Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:54 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Чет Авг 10, 2017 4:38 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Разкажи след полета какво стана!?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Чет Авг 10, 2017 6:34 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
Оцелявах един ден край Твърдица :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Пет Авг 11, 2017 8:46 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 11, 2008 9:40 pm
Мнения: 47
Местоположение: София
Име: Filip Stoyanov
Надявам се, че си се възстановил напълно!
Веднъж бях засмукан на 3000 и ми стигаше...
Не искам да мисля за 9000..

Успех и се пази :wink:

_________________
Air Design Rise 2
Sky Excite 3 XC


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Съб Авг 12, 2017 6:38 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
На 9000 м нмв кислородът във въздуха е около 20-25% от този на морското равнище. Бързо вдигане на такава височина без кислороден апарат е сигурна смърт. На около 6000 м нмв съдържанието на кислород във въздуха е, около 50%.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Съб Авг 12, 2017 5:52 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 08, 2004 10:02 am
Мнения: 129
Местоположение: Казанлък
Име: байРос
ВладиЧ написа:
На 9000 м нмв кислородът във въздуха е около 20-25% от този на морското равнище. Бързо вдигане на такава височина без кислороден апарат е сигурна смърт. На около 6000 м нмв съдържанието на кислород във въздуха е, около 50%.

Сигурно си прав, но ако въздуха е конвективен може би има други свойства, разбирай съдържание.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Съб Авг 12, 2017 7:57 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Всъщност количеството кислород не се променя особено във височина - разликата идва в налягането - силно пониженото налягане разширява разстоянието между молекулите кислород при което човек вдишва силно занижени концентрации. Конвекцията за съжаление не променя действията на налягането.
Освен това бързото издигане води до декомпресия макар и да не е с огромна разлика в налагането както при гмуркане, бързото издигане все пак причинява отделяне на азот в кръвта и вероятност за кесонна болест макар и в много по лек вариат от тази при гмуркане.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Нед Авг 13, 2017 1:46 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
» Здравна Енциклопедия
» Височинна болест

Височинната болест представлява комплекс от няколко синдрома, които се проявяват при бързото изкачване на по-голяма надморска височина. Поради ниското атмосферно налягане и по-ниското парциално налягане на кислорода в организма, който не е подготвен настъпва състояние на недостиг на кислород в клетките.
Организмът на човек има съвсем ограничени възможности за адаптиране и компенсиране на недостигът на кислород /хипоксия/. По-голямата част от хората могат да се приспособят за период от няколко дни на височина 3000 метра. При височина над 5100 метра нито един човек не може да преживее дълго време.

Симптоми при височинна болест
Височинно главоболие – тази форма на височинната болест се проявява с неспецифични симптоми. В по-голямата част от случаите главоболието е съчетано с гадене, световъртеж, летаргия, проблеми със съня и равновесието. Това състояние е показателно за лошата климатизация на тялото. Това е проява, която не изисква лечение, усилва се през първите два дни и след няколко дни симптомите постепенно отшумяват.
Височинен белодробен оток – тази форма на болестта започва при надморска височина 2000 метра. Първият симптом е задух, който се проявява и при усилие, и в спокойно състояние. Характерни са учестено дишане и ускорена сърдечна дейност, суха кашлица с розови храчки, възможно е телесната температура да бъде между 37 и 38 градуса. Голяма част от симптомите се проявяват в първите 2-3 дни от изкачване. Някои симптоми могат да се развият между 4 и 10 ден. Фактът, че белодробният оток се развива така бавно, прави оценяването и диагностицирането на състоянието трудно.
Височинен мозъчен оток – това е последната и най-тежка форма на височинната болест. Характерни са неврологични прояви, които са свързани с повишеното вътречерепно налягане. Симптомите са силно повръщане и главоболие, гърчове и проблеми с координацията и равновесието.
Засегнатият човек е раздразнителен и превъзбуден. Възможно е състоянието да се влоши и да се стигне до кома, която може да бъде фатална. Човек трябва да слезе по-ниско, за да избегне комата.

Тези неща са написани за алпинисти. Споменати са дни, като периоди на болестта и т.н. Рязко и бързо набиране на няколко хиляди метра надморска височина от порядъка на часове, или минути съответно рязко ускорява и неблагоприятните процеси, както и ефекта им за организма. За това бях кратък, когато написах, че това води до бърза смърт.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Нед Авг 13, 2017 6:31 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Човекът е бил над 7500 за не повече от 7 минути. За толкова време и при студ от -30 -40 може би може да се оцелее в хипоксия и дори да няма мозъчно увреждане. Случва се хора да паднат в дупка в леда на езеро и да оцелеят за 10-15 мин под вода поради рязко забавения метаболизъм.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Нед Авг 13, 2017 7:50 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
В случая можем да се абстрахираме от престоя на височина - наистина е кратък - явно ЦБ-то е било от тесните дето не се въртят лесно пък и само до 10 000 е стигнало - има такива които катерят и до 13. Шанса да те изпържи светкавица си е съвсем реален и по-голям от шанса да те убие хипоксията.
При засмукването на Ева Вишнерска - тя също се размина леко поради забавените функции на тялото в следствие хипотермията, заедно с нея във същият облак беше засмукан и един китайски пилот който за съжаление загина от удар от мълния - все пак уредът му беше оцелял и трака показваше че на моменти с Ева са били на около 200 м един от друг.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Чет Авг 24, 2017 6:00 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 43
За "здравните експерти"....
Човешкия мозък ,най-лесно ранимата и най-податливата на хипоксемия/ниско съдаржание на кислород в кръвта/ тъкан, на 18 градуса телесна температура издържа до 45 минути без кръвоснабдяване.Тоест без доставка на кислород и метаболити.При тази температура невроните със собствените си "запаси" умират за около 45 минути.
От друга страна при лека хипотермия около 34-32 градуса телесна температура могат да настъпят т.н. ритъмно проводни нарушения ,тоест сърдечния мускул спира да се съкращава ритмично в нормалния си синусов ритъм и всяка клетка започва да се съкращава самостоятелно /хаотично / от гледна точка на функцията му като помпа...т.н. ритъмна смърт, при което сърцето не изпомпва кръв към тялото и органите. Състоянието се нарича сърдечни/камерни/ фибрилации. Единствено лечение е "удар" с дефибрилатор - прав ток със сила 260 джаула,удар от светкавица би могъл теоретично също да свърши работа:))
При случая с Вишневска и Тихомир умерено леката хипотермия в която са изпаднали е причина да се предодврати трайна увреда на мозъчната му тъкан от хипоксемията/ниското насищане на кръвта с кислород/.От друга страна,просто са имали късмет че сърцата им не са изфибрилирали от хипотермията-термин използван за сърдечните фибрилации-ритъмно-проводното нарушение при което сърцето спира да се съкращава . В противен случай щяхме да сме на помен.
И в двата случай са целунати от Бога. Аз лично бих пуснал фиш от тотото.Може пък да се получи нещо.


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 12, 2017 6:18 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
https://youtu.be/fKopy74weus


Последна промяна Тихомир на Съб Сеп 16, 2017 9:07 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -3 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 12, 2017 8:11 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 219
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Като гледам трака в 16:14 на GPS-а му е станало студено и е спрял да отчита. Преди и след това също, но за по-кратко та може и да е прехвърлил 9000.

_________________
Skywalk Mint


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 13, 2017 5:39 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
Instagram.com/quietmup


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 15, 2017 2:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 2:10 pm
Мнения: 497
Местоположение: Varna
Изображение

_________________
Ozone Mantra M6
Element Air4+


Върнете се в началото
  Профил    +15 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Пет Май 24, 2019 10:29 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
При влизането ми в ЦБ вече имах няколко полета с фаер 3 , имах много добро усещане за крилото в началото бях на долна теглова граница , след това реших да махна баласт и по спомен бях -5 до -10 кг под границата. В цб- то беше изкл стабилно в градушка до 5-6км след това турболенцията нарастна прогресивно. И крилото се скъса във въздуха от въздушната струя.

При инцидентите на Сопот летях на новото крило Малък размер в теглови диапазон в средата, виража в който влязох не беше с много голям ход в управленията.

Имах няколко полета в последствие в горна граница в КГ-те нямаше особена разлика.
Изкл лесна склонност към срив , бавни завои, склонност към срив в вираж.
Имах и колапс над Саръяр който последва в парашутиране , краищата на крилото се свиваха и управленията не функционираха при формата на крилото в срив , изключително резки движения на крилото в стремежа да се възстановява.

Над сопот се опитвах да го стабилизирам което не ме уби.
Над Саръяр го оставих и го наблюдавах , отне му 5+ сек.

Крилото нямаше лет характеристики с тези на фаер 3, то е по меко в движението си в въздуха сякаш се самонаглася в струята краищата на фаер 3 имат склонност към огъване което по лична интуиция е по добре.

Изключителна скорост на х-фаер в малкия размер.


Лично мнение Размера на крилата и дизайна е по важен от тегловния диапазон , в конкретния случай.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов