Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Дек 11, 2017 11:22 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пон Апр 03, 2017 3:09 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Авг 09, 2015 9:28 pm
Мнения: 65
Име: Georgi Stanchev
Благодаря на всички, които помогнаха след придървяването!

Ето и клипче от ситуацията ми: https://www.youtube.com/watch?v=XtmG-DKKhYM

крило: Ozone Rush 3 (M-size, 80-105 @ 98,5 kg)
сбруя: Gin Genie Lite
запасен: Icaro Square 115

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
https://www.instagram.com/georgistanchev/


Последна промяна R2LsD2 на Вто Апр 04, 2017 11:56 am, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пон Апр 03, 2017 3:49 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 979
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Много добре хвърлен запасен (самото изхвърляне имам предвид) браво за това!

Относно колапса:

1. крилото съвсем ясно подлетя в термиката, а ти пропусна да спреш гмурането - съответно това причини колапса.
2. колапса въпреки връзването беше малък - с мощно тяло на противоположната посока можеше да си запазиш траекторията на полета и да пробваш да го изчистиш
3. когато летиш сбруя с чохъл - при колапс или друга екстремна ситуация - първо сгъвай краката - така се намалява усукващият момент и се пренася тежестта по-лесно.
4. ИЗПОМПИ - колапсиралата страна имаше нужда от няколко (вероятно едно) дълбоко изпомпване за да се оправи - дясната ти ръка не правеше нищо за да отвори колапса.
5. всички тези неща звучат много лесно и ясно на теория - практиката показва че в екстремни ситуации кръвоснабдяването се пренасочва към мускулите които стягат задника :D - евала за решението да хвърлиш запасният обаче - без значение дали ситуацията е била поправима или не - щом ти си почувствал че е извън контрол си взел правилното решение!
Евала за силното хвърляне отново!

Поздрави!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пон Апр 03, 2017 6:15 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Окт 17, 2006 11:32 am
Мнения: 25
Местоположение: Христо Даново-Сопот
и на Сопот имаше запасен същия ден.Жалкото е че никой не отиде да видя кво става с пилота ,как е ,жив ли е и т.н.т

_________________
ПОЧУВСТВАЙ СЕ РАВЕН С ОРЛИТЕ.....


Последна промяна HRISTO IVANOV на Вто Апр 04, 2017 6:07 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пон Апр 03, 2017 9:36 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 143
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
Горе ръцете!!!

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пон Апр 03, 2017 10:14 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Авг 09, 2015 9:28 pm
Мнения: 65
Име: Georgi Stanchev
Ъпдейтнах първия пост с данните от траклога и няколко снимки от мястото на придървяване.

Благодаря за коментара над ситуацията, ще се опитам да следвам твоята структура и да внеса някои уточнения от моята гледна точка:
1. Обрах крилото, когато клъвна напред, но явно с недосатъчно количество спирачки (от скоро летя крилото и е твърде възможно да не прилагам точни команди)
2. Директно скочих на другата страна и леко обрах с противоложна команда, но в следващия момент ме хвърли към колапсиралата страна и се оказах в спирала
3. Това ще го имам предвид! Малко преди да излетя това беше и последната тема на старта, защото наблюдавахме как друг колега летеше с присвити крака обработвайки термика близо до старта.
4. Държах я горе, защото исках първо да се опитам да спра въртенето, след което да оправя вързаното със стабило или изпомване, случи се така, че от спирала минах в SAT и то ритмичен с постоянно подхвърляне, което не беше никак любезно и определено ме извади от зоната ми на комфорт.

Благодаря още веднъж!

За колегата със запасния над Сопот чух, че е искал да тренира уши, но по погрешка е дръпнал C-линиите и е сринал крилото по невнимание.
Лошо, че не е имал моя късмет с толкова много добри хора, които да му помогнат или поне да се уверят, че всичко е наред.

_________________
https://www.instagram.com/georgistanchev/


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Вто Апр 04, 2017 7:16 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1703
Име: Даниел Димов
Струва ми се, че си много лек за това крило... Какъв размер е крилото и колко кг. си като се качиш на кантара с раницата на гърба?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Вто Апр 04, 2017 9:43 am 
Offline

Регистриран на: Нед Авг 09, 2015 9:28 pm
Мнения: 65
Име: Georgi Stanchev
Пълното полетно тегло в конкретния полет беше 98,5кг.
Крилото е в диапазона 80-105

_________________
https://www.instagram.com/georgistanchev/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Вто Апр 04, 2017 9:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1703
Име: Даниел Димов
Като гледам видеото (на мен поне) ми изглежда, че или си лек или крилото е много бавно тримувано....

Ако тримовката на крилото не е проверявана скоро - намери някой с лазерна рулетка и го измерете! Може да се окаже, че заради свити върви крилото няма скорост и съответно се срива лесно, не захапва след колапса и т.н. все неприятни последици. Не знам в София кой има лазер, поразпитай! В Сопот имат.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Вто Апр 04, 2017 10:16 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 320
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Рулетка не е необходима. Достатъчно е само да се разпънат вървите. Не могат да се разтегнат над нормалното си състояние. Правил съм го на моят Rush 3 след приводняване. Бяха се скъсили с 1, 1.5 и 3 см съответно на A, B , C/D, заради първа и втора каскада които са с уплетка. Това което правих е да хвана примерно D1 от двете страни, двата колана на един карабинер през макара на тежест 10-12 кг. Сравнявам - равни, дърпам едната - 3 см разлика, дърпам втората - равни, минавам на D2 и т.н. Само веднъж ми се наложи да додърпам едната връв защото имаше разлика. Усеща се осезаема разлика преди и след операцията в начина по който лети крилото. Цялата работа е 2-3 часа без бързане.

Тук има диаграма на вървите: http://downloads.flyozone.com/pdf/PG/rush-3/Rush3_manual.pdf


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Вто Апр 04, 2017 10:26 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 979
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
ppountchev написа:
Не могат да се разтегнат над нормалното си състояние. [/url]


Всъщност могат, но е дооооста трудно. Иначе не мисля че в случая проблема беше толкова в крилото.
Претримоването след зимно летене обаче е добра идея защото обикновено зимната влага кара вървите да се свият стабилно, особено след летене в сняг.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Вто Апр 04, 2017 11:18 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1703
Име: Даниел Димов
В ръководството на крилото има само схема, но не и дължини - ще трябва да се свържеш с дистрибутора да ти ги прати...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Вто Апр 04, 2017 2:01 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 320
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
DVD написа:
В ръководството на крилото има само схема, но не и дължини - ще трябва да се свържеш с дистрибутора да ти ги прати...

Ето го дължините, но съм убеден че не е необходимо да се мерят а просто да се разтегнат с подходяща тежест: http://flight.manual.free.fr/lines_plans/ozone-rush3-m_lines.pdf
Ако се удължават значи са били свити. С 10-12 килограма тежест няма да се преразтегнат.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Вто Апр 04, 2017 3:05 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Авг 09, 2015 9:28 pm
Мнения: 65
Име: Georgi Stanchev
Благодаря за таблицата с дължините!
Към момента не успях да намеря някой с рулетка в София и ще процедирам по гореописания метод за разпъване.

_________________
https://www.instagram.com/georgistanchev/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Вто Апр 04, 2017 3:14 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1703
Име: Даниел Димов
Ако просто ги разпънеш без да ги измериш - никога няма да разбереш точно колко са били свити и съответно дали това може да е била причината за случката!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Вто Апр 04, 2017 6:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 370
Местоположение: Самоков
DVD написа:
Ако просто ги разпънеш без да ги измериш - никога няма да разбереш точно колко са били свити и съответно дали това може да е била причината за случката!

Разбира се много лесно Пунчев ти го обясни. Започва се от средата хващат се едновременно лява и дясна. Разпъваш примерно първо лявата и сравняваш с дясната и виждаш колко е разликата после разпъваш и дясната и пак сравняваш ако не са еднакви което е рядкост се доразпъва по-късата и така подред всички върви.

_________________
Когато всичко е срещу теб помни че парапланерът излита срещу вятърът а не с него.
Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов