Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Окт 21, 2019 5:14 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Ще се върнат ли folding line крилата?
Не! 50%  50%  [ 2 ]
ДА! 50%  50%  [ 2 ]
Общо гласове : 4
Автор Съобщение
 Заглавие: Боинг 737MAX
МнениеПубликувано на: Пон Юли 22, 2019 11:22 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 449
Местоположение: Sofia
Ще се върне ли във въздуха.
Отговорът на този въпрос е за мильони. Но, какво стои под него? Технологията MCAS. Технологиите решават проблеми. Какъв проблем свързан с летенето решава тази технология? Никакъв. Нито един друг пътнически самолет не ползва тази технология. Тази технология никога повече няма да се появи в нов самолет, който се пуска на пазара, защото той автоматично ще е непродаваем - към момента MCAS => 189 + 157 трупа. Технологията MCAS е мъртва.
Какъв проблем решава тя в действителност? Проблем породен от поставяне на нови двигатели, с по-голям диаметър на старо непригодно шаси. Причините да се прави такова нещо - пазарни, маркетингови, икономически. Тялото на самолета е непригодно за тези двигатели. Решението е ново тяло. Това струва пари, време и пилотите трябва да се преобучават. Най-големия проблем е че Аирбус ги съсипва на пазара с техния аналог и боинг нямат време за адекватен отговор.
Същинския проблем не е отчетен от началото и системата MCAS е фикс, кръпак. Самата система е абсурдна като концепция. Много важна управляваща повърхност, която има напълно различна функция и роля се закача към друга система, която решава напълно различен проблем.
Моята прогноза е че дори да се върне в небето самолета, ще е за кратко, до следващата катстрофа, която тоя път може да е и в следствие на неовладян динамичен срив от системата.
Когато маркетингови цели се поставят над инжинерни резултатът може да е инжинерна катастрофа.

Ние имаме анлог - folding lines. Какъв проблем свързан с летенето решава тази технология - никакъв. По времем на полет дори не присъства. Защо съществува? Защото благодарение на нея крило което е негодно, О чуда минава сартификация.
Защо е било възможно да се ползват - стандартите за сертификация са имали дупка - такава линия може да се полва за да се постигне 70% колапс. Не е дефинирано обаче каква може да е folding line и дали забранено да се ползва, когато 70% колапс може да се постигне и без нея. Резултатът технология, която инжинерва сертификационния колапс. Защо се правеше - тея крила летята повече, усещането на пилота е по-добро, като сейфти статистика и изявления на DHV показва че са по зле.
Ще се върне ли тая технология на пазара - никога. Проблемът е естеството и - крило, което не минава сартификация нормално се манипулира. Резултатите от теста без манипулация са потвърдени и от статистика и реални инциденти. Когато маркетинга се поставя на първо място е така.

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Боинг 737MAX
МнениеПубликувано на: Пон Юли 22, 2019 12:05 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1843
Име: Даниел Димов
Разбира се, че ще се върнат. Няма как напредъка в каквото и да е да бъде спрян! Напредъка в стабилността на крилата в последните години е огромен и видиш ли защото не можеш да го колапсираш - не можеш да го сертифицираш. Това е върховната простотия! Прилича ми на доводите с които църквата едно време е отхвърлила първите чадъри: "Щом Господ е решил да се намокриш - кой си ти че да му се противопоставяш!?" :lol: :lol: Ами то по тази логика ако Господ е решил, че трябва да замръзнеш от студ - кой си ти че да му противоречиш - ходи си гол през зимата и до където стигнеш.... :wink:

Като се погледне в по-голям мащаб - всяко нещо което е излишно (не носи никаква полза) - отпада. Така ще стане и с ненужните сертификации. Или ще отпаднат напълно или ще станат полезни.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Боинг 737MAX
МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2019 9:46 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 449
Местоположение: Sofia
Шокиран съм. Ама много. По принцип следя аферата Боинг и понеже не знаех къде да я вкарам за да чуя мнения -избрах маняна. Понеже все пак е парапланеристки форума, някак си измислих някаква анология с тема която не ме интересува вече, защото е минало фолдинг лайнс... и какво излиза. за боинг нищо...
DVD написа:
Разбира се, че ще се върнат. Няма как напредъка в каквото и да е да бъде спрян! Напредъка в стабилността на крилата в последните години е огромен и видиш ли защото не можеш да го колапсираш - не можеш да го сертифицираш.

Хахахахахаххахахаххахахахаххаха това е тотална глупост. Разбира се някви PR кинти са похарчени за да се манипулират лековерните... Bozone==Господ.
Но, според този репорт Ozone Rush3 няма никакъв проблем да се колапсира за сертификация, просто колапсиран така се вързва и то системно, което е вече проблем за сертифицирането. Самото крило в бг има три инцидента с отваряне на запасен след вързване. Което на практика означава, че има смисъл от сартификацията и тя върши работа. https://www.dhv.de/en/safety/safety-tests/ltf-a-and-b-class-saftey-check-part-1/

DVD написа:
Това е върховната простотия! Прилича ми на доводите с които църквата едно време е отхвърлила първите чадъри: "Щом Господ е решил да се намокриш - кой си ти че да му се противопоставяш!?" :lol: :lol: Ами то по тази логика ако Господ е решил, че трябва да замръзнеш от студ - кой си ти че да му противоречиш - ходи си гол през зимата и до където стигнеш.... :wink:

Не знам какъв гспод те гони, но аз знам "Стопанката на господ". Ако си си направил труда да се запознаеш с религията си, ама не тая, а старата Българска религия, ще видиш, че за Българите - 'господ' е Слънцето и Небето, не исус и никаква църква и попчета не се вписват там.
DVD написа:
Като се погледне в по-голям мащаб - всяко нещо което е излишно (не носи никаква полза) - отпада. Така ще стане и с ненужните сертификации. Или ще отпаднат напълно или ще станат полезни.

това не е баш така. всяко крило лесно може да се сартифицира като EN-D. Бузон могат лесно да си сартифицират всички крила като такива и да си ги продават без проблем. Защо не го правят? Защото ще е мега блъф. Вместо това покорно се конформират.
Относно Боинг - работата там е ясна - вече говорят за спиране на производството...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов