Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Ное 20, 2017 5:38 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Чет Апр 06, 2017 3:09 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 392
Местоположение: София, etc.
Viper_Weasel написа:
Много добре хвърлен запасен (самото изхвърляне имам предвид) браво за това!

Относно колапса:

1. крилото съвсем ясно подлетя в термиката, а ти пропусна да спреш гмурането - съответно това причини колапса.
2. колапса въпреки връзването беше малък - с мощно тяло на противоположната посока можеше да си запазиш траекторията на полета и да пробваш да го изчистиш
3. когато летиш сбруя с чохъл - при колапс или друга екстремна ситуация - първо сгъвай краката - така се намалява усукващият момент и се пренася тежестта по-лесно.
4. ИЗПОМПИ - колапсиралата страна имаше нужда от няколко (вероятно едно) дълбоко изпомпване за да се оправи - дясната ти ръка не правеше нищо за да отвори колапса.
5. всички тези неща звучат много лесно и ясно на теория - практиката показва че в екстремни ситуации кръвоснабдяването се пренасочва към мускулите които стягат задника :D - евала за решението да хвърлиш запасният обаче - без значение дали ситуацията е била поправима или не - щом ти си почувствал че е извън контрол си взел правилното решение!
Евала за силното хвърляне отново!

Поздрави!


След като Георги ме попита за мнение, реших да го дам на достоянието на всички.

Съгласен съм с горенаписаното от Иво, но бих добавил следното, извлечено от собствен опит:

Първи принцип след получаване на колапс - спри въртенето още в първия момент, ако може още преди да те е завъртяло. (Винаги в комбинация с групиране на тялото.) Даваш обратно тяло и спирачка, колкото е необходимо, за да спреш въртенето до никакво или съвсем слабо; действие което бързо следваш с категорични и дълбоки изпомпвания на затворената половина. (Като казвам "дълбоки", разбирайте понякога до изпъване на ръката надолу.) Ако усещаш че колапсът е прекалено голям и трудно контолируем за да спреш въртенето, градираш от обратно управление и тяло директно в бърз симетричен срив. С други думи - додаваш управнение и от двете страни, като в тоя процес изравняваш тялото в сбруята. Сривът трябва да бъде само моментен, колкото да се изпразни крилото и да се стабилизира ситуацията - ръцете не остават долу, а само слизат до гъза за момент, колкото да изпразниш и стабилизираш; съответно не говорим толкова за истински пълен срив, а по-скоро за бърз дълбок срив. Сривът работи като reset. След него бързо, но плавно, пускаш крилото да лети и преоценяваш ситуацията.

Георги се бави изключително много със спирането на въртенето. След като най-накрая дава обратно управление, той вкарва крилото в негативна на обратната страна, което доусложнява ситуацията, след което следва хаос. И логичен запасен. Ако си закъснял толкова със спирането, по-добре би било вместо в негативна да го вкараш в симетричен бърз срив, както споменах по-горе, за бърз reset и опростяване на ситуацията. Отново, това би станало първо с ляво управление и тяло, като в момента преди да го вкараш в негативна додаваш ляво И дясно управления, за да стане що-годе симетричен срив и да си опростиш ситуацията.

Тъкмо заради тази ми стратегия за бързи сривове, винаги щом получа ново крило, първа работа ми е да си поиграя с дълбоките му сривове, да разбера как реагира, да ми е комфортно да го вкарвам и изкарвам от тях, така че като ми се наложи, да знам точно какво да очаквам и всичко да се случва възможно най-бързо и предвидимо, че земята идва бърже и не пита. Същото важи и за точката на негативна - и с нея е хубаво да си играеш - тъй като дълбоките изпомпвания за изкарване на колапси понякога се правят до точка на негативна, като караш крилото да изнегативи само за момент, завивайки примерно на 60-90 градуса. Моят съвет е такива експерименти да се правят високо над гъста зелена широколистна гора, с радиостанция и приятели наоколо във въздуха. Знам че по принцип се препоръчва над вода на SIV курс, но мое скромно мнение е че ако се прогресира постепенно и конкретният пилот е адекватен във въздуха, над гъста зелена широколистна гора също става. Нещо повече - ако по някаква причина запасният не се отвори и паднеш в стръмна спирала, гората щади тялото много повече от водата, благодарение на далеч по-ниската си плътност.

Докато тествах крила за Mac Para и Gin, тествах поведението им при колапсиране по същия начин - високо над зелена, гъста, широколистна гора. Намирах си турбулентен въздух (отчитайки вятъра и евентуално отвяване) и в него натисках крилото до пълна газ, чакайки по някое време да колапсира. Така разбирах какво мога да очаквам ако същото ми се случи в по-деликатна ситуация - по-ниско, над по-скалист или гол терен, на състезание, и т.н. Не съм сигурен доколко тази стратегия е за препоръчване на всекиго обаче. По принцип би било полезно за всеки, но човек трябва първо да знае основните принципи при справянето с извънредни ситуации, а и как да ги прилага на практика. Знания и умения, които предполагам би било добре да се научат първо на SIV курс.

В Комисията за XC всеки момент трябва да доуточним датите и мястото на Нац. Шампионат за тази година. Там мисля би било добре да направим едно-две събирания на подобни теми - как да летим по-безопсано, по-бързо, по-адекватно. Дори и за полезни практики в тандемното летене може да добавим една дискусия. Мисля би било полезно.

Поздрав от мен, и пожелания за хубав, безопасен сезон, в който да се развиваме.

п.п. По-общо по темата от моя приятел Ръсел Огден, един от истинските авторитети в занаята: https://www.youtube.com/watch?v=_YVbdaLc1jk. Обърнете внимание на подтемата "initial input" (първа реакция) от 5:50.


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Чет Апр 06, 2017 10:06 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 384
Местоположение: Sofia
Изображение
http://forum.skynomad.net/gallery/displayimage.php?pid=16571


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Чет Апр 06, 2017 10:06 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 384
Местоположение: Sofia
Изображение
http://forum.skynomad.net/gallery/displayimage.php?pid=16571
...und verhaengt.
...und verhaengt.
...und verhaengt.
...und verhaengt.
...und verhaengt.
...und verhaengt.
...und verhaengt.
...und verhaengt.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -3 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2017 8:03 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 384
Местоположение: Sofia
Всъщност аз харесвам ozone. Ако колегата летеше с по-просто крило примерно Gradient Golden 4, с какво щеше да запомни този ден? С нищо.Щеше да пришляпа там нещо... и тва е. Друго си е да повисиш по дърветата, да те спасяват, да те поучават в форума... че и видеа как се лети двулайнер да ти пускат... :)

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2017 10:27 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 320
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Angel_Sim написа:
... че и видеа как се лети двулайнер да ти пускат... :)

Повечето неща валидни за топ резачка са валидни и за летящ дюшек. Просто дуракоустойчивостта на второто те кара да си мислиш че грешните ти реакции са правилни. Не визирам никой. Видеото е едно от най-полезните правени някога.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2017 10:41 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 285
От момента в който изпусна крилото да му направи колапс Жоро има доста адекватни реакции.

Усилено работи с лявото управление за да спре въртенето , като на два пъти почти срива лявото полукрило и въпреки това дясното полукрило си стои в сривно положение и упорито отказва да лети.

В този случай припомпване не би помогнало според мен.

Въпреки,че дясната команда е напълно отпусната съответното полукрило си стои в срив.
Това не е нормално за един парапланер!

Най вероятно става дума за силно разтримувано крило.
На стоп кадър се вижда също ,че остатъка от въженцето на спирачките след възела за регулиране е доста дълго.
Дали не са скъсени прекомерно?

При всички положения крилото в тест център за пориозност и върви!

Поздрави и безаварийни полети.

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2017 12:02 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 77
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Pastora написа:

При всички положения крилото в тест център за пориозност и върви!


Ако се мерят върви и/или порьозност ще помоля автора на темата да пише за резултата. Крилото според мен се държи неадекватно, ситуацията въобще не изглеждаше за запасен, но това си е мое мнение не съм някакъв капацитет. Имах нещастието да летя едно издухано крило още в самото начало при един малко по-затегнат завой застана пред мен като телевизор с камерите надолу и това на височина под 100м. Като го обрах минах покрай земята като в клипче от ютуба.. още няколко метра и щях да съм целия потрошен. На клипчето още на 0:10 крилото тръгва напред много странно без никаква енергия.

_________________
Chili4


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2017 6:52 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Авг 09, 2015 9:28 pm
Мнения: 64
Име: Georgi Stanchev
Изображение

От момента на замерването до момента на инцидента има около +7 часа.

Marv, все още не съм го изпратил за проверка на вървите, но ще споделя резултата, когато имам яснота.

Angel_Sim, старото ми крило беше Golden 2 - бавен дюшек, но добър и прощаващ. С този Rush само първия ми полет беше спокоен, после следваха челен тък, колапси на фул спийд и т.н.
Може би просто му е дошло времето за бракуване и не трябва да обвинявам него за моето решение да го летя в това състояние.

_________________
https://www.instagram.com/georgistanchev/


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Пет Апр 07, 2017 9:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 384
Местоположение: Sofia
ppountchev написа:
Angel_Sim написа:
... че и видеа как се лети двулайнер да ти пускат... :)

Повечето неща валидни за топ резачка са валидни и за летящ дюшек. Просто дуракоустойчивостта на второто те кара да си мислиш че грешните ти реакции са правилни. Не визирам никой. Видеото е едно от най-полезните правени някога.

Аз за себе си лично съм си доказал, че достатъчно дуракоустойчиво крило няма. По принцип аз съм отворен към критика. Това е най-естественото за един пилот. Но, в същото време съм и скептичен, критичен към всякакви мнения. Не мога да приемам неща на доверие, на кесперт, тралалала. Проблема на чичкото тест пилот е че той не е свободен - той е роб притежаван от фирма. Този чичко е собственост на ozon и нещата, които говори са такива каквито трябва да говори. Той гледа полвинчато - пилота и действията на пилота, като изключва материалната база - крилото. В крилото никога няма проблем. Ако каже Rush3 e с пропуск в дизайнна и е осакатило и претрепало десетки пилоти - на следващия ден ще без работа, а и няма да може да си намери в цялата индустрия - ще жули тандеми до пенсия :) ... Което, прави неговата гледна точка изкривена- изключваща 50% от реалността. Естествено, че избора на оборудване и грижата за него има огромно значение.
Ти сега дето щеше да се очистиш със същото крило - ново, по същия начин, с правилните реакции... Кажи сега, коя от реакциите ми е грешна???
https://youtu.be/wE5z_jncu0Y?list=UULnc5dtH9-LneH7aULLZxaQ
смешници, пилотчета.

R2LsD2 написа:

Angel_Sim, старото ми крило беше Golden 2 - бавен дюшек, но добър и прощаващ. С този Rush само първия ми полет беше спокоен, после следваха челен тък, колапси на фул спийд и т.н.
Може би просто му е дошло времето за бракуване и не трябва да обвинявам него за моето решение да го летя в това състояние.

Не знам за Golden2 но Golden4 e супер приятно крилце, динамично, с много маневрено и с много приличен глайд. По отношение на пасивна безопасност - според мен е една идея по-динамично, но в рамките на разумното (това по никакъв начин не е мой пробле). Ще ти го дам да тестваш и да се извиниш на градиентаджиите...


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Съб Апр 08, 2017 6:05 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 192
"Чичкото собственост на Озон", говори за това че "нещата" зависят от 3 фактора: крило, въздух в който се намираш и първа реакция.Акцента е върху последното, защото след избора на крило и излитане (преценка на времето), остава само начина по който реагираш.

Пунчев хвърли запасен защото имаше тежки ръце и липса на усет към крилто, в ден с корави условия - казвам го като свидетел.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Съб Апр 08, 2017 10:35 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1689
Име: Даниел Димов
Няколко съвета към колегите от Скайкамп:

1. Не давайте резултатите в секунди, а в истинските единици за мерене на пориозитет, които са литра на квадратен метър за минута [l/m2/min] ! Това сме го говорили и преди защо трябва да е така... Накратко - секундите са специфични за всеки уред, истинските мерни единици за пориозност са универсални - на всеки уред ще излезе един и същи резултат.

2. Извода не може да е просто едно число! Там трябва да се напише с думи това крило годно ли е за летене, не е ли годно, опасно ли е и т.н. Може да се сложи също препоръка след още колко часа да се направи пак проверка и др. п.

3. Сложете си във формата една схемичка на крило (купол) с кръгчета на всички места на които мерите, в които да могат да се напишат числа. Нанасяте номерата на измерванията на местата по крилото където са направени. Отдолу в табличката за всеки номер измерване да е посочен резултата (в секунди и отдолу в истински единици).


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Съб Апр 08, 2017 5:59 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 149
Име: Милен Димитров
Цитат:
1. Не давайте резултатите в секунди, а в истинските единици за мерене на пориозитет, които са литра на квадратен метър за минута [l/m2/min] ! Това сме го говорили и преди защо трябва да е така... Накратко - секундите са специфични за всеки уред, истинските мерни единици за пориозност са универсални - на всеки уред ще излезе един и същи резултат.


Най-използвания порьозиметър в света на парапланеризма "JDK MK 1" дава данните в секунди!

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -3 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Съб Апр 08, 2017 6:46 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1689
Име: Даниел Димов
Те всичките мерят време, но всеки си има специфична константа, която като я разделиш на времето се получава истинската пориозност. Клиентите не са длъжни да знаят нито с какъв точно модел е мерено, нито каква му е константата, нито пък да делят за да получат крайния резултат.

Както дължините на вървите се дава в метри независимо какъв модел рулетка използваш, така и пориозност трябва да се дава в литри на квадратен метър за минута независимо с какъв уред го мериш. Ако аз ти кажа, че еди-коя-си връв е дълга 15 деления, нали първото което ще ме попиташ е колко е едно деление?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Съб Апр 08, 2017 7:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 149
Име: Милен Димитров
Обърни се към производителите :)))

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
МнениеПубликувано на: Нед Апр 09, 2017 1:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1689
Име: Даниел Димов
В инструкцията на пориозиметъра си пише, че преобразуването на времето в единици за пориозитет се прави по еди-каква-си формула. Остава тест центровете да почнат да правят това преобразуване...

Ако някой дава резултата като време - то той трябва задължително да даде и останалата информация (какъв обем въздух, при какво налягане преминава през каква площ) !!!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов