Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Юли 21, 2017 4:47 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 66 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Правили ли сте спирала?
Не! 36%  36%  [ 27 ]
Да! С максимално пропадане 10м/с 24%  24%  [ 18 ]
Да! С пропадане над 10м/с 39%  39%  [ 29 ]
Общо гласове : 74
Автор Съобщение
 Заглавие: малко инфо за G-то
МнениеПубликувано на: Пет Юни 09, 2006 10:40 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 946
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Ето малко инфо за G-то и ефектите на претоварване.

По-принцип доколкото знам болшинството здрави хора издържат до 2-3 G без особенни проблеми. Установено е че ръста има значение, тоест колкото по висок си толкова по голямо е разстоянието м-у сърцето и мозъка и толкова по трудно той се оросява когато си подложен на голямо натоварване.
Пилотите на изтребители летят със специални еластични костюми които стягат долната част на тялото за да предотвратят навлизането на кръв в долните крайници и да я задържат в горната част на тялото. Интересно е че всички ципове на съвременните пилотски костюми се закопчават отгоре надолу, като замисълът е че при голямо G ципа се стяга а не се разкопчава :D .(моята сбруя е със велкро лепенки на раменните колани които фиксират свободния край на колана след закопчалката и ограничителя, беше малко зловещо като почна да пука и да се самонатяга като влязох в спирала) :)
Повечето военни пилоти се въртят в центрофуга до достигане на 9G, някои издържат повече други по-малко въртенето спира когато човека се откаже или припадне обикновенно след 7 G ти е малко трудно да се откажеш защото ти е трудно и да говориш :), преди да припаднеш (или да ти причернее) симптомите вървят бързо в следният ред: първо губиш цветно зрение, след това периферно(виждаш само направо) и най-накрая ти причернява и губиш съзнание.
Хубавото е че съзнанието се възвръща доста бързо след като ускорението намалее.
Като за финал мога да кажа че надали ускорението при спирала би преминало 4-5G, не съм сигурен все пак нека някой специалист се изкаже, но това в никои случай не значи че неможе да ви причернее и при 2-3 G които съм сигурен че могат да бъдат достиганти в спирала!
Май това инфо не е много за тази тема но надявам се че поне на някой му е било интересно и полезно да го прочете :)))
Леки, дълги и безаварийни полети!!!
:)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Пет Юни 09, 2006 11:17 pm 
thnx mate :]
в спирала можеш около 3 - 3.5G(зависи от дължината на вървите) да достигнеш. При тъмблинга е най-голямо - над 4G (много е добре)...претоварванееее лааааа


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юни 10, 2006 3:54 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 1:53 pm
Мнения: 20
Местоположение: София, България
А има ли някакъв начин да се тренира тялото за претоварване, без да има опасност човек да се пребие, т. е. не правейки спирала или нещо подобно?

_________________
Орлин Колев


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Съб Юни 10, 2006 7:18 pm 
ами мисля, че най-добре е просто леко по-леко да затягаш завоя и така тялото се тренира...като усетиш, че ти е много просто излизаш, после пак и пак и след време няма да ти пука много...:]


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юни 11, 2006 6:50 am 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 1:53 pm
Мнения: 20
Местоположение: София, България
А ако го затегнеш прекалено много и не успееш да излезеш съвсем няма да ти пука :D

Благодаря!

_________________
Орлин Колев


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 4:26 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 2:24 am
Мнения: 113
Местоположение: Troyan / V.Turnovo
Ами хайде пък аз да си кажа излагацията по случая :lol:
Летя със леко убрани управления, излизам над поляната (сопот), давам леко тяло наляво и ляво управлвние и започвам да влизам в завоя, крилото (NOVA Phillow) праи 2-3 плавни завоя и постоянно иска да излиза. Ицо ми казва по радиото "е дай пак ама с повече хъс де" - и аз давам ама така го интерпретирах че излязох от коланите и дръпнах управлението почти до гъза :D е да ама ми се стори че пак много мазно и понеже пак влязох с леко обрани управления пуснах дясното и :shock:
за по-малко от секунда се озовах в противоположния край на сбруята, всичко се завъртя бързо само дето се въртях с гърба напред, и в този момент си казах е тфа не е спирала :roll: Следващия момент чувам Ицо да вика - "дръж дръж" така 2-3 витки, след това (когато крилото бе6е пак леко пред мен) "пусни" и излезе с гмуркане напред, което компенсирах малко защото ми се стори 4е доста се стрелна, и завърши с плавен завой. Последва тотално размазване от кеф (не знаех какво точно стана ама се напомпах с адреналин и излезе бързо и както си трябва без проблеми).
Та така съм си ненавирен още ама ще и ще бъда нежен :D :lol: Дано да съм бил полезен.
П.С.
Грешките все пак де :D
Влизане с доста малка скорост, прекалено голяма реакция - тяло и управление, бързо пускане на външното.
А и не го пробвайте без инструктор ако не сте го правили ве4е. :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 4:35 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 20, 2004 2:07 pm
Мнения: 36
Местоположение: Варна
Тва си е било жива негативка бе :shock: :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 5:00 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1265
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
По-скоро е направил САТ, а не негативна. :P

_________________
Лети с Element Air ... Жълто червен.
Моята първа цел е да се пазя здрав! Не ми пука за славата. Аз искам да занеса в къщи преживявания, които да ме обогатят! Райнхолд Меснер


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 13, 2006 5:45 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 2:24 am
Мнения: 113
Местоположение: Troyan / V.Turnovo
ами негативка си беше - движението с гърба напред идва6е от вертикалното (pendulum) движение :P фози и ицо бяха на поляната отдолу и ми гледаха изпълнението - те могат да кажат как е изглеждало отстрани.
peace :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 03, 2006 2:36 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
Нека и аз да ви разкажа моята случка през началото на миналото лято. :( Бях правил спирали и то без никакви проблеми 8) и както си летя на източния старт реших да направя следното; с лявата си рька опьнах коланите дадох яко тяло на дясно и обрах дясното управление до задника си :oops:( а всичко това го бях гледал в някакво клипче) не зная каква бе точно фигурата която последва,но загубих всякаква ориентация :idea: спомена ми е следния крилото на два пьти бе под мен и наи лошото, че на втория пьт за малко да падна в него :shock: след което крилото ми бе намачкано като парцал не помня как точно излязох от срива и кацнах зад старта в големия ротор,които бе прекрасен след всичко преживяно. имаше две момчета от Тьрново,които казаха че сам бил стахотен .... прзнах им ,че всичко бе случаино и в последствие разбрах от Доктора и Цецо,че сьм направил сат :x ЦЕЛИ ДВА ДНИ СЛЕД СЛУЧКАТА НЕ ЛЕТЯХ а пьк спирала правих едва след месец на Албена. :!: Коментарите са за вас.Фози какво е твоето мнение за случката? Ти бе единственния които ме подкрепи при инцидента на Мадара,аз лично не го смятам за инцидент но както и да е. :D Беше мнго яко и красиво(харе са ни и на двамата) даже не се панирахме с Янко. :twisted:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ..
МнениеПубликувано на: Пон Юли 03, 2006 5:41 pm 
...yo yo
ами по твоето описание мисля, че е било негативка, а не сат. Защото при сат няма как да ти се намачка цялото крило, освен ако не си влязъл в сат и от там да го допридърпаш...но след като си го видял 2ти пред/под теб - негативка...просто динамична негативка :] - само така ръчкайтееее.... скоро всички ще ръчкат.... :twisted:


Върнете се в началото
     +1 / -0 
 
 Заглавие: :)(
МнениеПубликувано на: Пон Юли 03, 2006 6:00 pm 
aaaaa kvi spirali be eiooooooo tuk e akro spiralite sa prosto zavoii sas ne4ove6ko pretovarvane ni6to pove4e kolkoto ida e nasvistena to spiralata usvem ako ne do zemiata to.. ko tolko vse pak nali si akro tema kakvi spirali gi opsajdate :)0 mani mani ...


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Спирала с Gradient AVAX RX
МнениеПубликувано на: Пон Дек 04, 2006 6:49 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Вчера 03 12 06 на поляната на Сопот дочух зад гърба си изказване за спиралата /около 20 витки/ която направи Sabera от Шумен
Мисля че господина не погледна какво беше крилото:
"Gradient AVAX RX".
Изказването беше, че Sabera не знаел как да го владее и затова правело малки колапси. Пропадането беше 15,4 по вариото му и когато кацна се ядоса че било малко. Предлагам двамата да си разменят крилата, за да разберем дали това изказване е било точно или просто така се говори по стартовете и кацалките.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Вто Дек 05, 2006 1:07 pm 
xxaaxaxaxaxaxxaxaxaxaxxaxaxaxaxaa oni ke sa


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Дек 05, 2006 1:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 12, 2006 12:00 pm
Мнения: 244
Местоположение: Шумен
ХВАРЧИЛО КАКВО ОЗНАЧАВА ТОВА(ХА ХИ ХА ХИ Т. Н.) :roll: ДОИЗКАЖИ СЕ

_________________
www.shumen-xc.org Trafficant
Изображение
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 66 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов