Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 2:53 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 91 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: За цените на тандемните полети...
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 4:15 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
ПОРАДИ "РАЗВОДНЯВАНЕТО" НА ТЕМАТА, СИ ПОЗВОЛИХ ДА ПРОМЕНЯ ЗАГЛАВИЕТО И. МОЛЯ МОДЕРАТОРИТЕ АКО Е ВЪЗМОЖНО И ИМ СЕ ЗАНИМАВА ДА ПРЕМЕСТЯТ ТЕМАТА ИЛИ ПОНЕ СЪЩЕСТВЕНАТ ЧАСТ ОТ НЕЯ В ДРУГ РАЗДЕЛ И ДА ОБСЪДИМ НОРМАЛНО КАКВА СПОРЕД ВАС ТРЯБВА ДА БЪДЕ ВЪПРОСНАТА ЦЕНА!
Ровейки се насам натам из нета, попаднах на няколко интересни обяви свързани с парапланризъм.
От продажба на екипировка, през обучение до тандемни полети. Понеже не се занимавам с първите две, ще си позволя да коментирам третото, демек тандемните полети.

Броя на тандемните пилоти в БГ плавно расте, и това е нещо съвсем естествено, като се има предвид че хората трупат опит с времето и искат да споделят невероятното чувство от полета с близки и приятели.

Има една друга категория хора (комерсиалните пилоти), част от който съм и аз, и освен че ми е приятно да споделям полетите с близки и приятели се опитвам да изкарвам някой лев за да живея от нещо.

Тези от вас, който ме познават знаят че от години се опитвам да си изкарвам прехраната с екстремни спортове.
Занимавам се с екстремни спортове от 2005 г. Работил съм в "Адереналин", "Шамбала", "Аква спорт" и разни тем подобни. Всичките ми работи от тогава насам са били свързани по някакъв начин с такива видове дейности
В моментите когато не съм работил неща пряко свързани със спорта,( например приключенията ми в Испания) съм се опитвал да изкарам повечко кинти за да ги инвестирам в екипировка.

Накрая реших, че опитите да работя нещо друго, освен това, което наистина обичам са без мислени и се захванах с клуба. Благодарение на помощта на близки и приятели, учредихме Клуб "Свободен полет" - Дупница с идеята популяризирайки спорта парапланеризъм и региона като място подходящо за летене, да успяваме да изкарваме средства с които да се издържаме и да инвестираме в нова екипировка.

Най-директния начин за финансиране е именно чрез предлагането на услугата "тандемен полет с парапланер".
десетки пъти бях смятал ресурса на екипировката спрямо цената и и на хартия сметките излизаха, но, голям НО,
на яве се оказа сметка без кръчмар. Разходите за осъществяване на един полет се оказаха доста високи и цена от 60-70 лева за полет излиза колкото да се покрие ресурса и да се плати горивото. Визирам местата където аз обичайно правя тандемни полети а именно района на Дупница и Кюстендил. Като се сметнат гориво, дневни и пари за шофьор сами си направете изводите!

В крайна сметка излиза, че ако не се правят тандеми на Сопот, където има лифт и нещата стават като на конвейр, е доста трудно човек да оцелява работейки само това. Аз обаче не искам да се вкарвам в кюпа и да цикля на Сопот.
Не ме разбирайте погрешно, това е едно страхотно място за летене и съм изживян някой от най прекрасните ми мигове като парапланерист там, просто смятам че станаха много "маймуни" на клона, пък и ми се иска нещата да се развиват и малко по-на запад от СФ. Рила, Осоговската, Влахина и Конявската планини са страхотни за летене и има голям потенциал за развитието на спорта в района.

За съжаление икономическата обстановка и покупателната способност на населенето в района е доста по-ниска от тази на хората в големите градове и летенето с парапланер си остава един екзотичен блян. Това ме е принуждавало след пазарлъци да правя полети и на 40-50 лв, но в редки случаи и при изключително нагли пасажери! Освен това, зависи къде и колко ще продължи полета!

Когато съм виждал, че някой има голямо желание да лети и няма финансова възможност, не съм се колебал и за миг и съм го возил безплатно! Обикновено такива хора са толкова щастливи и благодарни, че усмивката на лицето им е най-голямото възнаграждение за мен! И понеже усмивките не се ядат и не плащат сметки, остава благодарността, която под формата на доведени клиенти плаща!

Цялото това словоизлеяние е породено от факта, че попаднах на обяви в сайтове за колективно пазаруване, където е обявена крайна цена към потребителя от 35лв.! От тях пилота получава 24!!! Сами си направете сметката, дали ще си изплти екипировката, или каква е тази екипировка, а рисковете, а отговорността която поема тандемния пилот?
Кое точно струва 24 кирляви лева :evil:

Не знам какви са подбудите и амбициите на въпросните лица, но дъмпинговата стратегия е доказано губеща!
При нея може да се формира печалба само за кратки срокове и ударно. Демек да изловиш максимум клиенти за минимум време и после затваряш кепенците, освен ако не си единствен производител на суровината или доставчик на услугата и можеш сам да определяш себестойността. В противен случай, когато ресурса се изчерпи и се наложи да инвестираш в закупуването на нов, набързо изкараните кинти едва ли ще ти стигнат :?: :!:

Написал съм едно съобщение във фрейсаhttps://www.facebook.com/skyhike/posts/375692192524662
Моля, тези от вас на който им пука да го прочетат и споделят. Благодаря!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Последна промяна Skyhiker на Вто Яну 08, 2013 11:51 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +19 / -5 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 4:35 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Хе,хеее Получих минус :lol:
Явно някой не е съгласен а? Чудно защо ли?

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -2 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 4:38 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Не защитавам конкретни участници в сценката, дори не ги познавам, чисто принципно пиша - свободния пазар е свободен пазар. Всякакви опити за картелни и браншови уговорки са кофти нещо. Познавам хора които с тандема возят без пари - за кефа от споделянето. Това дъмпинг ли е?

На летище Лесново возят 1 пасажер на ултралек самолет за 70 лева за 15 мин - колкото е и евтина парашутка с тандем. С ДДС. Официално. Само дето цената за такъв самолет е пъти повече от тандемен парапланер. Цената за лиценз за пилотиране да не говорим. Разходи за гориво, летище, хангар.

Направете си една Сухаревска конвенция, разделете РБ на екплоатационни участъци, и определете минимум цена. И бийте незаконните деца на лейтенант Шмидт. Но го направете тайно. Инак това призив за някаква справедливост и обществена подкрепа ли е?

Без лоши чувства Петьо, просто гледна точка
П.С. -минуса не е от мен :)


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 4:51 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
И още нещо...

Цитат:
От тях пилота получава 24!!! Сами си направете сметката, дали ще си изплти екипировката, или каква е тази екипировка, а рисковете, а отговорността която поема тандемния пилот?


Ако клиентът плати 100 лева за полет отговорността на пилота ще е същата като и при 30 лева цена - точно НИКАКВА. Също така няма гаранция, че крилото няма да е някой стар ветеран на 500 часа, дето "ще изкара и този сезон". Ако правите браншови правила, не е лошо и това да го засегнете - какъв е максимумът нальот и години на една екипировка, разрешена за возене.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -3 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 4:57 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Митко, возенето без пари не е дъмпинг! Ако си прочел добре написаното от мен, там ясно съм упоменал какво смятам по въпроса. Дъмпинг е предлагането на цена на пазара със стойност по-ниска от реалната себестойност на продукта или услугата и това може да се случи само ако се перат кинти, иначе няма как да ти излезе сметката!
Ако някой е решил да бъде "меценат" във парапланеризма, то тогава може вози безплатно колкото си иска или примерно да обяви че извършва тандемни полети при поети пътни разходи или нещо таково. Всичко останало е чист и прост ДЪМПИНГ!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 5:18 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Чисто информативно ми е чудно каква е сметката за разходите по крилото, които излизат 50 лв/полет...
Наистина не съм запознат и за това питам.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -3 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 5:22 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Петьо,

Не знам ти как си отишъл до Испания -май беше на автостоп (чел съм ти пътеписите и съм ти фен - поздравления). Но ако трябва да летиш със самолет, какво ще избереш - Иберия или 3 пъти по евтината Уизеър? Едната не прави ли дъмпинг на другата? Митовете, че защото не ти сервират сандвич и кацат на второстепенни летища прави полета толкова ПЪТИ по евтин са си чист маркетинг. По-скоро "класическите" авиокомпании още карат на инерцията от зората на въздухоплаването, че това е елитен вид транспорт и по презумция скъп. И не си оптимизират разходите. Всъщност нискотарифните често са с по-нови самолети, пилотите са същите, горивото като цена също. Наистина слотовете на тези летища са доста по-евтини, и се пести от стюардеси, но това не може ПЪТИ да ти променя цената.

Тук е същото, не мислиш ли? Сметките са различни за всеки. Един е решил, че крилото ще бракува на 600 часа или пък го е взел много евтино втора ръка. Друг пък застрахова и пасажерите си и лети с нова екипировка. Не може и на двамата цената да е еднаква.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 5:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 05, 2011 6:21 pm
Мнения: 52
Местоположение: София
Име: Васил Димов
Петьо, не се интересувам от тандемни полети, но мисля, че това което можеш да направиш е следното:

1. Да публикуваш имената на въпросните тандемни пилоти, които возят за 24 лева тук, включително и екипировката, която използват.
2. Ако нямат лиценз за тандемен пилот да "сезираш" БНАК и сайта, през който се предлагат тандемните полети - най-малкото трябва да свалят обявата.
3. Ако имат лиценз за тандемен пилот, мисля, че нищо не може да се направи. Освен освен 1.

Успех!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 5:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
Направих една проста сметка колко струва амортизацията на тандемна екипировка. Да кажем че човек си е купил нов тандем със запасен и сбруя -5000лв. Ще лети с това 500 часа примерно но много тандемаджии ги летят повече. Ако прави по 20мин. полети за тия часове това са 1500 полета. 5000 лв. делено на 1500 полета прави 3лв.33 ст. на полет за амортизация на екипировката. От това следва че 24лв за полет не е под себетойноста на полета.Ако това е цена само за полета а за транспорта и прибирането се плаща отделно. Ако тандемаджията направи 1-2 полета на тая цена си е достатъчно да се прехранва с това. Много хора работят по 8часа на ден доста по тежък труд и пак не мога да изкарат повече пари. Така че и за 24лв на полет да се взимат си е добре още повече че това са пари изкарани с удоволствие.
П.п. Не знам кой предлага такива цени и не се занимавам с тандеми .

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 5:55 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
тандемите обикновено се сменят на около 400 - 500 полета (часовете нямат значение защото при тях амортизирането от излитанията, кацанията и скатаванията е много по-голямо от UV лъчите), а стане ли на 600 полета вече си е за бракуване


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 6:01 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
виж тази тема - в нея има малко сметки за себестойността. който не си ги е направил - рано или късно ще си осъзнае грешката.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 6:10 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
DVD написа:
тандемите обикновено се сменят на около 400 - 500 полета (часовете нямат значение защото при тях амортизирането от излитанията, кацанията и скатаванията е много по-голямо от UV лъчите), а стане ли на 600 полета вече си е за бракуване

Ок тогава вместо 3лв.33. става 8лв.33. за амортизация. От там на там кой на колко си оценява труда -услугата си е лично негова работа.

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 6:26 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
не мога да си намеря таблицата с която го смятах тогава, но по памет съм сметнал следното:

цената на крилото за съответния брой полети които то издържа
същото за запасния, пасажерската и пилотската сбруя и коланите
заплащане на пилота (това е най-голямата сума и тя трябва да се смята все едно че даваш парите на друг пилот)
транспорт на пилота (или и на двамата в случаите когато няма лифт)
застраховка
реклама
други разходи (телефон, квартира и други)

до тук тези разходи правят себестойност около 70 лв

върху това трябва да се сложи и печалба (ако фирма го прави - тя трябва да има печалба за да може да се развива и подобрява услугата) и така се стига до цената която знаем (100 лв)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 6:34 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Даниеле хайде да направиш сметка на това:

Цитат:
Полети на CТ2К - един пасажер и 1 пилот

15 минути – 70.00 лв;
30 минути – 130.00 лв;
45 минути – 170.00 лв;
60 минути – 225.00 лв;

Полети на CESSNA 172-SP - до трима пасажери и 1 пилот.

15 минути – 140.00 лв;
30 минути – 235.00 лв;
45 минути – 315.00 лв;
60 минути – 390.00 лв;
65 минути – 415.00 лв;
75 минути – 435.00 лв;


Щото тук сметки правим, така почна и темата - че сметката не излиза и следователно е дъмпинг.

Цената трябва да е свободна, пътници има за всеки кораб. Аз не бих отишъл да се возя или да возя някой познат за 30 лв. цена, но ако зависи от тандемните пилоти и може да се синхронизират и наложат, всички с кеф ще возят и за 500 лева. Затова има ПАЗАР и той се саморегулира. Пазарът е от продавачи и купувачи. Определя се от търсене и предлагане.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -4 
 
 Заглавие: Re: Просто дъмпинг или ГоУема глупост
МнениеПубликувано на: Нед Дек 02, 2012 6:36 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
DVD написа:
не мога да си намеря таблицата с която го смятах тогава, но по памет съм сметнал следното:

цената на крилото за съответния брой полети които то издържа
същото за запасния, пасажерската и пилотската сбруя и коланите
заплащане на пилота (това е най-голямата сума и тя трябва да се смята все едно че даваш парите на друг пилот)
транспорт на пилота (или и на двамата в случаите когато няма лифт)
застраховка
реклама
други разходи (телефон, квартира и други)

до тук тези разходи правят себестойност около 70 лв

върху това трябва да се сложи и печалба (ако фирма го прави - тя трябва да има печалба за да може да се развива и подобрява услугата) и така се стига до цената която знаем (100 лв)

Е, колко пъти печалба?
Хайде да не смятаме печалба, заплащане на пилота, реклама, телефон, кафе и закуска на пилота, става ли? Отделно пък за транспорт.. Дето на Сопот пасажерите си плащат 12 лв отделно.
Нали идеята е да видим колко е амортизацията, себестойността, абсолютната стойност, под която не може да слезе цената.
Нужните неща са - крило, 2 сбруи, запасен, везни, застраховка. Поправете ме ако греша.
Кажете ми, моля, стойността на тези неща (нови).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 91 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов