Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Сеп 25, 2017 8:43 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Асиметричен, пререагиране, насукване...
МнениеПубликувано на: Пет Юли 31, 2009 4:08 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 12:25 am
Мнения: 87
Местоположение: Пловдив
Вчера бях на Сопот. Север-северозапад пробиваше. Състезателите се качиха на старта и заедно с тях няколко тандема, Здравко (от СЗ), Ванката (от СФ) и аз.

Изчакахме затишие и излетяхме (Здравко, после Ванката и на следващия цикъл и аз). Видях, че Ванката беше яко раздрусан точно след излитане и реших да пусна първо малко по дерето и после да гоня централния ръб и да пробвам да се вадя (малко стрес след запасния и гледам да летя прави полети и да се уча да се вадя с новото крилце).
Всичко беше ок въпреки, че имаше доста турболенция.
Не можах да се закача добре на централния и минах на западния. Там добра и рязка термика под облака с която се извадих над старта (вече бях на половината път до кацалото от старта).
Явно се поуспокоих и се поотпуснах. Усетих, че трагва голям колапс отляво (стресна ме, защото от подобна ситуация хвърлих запасния). Явно предобрих с управленията и се получи нещо като негативка. Динамично крило=> насукване 1-2 пъти...веднага издърпах срив, за да спра въртенето и да се разсуча. пооправих се (още с голяма височина) и тръгнах да излизам от срива...оказа се, че не е лесно както с 1 или 1-2 крило. Тръгна асиметрично и се насуках на другата страна. Вече бях дал тяло, за да контрирам въртенето и се получи малко криминално...насукан с дадено тяло.
Пак доиздърпване до срив, крилото тръгна да ме върти към спирала....додърпване на макс на управленията. Въртенето спря, но бях доста насукам...3-4 пъти. Замислих се за запасен, но бях още високо (вече под нивото на старта) и заради силния север реших да изчакам и да се преборим още малко. Видях, че няма много накъде и отпуснах едното управление, за да изнегативя крилото в обратна на насукването посока...получи се и в следващия момент видях вървите успоредно над мен (аз още в срив)...тръгнах да отпускам срива, за да изпарашутирам и да премина към нормален полет...пак имаше шаване и няколко пъти трябаше да отпускам и придърпвам докато успея да възстановя нормален полет.

последваха силни викове на радост (от моя страна) и заход за кацане (също не лек в балонесто и турбулентно време).

Грешки: отпускане след набиране на височина, недобра преценка на условия/крило/пилотски умения.

Изводи (лични): бързите крила не излизат просто от срив...иска си игра. разсукване с негативка работи при екстремни ситуации, добро решение да се боря (при наличие на височина) и силен вятър (риска от отвяване в препятствие според мен беше по-голям от варианта да пропадам в срив и да отворя ниско над боровете).

Дано сте успели да разберете нещо и дай боже някой да научи нещо от моя неприятен опит.

Моя личен съвет е: независимо какво крило летите, минете ли начинаещо ниво, се научете да правите срив и да излизате от негативки много добре. Спасява клйощави зандици :)


Поздрави и меки кацания,
Чаво

П.С. летях с F-gravity-то и AVA Sport-ската сбруя.

_________________
Чаво

дилър за България на Изображение,Изображение и Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов