SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Да изпревариш вятъра
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=7&t=4122
Страница 1 от 3

Автор:  Данчо [ Вто Юли 13, 2010 8:19 am ]
Заглавие:  Да изпревариш вятъра

Напук на "нормалната" логика, машината на Rick Cavallaro (делта и пара пилот) изпревари вятъра:

http://www.fasterthanthewind.org/

От попътен вятър, машината минава през нулев вимпелен и продължава да се ускорява до 3 пъти скоростта на основния вятър!

Този проект е триумф на нестандартното мислене :roll:

Автор:  zort [ Вто Юли 13, 2010 1:59 pm ]
Заглавие: 

Много впечатляващо :shock:Данчо, това не го ли можеха и някои ветроходни лодки (да се движат по-бързо от вятара),макар и не в такава степен?

Автор:  Данчо [ Вто Юли 13, 2010 2:17 pm ]
Заглавие: 

Най-бързите яхти могат да достигнат до 2 пъти скороста на вятъра, но с посока СРЕЩУ него под малък ьгьл. Буерите (яхти на лед) дори 8 пъти.... Просто се събират векторно скоростите на вятъра и яхтата.

Невероятното на този проект е че движението е ПО посоката на вятъра и скростите се изваждат - почти perpetuum mobile :shock:

Автор:  Djubaca [ Вто Юли 13, 2010 7:37 pm ]
Заглавие: 

и колко време може да кара така срещу вятъра с 3пъти скоростта на същия ?

единствения начин по който си го обяснявам е някакъв вид натрупване на енергия или по електрически път в акумулатор да речем ( понеже съм скаран с електротехниката нямам обяснение но не го изключвам ) и другия е докато вятъра е все още гръбен да се издига тежест или да се напряга пружина или по друг начин .. която след преминаване на нулевата скорост да се освобождава в задвижване на колелата

веднага си намирам и контрадовод .. винта не си променя геометрията което в ситуация на скорост над тази на основния вятър само би пречило

но пък от друга страна толкова лека машина би трябвало да ускорява (!) доста по бързо

друго .. по отношение на посоката на вятъра .. посоката на вятъра е ПОпътна само по време на ускорението .. след изравняването основен вятър няма !!! има само съпротивление на въздуха което се смята по една елемнтарна формула където скоростта е на квадрат тъй че си е направо перпетум мобиле ..

а и тези дяволски неща в задната ос ми приличат на някакви трансформатори

поне се опитах да разсъждавам така че ако някой има обяснение моля да го сподели

Автор:  Данчо [ Вто Юли 13, 2010 8:52 pm ]
Заглавие: 

Обяснението на действащите сили е доста дълго и сложно:

http://www.youtube.com/watch?v=4ZjX_DIo ... re=related

Основното е че колелата завъртат винта, а той генерира достатъчно тяга за да ускорява машината докато се постигне равновесие. Необходимата енергия се извлича от забавянето на движението на въздуха спрямо земята.... нещо такова .... :roll: :?:

Автор:  Djubaca [ Сря Юли 14, 2010 7:23 pm ]
Заглавие: 

значи ако мога да си позволя да го обясня по моему :

етап 1 : вятъра духа гръбно -> завърта винта който ??? прави нещо( ускорява маховик ) ??? върти колелетата чрез което машината се ускорява

етап2 : вятъра е нулев или насрещен ( изравнени скорости или по висока скорост от скоростта на вятъра ) -> маховика върти колелетата а винта чрез съпротивлението на въздуха от повишената скорост чрез маховика добавя допълнителна енергия която ускорява до 3 W

изглежда ми нещо подобно ...
а че е сложно със силите .. е сложно .. ама да се надяваме че ще разберем .. ако аз не успея ще питам пак

Автор:  pile [ Чет Юли 15, 2010 9:10 pm ]
Заглавие: 

:)

Автор:  zort [ Чет Юли 15, 2010 10:22 pm ]
Заглавие: 

i az ne6to takvoz si mislq

Автор:  Х А Р И [ Пет Юли 16, 2010 6:56 am ]
Заглавие: 

Ами щом няма генератори и ел. двигатели как системата от редуктори продължада да ускорява когато е в покой спремо въздуха(сиреч няма вятър, а остава само съпротивлението от колелетата). Тогава всичко остава в едно равновесно съотношение между силата гръбния вятър равен на силата на съпроъивлението (това ще се изравни малко преди да се стигне покоя спямо втъра). Системата ще блокира при някаква скорост от примерно 60 км/ч и не би ускорила повече.
Има една възможност да се използва енергията създадена от въртеливото движение на пропелера и колелетата(но пък те са с много малък диаметър и силата създадена от тях ще е много малка ако). Пилота трябва да превключи на по-ниска предавка в момента на влизането на системата в покой спрямо въздуха и използвайки инерцията на пропелера за да ускори още малко така, че да захапи насрещно движещия се вече поток. Така вече силата създадена от пропелера тряба да стане по-гляма от челното съпротивление + триенето на колелата. Нещо което ме навежда на мисълта че навлизаме в зоната на алхимиците и създателите на перпетомобила. Какво пък, почти всеки ден Хъбъл открива нещо ново във вселената. :shock:

Ние гадаем, а на едната снимка човека е включил лаптопа и тегли информацията от датчиците. Точно там се разбира как дейстават положителните и отрицателни сили помагащи на системата да действа и от къде може да се използва всяка една вече създадена тяга(сила) , за да накара системата да ускори още. Според мен на отрицателните сили също трябва да се леда от положителна страна. Точно те съсздават и първоначалния ускорителен момент.

Радвам се, че Данчо пусна темата за дискусия. Много е интересна и с възможност за много разсъждения.

Автор:  Димитър Илиев [ Пет Юли 16, 2010 10:00 am ]
Заглавие: 

Инерция бе Хари, инерция. Инерция на пропелер, колела и на цялата машина.

Има едно понятие в карите - затворен момент. Представяш си автомобил 4х4 без никакви диференциали. Тогава колелетата се въртят с еднаква ъглова скорост, но съпротивлението което им оказва пътя е различно - завои, нееднородна настилка и прочее. Казано на прост език, пътят под всяко отделно колело се движи с различна скорост. Получава се един вреден пренос на енергия през шасито на машината, тъй като колелетата се въртят задължително с еднакви скорости. Единият контур по който тече енергията е двигател - валове - колела, другият е колела - окачване - шаси.

Енергетично, мисля дето използват подобен ефект, но знакът е обратен в тесен диапазон. Пренос и интегриране на енергия по два контура. Единият на въртящият момент пропелер-колела и другият на линейната тласкаща сила на вятъра, коато пак чрез шасито и съпротивлението на пътя е насочена към колелата. :wink:

Автор:  JWalker [ Пет Юли 16, 2010 7:18 pm ]
Заглавие: 

Обяснението на конструкторите

https://docs.google.com/View?docID=0AdRsKX7aaZTPZGRnbjhkajdfMTY0aGRzNWtnaGM&revision=_latest&hgd=1

P.S.
http://www.youtube.com/watch?v=BvJZKZsUqgI

Автор:  venelin [ Съб Юли 17, 2010 8:41 am ]
Заглавие: 

Преди около 10ина години наш отбор от момчета-ученици спечели призово място на олимпиада по Физика.Бяха им раздали и задачи предварително...с които да се справят теоретично и практически(ако могат)На нашите момчета бяха дали подобна задача и аз(Батко или чичо им Венко )им помогнах.
тогава още нямах цифров фотоапарат и затова нямам снимки.
направих им трайкче(триколесна количка) с пилон и пропелер във въздуха....много подобна конструкция на тази която сега виждам в големи размери.използвах риболовни макари като редуктори.Два редуктора.един горе при пропелера и един долу при задвиждащото колело.за пренасяне на енергията използвах валове от риболовни пръти.....количката изначално се създаваше за движение срещу вятъра.....което настъпва и при гореразглеждания рекорд .
цялата конструкция изглеждаше много футуристично и е предизвикала голям интерес в Англия....движеше се добре срещу вятъра....
То като се замисли човек....при движението има положителна обратна връзка.....колкото скоростта на количката срещу вятъра е по-висока....толкова вятъра е по силен....
разбира се скоростта е ограничена от изравняването на силите на съпротивленията....и получената сила от отнетата мощност от пропелера....
Това че тръгват по вятъра е привидно....трябва човек да "се постави" мислено на краищата на пропелера....за да "види" нещата оттам....Тръгването по вятъра....на съпротивление само им помага да вдигнат по-висока скорост в крайна сметка....основният режим на количката е срещу вимпелния вятър....

Автор:  zort [ Пон Юли 19, 2010 11:23 am ]
Заглавие: 

Причината нещата да се случват по този начин е че при постъпателно движение на машината, перката тласка въздух който се движи по-бавно от скороста на колата,тъй като има гръбен вятър.От тази разлика идва енергията за ускорение и тя(разликата) е налице независимо от това дали колата се движи по-бързо или по бавно от вятъра.Колата е създадена именно да се движи ''по вятъра''(в една и съща посока с него) през цялото време.Както казват в обяснението това не е windturbine ,или - енергията не идва от насрещния поток.Както повечето гениални неща и тук идеята е нестандартна и по същество проста

Автор:  venelin [ Пон Юли 19, 2010 7:50 pm ]
Заглавие: 

не мога да разбера обясненията на никого,освен моите си--- :D
Хора ,количката се движи в основен режим НАСРЕЩЕН вятър, само че на краищата на въртящите се "Платна"векторът на насрещния поток е под наклон и затова вятърът още отдава енергия на перките...като платноходка на курс остро срещу вятъра...в този режим работят краищата на витлото....

Автор:  Данчо [ Пон Юли 19, 2010 8:33 pm ]
Заглавие: 

Мисля че обяснението на 'пилето' е най-близко до истината.
Разглеждаме скоростите спрямо количката:
Енергията се 'взема' от по-бързо движещата се земна повърхност чрез колелата и се предава към винта. Той се върти в по-бавно движещия се въздух и създава тяга точно като самолетен винт. Колкото е по-висок КПД на винта и по-малко съпротивлението на количката толкова по-голяма е скоростта.

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/