Рядко пиша във форума, но сега искам да споделя една моя стара идея. Напоследък много хора започнаха да правят трайкове и да трупат опит. От полза на всички ще е да споделяме идеите и грешките си. Наскоро завърших трайк с ванкелов двигател. Двигателя взех от Венко. След хиляди проблеми мога да кажа, че вече отговаря на критериите ми за качество
Понякога промяната на нещо дребно води до решаването на огромен проблем. Мога да разкажа подробно целият процес на изработка, както и всички проблеми, с които съм се сблъскал, но това ще е много много дълъг разказ
Сега след като трайка е завършен гледам към следващия проект. Задачата е да се направи трайк за пътешествия, т.е. да се движи нормално и по земя и по въздух. Трябва да е еднакво функционален и на земята и във въздуха. Да може да се движи бързо по земята и това да става законно в цяла Европа и не само. Мисля отдавна по въпроса и често споделям идеите си с други хора. Тук е най-лесно да споделя идеята с много летящи на веднъж и всеки, който има мнение по въпроса, нека го напише.
Първоначално мислех да е с четиритактов двигател, за да не се налага да се търси масло, а да се зарежда каквото и да е гориво. Миро даде идея да се преправи готово бъги като му се използва регистрацията. Хрумна ми и хибриден вариант с електромтор на земята и двигател с вътрешно горене във въздуха. Гледах и какво са направили другите. „Фреш бриз” имат трайк с педали, който се доближава доста до сегашното ми виждане. Чудех се дали да е мощен двуместен или олекотен едноместен, четиритактов или двутактов... Всеки един вариант има предимства и недостатъци. Моята идея съм я изчистил на 80-90 %, но ще я споделя малко по-късно, като се надявам да ми хареса и някоя чужда идея, за да имам варианти
Ще изброя само някой предимства и недостатъци до които съм стигнал.
- Четиритактов двигател – икономичен и няма нужда от масло в бензина, но тежък и маломощен. Полусентитично двутактово масло се намира на всяка по-голяма бензиностанция и няма кой знае какъв проблем да се лети с него.
- Задвижване на трайка от основния двигател, или от малък 50 кубика за велосипед. Много добра идея, но в Европа е голям проблем и се води мотопед и трябват документи. (директива 2002/24/ЕО). Единственият законен вариант тук е задвижване с педали и максимална широчина на задната ос при триколесни велосипеди до 115 см. Позволен е ел. двигател до 250 W, който трябва да се изключва автоматично при достигане на скорост от 25 км/ч.
- Двуместен или едноместен. Е много яко ако можеше да е двуместен, ама при горните 2 точки как да стане. Според мен едноместен и максимално лек, задвижван от монтиран отзад парамотор, който може да се откачи и да повозиш някой с тандем, като излиташ от крака.
- Четири или три колесен. Ако е 4 колесен се решават ред проблеми. Трайка може да е по-къс и педалите да се между предните 2 гуми (малко пред тях), като с веригата задвижва малък дефиренциал на задната ос ( видях го при инвалидни колички ). Предните 2 колелета са много близо едно до друго, колкото да си събереш краката между тях и като завият да не опират в тях. Можеше да стане интересен трайк, но според директива 2002/24/ЕО, за да е велосипед трябва да е на 2 или 3 колела, тези с 4 са друга категория и става сложно.
Давайте идеи