Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 9:02 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Сря Мар 15, 2006 11:43 pm 
темите не ги пиша сам, а целия теам(acromad)
btw мисля, че ще е готино да ви кажа 2 думи(защото ники е доста срамежлив :twisted: )
acromad е новосъздадено "подразделение"(военен комунизъм - хаха) на skynomad, което се занимава с акробатика и разни такива неща. Идеата е да развие тази ниша от спорта в България. Което не е кофти като идея, но е малко трудно...но леко по леко:)
Ники надявам се да добавиш нещо и от тебе :twisted: - kakво мислиш дали ще има развитие, но не само в форума :] - това не се отнася само до Ники, нека всеки сподели какво мисли по въпроса. ако искате можем да отворим нова тема.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2006 1:17 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Аз мисля, че темата ще има развитие, тъй като много от информацията тук се намира трудно на други места (добре селектирана и правилно поднесена), което е един голям плюс.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 16, 2006 5:19 pm 
Би било много добре да се отваря тема за всяка фигура ,смятам.

;)


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2006 11:21 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Фози
отстъпвам инициативата за акрото на младите.
Аз също ще се включвам, но прелетите винаги ще са ми по-интересни.
Акрото все повече допада на новите поколения и мисля че ще има голямо развитие.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 18, 2006 3:44 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
здравейте,
дълго (има няма 4 дни) се чудех дали да опиша случая си, какво ми се случи тоест. незнам дали тук е мястото или в инциденти, ама пък в инциденти незнам, защото то фаталност не се случи :roll: . Искам да кажа, че преди да ги пиша тези неща тук, четох и разпитвах за подобно нещо, за да си го обясня на себе си и да се успокоя поне малко, защото тия дни просто сън не ме хваща :cry: .
Та така бях на едно баирче тази събота с малка денивелация, подробностите ще ги спестя, та там се извадих на 200 м над старта, и понеже беше спокойно реших да пробвам да направя малка спиралка, вариото ми показваше 4м/с пропадане, направих няколко витки и реших да излизам от нея, при което отпуснах плавно дясно управление, защото аз въртях надясно. Да де, ама явно съм направила друга грешка, като например като тръгна крилото напред да се гмърка аз опънах леко и двете управления за да го спра (сигурно не е било много леко в последствие осъзнавам това де) Но, видях крилото си точно пред мен и аз с опънати управления и то така се беше засилило, че ми мина през главата умната мисъл, че ако точно в това време отпусна управленията както е тръгнало да минава под мен направо си падам в него и държа така опънато и се завъртях. Та накратко - крилото тръгва напред и съвсем малко в дясно - пред мен-под мен и после отгоре и аз по него. :shock: :shock: та като ми излезе пак нормално над главата успях да спра тръгването му напред и се насочих за кацане, тоест с цялото това изпълнение не съм загубила особено голяма височина, имах си 87 метра, направих си заход и си кацнах нормално. Друг беше въпроса че всичко ми трепереше ;)))))
Поразпитвах по-опитни и по разни форуми четох и хората ми казват, че вероятно аз не съм излязла от спиралата, а съм била в нея и че положението на тялото ми е било явно напред след въпросният ми опит да изляза от нея, а не в срещуположната страна, а и грешката с управленията също. Била се получила някаква фигура.
Възможно е незнам, но се поизплаших малко от глупостта си естествено.
Така че, някои от опитните ако сподели нещо подобно или просто мнение ще бъда много благодарна :roll:


иначе да, ако не се брои това за инцидент, извода ми е че спирали без радиостанция няма да правя скоро :oops:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Вто Юли 18, 2006 4:35 pm 
ами аз лино нищо не разбрах от цялото това обяснение :] незнам за другите някои ако може да по преведе малко ще е супер...или някои ако го е видял да разкаже...


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: ...
МнениеПубликувано на: Вто Юли 18, 2006 4:46 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
fsi написа:
ами аз лино нищо не разбрах от цялото това обяснение :] незнам за другите някои ако може да по преведе малко ще е супер...или някои ако го е видял да разкаже...


съжалявам Фозка, но по друг начин не мога да го обясня .. то ако знаех какво е станало нямаше да те питам :x :?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Вто Юли 18, 2006 4:50 pm 
еее не така лично де :] просто го обясни малко по-нормално като например крилото скочи напред, крилото изостана, паднах покраи крилото и ....хаха аре easy и така...


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: ...
МнениеПубликувано на: Вто Юли 18, 2006 5:01 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
fsi написа:
еее не така лично де :] просто го обясни малко по-нормално като например крилото скочи напред, крилото изостана, паднах покраи крилото и ....хаха аре easy и така...


ми с термини начи .. ще опитам :evil:

опитах се да правя спирала и мисля че я направих, но не чак толкоз затегната каквато беше на Сопот. Тръгнах да излизам от нея, но явно съм направила много грешки при което стана следното:
крилото скочи напред твърде много, толкоз че го видях много ясно точно пред себе си - гледахме се лице в лице, видях му хубавият надпис градиент :twisted: :oops: но за кратко. Всичко стана много бързо, купола изглеждаше много твърд нямаше никакви нагърчвания по него. После тръгна надолу и аз с него. През цялото време управленията ми бяха много опънати. Помислих си, че ако пусна управленията точно в този момент когато то беше под мен и аз бях в неестествена за нормален полет поза ще падна в него за това задържах управленията така и се завъртях заедно с него.

На въпросният баир в този ден, беше едно момче с бяло крило, нека обясни той какво е видял. То, момчето де като кацнах ме пита дали съм правила акро, а аз му обясних че се уча още и се разминах на косъм.
Дано сега е станало по-ясно. :?


Последна промяна pesheva на Чет Юли 20, 2006 10:02 am, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юли 18, 2006 5:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
тъмблинг???


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2006 12:03 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
songbird написа:
тъмблинг???


ми незнам, както и да е. днес литнах от ниско сутринта, първият полет малко със страх излетях, но вторията беше по-добре. на сопот ще реанимирам :P :lol: :o

иначе най-смисленият отговор, който получих от един летящ вчера беше ей това: "ne si napravila glupost, prosto si transformirala energiqta v dinamichno izlizane s hubav loop. s kameri kum zemqta de - pred teb e kriloto - kolanite ne sa nagore a napred pochti. to tqloto e napravilo osnovnoto. negovo premestvane ne na kudeto trqbva. Kriloto e bilo s golqma energiq i e bilo dosta tvyrdo. s dosta dobro pretovarvane e bila fugurata. Pri teb e bilo nesuznatelno, no kontrolirano. pri izlizane ot spirala moje da izpolzvash energiqta za podobni izpulneniq " :idea: :roll: :?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ;-)
МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2006 12:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 01, 2005 7:02 pm
Мнения: 5
Местоположение: Каспичан
http://bissl.org/acro/images/zoom/BQETVH/IMG_8917.jpg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2006 1:18 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
доколкото аз разбрах нейното крило се е гмурнало пред нея, което се случва при излизане от спирала ... може аз да не съм разбрал


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2006 2:57 pm 
Колко голяма енергия може да има крилото след спирала с пропадане 4 м/с? :) . До колкото разбирам от описанието -крилото просто се е гмурнало повече отколкото трябва.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юли 19, 2006 7:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Не може веднага след излизане от спирала крилото да се "гмурне". Има нещо не в ред с описанието на ситуацията. -4 м/сек пропадане е малко слабичко за спирала. Това е просто по-сръмен завои. Значи от -4 м/сек, ако натегнеш още управлението и вкараш още тяло "спиралата" ще се затегне до стръмна спирала. Тогава крилото се обръща с камерите към земята и минава пред, и малко под теб.
Да но ситуацията е била друга според описанието. От -4 м/сек тръгваш да излизаш от дясна спирала и отпускаш (да кажем рязко) дясно управление. Крилото няма да се гмурне, а ще се изправи (хоризонтира) и рязко ще загуби енергия. По този начин то изостава зад теб и те катапултира напред и нагоре, и точно тогава не трябва да го спираш, защото ще го сринеш. ЧАК СЛЕД ТОВА крилото тръгва бързо напред, ускорява се допълнително от тежеста на парапланериста и сбруята (които в този момент започват да пропадат), изпреварва летателя и кълве, (или се гмурка, кой както предпочита). ЧАК ТОГАВА, когато започне да те изпреварва теглиш управленията, дозирано, или силно, но задължително едновременно, за да го спреш и центрираш.

Не съм голям любител на акрото, но съм пробвал това, онова. Мен лично много ме кефи, когато рязко изляза от спирала и крилото ме изстреля напред и нагоре, като огромна люлка, която те засилва в небето. :)Но това вече е друга тема. :)

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов