Ето малко инфо за G-то и ефектите на претоварване.
По-принцип доколкото знам болшинството здрави хора издържат до 2-3 G без особенни проблеми. Установено е че ръста има значение, тоест колкото по висок си толкова по голямо е разстоянието м-у сърцето и мозъка и толкова по трудно той се оросява когато си подложен на голямо натоварване.
Пилотите на изтребители летят със специални еластични костюми които стягат долната част на тялото за да предотвратят навлизането на кръв в долните крайници и да я задържат в горната част на тялото. Интересно е че всички ципове на съвременните пилотски костюми се закопчават отгоре надолу, като замисълът е че при голямо G ципа се стяга а не се разкопчава
.(моята сбруя е със велкро лепенки на раменните колани които фиксират свободния край на колана след закопчалката и ограничителя, беше малко зловещо като почна да пука и да се самонатяга като влязох в спирала)
Повечето военни пилоти се въртят в центрофуга до достигане на 9G, някои издържат повече други по-малко въртенето спира когато човека се откаже или припадне обикновенно след 7 G ти е малко трудно да се откажеш защото ти е трудно и да говориш
, преди да припаднеш (или да ти причернее) симптомите вървят бързо в следният ред: първо губиш цветно зрение, след това периферно(виждаш само направо) и най-накрая ти причернява и губиш съзнание.
Хубавото е че съзнанието се възвръща доста бързо след като ускорението намалее.
Като за финал мога да кажа че надали ускорението при спирала би преминало 4-5G, не съм сигурен все пак нека някой специалист се изкаже, но това в никои случай не значи че неможе да ви причернее и при 2-3 G които съм сигурен че могат да бъдат достиганти в спирала!
Май това инфо не е много за тази тема но надявам се че поне на някой му е било интересно и полезно да го прочете
))
Леки, дълги и безаварийни полети!!!