SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Една глупост...
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=9&t=738
Страница 2 от 3

Автор:  fsi [ Сря Мар 15, 2006 11:43 pm ]
Заглавие:  ...

темите не ги пиша сам, а целия теам(acromad)
btw мисля, че ще е готино да ви кажа 2 думи(защото ники е доста срамежлив :twisted: )
acromad е новосъздадено "подразделение"(военен комунизъм - хаха) на skynomad, което се занимава с акробатика и разни такива неща. Идеата е да развие тази ниша от спорта в България. Което не е кофти като идея, но е малко трудно...но леко по леко:)
Ники надявам се да добавиш нещо и от тебе :twisted: - kakво мислиш дали ще има развитие, но не само в форума :] - това не се отнася само до Ники, нека всеки сподели какво мисли по въпроса. ако искате можем да отворим нова тема.

Автор:  Красьо [ Чет Мар 16, 2006 1:17 am ]
Заглавие: 

Аз мисля, че темата ще има развитие, тъй като много от информацията тук се намира трудно на други места (добре селектирана и правилно поднесена), което е един голям плюс.

Автор:  YaHooooO [ Чет Мар 16, 2006 5:19 pm ]
Заглавие: 

Би било много добре да се отваря тема за всяка фигура ,смятам.

;)

Автор:  niki [ Пет Мар 17, 2006 11:21 am ]
Заглавие: 

Фози
отстъпвам инициативата за акрото на младите.
Аз също ще се включвам, но прелетите винаги ще са ми по-интересни.
Акрото все повече допада на новите поколения и мисля че ще има голямо развитие.

Автор:  pesheva [ Вто Юли 18, 2006 3:44 pm ]
Заглавие: 

здравейте,
дълго (има няма 4 дни) се чудех дали да опиша случая си, какво ми се случи тоест. незнам дали тук е мястото или в инциденти, ама пък в инциденти незнам, защото то фаталност не се случи :roll: . Искам да кажа, че преди да ги пиша тези неща тук, четох и разпитвах за подобно нещо, за да си го обясня на себе си и да се успокоя поне малко, защото тия дни просто сън не ме хваща :cry: .
Та така бях на едно баирче тази събота с малка денивелация, подробностите ще ги спестя, та там се извадих на 200 м над старта, и понеже беше спокойно реших да пробвам да направя малка спиралка, вариото ми показваше 4м/с пропадане, направих няколко витки и реших да излизам от нея, при което отпуснах плавно дясно управление, защото аз въртях надясно. Да де, ама явно съм направила друга грешка, като например като тръгна крилото напред да се гмърка аз опънах леко и двете управления за да го спра (сигурно не е било много леко в последствие осъзнавам това де) Но, видях крилото си точно пред мен и аз с опънати управления и то така се беше засилило, че ми мина през главата умната мисъл, че ако точно в това време отпусна управленията както е тръгнало да минава под мен направо си падам в него и държа така опънато и се завъртях. Та накратко - крилото тръгва напред и съвсем малко в дясно - пред мен-под мен и после отгоре и аз по него. :shock: :shock: та като ми излезе пак нормално над главата успях да спра тръгването му напред и се насочих за кацане, тоест с цялото това изпълнение не съм загубила особено голяма височина, имах си 87 метра, направих си заход и си кацнах нормално. Друг беше въпроса че всичко ми трепереше ;)))))
Поразпитвах по-опитни и по разни форуми четох и хората ми казват, че вероятно аз не съм излязла от спиралата, а съм била в нея и че положението на тялото ми е било явно напред след въпросният ми опит да изляза от нея, а не в срещуположната страна, а и грешката с управленията също. Била се получила някаква фигура.
Възможно е незнам, но се поизплаших малко от глупостта си естествено.
Така че, някои от опитните ако сподели нещо подобно или просто мнение ще бъда много благодарна :roll:


иначе да, ако не се брои това за инцидент, извода ми е че спирали без радиостанция няма да правя скоро :oops:

Автор:  fsi [ Вто Юли 18, 2006 4:35 pm ]
Заглавие:  ...

ами аз лино нищо не разбрах от цялото това обяснение :] незнам за другите някои ако може да по преведе малко ще е супер...или някои ако го е видял да разкаже...

Автор:  pesheva [ Вто Юли 18, 2006 4:46 pm ]
Заглавие:  Re: ...

fsi написа:
ами аз лино нищо не разбрах от цялото това обяснение :] незнам за другите някои ако може да по преведе малко ще е супер...или някои ако го е видял да разкаже...


съжалявам Фозка, но по друг начин не мога да го обясня .. то ако знаех какво е станало нямаше да те питам :x :?

Автор:  fsi [ Вто Юли 18, 2006 4:50 pm ]
Заглавие:  ...

еее не така лично де :] просто го обясни малко по-нормално като например крилото скочи напред, крилото изостана, паднах покраи крилото и ....хаха аре easy и така...

Автор:  pesheva [ Вто Юли 18, 2006 5:01 pm ]
Заглавие:  Re: ...

fsi написа:
еее не така лично де :] просто го обясни малко по-нормално като например крилото скочи напред, крилото изостана, паднах покраи крилото и ....хаха аре easy и така...


ми с термини начи .. ще опитам :evil:

опитах се да правя спирала и мисля че я направих, но не чак толкоз затегната каквато беше на Сопот. Тръгнах да излизам от нея, но явно съм направила много грешки при което стана следното:
крилото скочи напред твърде много, толкоз че го видях много ясно точно пред себе си - гледахме се лице в лице, видях му хубавият надпис градиент :twisted: :oops: но за кратко. Всичко стана много бързо, купола изглеждаше много твърд нямаше никакви нагърчвания по него. После тръгна надолу и аз с него. През цялото време управленията ми бяха много опънати. Помислих си, че ако пусна управленията точно в този момент когато то беше под мен и аз бях в неестествена за нормален полет поза ще падна в него за това задържах управленията така и се завъртях заедно с него.

На въпросният баир в този ден, беше едно момче с бяло крило, нека обясни той какво е видял. То, момчето де като кацнах ме пита дали съм правила акро, а аз му обясних че се уча още и се разминах на косъм.
Дано сега е станало по-ясно. :?

Автор:  songbird [ Вто Юли 18, 2006 5:07 pm ]
Заглавие: 

тъмблинг???

Автор:  pesheva [ Сря Юли 19, 2006 12:03 pm ]
Заглавие: 

songbird написа:
тъмблинг???


ми незнам, както и да е. днес литнах от ниско сутринта, първият полет малко със страх излетях, но вторията беше по-добре. на сопот ще реанимирам :P :lol: :o

иначе най-смисленият отговор, който получих от един летящ вчера беше ей това: "ne si napravila glupost, prosto si transformirala energiqta v dinamichno izlizane s hubav loop. s kameri kum zemqta de - pred teb e kriloto - kolanite ne sa nagore a napred pochti. to tqloto e napravilo osnovnoto. negovo premestvane ne na kudeto trqbva. Kriloto e bilo s golqma energiq i e bilo dosta tvyrdo. s dosta dobro pretovarvane e bila fugurata. Pri teb e bilo nesuznatelno, no kontrolirano. pri izlizane ot spirala moje da izpolzvash energiqta za podobni izpulneniq " :idea: :roll: :?

Автор:  dnikolov [ Сря Юли 19, 2006 12:43 pm ]
Заглавие:  ;-)

http://bissl.org/acro/images/zoom/BQETVH/IMG_8917.jpg

Автор:  songbird [ Сря Юли 19, 2006 1:18 pm ]
Заглавие: 

доколкото аз разбрах нейното крило се е гмурнало пред нея, което се случва при излизане от спирала ... може аз да не съм разбрал

Автор:  YaHooooO [ Сря Юли 19, 2006 2:57 pm ]
Заглавие: 

Колко голяма енергия може да има крилото след спирала с пропадане 4 м/с? :) . До колкото разбирам от описанието -крилото просто се е гмурнало повече отколкото трябва.

Автор:  ВладиЧ [ Сря Юли 19, 2006 7:03 pm ]
Заглавие: 

Не може веднага след излизане от спирала крилото да се "гмурне". Има нещо не в ред с описанието на ситуацията. -4 м/сек пропадане е малко слабичко за спирала. Това е просто по-сръмен завои. Значи от -4 м/сек, ако натегнеш още управлението и вкараш още тяло "спиралата" ще се затегне до стръмна спирала. Тогава крилото се обръща с камерите към земята и минава пред, и малко под теб.
Да но ситуацията е била друга според описанието. От -4 м/сек тръгваш да излизаш от дясна спирала и отпускаш (да кажем рязко) дясно управление. Крилото няма да се гмурне, а ще се изправи (хоризонтира) и рязко ще загуби енергия. По този начин то изостава зад теб и те катапултира напред и нагоре, и точно тогава не трябва да го спираш, защото ще го сринеш. ЧАК СЛЕД ТОВА крилото тръгва бързо напред, ускорява се допълнително от тежеста на парапланериста и сбруята (които в този момент започват да пропадат), изпреварва летателя и кълве, (или се гмурка, кой както предпочита). ЧАК ТОГАВА, когато започне да те изпреварва теглиш управленията, дозирано, или силно, но задължително едновременно, за да го спреш и центрираш.

Не съм голям любител на акрото, но съм пробвал това, онова. Мен лично много ме кефи, когато рязко изляза от спирала и крилото ме изстреля напред и нагоре, като огромна люлка, която те засилва в небето. :)Но това вече е друга тема. :)

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/