Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Дек 15, 2017 4:45 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: самостоятелни опити на начинаещ
МнениеПубликувано на: Съб Ное 07, 2015 7:56 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 269
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Подозирам, че пак някой (няма да посочвам) ще ми премести темата в "инциденти". Но поне докато реагира - малко да съживя този под-форум :)
На видеото няма нищо хай-тек. Само мои първи опити :)

http://polet.virtbg.com/videoDetails--youtube-xk16xkw3IJ8.html

http://polet.virtbg.com/videoDetails--youtube-NoZVj6xWpEE.html

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: самостоятелни опити на начинаещ
МнениеПубликувано на: Сря Ное 11, 2015 10:26 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1930
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Бояне,
като правя срив и видя че крилото почва да се върти около вертикалната ос (OY) пускам срива, за да не се получат добре визуализираните от теб насуквания на вървите. Пробвал съм да вкарвам тяло за да спирам насукването, но ефекта е слаб. Най-добре работи сграбчването на коланите и раздалечаването, което намаля геометрията на насукването и завърта тялото, така че да следва въртенето на крилото. На видеото имаше момент на саморазсукване на крилото, в който трябваше да раздалечиш коланите за да спреш относителното завъртане между пилота и крилото и готовност да пуснеш веднага коланите и да дръпнеш яко спирачките за да спреш гмуркането на крилото напред при излизането от срива.

В другото видео, при първия опит за САТ не дръпна прогресивно спирачката и крилото просто влезе в дълбока спирала с камерите надолу. Тя е безопасна, но няма смисъл да продължаваш да я додърпваш да влезеш в САТ. Излез и опитай пак. Номера е по време на влизането в спиралата, когато крилото все още създава крен и тангаж да додърпаш че да завъртиш крилото около OY (която вече не е вертикална) до около 90 градуса. Ако предобриш с дърпането се получава нещо като хеликоптер с невертикална ос (мисля че му казваха Мак туист), но така губиш обтичането на крилото и претоварването и следва каскада по възстановяване (така хвърлих първия си запасен). Придържай се към по-консервативните варианти при които завършваш с дълбока спирала и постепенно пробвай с прогресивните дърпания за "пречупване / преобръщане " на крилото (бърза смяна на ъгъла на крилото спрямо хоризонта при спиралата, през хоризонтално положение до обратен ъгъл на крилото спрямо хоризонта).

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: самостоятелни опити на начинаещ
МнениеПубликувано на: Пет Ное 13, 2015 12:11 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 269
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Не посмях в момента на разсукване да раздалеча коланите, отпускайки по този начин управленията, защото нямам много опит със сривове и не знам колко бързо ще се гмурне крилото и дали ще мога да го спра навреме. Вместо това опитах с управление да спра насукването на другата страна, но не се получи.

А иначе - не се разсука съвсем самичко, аз му помагах, бутайки коланите навън. След повторното насукване продължих да бутам коланите навън, но без полза, може би защото се беше насукало с асиметрично дръпнати управления.

Трябват повечко сривове предполагам, за да започне да се усеща крилото и реакциите му в срив и излизане от срив. Изненадан бях, защото съм чел, че сривът се използва за излизане от каскади, за оправяне на кравати, изобщо - за оправяне на всичко. А този ми срив се оплеска, въпреки че бях почти в прав полет, с нормално летящо крило. Сигурен съм, че издърпах и двете ръце до долу и заключих лактите.

Опитът ми за САТ беше неуспешен, но имаше интересен ефект - на видеото не личи, но центърът на въртене беше между мен и крилото. Претоварването беше много по-малко от това, когато камерите ми бяха под ъгъл спрямо хоризонта, при излизане.

Оказа се скъпо удоволствие това експериментиране. Насукването претри броните на 10-ина върви, които трябва да сменя. Утешава ме мисълта, че никой не се е родил научен. Акро пилотите хвърлят десетки запасни, за малки и големи грешки. Всичко се случва. Как беше девизът на Ивелин - важно е желанието да продължиш.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов