Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:31 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Пон Юли 30, 2012 12:36 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Днес (по-точно вчера) Ставел е хвърлил запасен близо до Карнобат. Излитайки от Невша и прелитайки Балкана, в Ю. България условията са станали по-турбо и то на голяма височина (2500м). Близо до Карнобат е получил голям асиметричен колапс, последвал с крават, насвирване в спирала. Опитал е със сривове да оправи крилото но без резултат. На около 1800м отваря запасен, като преди приземяване се е появил някакъв порив на вятъра/термика. Запасният е отишъл назад и Ставел е тупнал по гръб. Получил е болка в областта на гръбнака. Звънял е на 112 и е давал координати, но издирването му от "властите" е било без резултат. Накрая Дънди и Камен са го намерили и прибрали екипировката. Откаран е в МБАЛ Бургас в неврохирургията за скенер. Поради големия брой пациенти не е минал. Утре в 8 сутринта ще му правят снимки. Преди няколко часа бях при него в болницата. Чувства се добре. Има съмнения, че е засегната стара травма на гръбнака от преди години от падане на Рогачево. Ще стискаме палци всичко да мине добре и да се възстанови бързо.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Пон Юли 30, 2012 9:18 am 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
Хоп здравейте : ) Докато лежа и си чакам скенера да драсна нещо по въпроса.
Летим си от Невша, кефим се на яките и бързи условия и неусетно бяхме пресекли планината. Към Карнобат готините условия се скапаха леко и групата се позадави. На 1400 успях да закача добра термика и бързо бях отново на 2400. Там играта загрубя доста. Първо фаера направи опит за хубав тък, оправи се и продължих да се вадя. След няколко витки без никакво предупреждение ми изчезна крилото с хубав масивен асиметричен колапс. Опит за насукване, успях да го спра, междувремнно о няколко колапса от люлеенето на първия. Не знам в кой момент се е накраватило, понеже бях зает с насукването. Пробвах да спра въртенето, но кравата беше доста голям и постоянно се опитваше да ме вкара в спирала. Определено не желаех подобна ситуация. Бях много високо, време за оправяне много. Сринах крилото, и после тупак и пак... след серия от сривове ситуацията не се подобри, кравата все така си стоеше. След последния срив даже се преметна още веднъж. Казах си "е това беше...". Бях преполовил височината си вече. Сринах отново крилото, задържах срива с една ръка и с дясната хвърлих запасния.
Следва продължение...: )


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Пон Юли 30, 2012 9:50 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 11:44 am
Мнения: 60
Местоположение: Русе
Име: Бирсел
да се оправиш бързо и всичко да е наред след скенера

_________________
e-mail: montoy_77@yahoo.co.uk
telephone: 0888 59 16 12


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Пон Юли 30, 2012 10:18 am 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
От мене и сума приятели, които се притесниха за състоянието ти ( Стоил, Топузов,Джомяров...) пожелания за бързо оздравяване.

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Пон Юли 30, 2012 1:54 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
Епизод 2:
Сладък звук на разкъсващо се велкро, падащ контейнер покрай мен и лека усмивка "отвори сеее!".
И понеже съм гледал по филмчетата батковците как отварят запасни преминах към следващата стъпка да прибера крилото да не се пречка на запасния. Всичко ок, но проклетията се беше насукала до където ми стигат ръцете. А целия сноп върви нямаше как да издърп и ам. Все някоя част се напълваше и ми се зплъзва от ръцете. След доста борба се предадох и се концентрирах върху предстоящата ми близка среща с Земята.
В същото
Огледах терена, ниви, ниви и пак ниви. Видях как Доктора кръжи около мен. Продължих да си падам и да гледам, къде ще падна.
След няколко километра прелет със запасния се пльокнах в една царевична нива на 10 метра от черния път.
За нещастие малко преди земята порив дръпна запасния назад и съответно и аз тупнах по гръб по-силничко.
От там се започна приключението с откриването ми... :)

П.С. Все още не съм минал на скенер. Пратили са ме в девета глуха и само седя и чакам. Всеки опит да получа информация за състоянието си или да се свържа с лекуващия ми лекар е потушен най-грубо и безцеременно.
Отделно от това успяха да ми затрият и личната карта на регистратура и се опитаха да изкарат мен и придружаващите ме приятели виновни за това :evil:


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Вто Юли 31, 2012 7:36 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Ставеле, мисля че трябва сам да си сканираш (усетиш) тялото си. После дълга почивка и лежане докато Шуменци се размазват от прелети. А после почни да правиш 3-4 серии от по 6-8 набирания през ден. Докато си падал със запасния, той е носел по-голямата част от теглото ти, така че би трябвало да е възможно да набереш вървите и да погасиш крилото.
Друго което би могло да се опита е да се хванеш за разклоненията на фала над рамената ти и да се опиташ да се извъртиш ако вятъра те приземява с гръб назад. Последното не съм го опитвал и не знам дали е възможно, защото разклоненията на фала се събират в една точка, но предполагам че може да се оттласнеш инерционно за момент.
Бързо възстановяване!

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Вто Юли 31, 2012 1:07 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
Elenko написа:
Огледах терена, ниви, ниви и пак ниви. Видях как Доктора кръжи около мен. Продължих да си падам и да гледам, къде ще падна.
След няколко километра прелет със запасния се пльокнах в една царевична нива на 10 метра от черния път.


Ставеле здрасти ,
Желая още един път бързо оздравяване (както разбирам от Дънди нещата не са толкова зле) Имам няколко въпроса, които са от значение за намиране на бедстващ планерист:
1. Можеш ли да обясниш смисъла на "Видях как Доктора кръжи около мен"? Имаше ли връзка с Явор Плашилски?
2. Ако да, това вероятно е помогнало да бъдеш намерен бързо?
3. Ако не, вероятно е бил възпрепятстван да се приземи около тебе и да ти помогне? Интересно ще е да се разберат причините, да не може да се приземи около теб?
4. Каква беше реакцията на 112 и на МВР и какви са твоите препоръки за действия в подобни ситуациии?
Не се напрягай, пиши когато ти е възможно?
П.С. Накрая ми се иска да кажа едно БРАВО!!! на Дънди и Камен за реакцията!

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Вто Юли 31, 2012 1:18 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Добри новини!
На Ставел са му поставили диагноза "натъртен" и след малко ще го изпишат.
Личната му карта също се намери.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Вто Юли 31, 2012 3:10 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
Здравейте на всички, благодаря ви за подкрепата!
В момента сме в Морската и пием бира с Красьо. Всичко е наред. По-късно ще дописвам: )


Върнете се в началото
  Профил    +15 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Вто Юли 31, 2012 11:54 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Ето как протекоха събитията от моята гледна точка на очевидец.
Летяхме група с Адриан и Ставел и затънахме доста под един разпадащ се облак.
Ставел намери хубаво качване и се набра, Адриан бе доста по-ниско, за да го хване, а аз
бях минал мястото на предполагаемия комин и срещу вятъра не ми бе възможно да се върна,
така че се съсредоточих да търся друго качване. Гледах терена и не съм следял Ставел с поглед.
Видях го чак, когато парашутираше надолу със запасния и се мъчеше да погаси крилото.

Мина съвсем близо до мен. Огледах го. Имаше голям крават в десния край. Започнах да кръжа над него,
защото така можех да не го изтървам от поглед постоянно. Притесних се, че може да се набучи на някой далекопровод
или жици. Дърветата не са толкова страшни в тия ситуации. Долу мястото изглеждаше отлично за случая.
Само ниви без далекопроводи, сгради или друго, което може да го нарани при приземяването. Продължих да въртя
и да го следя. Остана само притеснението да не влезе в неправилно парашутиране. Смисъл кролото да се напълни
и запасния да се изтегли на 30-40 градуса встрани - сигурна рецепта за твърдо кацане.
Това не се случи до самия контак със земята. Крилото беше стабилизирано отлично, купулът стоеше добре.
Кацна в една слънчогледова нива бих казал перфектно. Влачене нямаше, вероятно заради слънчогледите.

Зарадвах се, но все пак реших да проверя по гсм-а./Ставел нямаше станция този ден/.
Успях да се свържа, обясняваше ми нещо за кацането, но почти нищо не чувах от свиренето на вятъра. Телефона ми
е закрепен с велкро за кокпита и си навеждам главата, за да чувам, но в тия турбуленции там много не се получаваше.
Връзката се разпадна и опитах отново, но без резултат, което не беше чудно впредвид височината на която бях.
В това време Адриан приближи над него. Беше на около 700-800. Започна да кръжи. Стори ми се, че Ставел вече си
прибира екипировката, защото запасния беше изтеглен плътно до крилото. Адриан кръжа около минута и пусна по вятъра.
Нямах станция на варненската честота, но предположих, че всичко е ОК и съвсем спокоен си продължих полета.

Когато кацнах разбрах, какво е станало и честно казано ме налегна чувство на вина, че не се приземих,
за да проверя лично дали всичко е наред. Доверих се на косвените доказателства, че всичко с приятеля ми е наред.
Това определено беше грешка, която повече не смятам да повторя.

За мен поуките са няколко:
- никога да не летя без станция
- Да си взеха хендсфри за гсм-а /както си е направил Данчо/
- Да не вземам прибързани решения, касащи сигурността, ако не съм 100 процентово сигурен в тях.

Най-радостното е, че със Ставел всичко е наред, но все пак грешките са си грешки и е по-добре да ги споделяме
с останалите, за да не се повтарят.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +18 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Сря Авг 01, 2012 10:24 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
И така. Вече съм си в къщи.
Мисля с този пост да закрия случая, съжалявам, че пак ще святка за нови мнения във раздела.
Първо ще допиша историята от момента на падането до края на сагата с болницата. След това ще отговоря на въпросите.

Епизод 3: Спасяването

Със самото тупване по гръб чух пукане и пращане. Къде от гърба, къде от царевицата, която смачках. А и болка си имаше при удара, не беше леко тупване. Останах си така паднал на страни мислейки си "Успях ли да счупя прешлени, не успях ли...".
Викам си "Страх лозе пази!", ще си извикам помощ, ще си отида на преглед и тогава чак ще мърдам, ставам, скачам и т.н.
Болката, която си остана си беше от натъртването, нищо страшно, нито пък силно.
Понеже не знаех дали случайно няма нещо друго скрито и въпреки, че се чувствам добре дали няма да се влоши състоянието ми реших, докато мога да съобщя координатите и състоянието си на някой, който знам, че е на земята и може да задейства акцията по откриването ми.
Първия такъв човек, който изплува в съзнанието ми беше Валерия от Варна. Бях се чул по-рано с нея и ми каза, че няма да лети.
Обадих ѝ се. Кратък разговор "Ало, отворих запасен, паднах в царевична нива близо до Карнобат. Имам съмнения за гръбначна травма. Запиши следните координати в десетични градуси и извикай помощ." и продиктувах местоположението си и затворих.

Започнах да оглеждам състоянието си. Мърдам пръсти, крака, чувствителност наред. Ясно, за сега всичко е наред. Следващото, за което трябваше да помисля е как да се обезопася. Предвид силния приземен вятър се страхувах някой порив да не повлече крилото или запасния, които за щастие бяха паднали между стръковете царевица и седяха сравнително на завет.
Крилото беше по-лесната част, разкачих леко коланите и спийд системата и ги бутнах на страни от мен. По-сложната стъпка беше да се освободя почти без движения от сбруята и да съблека якето си.
С много леки движения успях да се измъкна и да подложа якето за възглавница, придърпах си и маркучето на кемълбега да пия водица да не се дехидратирам на силното слънце.

Всичко добре до тук. Започнаха се дълги и идиотски телефонни разговори със 112 и дежурния на РПУ Карнобат.
Първо получих обаждане от 112 и ме карат да обясня къде съм и в какво състояние. "Какво виждате около вас, господине?". "Царевица виждам! Зелена е още!". Въпроса му беше крайно неуместен след като малко преди това му казах, че съм паднал в царевична нива и не мога да се движа.
Аз: "Мога да ви дам GPS координати на местоположението ми и да изпратите линейка, записвате ли?"
112: "Да господине, слушам Ви!"
Аз: "Диктувам ви координати в десетични градуси N 43.xxxxxx, E026.xxxxx"
112: "Благодарим ви! Изпращаме екип!"
Край на връзката.
Малко по-късно отново ми звънят от 112 и ме пренасочват към дежурния на РПУ Карнобат. Последва диктуване на координати и на него. Няколко пъти... в различни координатни системи, като никоя не беше правилната за него, а аз му изредих всички възможни от Garmin-a.
Не мисля да продължавам разказа относно безполезната комуникация със 112 и дежурния на РПУ-то.
И двамата си нямаха и идея от това, какво да правят с GPS координатите, които им дадох, ядат ли се, пият ли се...

Разбрах, че Дънди и Камен са на път към мен. Успяха да ме открият за около час и половина от получването на сигнала (това е с пътя от Сливен до мен).
Дължа им огромни благодарности и много черпене на двамата + Живо от Хасково, който ги е напътствал с Google Earth от къде да минават по нивите.

Като ме откриха се разбраха със 112 да доведат линейка от най-близкото село.
Линейката дойде водена от Камен 30тина минути по-късно. Слизат "парамедиците" при мен с една стандартна носилка и "айде да те вдигнем сега върху тази носилка." Аз, Дънди и Камен гледаме шокирано и не вярваме... в такива ситуации се използват сглобяеми носилки. Такава нямаха... в крайна сметка успях съвсем леко успях да се придърпам върху носилката и ме качиха в линейката. Започна се яко друсане. Ако имах нещо счупено, то щях да стана инвалид в тази линейка. На шофьора въобще не му пукаше как кара, докато аз се държах да не изхвърча от носилката. Буквално целото ми тяло се отделяше от носилката на някои скокове :x
Това го преживях някак си и ето, че сме пред спешното в Бургас.
Искаме легло, на което да ме прехвърлят.
- "Ааа легло нямаме, ей тука една количка да ви дадем?"
Мисля, че коментара е излишен...
В крайна сметка се изнамери някакво легло от някъде. Държа да отбележа, че всички легла бяха с минимум 30 см разлика във височината и нито едно не беше регулируемо. Досещате се, какво означава това при преместване, нали? :)
Посреща ме някакъв доктор в спешното, по дънки, опърпана фланелка и абукат в ръката. Изглеждаше по-зле и от мен.
Пратиха ме на рентген, след което директно ме настнаниха без да ми дадат никаква информация, защо ме настнавяват и какви са резултатите от рентгена.
Честно казано започна да ме домързява да пиша, че е дълга и тъпа история с тази болница.

Добре че, накрая дойде приятелката ми и започна да ръчка всичкото лекар и сестри, за да се случи нещо и да има развитие по случая ми. Иначе все още щях да си кисна там.


На кратко:

- Пълна некомпетентност на лицата от 112 и РПУ Карнобат как да реагират в подобна ситуация. Култовата реплика на дежурния беше "Задействали сме издирвателна операция да открием къде сте!". Прозвуча ми адски тъпо при положение, че съм им дал местоположението си с точност до 2 метра. Дори обяснявах как да въведат координатите в maps.google.com за да видят къде съм :!: :!: :!:
- Тотално, граничещо с престъпно безхаберие на екипа на линейката!
- Още по-тотално и по-идиотско поведение на екипа на бърза помощ в Бургас.
- Пълно игнориране и заебаване на пациента. Държат те в пълно невидение за състоянието ти и какво имат намерние да правят с теб.
- Ако бях спешен случай, сега нямаше да съм между живите, въпреки, че бях на 4.5 км от Карнобат в достъпен за лека кола район.
- Носете си нож за върви/колани! Може да не режете вървите, отрежете коланите, по-евтини са и се сменят по-бързо!

Искам да изразя най-дълбоки и сърдечни благодарности на:
- Валерия, за това че за по-малко от 5 минути успя да се свърже с най-правилните хора, които могат да ми помогнат.
- Дънди и Камен, за това, че се отзоваха на секундата и ме намериха преди всички
- Живо от Хасково за адекватната навигация и асистенция на екипа.
- Красьо и Жанета от Бургас за помощта и подкрепата, докато бях в болницата.
- Приятелката ми за това, че се вдигна от Шумен и почупи много нерви в борба с лекари, сестри и санитарки, за да ме измъкне по-бързо от болницата.

Не на последно място искам да благодаря и на Иво Калушков за прескатаването на запасния. Благодаря ти менче, отвори се за десета от секундата! :)

Както и на всички вас, които ми се обадихте и ме подкрепяхте и бяхте готови да ми помогнете, с каквото можете.

Благодаря ви!

П.С. Ники, не изключвам възможността да не ми е стигнала силата да издърпам купола до себе си, но реално проблема идваше от това, че след като издърпам някаква част върви купола успяваше да захапе поток отново и затягаше снопа около ръцете ми. Възможно е също заради ръкавиците ми да са се изплъзвали вървите. В момента преди случката бях с дебели ръкавици със стабилна кожена вложка. Акробатиката с извъртането от фала ми се вижда доста трудно постижима в парапланеристки сценарий. Знам, че парашутисте имат такова движение, но в моя случай дръпването назад се получи няма и секунда преди да сблъсъка със земята, прекалено бързо се случиха нещата и адекватна реакция можеше да имам може би с парашутистка подготовка зад гърба си.

П.С. Траклог leonardo/flight/3925
Снимка, в моментите, когато се борех да придърпам купола при мен, получаваха се зверски клатения от това.
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Чет Авг 02, 2012 2:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Ставле, радвам се,че си добре! Имам един въпрос- имаше ли някаква възможност да отцепиш (откопчееш от карабинера единия колан?)
Това, което искам да кажа е, че аз лично смятам ,че в такива ситуации е много по -разумно човек да се обади на приятел в района, който да ръководи всичко и да извърши всичко, което е по силите му и в компетенцията му (визирам летящ или човек, занимаващ се и запознат със случаите при практикуване на спортове в планината) или ПСС ,отколкото който и да било друг - един вид се надявам ,че парапланеристите сме достатъчно много за да можем да си помагаме един на друг в нужда, отколкото да попадаме в ръцете на безхаберни линейкаджии,полицаи и т.н.
Поздравявам хората, коиото са ти помогнали и искам да кажа ,че ако не си помагаме сами един на друг ще ни е доста трудно , имайки предвид в коя държава живеем.

Поздрави

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Чет Авг 02, 2012 3:19 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
Ники, чак след цялата ситуация, докато си лежах в болницата се замислих дали не съм могъл да откопчая поне единия колан от сбруята, но след това се сетих, че дори и да съм го откопчал нямаше да мога да откача спийд системата. Заради тънките спортни върви не използвам кукички, а прост самозатягащ възел.
Винаги след подобна ситуация изникват много въпроси "Ако...".
Най-простото, което виждам като грешка беше, че нямах нож, с който да отцепя купола.
Повярвайте ми, не съм очаквал, че някога ще го кажа, но в такива моменти въобще не ви пука за цената.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Чет Авг 02, 2012 3:23 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
Благодаря на Ставел и Доктора за информацията! Имам идеи по въпроса повдигнат от Ники "Yahoo" но ще пиша в "Парапланеризъм" довечера или утре

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Карнобат
МнениеПубликувано на: Чет Авг 02, 2012 4:46 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Stavel написа:
Ники, чак след цялата ситуация, докато си лежах в болницата се замислих дали не съм могъл да откопчая поне единия колан от сбруята, но след това се сетих, че дори и да съм го откопчал нямаше да мога да откача спийд системата. Заради тънките спортни върви не използвам кукички, а прост самозатягащ възел.
Винаги след подобна ситуация изникват много въпроси "Ако...".
Най-простото, което виждам като грешка беше, че нямах нож, с който да отцепя купола.
Повярвайте ми, не съм очаквал, че някога ще го кажа, но в такива моменти въобще не ви пука за цената.



Да,знам ,че след като се обърне каруцата пътища има много .Просто се чудех дали си пробвал и евентуално да споделиш какви са били затрудненията ( и защо евентуално не си успял). Всъщност - не знам какво ли ще се случи, ако се отцепят и двата колана ,а крилото остане закачено на спийд системата. .. едва ли ще може да има същата сила ,тъй като вече няма да има натоварен профил, а крило, което дърпаш само за спийд системата. Мже би трябва да се пробва на подходящ вятър при кайтване какво ще се случи, ако се опиташ да кайтнеш крилото ,държейки го само за спийд системата. Не знам защо си мисля,че резултата ще е задоволителен...ще пробвам също при следващото ми кайтване.
Хайде,до скоро ;)

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов