SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

изнегативяне при завой
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=8943
Страница 1 от 1

Автор:  niki [ Нед Сеп 25, 2016 7:11 pm ]
Заглавие:  изнегативяне при завой

Вчера упражнявахме 360 градусови завои, когато една ученичка от курса за начинаещи успя да срине едното полукрило и направи 5-6 бързи и красиви хеликоптероподобни витки. В началото блокира за няколко секунди, но после успя да ме чуе по радиото и да отпусне спирачките, при което крилото спря въртенето и след хубаво (и за щастие симетрично) изстрелване напред възстанови полета.

Тъй като бе по-плашлива преди бях правил тандем с нея и някололко пъти я коригирах, когато при завой на една страна, не отпуска достатъчно другата. Явно и сега се опитваше да завива със забавено крило и успя да го изнегативи - също вероятно с помощта на някоя турбуленция (деня бе силен - Жоро Топузов отиде до Шипка и се върна за 3 часа).

Всичко стана доста високо, та успях да изкарам спокоен глас и да я накарам да завива за приземяване, въпреки че бе силно уплашена и неадекватна. Радвам се, че удържаме на изкушението да вземем по-евтини учебни крила. Алфите са велики!

Автор:  Angel_Sim [ Пон Сеп 26, 2016 8:35 pm ]
Заглавие:  Re: изнегативяне при завой

Някой сподели за тоя ден, че крилото му реагирало на турболенция така, че се озовало отстрани на него без да колабира... Това го притеснило... И аз летях тоя ден и си имаше динамика...

Автор:  DVD [ Вто Сеп 27, 2016 8:54 am ]
Заглавие:  Re: изнегативяне при завой

Тази случка за инцидент ли се брои?!

Автор:  niki [ Сря Сеп 28, 2016 6:25 am ]
Заглавие:  Re: изнегативяне при завой

Дидо,
в англоезичните държави има две авиационни понятия - accident и incident - първото го превеждаме като инцидент, а второто като инцидент без щети / жертви . В авиационната терминология в България ползваме други подобни по смисъл понятия - произшествие и предпоставка за произшествие. Когато чета ежегодните описания на инцидентите на англичаните забелязвам че в 30 процента от случаите няма щета, пилота не е пострадал или е леко охлузен и натъртен.
Естествено, че когато летим на прелет няма нужда да описваме обичайните си колапси, но в случая става въпрос за нещо по-сериозно с пилот, който не знае как да реагира. Освен за статистиката, щетите тука са че обучаемия се отказа от летенето след преживяното, а на мен ми се появиха още 2 бели косъма :-)

Автор:  DVD [ Сря Сеп 28, 2016 10:40 am ]
Заглавие:  Re: изнегативяне при завой

Питам щото и на мен ми се свива сърцето като видя, че има нещо ново писано в "Инциденти". После гледам - колапс или негативна :) и си отдъхвам...

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/