ще нахвърлям някои мои оскъдни знания и опит ,защото знам че ще са от голяма полза на искащите да летят
не съм опитен летец а един любител които много се е лутал ,и е правил много грешки но съм имал ГОЛЯМ КЪСМЕТ
исках делта ,но видях венко как лети с мотоапарапланер и реших че е лесно и аз ще мога и то веднага
тои летеше с такава лекота ,но от къде да знам че човека е имал толкова опит
записах се на курсове за парапланерист във шумен
започнах курсове но минаха не минаха няколко часа и реших че съм готов и таино си купих парамотор,без знанието на инструктора ,литнах не че не литнах но незнаех как се каца и на 20 метра изгасям двигателят и се забих кат пирон,след това продължих пак курса и разбрах че си имало спирачки
КОЛКОТО И ДА ВИ СЕ ЛЕТИ ,ИЗКАРАИТЕ КУРСА ТОИ Е ЗА ВАШЕ И НАШЕ ДОБРО,знам мерак е ,не траи пусто му сърце
но човек без знания ,ще направи белята и при наи леките проблеми горе
без да знам нищо за термики за турболенции летях с часове с парамотора,ГОЛЯМ КЪСМЕТ че е било ноември месец
и съм летял в мазно време ,сега кат се сетя настръхвам ,как съм могъл толкова насляпо да рискувам
ако е било в летните месеци на 100 процента да съм се притрепал
летах две години с парамотор и реших че е бавно ,исках скорост
та си купих едносметна делта със спортно крило-ОТНОВО ГРЕШКА,спортното крило е за спортисти,а аз съм бил просто един глупак които дърпа дявола за опашката ,засписах се на курсове летял не летял 3-4 часа
и тръгах сам да летя таино
вече имах опит с парапланера и знаех за турболенции термики и облаци което е голям плюс
но спортното крило си каца със скорост излита със скорост ,не се влияе толкова от термики но пък не е стабилно кат учебното ,летял нелятал няколко часа и тръгах да се правя на летец номер едно и излитам и кацам от кадет ми е кеф ,а не откъде е беопасно и нали се сещате то късмет късмет но до време ,разбих се в една слива на един стадион като кацам щото мястото бе малко я вятърът силен ,мина година пак набрах самочуствие и пак на един стадион не можах да излетя щото имаше висока трева и пак в една слива висях кат коледна украса
вече летя с двуместна ,много по улегнал съм ,претпазлив и не се извхърлям ,прецнявам субективно ситуацията и решавам какво да правя ,минимум рискове и засега нямам проблеми
та това беше кратка ми история и ето мои виждания за плюсове и минуси на параппланер ,мотопарапланер ,и мотоделтапнаер едноместна и двуместна
парапланера и наи евтиното ,но трбябва да сте близо до подходящи места за излитане ,иначе си е мъка
патуваш ,разходи ,време и заставаш на старта а времето не става,не може си летиш на ниско а на високо си е скучно
мотопарапланера маи си останах влюбен в него ,излизатш си от близката поляна ,лесно се транспортира
малко гори ,но е парапланер и не е толкова стабилна работата,гори около 3л на час,ако е мазно времето си е направо сън
еднометсната делта ,можеш да си я транспортираш с малък микробус и сам си го сглобяваш
горят по 6-7литра на час и имаш час и половина играчка за сглобяване разглобяване и транспортиране
двуместаната делта ,наи голямото предисмтво е че си имаш и пасажер и някои лев може да изкараш
но си е мъка за сглобяване и разглобяване ,не става сам е ако имате хангар и 10 декара нивичка е страхотно
горят по 9-11 на час и запасният за тях си е цифра
то всико е важно ,но крилото си е наи важният елемент,двигател да угасне ще кацнеш ,но с крилото стане ли нещо
не ми се мисли
бил съм голям мераклия ,избързал съм за много неща,спасило ме е това че съм имал голям късмет,затова човекът които ви учи ,нека тои да прецени готов ли сте,нали знаете руската рулетка,може и 20 пъти да се варти барабана и да не гръмне ,може и от първият път,да летиш без знания и опит си е чиста рулетка
вече мисля и за другите мои летящи колеги,че ако направя някоя глупост ще изложа и тях,затова умната ,летенето е красота ,една сбъдната мечта
една приказка ми каза един опитед мотоделтпланерист която ми се наби в главата ,НАИ ОПАСНИЯТ ЕЛЕМЕНТ ОТ ЛЕТАЛОТО Е САМИЯТ ЛЕТЕЦ