Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Юли 19, 2018 2:29 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: пролетни закачки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 18, 2018 9:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1958
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Днес, един австралиец си счупи китката на която се подпря като падна след излитане. Един порив го подпря след отлепане и му избута крилото назад, а в същото време той бързаше да се намести в сбруята и като, че ли се подпря в долната част на коланите за да си помогне. Получи се красиво синхронизиране на порива и спирачките и крилото като лист падна назад. Тупна по гръб и като че ли леко отскочи, което е признак че удара е бил значителен. Сбруята бе с хубав протектор и пое земята с цялата си задна повърхност. За съжаление си бе подал ръцете надолу и явно едната е поела повече от удара.
....
Онзи ден имах кошмарно издухване от източния старт на Сопот. Преди мен излетя Валери с тандем и нямаше проблем с пробиването напред. Във видимо същия вятър вдигнах крилото (20 м2 Nova/X Ray) и бях изстрелян назад с усукани колани. Мислех че ще тупна, но се разсуках и продължих да летя малко зад чучката (излитането бе в улея до скалата в дясно под източния старт). Опитах се да пробия пред ръба, но вятъра не ме пусна и си останах зад ръба. За щастие крилото ми бе по-високо и съответно в по-спокоен поток, та дори намазваше леко от качванията от ръба. Когато дойдоха низходящите реших да не се боря за минаване пред ръба (там, където е паметната плоча на загинал парапланерист), а пуснах странично в посока калето. Минах през няколко подмятания, но явно съм налучкал добра линия, защото без драма излязох от планината. После потънах в инверсията, където вятъра бе в обратната посока.
...
Предния ден водех ученик за спирала, при което излизане той не спря гмуркането на крилото напред и получи 30-40 % колапс с вързване от външната страна. Крилото бе без скорост и налягане и мигновено се хвърли в спирала към колапсиралата страна, която бързо затегна. За момент се обърках, защото от разстоянието между нас не можех да разпозная накъде точно се върти. Извиках "brakes" , което може да го е чул като "break" и е дръпнал спирачките с което спря авторотацията и излезе от спиралата. В момент на паника и дезориентация, когато не знаеш дали да дръпнеш дясно или ляво, може би е добре да дръпнеш и двете спирачки едновременно и бързо да ги пуснеш за да ресетнеш крилото. Като дебнеш да спираш последващи гмуркания.
...

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов