло тази седмица имах курс в който имах най-много хора които пропускаха важни подробности от травматологичната си история. Като започнем от 2-ма човека с болтове в ключиците и стигнем до предишното счупване на кракът на ученика.
Ако сте ученици - не премълчавайте никакви подробности от медицинската ви история които са включвали големи интервенции. Добрите инструктори ще променят методиката на обучение в зависимост от вашите нужди.
Ако сте инструктори - разпитвайте подробно учениците си за бившата им травматологична история! Настоявайте за използването на средства за пасивна безопасност които не зависят от вас - като например добри обувки!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +12 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов