SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

пролетни закачки
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=9713
Страница 1 от 1

Автор:  niki [ Сря Апр 18, 2018 9:55 pm ]
Заглавие:  пролетни закачки

Днес, един австралиец си счупи китката на която се подпря като падна след излитане. Един порив го подпря след отлепане и му избута крилото назад, а в същото време той бързаше да се намести в сбруята и като, че ли се подпря в долната част на коланите за да си помогне. Получи се красиво синхронизиране на порива и спирачките и крилото като лист падна назад. Тупна по гръб и като че ли леко отскочи, което е признак че удара е бил значителен. Сбруята бе с хубав протектор и пое земята с цялата си задна повърхност. За съжаление си бе подал ръцете надолу и явно едната е поела повече от удара.
....
Онзи ден имах кошмарно издухване от източния старт на Сопот. Преди мен излетя Валери с тандем и нямаше проблем с пробиването напред. Във видимо същия вятър вдигнах крилото (20 м2 Nova/X Ray) и бях изстрелян назад с усукани колани. Мислех че ще тупна, но се разсуках и продължих да летя малко зад чучката (излитането бе в улея до скалата в дясно под източния старт). Опитах се да пробия пред ръба, но вятъра не ме пусна и си останах зад ръба. За щастие крилото ми бе по-високо и съответно в по-спокоен поток, та дори намазваше леко от качванията от ръба. Когато дойдоха низходящите реших да не се боря за минаване пред ръба (там, където е паметната плоча на загинал парапланерист), а пуснах странично в посока калето. Минах през няколко подмятания, но явно съм налучкал добра линия, защото без драма излязох от планината. После потънах в инверсията, където вятъра бе в обратната посока.
...
Предния ден водех ученик за спирала, при което излизане той не спря гмуркането на крилото напред и получи 30-40 % колапс с вързване от външната страна. Крилото бе без скорост и налягане и мигновено се хвърли в спирала към колапсиралата страна, която бързо затегна. За момент се обърках, защото от разстоянието между нас не можех да разпозная накъде точно се върти. Извиках "brakes" , което може да го е чул като "break" и е дръпнал спирачките с което спря авторотацията и излезе от спиралата. В момент на паника и дезориентация, когато не знаеш дали да дръпнеш дясно или ляво, може би е добре да дръпнеш и двете спирачки едновременно и бързо да ги пуснеш за да ресетнеш крилото. Като дебнеш да спираш последващи гмуркания.
...

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/