SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Спирала
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=9&t=902
Страница 2 от 5

Автор:  Viper_Weasel [ Пет Юни 09, 2006 10:40 pm ]
Заглавие:  малко инфо за G-то

Ето малко инфо за G-то и ефектите на претоварване.

По-принцип доколкото знам болшинството здрави хора издържат до 2-3 G без особенни проблеми. Установено е че ръста има значение, тоест колкото по висок си толкова по голямо е разстоянието м-у сърцето и мозъка и толкова по трудно той се оросява когато си подложен на голямо натоварване.
Пилотите на изтребители летят със специални еластични костюми които стягат долната част на тялото за да предотвратят навлизането на кръв в долните крайници и да я задържат в горната част на тялото. Интересно е че всички ципове на съвременните пилотски костюми се закопчават отгоре надолу, като замисълът е че при голямо G ципа се стяга а не се разкопчава :D .(моята сбруя е със велкро лепенки на раменните колани които фиксират свободния край на колана след закопчалката и ограничителя, беше малко зловещо като почна да пука и да се самонатяга като влязох в спирала) :)
Повечето военни пилоти се въртят в центрофуга до достигане на 9G, някои издържат повече други по-малко въртенето спира когато човека се откаже или припадне обикновенно след 7 G ти е малко трудно да се откажеш защото ти е трудно и да говориш :), преди да припаднеш (или да ти причернее) симптомите вървят бързо в следният ред: първо губиш цветно зрение, след това периферно(виждаш само направо) и най-накрая ти причернява и губиш съзнание.
Хубавото е че съзнанието се възвръща доста бързо след като ускорението намалее.
Като за финал мога да кажа че надали ускорението при спирала би преминало 4-5G, не съм сигурен все пак нека някой специалист се изкаже, но това в никои случай не значи че неможе да ви причернее и при 2-3 G които съм сигурен че могат да бъдат достиганти в спирала!
Май това инфо не е много за тази тема но надявам се че поне на някой му е било интересно и полезно да го прочете :)))
Леки, дълги и безаварийни полети!!!
:)

Автор:  fsi [ Пет Юни 09, 2006 11:17 pm ]
Заглавие:  ...

thnx mate :]
в спирала можеш около 3 - 3.5G(зависи от дължината на вървите) да достигнеш. При тъмблинга е най-голямо - над 4G (много е добре)...претоварванееее лааааа

Автор:  __OK__ [ Съб Юни 10, 2006 3:54 pm ]
Заглавие: 

А има ли някакъв начин да се тренира тялото за претоварване, без да има опасност човек да се пребие, т. е. не правейки спирала или нещо подобно?

Автор:  fsi [ Съб Юни 10, 2006 7:18 pm ]
Заглавие:  ...

ами мисля, че най-добре е просто леко по-леко да затягаш завоя и така тялото се тренира...като усетиш, че ти е много просто излизаш, после пак и пак и след време няма да ти пука много...:]

Автор:  __OK__ [ Нед Юни 11, 2006 6:50 am ]
Заглавие: 

А ако го затегнеш прекалено много и не успееш да излезеш съвсем няма да ти пука :D

Благодаря!

Автор:  Kik [ Вто Юни 13, 2006 4:26 pm ]
Заглавие: 

Ами хайде пък аз да си кажа излагацията по случая :lol:
Летя със леко убрани управления, излизам над поляната (сопот), давам леко тяло наляво и ляво управлвние и започвам да влизам в завоя, крилото (NOVA Phillow) праи 2-3 плавни завоя и постоянно иска да излиза. Ицо ми казва по радиото "е дай пак ама с повече хъс де" - и аз давам ама така го интерпретирах че излязох от коланите и дръпнах управлението почти до гъза :D е да ама ми се стори че пак много мазно и понеже пак влязох с леко обрани управления пуснах дясното и :shock:
за по-малко от секунда се озовах в противоположния край на сбруята, всичко се завъртя бързо само дето се въртях с гърба напред, и в този момент си казах е тфа не е спирала :roll: Следващия момент чувам Ицо да вика - "дръж дръж" така 2-3 витки, след това (когато крилото бе6е пак леко пред мен) "пусни" и излезе с гмуркане напред, което компенсирах малко защото ми се стори 4е доста се стрелна, и завърши с плавен завой. Последва тотално размазване от кеф (не знаех какво точно стана ама се напомпах с адреналин и излезе бързо и както си трябва без проблеми).
Та така съм си ненавирен още ама ще и ще бъда нежен :D :lol: Дано да съм бил полезен.
П.С.
Грешките все пак де :D
Влизане с доста малка скорост, прекалено голяма реакция - тяло и управление, бързо пускане на външното.
А и не го пробвайте без инструктор ако не сте го правили ве4е. :wink:

Автор:  Кайсо [ Вто Юни 13, 2006 4:35 pm ]
Заглавие: 

Тва си е било жива негативка бе :shock: :lol:

Автор:  ВладиЧ [ Вто Юни 13, 2006 5:00 pm ]
Заглавие: 

По-скоро е направил САТ, а не негативна. :P

Автор:  Kik [ Вто Юни 13, 2006 5:45 pm ]
Заглавие: 

ами негативка си беше - движението с гърба напред идва6е от вертикалното (pendulum) движение :P фози и ицо бяха на поляната отдолу и ми гледаха изпълнението - те могат да кажат как е изглеждало отстрани.
peace :wink:

Автор:  saber1972 [ Пон Юли 03, 2006 2:36 pm ]
Заглавие: 

Нека и аз да ви разкажа моята случка през началото на миналото лято. :( Бях правил спирали и то без никакви проблеми 8) и както си летя на източния старт реших да направя следното; с лявата си рька опьнах коланите дадох яко тяло на дясно и обрах дясното управление до задника си :oops:( а всичко това го бях гледал в някакво клипче) не зная каква бе точно фигурата която последва,но загубих всякаква ориентация :idea: спомена ми е следния крилото на два пьти бе под мен и наи лошото, че на втория пьт за малко да падна в него :shock: след което крилото ми бе намачкано като парцал не помня как точно излязох от срива и кацнах зад старта в големия ротор,които бе прекрасен след всичко преживяно. имаше две момчета от Тьрново,които казаха че сам бил стахотен .... прзнах им ,че всичко бе случаино и в последствие разбрах от Доктора и Цецо,че сьм направил сат :x ЦЕЛИ ДВА ДНИ СЛЕД СЛУЧКАТА НЕ ЛЕТЯХ а пьк спирала правих едва след месец на Албена. :!: Коментарите са за вас.Фози какво е твоето мнение за случката? Ти бе единственния които ме подкрепи при инцидента на Мадара,аз лично не го смятам за инцидент но както и да е. :D Беше мнго яко и красиво(харе са ни и на двамата) даже не се панирахме с Янко. :twisted:

Автор:  fsi [ Пон Юли 03, 2006 5:41 pm ]
Заглавие:  ..

...yo yo
ами по твоето описание мисля, че е било негативка, а не сат. Защото при сат няма как да ти се намачка цялото крило, освен ако не си влязъл в сат и от там да го допридърпаш...но след като си го видял 2ти пред/под теб - негативка...просто динамична негативка :] - само така ръчкайтееее.... скоро всички ще ръчкат.... :twisted:

Автор:  Xvar4ilotooo [ Пон Юли 03, 2006 6:00 pm ]
Заглавие:  :)(

aaaaa kvi spirali be eiooooooo tuk e akro spiralite sa prosto zavoii sas ne4ove6ko pretovarvane ni6to pove4e kolkoto ida e nasvistena to spiralata usvem ako ne do zemiata to.. ko tolko vse pak nali si akro tema kakvi spirali gi opsajdate :)0 mani mani ...

Автор:  Х А Р И [ Пон Дек 04, 2006 6:49 pm ]
Заглавие:  Спирала с Gradient AVAX RX

Вчера 03 12 06 на поляната на Сопот дочух зад гърба си изказване за спиралата /около 20 витки/ която направи Sabera от Шумен
Мисля че господина не погледна какво беше крилото:
"Gradient AVAX RX".
Изказването беше, че Sabera не знаел как да го владее и затова правело малки колапси. Пропадането беше 15,4 по вариото му и когато кацна се ядоса че било малко. Предлагам двамата да си разменят крилата, за да разберем дали това изказване е било точно или просто така се говори по стартовете и кацалките.

Автор:  Xvar4ilotooo [ Вто Дек 05, 2006 1:07 pm ]
Заглавие:  :)

xxaaxaxaxaxaxxaxaxaxaxxaxaxaxaxaa oni ke sa

Автор:  saber1972 [ Вто Дек 05, 2006 1:11 pm ]
Заглавие: 

ХВАРЧИЛО КАКВО ОЗНАЧАВА ТОВА(ХА ХИ ХА ХИ Т. Н.) :roll: ДОИЗКАЖИ СЕ

Страница 2 от 5 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/