Той този форум е на английски.Ако някой има желание да преведе нещо интересно и за нас. В параплан.ру също има дискусия за този филм и повечето участници са на мнение, че пилота не е в хармония с крилото. Тоест, или изобщо не реагира, когато е необходимо, или реакцията му е закъсняла и прекалено силна. Доколкото разбрах той е летял с крило от клас DHV 1 и от там се качва на Gin-ZOOM, което е клас- Pеrformans и е DHV 2. Прескочил е клас DHV 1-2 и явно все още няма необходимите умения за да кара спортно крило. В началото на филма пресича две термики без да реагира изобщо, а стои само за баласт на крилото и си прави мохабет по станцията. В третата мощна термика, пък вместо да вкара крилото в завой и да се опита да я центрира той изтегли симетрично двете управления и крилото колапсира от дясно. След момента на колапса, от дясно, пилотът вместо да контрира леко с ляво управление, изтегли силно дясно управление и даже по едно време се увисна на десните колани с дясната ръка. Крилото се мъчи да се оправи само, но той с действията си непрекъснато му пречеше. Единственото му правилно действие което забелязах беше, че разсука коланите на крилото си след като се бяха засукали при фигурите, в които той съвсем случайно го вкара. Мина през САТ, после пак колапси от рязкото дърпане ту на едното, ту на другото управление. След това последва силно "кълване", при излизането от стръмна спирала, което той контрира много силно ,но явно не е отпуснал след това управленията, защото крилото вероятно се срина, или колапсира напълно зад него. И тогава започна да пада, и хвърли запасен парашут. След отварянето на запасният крилото, пак само се оправи и застана симетрично, малко пред и над него, но той падаше вече със запасният. И накрая, след като падна върху дървото,(защото запасният парашут не може да се управлява) той продължи с грешките. Вярно че при такава ситуация си в шок, но най-първата ти грижа е да се закрепиш здраво върху дървото където си паднал, защото ти винаги падаш върху външните клони които са по-тънки и слаби. А той съобщи по радиостанцията ,че е добре (което е правилно) и след това започна да си почиства вървите от клечки, като най-напред се откачи от карабинерите. Почисти клечките и опита да си освободи лявата ръка от управлението (нещо което трябваше да направи още във въздуха, докато падаше с запасният), и при тези действия, и движения клонът под него се счупи ( явно е бил тънък), и въпросният летател падна най-малко поне от 5 метра на земята. Изводите са: Много дълга поредица от грешки на пилота!!! За въпросният инцидент, не е причина, нито екипировката ,нито условията за летене в момента, нито случайността. Ники, с MPplaer го гледам аз.
_________________ Летеше с Element Air ... Жълто червен. Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!
Последна промяна ВладиЧ на Вто Мар 08, 2005 4:52 pm, променена общо 1 път
|