Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 2:53 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 19, 2010 9:09 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
мисля че точно това казах :D Венко,разгледай зависимостите между вятъра,колата и земята-тези 3 неща.а не само двете,както правиш ти.Забрави за момент насрещния вятър.Ключа е по-бързо движещата се земя(заради вятъра по посока на движението),както каза Данчо


The downwind car is designed with a propeller that pushes it along like an aircraft's propeller does, it is not a windmill or a turbine. Instead of an engine to turn the propeller, the propeller is geared to the wheels of the car, so that as the car moves forward, the propeller spins in such a way that the car will speed up if there is energy available from a tailwind.The reason the car works is that the propeller is pushing on air that is moving slower than the speed of the car because there is a tailwind. This allows energy to flow into the system for propulsion, something that would be impossible if there were no wind. Another way of looking at this is the tailwind allows the propeller to make more thrust for the same power than if there were no tailwind. The propeller must be geared to the wheels for this to work or else there is no way to keep it turning and accepting power from the wind.
-обяснението от линка на JWalker.
И една рисунка- http://forum.skynomad.net/gallery/album ... %D0%B0.png


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 9:30 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
обяснението ми напомня на барон Мюнхаузен,дето се самоизвадил от блатото,като се издърпал за косата.....
При цялото ми уважение към хората които са реализирали рекорда,мисля че в обясненията леко будалкат публиката...

При широко публикуваните електронни схеми например винаги има малки грешчици,които правят неработоспособна иначе правилната схема...Папагалското повторение е обречено на неуспех и само истински разбиращия нещата човек може да ги открие и оправи...

Имаме система от една относително неподвижна Земя и вятър....от тая система трябва да извлечем енергия и да я концентрираме в един малък обект...който да се задвижи по бързо от източника на енергия...
Не приемам ,че пропелера дава енергия на колелата ,а колелата дават енергия на пропелера....това са празни приказки....
Смятам че количката във важната си фаза се движи в насрещен вятър и пропелера отнема енергия от него и го предава на колелата....тоест еднопосочно предаване на енергия....

Лееекичко оставам няколко процента в себе си и съмнение за истинността на целия експеримент,на една от снимките се виждат поне 3 бр големи тягови акумулатори диип цикъл....които едва ли се возят само за баласт....или за измервателните уреди.....
Главината на пропелера е малко излишно голяма...може би има място и за електродвигател????
Както и да е ,живи и здрави да са американците....винаги посочвам примера за тайнствената зелена течност от шишенце ,няколко капки от която превръща обикновена вода във гориво за бензинов двигател...хората се нуждаят от такива истории....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 10:19 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Нещо и на мене не ми се връзват обясненията. Най-вече размишлявам върху следното: на няколко пъти показват ветропоказателя, който е монтиран на съпътстващия пикап(или каквото е там). В началото е ориентиран по вятъра, съотвенто обратно на посоката на движение заради гръбния вятър, след това с увеличаване на скоростта, ветропоказателя се обръща по посока на движението т.е. един вид вятъра става насрещен. Дали в този момент не се стига до режим на работа на пропелера с насрещен вятър?

Може да се използват и едни други ефекти, за които мога само да предполагам, а именно разликата между линейната скорост на вятъра и фазовата скорост на пропелера, която със сигурност е многократно по-висока.

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 10:46 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Голям спор се породи за нещо което е толкова добре известно във физиката....

яхтите на вода имат много голямо странично съпротивление и много малко надлъжно заради което успяват да преобразуват посоката на силите и да се движат по-бързо от вятъра

нещо подобно прави и количката на филмчето с тази разлика че тя има голямо надлъжно съпротивление спрямо земята (колелетата имат сцепление) и платната и (лопатите на винта) не могат да се настроят толкова прецизно спрямо ъгъла на потока

ако тази количка в момента прави да кажем х2 скорост спрямо скоростта на вятъра (и това чисто механично - без каквито и да е електроники и преобразувания на енергия), то в бъдеще ще се появят по-добри колички, с променливи ъгли на лопатите, с по-големи винтове и т.н. които ще правят х3 или х4 скоростта на вятъра


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 11:10 am 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Както се казва - нищо ново под слънцето. Още през 1978 е направен модел на лодка с два свързани винта - воден и въздушен. Постигната е скорост 2 пъти на попътния вятър. Написан е и теоретичен научен доклад - професорите набързо го обявили за измислица без да се замислят малко по-надълбоко :wink:

"Push-Me Pull-You"

http://ruina.tam.cornell.edu/research/t ... ll-you.pdf

АМИ СЕГА :twisted:

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 2:51 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
:D момците май не схващат :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 3:38 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2009 6:06 pm
Мнения: 75
:)


Последна промяна pile на Чет Дек 09, 2010 8:34 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 3:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
е то го има и във пдф-а и във филма ... простия опит всеки може да го направи и да пробва

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 4:18 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
ми направи го де
и ако успееш да обясниш как става няма да е никак зле

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 4:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Данчо написа:
''Разглеждаме скоростите спрямо количката:
Енергията се 'взема' от по-бързо движещата се земна повърхност чрез колелата и се предава към винта. Той се върти в по-бавно движещия се въздух и създава тяга точно като самолетен винт. Колкото е по-висок КПД на винта и по-малко съпротивлението на количката толкова по-голяма е скоростта"
Не е нужно да си физик за да разбереш горното.Нито пък да можеш да смяташ :roll: Земята е ''зацепена'' за колелата а те за перката.Колелата се движат по бързо по земята,отколкото перката ''по'' въздуха,тъй като сме по вятъра.Тази разлика е двигателя,който върти перката,която пък ускорява цялото нещо.Разликата е налице независимо от скороста спрямо потока :lol:


Последна промяна kaloian на Вто Юли 20, 2010 4:49 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 4:34 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Явно съм скаран с физиката.
Но все пак според мен на около 1.28 минута от клипа силите ще се уравновесят и системата ще спре да ускорява, ако няма акумулирана енергия по време на първоначалното ускорение където винта и цялата система се ускоряват(с помоща на гръбния вятър) до тази точка. В момента в който количката спре спрямо вятъра(дори и малко преди това), но не спрямо пътя остават само съпротивителни сили, които не посволяват по нататъчното ускорение.

P.S. Между другото забележете, че по време на ускорението ъгълът на винта постепенно се увеличава.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 5:01 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Не е нужно да си физик за да разбереш че не си физик :) .. и както са казали хората .. разликата между професионалистите и лаиците е че първите вникват в подробностите ..

Спора може да продължи вечно и ми прилича на спора между църквата и галилео галилей .. върти ли се земята или не ..

всичко може да се докаже с формули ..и докато не се напишат формулите няма да има консенсус ..

аз намерих следната формула
не твърдя нито че е вярната формула нито че съм професионалист .. но тази формула ми се струва много подходяща Изображение
източник : http://elearning-phys.uni-sofia.bg/~tvel/lecture_11.pdf
тук бих разделил нещата на 3 етапа

1. етап ускорение .- Енергията Р идва от вятъра

2. нулева скорост спрямо вятъра : енергията идва от инерцията на количката

3. всичко се движи срещу вятъра .. енергия не идва отникъде освен от инерцията на количката ( инерцията да не забравяме че все пак е съхранена енергия ) се формира в движение

и 4 . Ако тази количка след етап 2 разчита само на винта и насрещната скорост на вятъра и ускорява!?!?!? значи процеса е непрекъснат и значи е ПерПетУуумММ мобиуе !!!

тоест .. няма нищо гениално а просто генериране на инерционни сили които в определен момент се освобождават за МНОГО КРАТКО за да постигнат 2 ( ДВА ПЪТИ ) скоростта на вятъра .. хората са си приложили графика на скоростите ..

още по елементарно обяснено .. начи паля си пасата ..засилвам го до 100 ( стооо ) километра а после го пускам по инерция по нанадолнището ,.. стига до 120 ..макс 180 .. и после или аз или той става спътник на земята :)

_________________
Ссса


Последна промяна Djubaca на Вто Юли 20, 2010 5:48 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 5:35 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Цитат:
Данчо написа:
''Разглеждаме скоростите спрямо количката:
Енергията се 'взема' от по-бързо движещата се земна повърхност чрез колелата и се предава към винта. Той се върти в по-бавно движещия се въздух и създава тяга точно като самолетен винт. Колкото е по-висок КПД на винта и по-малко съпротивлението на количката толкова по-голяма е скоростта"
Не е нужно да си физик за да разбереш горното.Нито пък да можеш да смяташ Земята е ''зацепена'' за колелата а те за перката.Колелата се движат по бързо по земята,отколкото перката ''по'' въздуха,тъй като сме по вятъра.Тази разлика е двигателя,който върти перката,която пък ускорява цялото нещо.Разликата е налице независимо от скороста спрямо потока


Това което сте написали цитирали вероятно е вярно поне звучи логично .. но със сигурност системата не ускорява .. а просто по този начин удължава периода на движение .. тоест намалява съпротивлението на системата .. ускорението е преобразувана ЕНЕРГИЯ която идва от инерцията на системата и инерцията е ДВИГАТЕЛЯ а къде се съхранява тя ве4е е друг въпрос

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 6:25 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 7:30 pm
Мнения: 283
Местоположение: Ботевград
Име: Иван Ценов
Ако конструкцията нямаше колела и беше здраво зацепена в земята, енергията от винта щеше да отива да върти някакви механизми - примерно да меле брашно. Колкото по-големи са перките, повече производителност щеше да има мелницата. В този случай сега, енергията отива в колелетата и те отблъскват количката напред.

_________________
Щастие за всички даром и никой да не бъде пренебрегнат. Редрик Шухарт
http://www.redmine.org


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 20, 2010 6:45 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2009 6:06 pm
Мнения: 75
:)


Последна промяна pile на Чет Дек 09, 2010 8:34 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов