Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:46 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 26, 2005 7:57 am 
Ако обучението по парапланеризъм ,уважаеми колеги, става само с казване,то тогава грешките са неизбежни.Човек трябва да разбере кое е важно,да му се набие в главата,да се подчертае важността .В противен случай дадената информация може да мине и да замине.При парашутизма на времето се провеждаше двуседмичен курс на обучение-теоретичен,ежедневен,в който доста добре ни се набиваше в главите онова,което беше важно.Накрая имаше и изпит.

Моите съболезнования към близките на момчето


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 26, 2005 9:05 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Момчета, обучението по парапланеризъм не е нито еднократен, нито едностранен акт! Ако очаквате след основния курс да знаете и да сте видели всичко, или инструкторът да ви е "набил в главата" парапланеризма "от а до я", то със сигурност сте кандидати за главни герои в темата "инциденти".

Парапланеризмът се учи цял живот, и активна страна трябва да е самият пилот. Ясно е, че от обучението по парапланеризъм в България има много какво да се желае, но както в България, така и по целия свят, първоначалното обучение е точно това - първоначално. Всичко останало е гледане (на по-напредналите), слушане (на по-опитните), четене (на статии, форуми, новини), разговори, анализи на ситуации и най-вече - редовно, но внимателно летене и трупане на опит!

За конкретния случай: вероятно нещата щяха да се развият другояче, ако Иван беше прочел описанието на Ники за инцидентите в България ( http://www.skynomad.com/forum/viewtopic.php?t=443 ), от което се вижда, че първият смъртен случай с парапланер у нас е сходен с този. Ако беше прочел "новината" със заглавие "Внимавайте с кайтването" (надолу по страницата на адрес http://www.paragliding-bulgaria.com/worldnews.html ) щеше вероятно да види описан дословно "неговият" случай, придружен от съответните предупреждения. Подобни случаи са описани и по други места в Нета.

Накратко: Животът си е ваш и ваша е отговорността да си го пазите.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 26, 2005 5:10 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Юли 02, 2004 8:40 pm
Мнения: 99
Местоположение: София
Напълно съм съгласен с написаното по-горе от Наско.
А що се отнася до инструкторите и 4-5 дневното обучение, в него виждам следните предимства:
1. Спестява времето на мераклията за пилот, защото не му се налага да преоткрива основните принципи в безмоторното летене - те му се казват, показват и после остава само да се оттренират като последното се сещате, че не винаги е възможно.
2. Спестява се огромна част от риска за новобранеца по време на самото обучение, защото инструкторът взема решенията дали да се лети, кога, в каква посока, каква задача ще се изпълнява и т.н.
3. Спестяват се средства за екипировка за обучение, която по време на курса е клубна т.е. кандидат пилота може да изкара курса и в последствие да се откаже и да не лети. Няма смисъл да дава един куп пари за оборудване и после да се чуди какво да го прави при отказ от летене.
При огромното количаството информация, с която се затрупва кандидат пилотът то е ясно че голяма част от нея (информацията) просто минава покрай ушите му и няма как да се запомни от него (физически е невъзможно), затова трябва да се чете литература по тази материя и извън времето на курса.
Накрая нека кажа, че съм безкрайно благодарен на човека, който ми показа първите стъпки в безмоторното летене, а именно Николай Йотов. Ако някой ден (недай си Боже) се пречукам и аз самият, то тогава ще помоля всички пишещи по форумите да си спестят забележките към него или към останалите инструктори от СКАЙ НОМАД, защото те си свършиха своята работа. От този момент до сега и в бъдеще аз си нося отговорността за здравословното (жизнено) състояние.
Хайде леки и безаварийни.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Авг 27, 2005 12:01 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 6:18 am
Мнения: 4
Местоположение: Pernik BG
Трябва да има повече контрол, ако не то ще ни я наложат.

_________________
АРОН


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Коментар
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 07, 2005 12:58 am 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 12:28 pm
Мнения: 100
Няколко пъти съм говорил на Капраля (учебния хълм на Бистрица) с Инструкторите от Летете с Нас, че методите им са доста назадничави, нужен им е курс за Инструктори, по-нови и качествени крила (общо взето меко казано ползват парцали за обучение и от една-две години все се канеха да купуват нещо ново, но така и не купиха). В 2 от случаите бях свидетел на доста лошо падане на учениците им на слона след като съм си тръгнал и съм слязъл долу на поляната за кацане, след като за пореден път съм говорил с тях че така не бива да продължава, единия случай беше със завой към склона. Общо взето с лоши крила учениците не могат да се научат да летят много качествено, а за Инструкторите-почти не съм ги забелязвал да летят на високо или да имат каквито и да е прелети. Хубаво и романтиично е да се изживява някой като инструктор, но когато не се получава добър речултат след няколко години по-добре е да се зареже тази работа, особено след такъв случай. Аз съм се отказал последните 1-2 години да ходя на Капраля, защото като отида там побелявам заради грешките на други инструктори. Рядко приемам ученици, освен в случаите когато те са отчаяни от некадърността на предишните им Инструктори или ако наистина виждам че те искат да летят, а не само да се похвалят след това с тая си дейност. Съжалявам че казвам тези неща точно в този момент, но мисля че е по-добре сега отколкото никога.

Лека му пръст на момчето...

_________________
Will fly till I die.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: 21.08.05 Смъртен случай при игра с крило
МнениеПубликувано на: Вто Юли 08, 2014 8:41 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
niki написа:
Порив го повдига и на 10 метра височина той се изпуска и пада.
Последва бърза долекарска помощ от околните планеристи, линейката също идва бързо, но междувременно той умира при транспортирането.

Извод: не се изкушавайте да литвате, незакачени с крилото, когато си играете с него при поривист вятър. При порив, ако не можете да погасите крилото по-добре го пуснете и оставете вятъра да го отнесе, дори и в последствие да падне върху трънливи храсти и дървета.
Преди години на Расник имаше подобен смъртен случай, когато асистент на стартиращ пилот при силен вятър се хвана за сбруята и също полетя и после падна от високо.


В понеделник имах тандемен полет от Сопот реших да кайтвам крилото за да го сложа в по-добра позиция за излитане.
Порив ме вдигна, докато държах коланите с ръце. Първоначално се стъписах от 2-та метра височина под мен, но спомена за този инцидент ме събуди и навреме пуснах коланите и паднах с меко притъркалване.

Внимавайте в подобни ситуации, защото уплахата от първите метри може да блокира съзнанието и после да стане късно.
Психолозите би трябвало да нарекат подобно състояние "градиент на страха" - т.е. ситуация в която става все по-страшно.

....
И за статистиката, днес един пилот си завърши опита за въртене на термика в гората под старта на Саръяр, а друг изнегативи крилото при опит за тясно въртене на термика, но бе високо и се възстанови след една спирална витка.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов