Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Юни 20, 2018 5:44 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Съб Юни 16, 2018 5:53 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 245
Име: Милен Димитров
Днес приятел ми каза, че пред тях е паднало момиче на нивото на горна станция, малко преди източното дере. Крилото се е въртяло, викала е по време на падането и по негови думи, тялото и е било в неестествена позиция в сбруята. ОК е след удара, отказала е транспорт с джипа, който е бил горе на лифта. Пилотката е била с оранжева каска, сещам се за едно момиче, отговарящо на описанието, което лети /или се обучава доколкото чух от баща и/, но тогава той не е бил е бил на старта, а двама други пилоти.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Последна промяна Милен на Нед Юни 17, 2018 9:06 pm, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Нед Юни 17, 2018 10:14 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1954
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Момичето е от Франция и преди месец изкара курс за начинаещи и курс за среднонапреднали при нас. След това започна да лети самостоятелно покрай приятеля си, като последната седмица се опитваше да лети самостоятелно на термика.
Условията този ден бяха леко турбулентни според други пилоти с нехарактерни качвания с множество ядра - нелогичните потоци са характерни за цебливия период в който се намираме. Вероятно е получила голям несиметричен колапс при опит за въртене на термика, в следствие на което крилото си е усукало коланите и се е вързало. За щастие последвалото спирално въртене от вързването на ухото се е самовъзстановило малко преди земята и е кацнала меко на източния старт. По-късно е излетяла отново (по собствено желание) за да намали психологическите поражения от случката. Вечерта направихме анализ и обобщихме следните проблеми:
- твърде ранни опити да лети на термика
- недостатъчна преценка на условията (за 2 седмици обучение не може да се научи на цялото разнообразие което се случва през годината)
- стаден ефект - щом приятеля ми и другите летят безпроблемно на термика, значи и за мене става в тия условия
- избор на неподходящо за начинаещ крило - low EN B - когато я предупредихме по време на курса за крилото, тя призна че го е избрала заради рекламното послание "за талантливи начинаещи". Производителите доста задобряха в маркетинга и галене на егото, така че начинаещите трябва да внимават със ситния шрифт (да търсят и други мнения).
- психическа блокировка от екстремната ситуация и липса на преценка на ситуацията - не бе наясно на каква височина е в дадения момент и много късно взе решение за запасен (въпреки че при курса е хвърляла запасен със скъсваща връв), не бе наясно че разсукването на коланите отнема време; вързването на ухото и спиралата също - последното го приемам като недостатък на обученито ни. Нашата поука като инструктори е че трябва да набиваме повече в главата на учениците как да действат при други ситуации, които не отренираме директно при курса (на курса правим упражнения по крен и тангаж, уши, асиметрични и симетрични колапси и спирали с тандем).

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Нед Юни 17, 2018 10:16 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 245
Име: Милен Димитров
Сега говорих с падналата французойка. Крилото и е ново, купено е на 10 часа, ниско ЕN B. По една случайност падането е видяно от един мноого добър БГ пилот, той е бил и първи при нея. Думите му бяха: "Това е конструктивен дефект на крилото, много е спряно" . От челен тък го е пререагирала насукала се е и в ротация. Хвърлила е запасен, но много ниско, не се е отворил. Истински късмет, крилото се е оправило секунди преди удара. Минути след това с Камен коментирахме и той ми припомни за един наш познат с крило EN C на същата немска фирма, което тъкваше без причина.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Вто Юни 19, 2018 9:20 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 8:29 pm
Мнения: 95
Местоположение: Пловдив
С какво крило всъщност е станал сакатлъкът?

От подробните обяснения на Ники видях, че се касае за U-Turn - "The INFINITY 4 is aimed at talented beginners..."
Милен по друг повод твърди, че крилото е от "боклуците на Skywalk" - доста смело изявление.

_________________
ЛюбоМ


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Юни 20, 2018 10:47 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 391
Местоположение: Sofia
Милен написа:
Минути след това с Камен коментирахме и той ми припомни за един наш познат с крило EN C на същата немска фирма, което тъкваше без причина.


Това изречение говори много неща за човека написал го единствено. Ние живеем в физически свят където съществуват физически закони. според тях крилата не тъкват без причина, винаги има причина в физическата реалност. Параплана не лети щото е омагьосан. Колкото повече човек разбира какво се случва толкова по компетентно ще може да лети.
Един въпрос:
Пилота "открил" конструктивния дефект с поглед дали е проверил дали пък не става въпрос за производствен дефект? Отговарят ли дължините на връвите, геометрията на диагоналите, ребрата, хордата и т.н. на еталона, на оригиналния дизайн?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов