Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 25, 2024 3:50 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Да изпревариш вятъра
МнениеПубликувано на: Вто Юли 13, 2010 8:19 am 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Напук на "нормалната" логика, машината на Rick Cavallaro (делта и пара пилот) изпревари вятъра:

http://www.fasterthanthewind.org/

От попътен вятър, машината минава през нулев вимпелен и продължава да се ускорява до 3 пъти скоростта на основния вятър!

Този проект е триумф на нестандартното мислене :roll:

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 13, 2010 1:59 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
Много впечатляващо :shock:Данчо, това не го ли можеха и някои ветроходни лодки (да се движат по-бързо от вятара),макар и не в такава степен?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 13, 2010 2:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Най-бързите яхти могат да достигнат до 2 пъти скороста на вятъра, но с посока СРЕЩУ него под малък ьгьл. Буерите (яхти на лед) дори 8 пъти.... Просто се събират векторно скоростите на вятъра и яхтата.

Невероятното на този проект е че движението е ПО посоката на вятъра и скростите се изваждат - почти perpetuum mobile :shock:

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 13, 2010 7:37 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
и колко време може да кара така срещу вятъра с 3пъти скоростта на същия ?

единствения начин по който си го обяснявам е някакъв вид натрупване на енергия или по електрически път в акумулатор да речем ( понеже съм скаран с електротехниката нямам обяснение но не го изключвам ) и другия е докато вятъра е все още гръбен да се издига тежест или да се напряга пружина или по друг начин .. която след преминаване на нулевата скорост да се освобождава в задвижване на колелата

веднага си намирам и контрадовод .. винта не си променя геометрията което в ситуация на скорост над тази на основния вятър само би пречило

но пък от друга страна толкова лека машина би трябвало да ускорява (!) доста по бързо

друго .. по отношение на посоката на вятъра .. посоката на вятъра е ПОпътна само по време на ускорението .. след изравняването основен вятър няма !!! има само съпротивление на въздуха което се смята по една елемнтарна формула където скоростта е на квадрат тъй че си е направо перпетум мобиле ..

а и тези дяволски неща в задната ос ми приличат на някакви трансформатори

поне се опитах да разсъждавам така че ако някой има обяснение моля да го сподели

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 13, 2010 8:52 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Обяснението на действащите сили е доста дълго и сложно:

http://www.youtube.com/watch?v=4ZjX_DIo ... re=related

Основното е че колелата завъртат винта, а той генерира достатъчно тяга за да ускорява машината докато се постигне равновесие. Необходимата енергия се извлича от забавянето на движението на въздуха спрямо земята.... нещо такова .... :roll: :?:

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юли 14, 2010 7:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
значи ако мога да си позволя да го обясня по моему :

етап 1 : вятъра духа гръбно -> завърта винта който ??? прави нещо( ускорява маховик ) ??? върти колелетата чрез което машината се ускорява

етап2 : вятъра е нулев или насрещен ( изравнени скорости или по висока скорост от скоростта на вятъра ) -> маховика върти колелетата а винта чрез съпротивлението на въздуха от повишената скорост чрез маховика добавя допълнителна енергия която ускорява до 3 W

изглежда ми нещо подобно ...
а че е сложно със силите .. е сложно .. ама да се надяваме че ще разберем .. ако аз не успея ще питам пак

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юли 15, 2010 9:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2009 6:06 pm
Мнения: 75
:)


Последна промяна pile на Чет Дек 09, 2010 8:33 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юли 15, 2010 10:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
i az ne6to takvoz si mislq


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юли 16, 2010 6:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ами щом няма генератори и ел. двигатели как системата от редуктори продължада да ускорява когато е в покой спремо въздуха(сиреч няма вятър, а остава само съпротивлението от колелетата). Тогава всичко остава в едно равновесно съотношение между силата гръбния вятър равен на силата на съпроъивлението (това ще се изравни малко преди да се стигне покоя спямо втъра). Системата ще блокира при някаква скорост от примерно 60 км/ч и не би ускорила повече.
Има една възможност да се използва енергията създадена от въртеливото движение на пропелера и колелетата(но пък те са с много малък диаметър и силата създадена от тях ще е много малка ако). Пилота трябва да превключи на по-ниска предавка в момента на влизането на системата в покой спрямо въздуха и използвайки инерцията на пропелера за да ускори още малко така, че да захапи насрещно движещия се вече поток. Така вече силата създадена от пропелера тряба да стане по-гляма от челното съпротивление + триенето на колелата. Нещо което ме навежда на мисълта че навлизаме в зоната на алхимиците и създателите на перпетомобила. Какво пък, почти всеки ден Хъбъл открива нещо ново във вселената. :shock:

Ние гадаем, а на едната снимка човека е включил лаптопа и тегли информацията от датчиците. Точно там се разбира как дейстават положителните и отрицателни сили помагащи на системата да действа и от къде може да се използва всяка една вече създадена тяга(сила) , за да накара системата да ускори още. Според мен на отрицателните сили също трябва да се леда от положителна страна. Точно те съсздават и първоначалния ускорителен момент.

Радвам се, че Данчо пусна темата за дискусия. Много е интересна и с възможност за много разсъждения.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юли 16, 2010 10:00 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Инерция бе Хари, инерция. Инерция на пропелер, колела и на цялата машина.

Има едно понятие в карите - затворен момент. Представяш си автомобил 4х4 без никакви диференциали. Тогава колелетата се въртят с еднаква ъглова скорост, но съпротивлението което им оказва пътя е различно - завои, нееднородна настилка и прочее. Казано на прост език, пътят под всяко отделно колело се движи с различна скорост. Получава се един вреден пренос на енергия през шасито на машината, тъй като колелетата се въртят задължително с еднакви скорости. Единият контур по който тече енергията е двигател - валове - колела, другият е колела - окачване - шаси.

Енергетично, мисля дето използват подобен ефект, но знакът е обратен в тесен диапазон. Пренос и интегриране на енергия по два контура. Единият на въртящият момент пропелер-колела и другият на линейната тласкаща сила на вятъра, коато пак чрез шасито и съпротивлението на пътя е насочена към колелата. :wink:

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юли 16, 2010 7:18 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 7:30 pm
Мнения: 283
Местоположение: Ботевград
Име: Иван Ценов
Обяснението на конструкторите

https://docs.google.com/View?docID=0AdRsKX7aaZTPZGRnbjhkajdfMTY0aGRzNWtnaGM&revision=_latest&hgd=1

P.S.
http://www.youtube.com/watch?v=BvJZKZsUqgI

_________________
Щастие за всички даром и никой да не бъде пренебрегнат. Редрик Шухарт
http://www.redmine.org


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юли 17, 2010 8:41 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
Преди около 10ина години наш отбор от момчета-ученици спечели призово място на олимпиада по Физика.Бяха им раздали и задачи предварително...с които да се справят теоретично и практически(ако могат)На нашите момчета бяха дали подобна задача и аз(Батко или чичо им Венко )им помогнах.
тогава още нямах цифров фотоапарат и затова нямам снимки.
направих им трайкче(триколесна количка) с пилон и пропелер във въздуха....много подобна конструкция на тази която сега виждам в големи размери.използвах риболовни макари като редуктори.Два редуктора.един горе при пропелера и един долу при задвиждащото колело.за пренасяне на енергията използвах валове от риболовни пръти.....количката изначално се създаваше за движение срещу вятъра.....което настъпва и при гореразглеждания рекорд .
цялата конструкция изглеждаше много футуристично и е предизвикала голям интерес в Англия....движеше се добре срещу вятъра....
То като се замисли човек....при движението има положителна обратна връзка.....колкото скоростта на количката срещу вятъра е по-висока....толкова вятъра е по силен....
разбира се скоростта е ограничена от изравняването на силите на съпротивленията....и получената сила от отнетата мощност от пропелера....
Това че тръгват по вятъра е привидно....трябва човек да "се постави" мислено на краищата на пропелера....за да "види" нещата оттам....Тръгването по вятъра....на съпротивление само им помага да вдигнат по-висока скорост в крайна сметка....основният режим на количката е срещу вимпелния вятър....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 19, 2010 11:23 am 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
Причината нещата да се случват по този начин е че при постъпателно движение на машината, перката тласка въздух който се движи по-бавно от скороста на колата,тъй като има гръбен вятър.От тази разлика идва енергията за ускорение и тя(разликата) е налице независимо от това дали колата се движи по-бързо или по бавно от вятъра.Колата е създадена именно да се движи ''по вятъра''(в една и съща посока с него) през цялото време.Както казват в обяснението това не е windturbine ,или - енергията не идва от насрещния поток.Както повечето гениални неща и тук идеята е нестандартна и по същество проста


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 19, 2010 7:50 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
не мога да разбера обясненията на никого,освен моите си--- :D
Хора ,количката се движи в основен режим НАСРЕЩЕН вятър, само че на краищата на въртящите се "Платна"векторът на насрещния поток е под наклон и затова вятърът още отдава енергия на перките...като платноходка на курс остро срещу вятъра...в този режим работят краищата на витлото....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 19, 2010 8:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Мисля че обяснението на 'пилето' е най-близко до истината.
Разглеждаме скоростите спрямо количката:
Енергията се 'взема' от по-бързо движещата се земна повърхност чрез колелата и се предава към винта. Той се върти в по-бавно движещия се въздух и създава тяга точно като самолетен винт. Колкото е по-висок КПД на винта и по-малко съпротивлението на количката толкова по-голяма е скоростта.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов