SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Боинг 737MAX http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=7&t=10258 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Angel_Sim [ Пон Юли 22, 2019 11:22 am ] |
Заглавие: | Боинг 737MAX |
Ще се върне ли във въздуха. Отговорът на този въпрос е за мильони. Но, какво стои под него? Технологията MCAS. Технологиите решават проблеми. Какъв проблем свързан с летенето решава тази технология? Никакъв. Нито един друг пътнически самолет не ползва тази технология. Тази технология никога повече няма да се появи в нов самолет, който се пуска на пазара, защото той автоматично ще е непродаваем - към момента MCAS => 189 + 157 трупа. Технологията MCAS е мъртва. Какъв проблем решава тя в действителност? Проблем породен от поставяне на нови двигатели, с по-голям диаметър на старо непригодно шаси. Причините да се прави такова нещо - пазарни, маркетингови, икономически. Тялото на самолета е непригодно за тези двигатели. Решението е ново тяло. Това струва пари, време и пилотите трябва да се преобучават. Най-големия проблем е че Аирбус ги съсипва на пазара с техния аналог и боинг нямат време за адекватен отговор. Същинския проблем не е отчетен от началото и системата MCAS е фикс, кръпак. Самата система е абсурдна като концепция. Много важна управляваща повърхност, която има напълно различна функция и роля се закача към друга система, която решава напълно различен проблем. Моята прогноза е че дори да се върне в небето самолета, ще е за кратко, до следващата катстрофа, която тоя път може да е и в следствие на неовладян динамичен срив от системата. Когато маркетингови цели се поставят над инжинерни резултатът може да е инжинерна катастрофа. Ние имаме анлог - folding lines. Какъв проблем свързан с летенето решава тази технология - никакъв. По времем на полет дори не присъства. Защо съществува? Защото благодарение на нея крило което е негодно, О чуда минава сартификация. Защо е било възможно да се ползват - стандартите за сертификация са имали дупка - такава линия може да се полва за да се постигне 70% колапс. Не е дефинирано обаче каква може да е folding line и дали забранено да се ползва, когато 70% колапс може да се постигне и без нея. Резултатът технология, която инжинерва сертификационния колапс. Защо се правеше - тея крила летята повече, усещането на пилота е по-добро, като сейфти статистика и изявления на DHV показва че са по зле. Ще се върне ли тая технология на пазара - никога. Проблемът е естеството и - крило, което не минава сартификация нормално се манипулира. Резултатите от теста без манипулация са потвърдени и от статистика и реални инциденти. Когато маркетинга се поставя на първо място е така. |
Автор: | DVD [ Пон Юли 22, 2019 12:05 pm ] |
Заглавие: | Re: Боинг 737MAX |
Разбира се, че ще се върнат. Няма как напредъка в каквото и да е да бъде спрян! Напредъка в стабилността на крилата в последните години е огромен и видиш ли защото не можеш да го колапсираш - не можеш да го сертифицираш. Това е върховната простотия! Прилича ми на доводите с които църквата едно време е отхвърлила първите чадъри: "Щом Господ е решил да се намокриш - кой си ти че да му се противопоставяш!?" Ами то по тази логика ако Господ е решил, че трябва да замръзнеш от студ - кой си ти че да му противоречиш - ходи си гол през зимата и до където стигнеш.... Като се погледне в по-голям мащаб - всяко нещо което е излишно (не носи никаква полза) - отпада. Така ще стане и с ненужните сертификации. Или ще отпаднат напълно или ще станат полезни. |
Автор: | Angel_Sim [ Пет Юли 26, 2019 9:46 pm ] |
Заглавие: | Re: Боинг 737MAX |
Шокиран съм. Ама много. По принцип следя аферата Боинг и понеже не знаех къде да я вкарам за да чуя мнения -избрах маняна. Понеже все пак е парапланеристки форума, някак си измислих някаква анология с тема която не ме интересува вече, защото е минало фолдинг лайнс... и какво излиза. за боинг нищо... DVD написа: Разбира се, че ще се върнат. Няма как напредъка в каквото и да е да бъде спрян! Напредъка в стабилността на крилата в последните години е огромен и видиш ли защото не можеш да го колапсираш - не можеш да го сертифицираш. Хахахахахаххахахаххахахахаххаха това е тотална глупост. Разбира се някви PR кинти са похарчени за да се манипулират лековерните... Bozone==Господ. Но, според този репорт Ozone Rush3 няма никакъв проблем да се колапсира за сертификация, просто колапсиран така се вързва и то системно, което е вече проблем за сертифицирането. Самото крило в бг има три инцидента с отваряне на запасен след вързване. Което на практика означава, че има смисъл от сартификацията и тя върши работа. https://www.dhv.de/en/safety/safety-tests/ltf-a-and-b-class-saftey-check-part-1/ DVD написа: Това е върховната простотия! Прилича ми на доводите с които църквата едно време е отхвърлила първите чадъри: "Щом Господ е решил да се намокриш - кой си ти че да му се противопоставяш!?" Ами то по тази логика ако Господ е решил, че трябва да замръзнеш от студ - кой си ти че да му противоречиш - ходи си гол през зимата и до където стигнеш.... Не знам какъв гспод те гони, но аз знам "Стопанката на господ". Ако си си направил труда да се запознаеш с религията си, ама не тая, а старата Българска религия, ще видиш, че за Българите - 'господ' е Слънцето и Небето, не исус и никаква църква и попчета не се вписват там. DVD написа: Като се погледне в по-голям мащаб - всяко нещо което е излишно (не носи никаква полза) - отпада. Така ще стане и с ненужните сертификации. Или ще отпаднат напълно или ще станат полезни. това не е баш така. всяко крило лесно може да се сартифицира като EN-D. Бузон могат лесно да си сартифицират всички крила като такива и да си ги продават без проблем. Защо не го правят? Защото ще е мега блъф. Вместо това покорно се конформират. Относно Боинг - работата там е ясна - вече говорят за спиране на производството... |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |