Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Май 26, 2019 7:23 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 30, 2018 8:20 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 07, 2018 9:23 pm
Мнения: 3
Име: Димитър Колев
Вчера около 13 ч. при заход за кацане летях от изток на запад над реката. Вятъра беше слаб юг югоизток . Летях на 2/3 отпуснати тримери. Преди да направя последния ляв завой за влизане в поляната влязох в низходящо. Вече бях изкарал пасажера от сбруята. Веднага след като усетих низходящото направих ляв завой за влизане в поляната. Докато завърша завоя вече бях много ниско и слизането продължаваше. Стабилизирах от бързия завой но не го пуснах да лети заради гмуркането, което щеше да генерира и риск от удър със скорост в склона преди кацалката . На около два метра от земята въпреки много убраните управления усетих намерение за гмуркане напред и доубрах. Кацнахме на крака  със голяма вертикална скорост и почти никаква хоризонтална преди започване на склона, преди влизането в поляната на манастира. Пасажерката посрещна земята със заключени колене. В следствие е със счупено парче от прешлен. Утре предстои манипулация за залепване на счупеното парче.

Някои изводи които си правя:
- със сопотската кацалка трябва много да се внимава дори и в по-прости условия.
- твърде рано извадих пасажера от сбруята.
- пасажера не беше инструктиран за такава ситуация.


Благодаря на Ивелин, Жу, Боян, Валери, Ваня, Мира и Светли за указаната помощ.

Моля за коментара на пилотите наблюдавали ситуацията.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -2 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 30, 2018 8:52 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2016
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Благодаря че споделяш. Не съм наблюдавал ситуацията, но и при моите тандемни полети през деня имаше изненадващи низходящи в началото на поляната. На старта и във въздуха изглеждаше безобидно, но около кацалката имаше непредсказуеми възходящи и низходящи.
По принцип гледам да кацам в началото на поляната, защото там въздуха е най-несмутен, а после има опасност да те носят балони по склона на поляната. Но като наближи земята кацам където ми падне, само и само да съм по-близо до логиката на въздуха.
Не мисля че си направил някаква грешка. Може да се теоретизира дали е трябвало да спираш тенденцията за гмуркане в завой в низходящо. И срива, който си получил и евентуалния мах в издигащия се склон могат да са еднакво опасни. Това, че си извадил пасажера от сбруята преди кацане не е грешка. Не се кахъри, че не си го инструктирал и че си бил заключил краката. Това можеше да стане с всеки друг тандемен пилот. Част от рисковете на професията.
п.с. не знам колко високо си окачваш пасажерите, но аз предпочитам да са ми максимално високо, въпреки че ми ограничават видимостта напред, защото предпочитам да излитам последен и кацам първи

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 30, 2018 9:09 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1043
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Първо - едно голямо ЕВАЛА за това че сам си описваш ситуацията!!!
Защото много от "големите" тандемни пилоти много обичат да се скатават при подобни неща!

Моите наблюдения:
Денят беше пред-фронтови с фронт навлизащ от ЮЙ и постепенно увеличаващ се И вятър.
Кацанията целият ден бяха относително затруднени поради спорадичните силни низходящи в комбинация с умерено-поривистият И вятър.
Кацалката на Сопот е откровено опасна при западни ветрове и доста трудна при чисто Източни.
Същият ден кацах ученици и почти при всички заходи имахме проблеми със мощни низходящи в комбинация с добре изразен градиент на вятъра в ниското (на 10-тина метра от земята крилата тръгваха рязко напред и дори при добре направен разчет имаше тенденции за прелитане на поляната)

Видях тандема да захожда с нормален заход.
След като влезе в низходящото тандема се насочи с умерен завой към поляната, но махът от завоя съвпадна с низходящото + влизане в градиента.
За съжаление всичко това се случи в Северният край на поляната където терена се изкачва от дерето.
Видях спирането на тандема след което последва относително твърдо приземяване на крака - в този момент изгубих пасажера от поглед, но след като видях Митко да се изправя реших че всичко е ОК.
В последствие разбрахме че има проблем с пасажерката.

Лично моето виждане:
Като цяло това е доста сложна ситуация поради факта че има струпване на много фактори буквално в последните метри от полета което намалява времето за реакция до нищожни стойности.

Първо - не мисля че изправянето на пасажера рано е грешка.
При изправяне пасажерът винаги сваля центърът на тежестта на системата надолу което обикновено създава допълнителен мах, ако това беше станало по-късно махът вероятно ще'е да е дори по голям, освен това в случая ударът беше значителен и според мен е много по-добре че беше посрещнат на крака отколкото на задник където мисля щеше да има много по-големи последствия.
Краката са най-добрият естествен амортисьор!

Говорейки за краката обаче е добре да се спомене и как теоретично трябва да се използват. В случая с пасажери не можем да говорим за неподготвеност на пасажера тъй като в повечето случаи возим хора които си нямат на представа какво да правят в по особена ситуаця, Но е добре да се спомене че правилното приземяване на крака с дълбоко приклякане може много да разложи силата на удара. При тандем е почти невъзможно според мен да се направи парашутно претъркалване тъй като не мисля че може да се получи добър синхрон между пилот и пасажер, но в случая посрещането на удара със заключени колене според мен е допринесло за нараняването на гърба. За съжаление обаче както казах това е въпрос на инстинкт и обща физическа култура на всеки човек.

Както каза Ники - може да се случи на всеки - имал съм пасажери които си заключват краката на нормално кацане и забиват нос напред - въпрос на физическа култура според мен.
Няколко пъти при по-твърди приземявания съм пробвал да подложа моите бедра под седалката на пасажера - по този начин ако неговите крака първи докосната земята - моите крака подвиват неговите колене и той прикляка - недостатъка е че отнасяш як удар по бедрата и рискуваш помагайки на него да се контузиш ти, но при по-леки пасажери работи.
Относно окачването - аз съм на същият принцип като Ники - аз последен да излитам и аз първи да кацам - естествено няма как да сработи при по-тежък или много по-висок от мен пасажер, но все пак!

При гмуркането забелязах спирането на крилото което беше енергично но поне по спомен на мен ми се стори една идея по-слабо, пак казвам ситуацията се разви в рамките на 1-2 секунди и мисля че рекацията ти беше правилна, но може би при евентуално изпарашутирване в последните метри с по дълбоки управления ударът щеше да се разложи малко повече.

Като цяло основното нещо което може да се извлече като извод е че заходът трябва да се съобразява малко по-внимателно спрямо условията
Хубаво е винаги да има дълга и отчетлива фаза на финален глайд - дори и с риск да се прелети поляната - обикновено това е по-безопасно отколкото резки завои в началото на поляната свършващи с висока вертикална скорост. В случая низходящото беше изненадващо и нямаше време за финален глайд - за да се предотвратят тези изненади е по-добре да се започнат осморките една идея по-високо - по този начин имаш повече време да усетиш евентуални низходящи по захода и съответно повече височина да коригираш - винаги е по добре да пуснеш по захода по-високо - височина се губи по лесно отколкото се печели.

Имал съм подобен случай с много тежък пасажер при който ни хвана много силно низходящо зад храстите на поляната - прецених че евентуален завой ще свърши с много голям мах и предпочетох да се забия леко странично на вятъра в храстите - ситуацията завърши с леко надран пасажер, малко срам за мен и 2 часа откачане на тандем от шипки, но все пак мисля че взех правилното решение - та с две думи правилното решение не-винаги е най-елегантното.

Отново адмирации за това че сам си описваш инцидента, наистина ми се иска повече хора да имат смелостта да се самоанализират!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Окт 01, 2018 8:58 am 
Offline

Регистриран на: Пон Ное 17, 2014 9:26 pm
Мнения: 29
Име: Милко Кръстев
Кацалката на Сопот си е сложно място за приземяване ако не са оптимални условията. Често, много на брой пилоти трябва да си координират захода, което увеличава риска. А в събота атмосферата беше силно нестабилна. Поне на Пъстрина, където вятърът засили изведнъж, а във въздуха стана доста динамично.

Мисля, че се концентрирате твърде много в последните действия на захода за кацане, без да се задава въпроса относно самия избор на кацалка. Не е задължително всеки път да се ползва поляната до лифта. Особено като са съмнителни условията. Може би го има и момента на наранено его, ако даден тандемен пилот избере "учебната" кацалка. Само, че в това летене всички се учим постоянно. И няма нищо срамно да се избере най-голямата и безопасна поляна независимо от нивото на пилота.

Митко заслужава уважение, че си е отчел грешката и е решил да я сподели, за да могат да извлекат изводи и други пилоти от чуждия опит. Моят извод съм го написал по-горе относно избора на място за приземяване. Доста други тандемни пилоти биха се скатали.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Окт 01, 2018 9:46 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юли 04, 2016 8:41 am
Мнения: 27
Име: Ivo Bozhinov
Здравейте,
Адмирации за поста и споделянето на грешката. Без да познавам Димитър и опитa му като пилот, ще коментирам някои неща. Летя от 2-3 сезона и мисля, че се справям относително добре. За тези малко на брой години се нагледах на следните неща:

- Видях как тандемни "професионални" пилоти със съмнителни прякори и репутация блъскат хора в склона, за да спестят пари от билетче и време, за да могат да дарят на поредната си жертва "незабравимо" преживяване и удоволствие от безмоторното летене.
- Видях как някои "професионални" пилоти се карат на зашеметените си пасажери, че са си стегнали краката или не са се държали адекватно по време на излитане или кацане, защото не са професионални акробати, атлети, парашутисти и тн.
- Видях грозни кацания, търкаляния по склона, сривове на крила и тн.
- Видях как хора с опит, по-скромен от моя, возят приятели на тандем за едното снимане постване във ФБ.
- "Професионални" пилоти летят по-зле от мен соло - неадекватно въртене на термики, заходи за кацане тн,
- За някой "професионални" пилоти се носят слухове, че имат 20-30 часа соло.

И точно затова съветвам приятели, колеги и познати да НЕ ЛЕТЯТ с тандемен парапланер, ако не са се консултирали предварително с мен и не им е препоръчан тандемен пилот с нормално поведение, стотици часове соло и стабилен опит като тандемен пилот.

И са да не се лъжем, тези хора се броят на пръстите ако не на едната, то на двете ми ръце.

С радост споделям, че съм успял да откаже не един или двама познати и най вероятно съм им спестил куп негативни емоции и травми.

Колеги "професионални" пилоти, някои от вас се припознава в описанието по-горе, и ако му е останала малко съвест, в което се съмнавам, замислете си дали стоте лева си заслужават.

Поздрави.

_________________
Chili 3
Chili 4


Върнете се в началото
  Профил    +13 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Окт 01, 2018 11:58 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 639
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Адмирации за куража да споделиш с нас случилото се!
Винаги е неприятно когато при тандемен полет пострада пасажера, но за съжаление това е част от играта.
Важното в случая е като пилоти да преценим и да изберем най-подходящите и безопасни условия, пренебрегвайки фактори като натиск от страна на пасажерите защото чакали от много време или били дошли от стотици километри, както и натиска който оказваме сами върху себе си заради финансовата отплата която получаваме за полета.
И на мен ми се е случвало при заход да попадна в низходящо и да се наложи да кацнем с по-голяма вертикална скорост и обикновенно ако пасажера е по-лек го карам да вдигне крака, като аз поемам удара.
Аз също като Йотов предпочитам да закачам пасажера на по-горната позиция за да мога аз да излетя последен и да дппра земята пръв, но това си има своята цена.
При последния ми тандемен полет преди седмица, при съвсем рутинно излитане усуках коляното и разкъсах кръстна връзка, защото се опитах да изтласкам пасажера в последните крачки.
Парапланеризма все пак е рискова дейност и трябва и пилотите и пасажерите да са на ясно с това!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Нед Окт 07, 2018 4:59 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Окт 07, 2018 3:10 pm
Мнения: 2
Име: Milena
Момчета, здравейте, Аз съм пасажерът.Още докато бях в Пирогов видях коментарите и няма да премълча,че се подразних специално от повтореното два пъти от Viper мнение за " въпрос на физическата култура". Бях заета да ми бъркат в гръбнака, да пишкам в подлога и да разсъждавам с нощница, която се връзва отзад, оставяща задните ми части голи. Допълниетлно усилващо чувството ми на безпомощност и унижение. Плувах 10 години в ЦСКА, карам сноуборд. Водя спортни лагери. Звършила съм НСА, треньорски профил. Карах уейкборд тази година и ще карам и другата, летяла съм с парашут, минах съкратена теория за AFF, и към момента имам скромните 3 скока в тандем с парапланер. Смятам че имам прилична физическа култура! Поне такава! ;) Освен, ако не се сравнявам с някои олимпийски надежди. Такъв ли е случаят ?! :) Два от полетите ми с парапланер бяха с не дотам меко кацане(може да греша), но под ъгъл и скорост, в които мога да стъпя, да захапя да тичам и да обера инерцията от крилото. Леятх с опитен пилот (15год.в небето, което има значение,защото практиката е най-добрата превенция срещу инциденти) и съм изпълнявала стриктно и веднага всичко, което ми е казал. Проблем не е имало с колената ми! Когато се пребихме условията бяха мазни, слаба термика, летяхме не повече от 15мин. и долу нещо се обърка. Както казват американците "something went terribly wrong" .Аз съм лаик в парапланеризма и мога да говоря единствено по спомени. Влизайки в кацалката усетих,че ни поде нагоре с поне 2,3 метра, мисля си,че пилотът се опасяваше,че няма да можем да кацнем и ще преминем поляната с тази височина. Затова обърна крилото към планината и описа доста кратък по диаметър кръг, като отново влязохме в зоната на кацане , но траекторията рязко се промени и започнахме да падаме почити вертикално. Той ме предупреди,че ще се приземим там. Ясно ми беше и без да го казва. Пуснах си краката и не сматям,че бях със заключени колена, но не тренирам скок на височина и не бях с обувки канго, за да посрещна земята така че да счупя само малкия пръст на крака. Приземихме се в неравност, болеше. Аз съм 64кг., той е 95, сметнете и екипировката, и като направите формулата ще стане ясно колко ми е било невъзможно посрещайки първа земята да амортизирам като Спайдърмен. Наясно съм, че летенето не е шах и винаги има риск, НО да се пребия на 3-ти скок с тандем е някак тъпо! Тъпо ми е ! Имах намерение да летя сама, но намерението ми е сериозно компроменитрано. Предпочитам да мога да ходя, отколкото да летя!! Смятам че пилотът направи всичко по възможностите си нещата да не завършат още по-зле. Вярвам го. Благодаря му за това! От своя страна и аз не съм злоупотребила с неговото чувство за вина, нито съм проявила реваншизъм. Но по принцип нещата стоят така, пичове - капитанът напуска кораба последен, пилотът носи отговорност. До тук добре за адмирацията(ако това въобще е бг дума, защото ми е изключително неприятна), евалата, целуването на ръка и останалото, но значението на нашето здраве е най! То е приоритет . Приех всикчо с много смях, ирония и кураж, когато разбрах,че мърдам крака.Иначе нямаше да ми е до философия и писане по форуми. Успех на всички. Безболезнено летене.. Надявам се никой да не се озове при доц.Узунов.Ако-поздрави от Милена.


Последна промяна Buntarska на Пон Окт 08, 2018 2:08 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +28 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Нед Окт 07, 2018 11:01 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 129
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Браво за куража, Милена!

Бързо и безпроблемно възстановяване!

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Окт 08, 2018 2:23 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Окт 07, 2018 3:10 pm
Мнения: 2
Име: Milena
Блгаодаря, Бисер! На всички летящи хора желая безпроблемни полети! Прощавайте за екзалтираната емоция, но акумулирах разни мисли и подпалих от малко. И аз чувствам вина, чувствам вина и за вината на пилота и ми е скапано, но в крайна сметка всичко е наред щом мога да си опъна краката на масата и да си сипя бира ! :mrgreen: Чао.


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Окт 08, 2018 5:24 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1043
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Здравей Милена и благодаря и за твоята гледна точка.
Мнението ми за "физическата култура" изобщо не е било обърнато към теб конкретно а като цяло към болшинството пасажери.
В конкретният слчай както казах ми се скрихте от погледа и не видях удара в земята затова и не казвам че има грешка в приземяването в тази конкретна ситуация.
СЪщо така и не те познавам за да коментирам физическата ти култура.
Мнението ми беше по скоро за по-голямата част от пасажерите на тандеми - ще се учудиш какъв процент от тях не могат да редят крачки да не говорим за нещо друго. Разбира се спортните натури не ги коментираме те не са проблемни.

Желая ти бързо възстановяване и да не се отказваш от летенето.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Окт 08, 2018 8:32 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 07, 2018 9:23 pm
Мнения: 3
Име: Димитър Колев
Диана, как преценяш кой описва по-добре ситуацията след като не си я наблюдавала?
В конкретния случай не се е налагало пасажера да тича, защото кацахме верикално и мисля, че много ясно съм го описал.
Милена твърди, че сме влизали в кацалката и че съм обръщал към планината. Това не е вярно. Правих змейки преди кацалката. Твърди също, че сме кацнали в неравност. Също не е вярно. Кацането беше на равното преди неравностите. Твърди, че не е закючила колената, а на мен в линейката на въпроса с прави или със свити колена е била ми каза "забих се като пирон в земята".
Имаше много свидетели, които видяха ситуацията и само един, който я описа, за което му благодаря.
Аз също мисля, че вината е изцяло моя. Няма как да изисквам от пасажера да има реакциите на професионален парашутист. Не бягам от отговорност, но каквато и да е тази отговорност, няма да спести страданието на Милена.
Мислих, да не пиша повече по темата, но ме подразни, че се промъкват някави твърдения, които не са съвсем верни, а от това никой няма полза.
На тази кацалка всеки ден кацат тандеми. И е важно всички да извлечем поука от ситуацията. Аз моята си я взех.
Надявам се Милена много скоро да се възстанови и да се върнем в Сопот за това, което пропуснахме там.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -3 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Окт 08, 2018 8:43 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 07, 2018 9:23 pm
Мнения: 3
Име: Димитър Колев
Преди моят отговор имаше един на Диана Неева, който тя изтри. Затова моят отговор може да Ви се стори странен.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Окт 08, 2018 9:27 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Авг 17, 2017 4:55 pm
Мнения: 10
Име: Diana Neeva
Изтрих го по съвет на приятел.Радвам се че си го видял Митко..:))и оздравявайте!!!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Вто Окт 09, 2018 3:08 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 8:29 pm
Мнения: 100
Местоположение: Пловдив
kolev_agro:
"Аз също мисля, че вината е изцяло моя. Няма как да изисквам от пасажера да има реакциите на професионален парашутист. Не бягам от отговорност, но каквато и да е тази отговорност, няма да спести страданието на Милена."

Би ли конкретизирал как точно я реализираш тази отговорност?
Посети ли Милена в болницата?
Ще компенсираш ли поне част от материалните й вреди?
Опита ли да се поставиш на нейно място - идва ентусиазирана за едно преживяване с положителни емоции, а се приземява в Пирогов!
Не знам какво разбираш под "счупено парче от прешлен" и как такова парче се "залепва", но на мен от висотата на 66-те ми години ми звучи доста страховито с трайни последици с напредване на възрастта.
Имаш ли изобщо тапия за тандемен пилот?
Към тандемните пилоти изобщо - давате ли си сметка за последиците от един такъв инцидент, ако се случи в "нормална" държава? Имате ли професионална застраховка от типа "гражданска отговорност"? За безброй професии тя е задължителна.

_________________
ЛюбоМ


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Вто Окт 09, 2018 4:42 am 
Offline

Регистриран на: Чет Авг 17, 2017 4:55 pm
Мнения: 10
Име: Diana Neeva
kolev_agro написа:
Диана, как преценяш кой описва по-добре ситуацията след като не си я наблюдавала?
В конкретния случай не се е налагало пасажера да тича, защото кацахме верикално и мисля, че много ясно съм го описал.
Милена твърди, че сме влизали в кацалката и че съм обръщал към планината. Това не е вярно. Правих змейки преди кацалката. Твърди също, че сме кацнали в неравност. Също не е вярно. Кацането беше на равното преди неравностите. Твърди, че не е закючила колената, а на мен в линейката на въпроса с прави или със свити колена е била ми каза "забих се като пирон в земята".
Имаше много свидетели, които видяха ситуацията и само един, който я описа, за което му благодаря.
Аз също мисля, че вината е изцяло моя. Няма как да изисквам от пасажера да има реакциите на професионален парашутист. Не бягам от отговорност, но каквато и да е тази отговорност, няма да спести страданието на Милена.
Мислих, да не пиша повече по темата, но ме подразни, че се промъкват някави твърдения, които не са съвсем верни, а от това никой няма полза.
На тази кацалка всеки ден кацат тандеми. И е важно всички да извлечем поука от ситуацията. Аз моята си я взех.
Надявам се Милена много скоро да се възстанови и да се върнем в Сопот за това, което пропуснахме там.



Димитър ,прочетох всички коментари,помислих сметнах две и две и писах ...:)))))
При "забиването като пирон в земята не мисля,че има значение със заключени или не крака си ....
Ако не си си взел поуките в описанието ти,надявам се вече да си ...Защото ,принципно не трябва да подценяваме ,не само Сопотската,а всяка една поляна....Според мен има късно вадене на пасажер от сбруята...И Димитър има и комуникация във въздуха и преди полета.,има си инструктаж.
Към всички пилоти ,дали назряващото беззаконие у нас на което така сладко се радваме няма да прогресира в нещо от което ще пати спорта и хората покрай него?

С........... Ще кажа позволих си да пиша защото съм летяла с теб,а съквартиранта ми два пъти ...


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов