Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Ное 18, 2017 2:35 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: speed riding
МнениеПубликувано на: Пет Фев 18, 2011 2:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 10, 2010 8:01 am
Мнения: 63
Искам да споделя моето мнение за спеедрайдинг-а.. тъй като доста хора от различни спортове решават да се пробват и всеки им дава различни съвети.. изчетете инфото и линковете тук и си преценете сами..

Аз по принцип съм скиор, лятото карам мтб-колело от миналата година се запалих по спеедрайдинг-а. Този септември записах курс по парапланеризам.. от началото на зимата вече имам няколко(8-10) дни със спеед глайдер-ите на индипенданс 15м и 11м.

Искам да споделя информацията, която имам за спеедрайдинг-а..

speed-flying.com сравнява така спортовете:

To compare sports - Speed-Flying is to Paragliding as BASE jumping is to Skydiving.

Всеки да си прави изводи дали му трябва летателен опит : ) ..

http://www.speed-flying.com/introduction

Според мен за да практикуваш безопасно този спорт ти трябват доста умения от различни направления:

Задължителни умения според мен:

- добър скиор – да нямаш проблем със пускането по северната страна на Тодорка или от Вихрен в кофти условия (заледено, издухано, нацепено, на ребра, хапещ сняг или всичко на веднъж както се падна тая зима: ребра – лед - навято )...

- Да имаш лавинна екипировка – пипс, сонда лопата и да знаеш как да ги ползваш.

- Да намаш проблем и да се качиш до там – ски с панти да можеш да избереш безопасен маршрут на качване – без лавини или ако се прекосяват такива да знаеш как...

- да може да се катериш с котки и пикел, в общи линии да можеш да боравиш с алписка екипировка – задължително ще се наложи в зимната планина.

- Да имаш опит в планината – ако се наложи да се бухнеш / кацнеш посредата на склона на Вихрен треа да може да се оправиш сам и да слезнеш до долу без да бедстваш... никой спасител нема да дойде да те спасява ако е лавино опасно.. разчиташ на приятелите с който си и това е. Не сме в алпите хели нема да дойде, а дори и да дойде нема такова дето да е оборудвано за такива спасителни акции – лебедка, носилка и тн..

- Да имаш летателен опит преди това – парапланер или парашутизам!

- Парапланеризма ти дава адски много полезни знания, който са много ценни в преценката на ситуацията – мнооого важно!!!!..

- Според мен е задължително да имаш летателен опит въпреки, че в Алпите правят курсове за спеед райидинг но пък там се записваш на курса караш 5 дена и тва е. Но там си ти казват, че този курс не е достатачен и ти треа още много.

- “Tunnel vision” . Във спеед райдинга нещата се случват адски бързо! Немаш време никакво! Бих го сравнил с даунхила с колела или мотокроса, ДХ ski .. кадето всичко се случва много бързо и ако сгрешиш боли.. тея спортове ти дават предимство ако си ги практикувал защото ти дават така наречения – “tunnel vision” преди време четох една статия на Матиас (http://www.speed-flying.com/remembering-mathias-2010) в която обяснява че един МТБ -даунхилар може да му се отдава повече от колкото на един парапланерист с 10-15 години опит. Просто в парапланеризма не ти дава тоя – “tunnel vision” дето ти трябва адски много в спеедрайдинг-а

- Не е желателно да караш на писта.. щото със сигурност пречи това на скиори и бордисти аз лично съм гузен за 4-5 случки дето минах на хората над главите със голяма скорост... пък и ако се случи някъв инцидент сигурно ще забранят всичко, което лети .. барабар и парапланеристите ...

Друго което много ме притеснява като цяло е че спеед райдинг / флайинг крилата нямат никаква сертификация!! Все едно парапланеризма през 90-те ... : ) всеки прави некви крила ама никой не знае точно кво става... спецификации е трудно да се намерят дори и на известните марки... по принцип е така няма крила за начинаещи във спеед райдинг-а но пък има доста параметри който могат да бъдат отчетени за да бъде създаден стандарт.

Според мен спеед райдинга може да се практикува безопасно но трябва да си наложиш човек адски мерки за сигурност и безопасност – можеби сходни с тези при парашутизма и basejumping-а.

Доста смъртни случай има в алпите тази година, не им знам бройката, но за миналата статистиката е такава:
http://www.speed-flying.com/remembering-mathias-2010
9 доста опитни пилоти са си заминали – бих казал хора на който това им е професията... помислете със съботно-неделно каране колко ще напреднете за един сезон при положение че може и да се паднат кофти условия – няма сняг и много вятар .. 

В заключение бих казал, че спеедрайдинга не е нито парапланеризам, нито каране на ски (извън пистово), нито си прилича с парашутизма или катеренето/планинарството просто една уникална комбинация между всички тези спортове, но във секи един от тях трябват умения.

Малко полезна информация и един цитат от една статия :

Thoughts about Speedflying
In the year 2009 we've lost 9 of our friends through speedflying accidents. This tragedies and our love to the sport forced us once more to think about what we're actually doing...
In the beginning of Speedflying some people were thinking speedflying is gonna be that sport of the next centery, for everybody who can ski. They were expecting a big boom - 3-5% of all skiers were expected to start speedflying because its so easy to learn...Every beginning of the last 4 winters they thought this winter is gonna be the boom...there was no boom like they expectet to be until now and there will never be a boom like this. In contrary of the expectet boom there are more and more deadly accidents. Speedfliyng slowly turns from the easy looking sport, which everybody could give it a try to one of the most extreme sports ever. We can't look away anymore, too many accidents have happend, too many people lost their life. And those people who had accidents weren`t even the beginners - no, they were some of the best. So we definitly need to change the way we think about it and the way we fly.

Speedflying is an Extrem Sport.

Speedflying is at least as extreme as Basejumping...it doesn`t look like when you try it first on a little snowy hill, but it gets extreme in the moment your leaving your training hill and your going to the backcountry of your skiresort. And you don`t want to stay on the training hill forever, don`t you? So here we are: Speedflying is an Extreme Sport. Would you get a parachute one day, go on a big cliff and just give it a try? You wouldn`t, no one of us would. You need to have serious training and education before, unless you want to risk your life stupidly. That's extactly the same in Speedflying. Think about that....

We need to learn from the past, we need to learn from the ones who left us behind, trying to show us the right way. To many serious accidents have happend, to many people have died with speedflying. These people didn't act stupid, they were just not as lucky as the rest of us. We might think the way we fly it is safe, but couldn't it be that we don't know all the risks yet? Maybe we underestimate the risk of speedflying? Doesn`t it always give as a good feeling when we do it? Isn`t it easy to do, easy to learn? Isn`t it easy to fly a small wing? The last runs went well, so the next one will either...maybe it wont. Did you ever need a lot of courage when you were Speedflying? Courage like you need it before you jump a big cliff on skis or on the snowboard? Courage like you need when you dive from a high brigde into the water, trying doing a flip. That sort of courage you don`t need in speedflying, because speedflying is easy and allways gives you a good and safe feeling. Be honest with yourself, do you need courage when you ski over a huge cliff with your wing? If you crash in diving from the brigde, trying the new flip, you end up with a painfull burning red back and you don`t try it anymore. Think about what happens if you crash at the moment you Speedride over a big cliff, even thought you didn`t need a lot of balls to do it...you won`t survive. That`s what makes speedflying so dangerous. It let`s you always feel safe, even when your fliyng over your limit. Only the lucky ones are slowed down by broken bones or other injuries - for the unlucky ones it`s too late to realise, they loose their life!

We might think that accidents happens only to the ones who are unlucky, acting stupid or doing it super extreme over the limit. " I`m gonna do it safe, i don`t do it extreme like the others..." It`s easy said, but hard to do. Isn`t it harder to say NO when your standing on the take off with hard winds then to just give it a try? Last time it went fine as well...

We don`t know how to make speedflying more safe, it`s probably never gonna be like paragliding, but we need to think about and we need to learn from the ones who left us behind, trying to show us the right way...

Треанинг програма:
http://www.speed-flying.com/usa-speedfl ... tion-guide

статия на български:
http://www.tribe-mag.com/Speed_riding_i ... ie-369.htm

Carvar:
http://videos.draco-volans.com/html/speedriding.html

http://gingliders.com/downloads/press/n ... flyers.pdf
http://gingliders.com/downloads/press/n ... mag_fr.pdf
http://gingliders.com/downloads/press/n ... mag-en.jpg
http://spi.speedflying-interlaken.ch/in ... &Itemid=60


speed riding documentary:
http://www.flyozone.com/paragliders/en/ ... lines/6602
http://www.flyozone.com/paragliders/en/ ... os/_36642/
http://www.youtube.com/watch?v=rRWxTH04 ... ature=fvwp


competitions
http://www.youtube.com/watch?v=fWZIW60N ... r_embedded


turbolenciq kolapsi / rotor flying :
http://www.youtube.com/watch?v=Kd6HQ6Hc ... r_embedded

strong wing speed riding / soaring / kiting : 9m wing / 60km wind!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=vh3_YGNU ... _embedded#!


speed riding lessons
http://www.youtube.com/watch?v=OSW9bew0H0g
http://www.youtube.com/watch?v=nUb9JUDX ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=75HrVVd9 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=be9uNo32 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8LbodZO7 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=t-WJz99o ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ItMflADL ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8b1uT7vp ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ULqFYpTS ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=xBgwkaKi ... re=related
http://aspenspeedriding.com/visiting-speedriders.html
http://www.youtube.com/watch?v=mGXUd05rvbE&NR=1




speed fly

http://www.youtube.com/watch?v=1DkQSkEnJaA


gin nano:
http://gingliders.com/downloads/video/g ... flying.mpg
http://gingliders.com/downloads/video/t ... ng-web.mov


NZ SPEEDRIDING - Film
http://gingliders.com/downloads/video/nzspeedriding.iso



articles:

http://gingliders.com/downloads/press/n ... act-fr.pdf
http://gingliders.com/downloads/press/n ... boy-de.pdf

http://ezinearticles.com/?Daredevil-Ski ... id=2071321
http://unofficialnetworks.com/2010/12/1 ... -is-tight/

Aconcagua Speedflying Premiere

http://www.speed-flying.com/discussions ... g-premiere


gin nano manual
http://gingliders.com/downloads/manuals ... 010-en.pdf


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Пет Фев 18, 2011 5:45 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 167
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Много добър пост! Искам и в другите теми на форума да има подобни....

Успех и се пази!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Пет Фев 18, 2011 6:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 524
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Браво. Наистина много добър пост...

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Съб Фев 19, 2011 11:02 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 567
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
10X

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Съб Фев 19, 2011 12:28 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1671
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Постинга заслужава адмирации! Браво!

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Съб Фев 19, 2011 4:23 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 9:09 pm
Мнения: 85
Местоположение: Sofia
10Х

_________________
Александър Игнатов
не робувам на марка- летя с каквото ми падне


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Вто Мар 01, 2011 11:52 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 10, 2010 8:01 am
Мнения: 63
първи стъпки във спеедрайдинг-а с повече летене на 7-те рилски езера:

- опитвахме се да излитаме от определено място и да кацаме на определено място
- правехме леки подлитвания и прелитания на някви пасажи от терена
- пробвахме и леки завой за да "разтеглим" малко за да кацнем, на определено място..
- пробвахме тва междинно състояние когато си на скорост но не излиташ и момента в който чукнеш командите и изхвърчаш нагоре като тапа...
- намисляхме си определена линия, опитвахме се да я визуализираме като при ските и да минем по нея после

Емо - Багера Gin Nano 12.5m , Живко - Gin Nano 14m и аз Виктор - Carvar 15/11m



http://vimeo.com/20461029


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Съб Мар 12, 2011 9:21 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 12, 2011 5:38 pm
Мнения: 4
Едно клипче от спиидрайдването ни през последните 2 седмици в района на Картала - слънце, безветрие и приятни отворени склонове :)

http://vimeo.com/20949443


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Съб Мар 19, 2011 4:13 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 10, 2010 8:01 am
Мнения: 63
2-3 месеца само със спеед райдинг крилото и около 10-15дни или 100-тина полета със Карвар 15 и в последствие с 11м / и 5-6 със нано 12.5 миналата седмица на Расник се качих обратно на парапланера 28м ДХВ-1 и бях потресен колко съм зле :| , пък отидох с нагласата, че съм станал добър щом се чувствам толкова комфортно със малкото крило, пък и със сеед крилото направих може би повече часове от колкото с парата... Явно нещата хем си приличат хем се различават.. странна работа :shock:
сега малкото крило го чувствам много по удобно и сигурно от колкото голямото, при малкото нещата стават някакси по интуитивно и лесно без много много мислене..
имах чувството, че от сърф съм се прехвърлил да карам някъв голям кораб дори по едно време ме издразни самото крило и му се ядосах, че не става това, което искам :idea:

Може ли да споделите, какво смятате как ли ще повлияе сега пролетта и идването на динамичните условия на такова спеед райдинг крило... дали ще е достатачно устойчиво.. все пак до края на месец Май ще става за ски по високите места..


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Пон Мар 28, 2011 11:59 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 10, 2010 8:01 am
Мнения: 63
Тази събота и неделя за пръв път летях в доста турболентни условия със спеед райдинг крилото и доста се оплаших на няколко пъти, бях със индипенданс карвар 11м..
Летях си супер от 8,30 до 10-11часа бях направил 10-тина пускания вече мазно и спокойно всичко ставаше, както искам... и после се почна..

Направих голяма грешка на 10-15 тото пускане, дигнах си крилото над главата огледах от едната страна но не го огледах добре, засилих още при засилването усетих че ме носи на една страна но си помислих че е от вятара.. излетиях и се оказа, че съм излетял със крават – беха се вързали 1-2 камери, като до половината на склона си мислех, че има силен вятар и за тва все ме кара на едната страна, накрая ми мина през тъпата глава да огледам и крилото щото прекалено ме засилваше на една страна видях го че е вързано ама нямаше време да се притеснявам, щото кацах.. гледах да си подържам линията на полета за да не кацна в клека накрая с пренасяне на тежеста си кацнах кадето исках...

После направих няколко други тъпотии като минаване през евентуални ротори / летене с доста силен гръбен / падащ вятър ..
общто взето като крилото минава през някъв ротор / турболенция тогава става адски „нервно“ и почва да се мята много динамично и изключително рязко във всички посоки и клати много яко общто всето все едно ме е хванал някой яко за тирантите и ме мята здравата... аз в такива моменти гледах само да си подържам линията на полета която съм си избрал и да не ме заварти към склона или в клек/дарвета, иначе колапси май не съм усетил да има ама клатенето е сериозно...

На няколко пъти както си карам ски без да пипам командите ме изтрелваха някви термики/пориви нагоре, като тапа на 10-тина метра после бурзо губех височина и се връщах обратно на склона...

Към края на деня 14-15 часа.. Последното пускане не знам колко беше този гръбен вятър ама нещата вече излязоха извън контрол... засилих се със ските и крилото си ми излезна над главата но нямаше никаква сила / не ми опъваше коланите на сбруята реших да се засиля още, още и още и накрая се оказах в някво много неприятно полжение в което почти не летя ама не можеше и да спра щото имаше много бабуни и със сигурност щях да се размятам по тях.. изпомпах спирачките почти на мах до долу прескочих ги и излетях при което в един момент ме вдигна доста здраво на 30-40м над склона в следващия момент усетих, че летя адски бързо спрямо земята леко завартях крилото на дясно – така че вятара вече ми идваше косо от дясно и така на карабин кацнах, като в последния момент се извъртях ските по посока на склона, скороста пак беше доста висока доста се уплаших сгънах крилото и спрях с фърченето...

Сега разбирам кво значи динамични условия и за какво са тия предупреждения във форума. Никак не е забавно крилото да те мята като некъв парцал във всички посоки.. не мисля вече да летя по цял ден ами може би 4-5 пускания много рано сутрин и след 10-11часа никво фърчене, че иначе си е** м**

Определено ми трябва инстрктор/ментор/сериозен курс , не искам нещата да стават по метода на пробата и грешката.. пък и като летя сам няма кой да ми каже какви са ми грешките .. а определено имаше доста :D


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Пон Мар 28, 2011 8:27 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 840
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Добре е че сам си осъзнаваш грешките :)
Трябва да се пазиш много от ротори и падащи ветрове, защото човек не знае кога ще му излезе късмета.
Сега пролетта въздуха е доста разнороден и динамичен, даже и привечер когато човек си мисли че е супер спокойно, понякога има супер гадни турбуленции, особенно преди залез слънце.
Преглеждаш ли прогнозите за основния вятър, за местата където правиш полетите, поне да знеш какво да очакваш ?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2011 6:48 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1925
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Знаеш ли, че земната ти скорост е векторна сума от въздушната ти скорост и скоростта на вятъра т.е. ако въздушната ти скорост е 50 км/ч и вятъра е гръбен с 50 км/ч, тогава спрямо земята ще се движиш с 100 км/ч. Предполагам че терена, ските, караката ти имат някакви лимити. В събота вятъра бе умерен З-ЮЗ. На езерата, където вероятно си летял е бил падащ вятър по склона. Падащия вятър понякога се ускорява допълнително.
Да не говорим за роторите и турбуленцията. Крилото ти е с къси върви и малка площ и особено при голямата му скорост на летене ще има бързи и динамични реакции. Доколкото разбирам това се търси в спийд летенето - екшън, адреналин, разминаване със смъртта.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2011 4:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 10, 2010 8:01 am
Мнения: 63
Гледам wind guro i snowforcast :)

Спеейд крила и са много по сигурни от към гледна точка на колапси.. поне така пишат някой фирми : ) и по някви форуми за сега няма няква официална литература по въпроса, но като цяло сравнение с парапланера спеед крилото почти не колапсира, проблема идва ако колапсира (малко инфо тук http://paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=37204 ) и това са колапси на боаткат не точно спедрайдинг крило до сега не съм намерил описан случай на колапсирало спеедрайдинг крило като Gin nano примерно ...

Ники: не е толкова опасно колкото го представяш.. ските и снега ти прощават доста грешки, крилото се кара много по лесно в сравнение с парапланера и ако го практикуваш на отворен склон без скали или дървета в който да се забиеш и в спокойно време, е доста безопасно. Въпроса е че тия крила ти дават много възможности, контрол и прецизност на полета можеш след 10 пускания вече да правиш touch and go и да целиш място метар на метар .. представи си кви неща може да правиш след 200-300 полета.. и там вече идва проблема, всяко нещо си има лимити и няма как да летиш на 10м от земята постоянно толкова време без нищо да се случи

Иначе чета де що има написано в нета за спеед крилата, ето какво пишат в Гин в техния manual, на англиски:
In turbulent conditions
The Nano 2010 is a very stable glider and collapses on one or both of the front risers are almost
impossible. Extreme turbulence could generate a collapse but the Nano 2010 will resume normal
flight in almost all configurations, so in case of doubt, keep your hands at shoulder height and
let the glider fly.
However, if the glider shoots forward violently, control it with the brakes immediately. To help
your glider resume flight more rapidly, it is recommended to have an active handling, without
being out of time with the wing’s movements.
Caution :
The Nano 2010 is not designed to perform manoeuvres outside the normal flight configuration.
Our test pilots have tested the various reactions in extreme situations; however we strongly
recommend that you do not perform stalls, manoeuvres and spins. It is also strongly
recommended not to fly aerobatics with the Nano 2010.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2011 9:13 am 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 08, 2011 7:28 pm
Мнения: 9
Събота сутринта, алармата на телефона ми се включва. Часа е 6:30. Ставам сънен, за да снимам изгрева през прозореца на стаята.

Времето днес ще е хубаво до обяд. Прозорец. Така твърди генератора на случайни числа, но му се доверявам. И ще е почти безветрие. Твърдо съм решен този път да пусна с крилото онзи склон.

След 10 минути Радо и Жоро се размърдват. 7:30 - кафе и закуска, в 8 отлепяме нагоре. Засега сме 30 минути извън плана. Решаваме да сме по лятната пътека. Към 10:30 сме на премката между Окото и Сълзата. Спирам и не продължавам до Раздела заради вятъра. И тук на старта е страничен, а надолу по склона гръбен. И точно след 5 минути чакане той взе че кюфна. Викам си, сега е момента.

http://vimeo.com/22516226


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: speed riding
МнениеПубликувано на: Пон Апр 18, 2011 2:49 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 269
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
супер, искам и аз :D

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов