Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 27, 2024 9:04 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Счупена китка под Равнец
МнениеПубликувано на: Сря Юли 26, 2006 11:29 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Ное 01, 2004 7:30 pm
Мнения: 73
Местоположение: Асеновград
В неделя 23.07.2006 на 1250 м.НВ и на около 50-на метра над релефа Пецана получва нещо като пълен срив.След две камбани и невъзможност за овладяване на крилото,пада странично и подлага дясната ръка,при което си счупва китката. Спас от Пловдив(AIRWAVE Mustang), вижда инцидента и каца до него.С подръчни материали шинират китката и след около час и половина слизат в Карлово.По-късно се разбра,че по същото време (около 17.00 часа) пробил северния вятър и други пилоти също са имали проблеми в близост до склона.Специални благодарности на Спас за оказаната помощ!!!...

_________________
Поздрави от клуб "Тангра"-Асеновград


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юли 27, 2006 8:27 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Инцидента се е случил в средната гола част на Равнец при малко плитко дере преди карловското, по думите на Пецана. Това се е случило късно след обяд (към 17 часа) на връщане от Калофер към Карлово.

Пожелаваме му бързо и успешно зарастване на китката, и скоро пак да го видим в рубриката "Героят е винаги в строя", а не в рубриката "инциденти". :wink: :)

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ах....
МнениеПубликувано на: Чет Юли 27, 2006 10:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Много неприятно да чуя за случая :(. От една страна добре, че е само китка, от друга, мамка му... Пецан, дано бързо се оправиш! Как ме е яд... и баш този ден даже заедно се качихме на лифта... Добре, че Спас е бил наоколо! Носете радиостанции бе хора! Мани, мани...

Преди няколко години си счупих едната кост точно над китката по същия начин, пак на Сопот, само че при западен вятър. Два пирона и четири месеца докато махна гипса поради усложнения. Паднах през март и литнах за първи път чак през октомври. Отне ми още 6 месеца да се оттърва от стреса, че някак си пак може да се случи. От тогава на западен вятър не припарвам до старта и освен това изключително внимателно подбирам кога да летя...

Около 17 часа на същия ден и аз бях във въздуха. Евгени от Пловдив ми съобщи по радиото, че на Кърнаре го е свалило много мощно и бързо от пробил север.

Слава богу аз вече бях поел през равнината към село Баня. По пътя бях забелязал, че сенките на облаците се движат бързичко на север, което ми помогна много лесно да стигна целта си...

Между другото вярвам всички забелязаха, че наобяд над Сопот имаше много сериозно издухани облаци. Интересно, че след 3 се образуваха пухкави кумулуси, а високата и "издухана" облачност изчезна. Лично аз смятнах, че просто е спрял силния север във височина....

Ах, колко само съм доволен, че ми стана по-интересно да пусна на север, отколкото изток-запад както обикновено :roll: .... Много късмет има в нашия спорт, мамка му...

Още нещо: забелязах, че много пилоти (включително и състезатели) летяха много високо и много напред. Това е една от причините, поради която и аз излязох над равнината... там ми е по-високо и се чувствам по-спокойно, а и по мои наблюдения винаги е по-малко турболентно... Мисля, че когато условията го позволяват това е добро решение.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юли 28, 2006 8:10 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Пецана е железен-сигурен съм ,че след 2 седмици ще лети с гипса,а понятието уплах за него не съществува.
Според мен причината за инцидента е ,че асеновградките пилоти летят рядко на Сопот и има известно непознаване на релефа и метеорологичните особености на мястото.Преди да се качим на лифта с Милен също гледахме облаците и той се обади по ГСМ а на метеоролозите.Оттам казаха ,че вятъра е 2м/с север и не се очаква навлизане на фронт. :!: По времето на инцидента летях към Карнаре по планината и берях ядове(+5,-5),но се върнах през равнината и нямах проблеми.
Извода е да се лети по-често на Сопот и да се съобразяваме с конкретните микрометеорологични условия и особености на релефа.И по-малко да разчитаме на късмета.
PS
Що е Спас се е юнак. :D

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов