SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=9230
Страница 1 от 4

Автор:  R2LsD2 [ Пон Апр 03, 2017 3:09 pm ]
Заглавие:  Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

Благодаря на всички, които помогнаха след придървяването!

Ето и клипче от ситуацията ми: https://www.youtube.com/watch?v=XtmG-DKKhYM

крило: Ozone Rush 3 (M-size, 80-105 @ 98,5 kg)
сбруя: Gin Genie Lite
запасен: Icaro Square 115

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Автор:  Viper_Weasel [ Пон Апр 03, 2017 3:49 pm ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

Много добре хвърлен запасен (самото изхвърляне имам предвид) браво за това!

Относно колапса:

1. крилото съвсем ясно подлетя в термиката, а ти пропусна да спреш гмурането - съответно това причини колапса.
2. колапса въпреки връзването беше малък - с мощно тяло на противоположната посока можеше да си запазиш траекторията на полета и да пробваш да го изчистиш
3. когато летиш сбруя с чохъл - при колапс или друга екстремна ситуация - първо сгъвай краката - така се намалява усукващият момент и се пренася тежестта по-лесно.
4. ИЗПОМПИ - колапсиралата страна имаше нужда от няколко (вероятно едно) дълбоко изпомпване за да се оправи - дясната ти ръка не правеше нищо за да отвори колапса.
5. всички тези неща звучат много лесно и ясно на теория - практиката показва че в екстремни ситуации кръвоснабдяването се пренасочва към мускулите които стягат задника :D - евала за решението да хвърлиш запасният обаче - без значение дали ситуацията е била поправима или не - щом ти си почувствал че е извън контрол си взел правилното решение!
Евала за силното хвърляне отново!

Поздрави!

Автор:  HRISTO IVANOV [ Пон Апр 03, 2017 6:15 pm ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

и на Сопот имаше запасен същия ден.Жалкото е че никой не отиде да видя кво става с пилота ,как е ,жив ли е и т.н.т

Автор:  svetliowind [ Пон Апр 03, 2017 9:36 pm ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

Горе ръцете!!!

Автор:  R2LsD2 [ Пон Апр 03, 2017 10:14 pm ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

Ъпдейтнах първия пост с данните от траклога и няколко снимки от мястото на придървяване.

Благодаря за коментара над ситуацията, ще се опитам да следвам твоята структура и да внеса някои уточнения от моята гледна точка:
1. Обрах крилото, когато клъвна напред, но явно с недосатъчно количество спирачки (от скоро летя крилото и е твърде възможно да не прилагам точни команди)
2. Директно скочих на другата страна и леко обрах с противоложна команда, но в следващия момент ме хвърли към колапсиралата страна и се оказах в спирала
3. Това ще го имам предвид! Малко преди да излетя това беше и последната тема на старта, защото наблюдавахме как друг колега летеше с присвити крака обработвайки термика близо до старта.
4. Държах я горе, защото исках първо да се опитам да спра въртенето, след което да оправя вързаното със стабило или изпомване, случи се така, че от спирала минах в SAT и то ритмичен с постоянно подхвърляне, което не беше никак любезно и определено ме извади от зоната ми на комфорт.

Благодаря още веднъж!

За колегата със запасния над Сопот чух, че е искал да тренира уши, но по погрешка е дръпнал C-линиите и е сринал крилото по невнимание.
Лошо, че не е имал моя късмет с толкова много добри хора, които да му помогнат или поне да се уверят, че всичко е наред.

Автор:  DVD [ Вто Апр 04, 2017 7:16 am ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

Струва ми се, че си много лек за това крило... Какъв размер е крилото и колко кг. си като се качиш на кантара с раницата на гърба?

Автор:  R2LsD2 [ Вто Апр 04, 2017 9:43 am ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

Пълното полетно тегло в конкретния полет беше 98,5кг.
Крилото е в диапазона 80-105

Автор:  DVD [ Вто Апр 04, 2017 9:56 am ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

Като гледам видеото (на мен поне) ми изглежда, че или си лек или крилото е много бавно тримувано....

Ако тримовката на крилото не е проверявана скоро - намери някой с лазерна рулетка и го измерете! Може да се окаже, че заради свити върви крилото няма скорост и съответно се срива лесно, не захапва след колапса и т.н. все неприятни последици. Не знам в София кой има лазер, поразпитай! В Сопот имат.

Автор:  ppountchev [ Вто Апр 04, 2017 10:16 am ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

Рулетка не е необходима. Достатъчно е само да се разпънат вървите. Не могат да се разтегнат над нормалното си състояние. Правил съм го на моят Rush 3 след приводняване. Бяха се скъсили с 1, 1.5 и 3 см съответно на A, B , C/D, заради първа и втора каскада които са с уплетка. Това което правих е да хвана примерно D1 от двете страни, двата колана на един карабинер през макара на тежест 10-12 кг. Сравнявам - равни, дърпам едната - 3 см разлика, дърпам втората - равни, минавам на D2 и т.н. Само веднъж ми се наложи да додърпам едната връв защото имаше разлика. Усеща се осезаема разлика преди и след операцията в начина по който лети крилото. Цялата работа е 2-3 часа без бързане.

Тук има диаграма на вървите: http://downloads.flyozone.com/pdf/PG/rush-3/Rush3_manual.pdf

Автор:  Viper_Weasel [ Вто Апр 04, 2017 10:26 am ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

ppountchev написа:
Не могат да се разтегнат над нормалното си състояние. [/url]


Всъщност могат, но е дооооста трудно. Иначе не мисля че в случая проблема беше толкова в крилото.
Претримоването след зимно летене обаче е добра идея защото обикновено зимната влага кара вървите да се свият стабилно, особено след летене в сняг.

Автор:  DVD [ Вто Апр 04, 2017 11:18 am ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

В ръководството на крилото има само схема, но не и дължини - ще трябва да се свържеш с дистрибутора да ти ги прати...

Автор:  ppountchev [ Вто Апр 04, 2017 2:01 pm ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

DVD написа:
В ръководството на крилото има само схема, но не и дължини - ще трябва да се свържеш с дистрибутора да ти ги прати...

Ето го дължините, но съм убеден че не е необходимо да се мерят а просто да се разтегнат с подходяща тежест: http://flight.manual.free.fr/lines_plans/ozone-rush3-m_lines.pdf
Ако се удължават значи са били свити. С 10-12 килограма тежест няма да се преразтегнат.

Автор:  R2LsD2 [ Вто Апр 04, 2017 3:05 pm ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

Благодаря за таблицата с дължините!
Към момента не успях да намеря някой с рулетка в София и ще процедирам по гореописания метод за разпъване.

Автор:  DVD [ Вто Апр 04, 2017 3:14 pm ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

Ако просто ги разпънеш без да ги измериш - никога няма да разбереш точно колко са били свити и съответно дали това може да е била причината за случката!

Автор:  Ясен Христов [ Вто Апр 04, 2017 6:48 pm ]
Заглавие:  Re: Пълна програма + запасен над Златица (01.04.2017г.)

DVD написа:
Ако просто ги разпънеш без да ги измериш - никога няма да разбереш точно колко са били свити и съответно дали това може да е била причината за случката!

Разбира се много лесно Пунчев ти го обясни. Започва се от средата хващат се едновременно лява и дясна. Разпъваш примерно първо лявата и сравняваш с дясната и виждаш колко е разликата после разпъваш и дясната и пак сравняваш ако не са еднакви което е рядкост се доразпъва по-късата и така подред всички върви.

Страница 1 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/