Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:35 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Пет Окт 26, 2012 6:25 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Наскоро на Беклемето се бяхме събрали с наши ученици и група от 20 унгарски ученици.
Бе доста препълнено и имаше нужда от някакъв порядък.
Системата която изработихме бе следната - учениците си сгъват крилата на розичка без да пречат на излитащия (за безопасно излитане на Беклемето има само едно място - коридор). После подхождат към мястото за излитане като се редуват един от наште, един от ваште. Схемата наподобява на правилата на включване на две платна в едно. Забелязал съм как в Европа се редуват периодично от едното и другото платно и никой не роптае и не се опитва да предреди другия.
Излитанията се ускоряват ако някой помага с разгъването на крилата.

Мисля че схемата с редуването може да се ползва между училища, инструктори, тандемни компании, клубове и ткн.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Съб Окт 27, 2012 3:07 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Добре е да сме толерантни на старта, хубава схема сте приложили...
Какво става обаче, когато някой се запъне на старта и чака перфектното чело, въпреки, че е очевадно, че такова баш тоя ден няма да дойде?

Между другото, на един старт веднъж чух, че тандемите винаги били с предимство "Че ти това не го ли знаеш? Навсякъде е така.". Чак ми стана тъпо, че не знам така всеизвестен факт.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Съб Окт 27, 2012 7:46 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Ivailo написа:
Какво става обаче, когато някой се запъне на старта и чака перфектното чело, въпреки, че е очевадно, че такова баш тоя ден няма да дойде?

Настава психически тормоз: покашляне, размърдване, подканване, даване на акъл. По-слабите психически рухват и доброволно дават път на бегачите на дълги разстояния.

.........
Ако някой направи фал старт веднага отива на опашката
.....
Доколкото знам почти навсякъде тандемните пилоти ползват предисмство по лифтове и стартове. Все пак се прехранват от тая работа, а другите понякога имат нужда от опита им и това че визуализират условията.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -5 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Пон Окт 29, 2012 7:19 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Окт 13, 2009 12:55 am
Мнения: 10
Местоположение: Плевен
Име: Боян
Това ми звучи като при автомобилистите "ПРЕДИМСТВОТО НА ПО ГОЛЯМАТА БРОНЯ" :-(


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Пон Окт 29, 2012 11:19 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 91
Веднъж на лифта на Сопот долу се бях наредил един от първите сутринта. Когато пуснаха лифта ме предредиха група от около 15 чужденци с двама български тандемни пилоти. Когато им направих забележка, че са след мен на опашката ми се развикаха двамата български пилоти в хор, като единия пусна нещо като "Тва такиа селяни като българите никъде нема..." И на мен ми стана тъпо, че не знаех, че тандемните пилоти по принцип са с предимство. Все едно такситата на пътя да са с предимство пред хоби шофьорите. Иначе добра и честна идея на Ники как да си поделим ограничени стартове. И при нас трябва да се наредиш на старта закачен за крилото, особено стартове с малко пространство.

_________________
Владислав Борисов
Ozone Alpina 4

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 3:45 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
Темата за подреждането на старта и предимствата на тандемни пилоти и ученици с инструктури извиква веднага още една доста дискутирана тема: тази за лицензиите на инструкторите и тандемните пилоти.
Ше споделя мнението 2си така както не веднъж съм го излагал и в БНАК:
1. Категорично е наложително системно лицензиране на професионалните тандемни пилоти и инструктори по парапланиризъм по утвърдени правила и въпросници след провеждане на теоритични и практически изпити.
(За смисълът от издаването на лицензи за тези две професии и спазването на правила и норми с тях мисля че няма защо да се аргументирам. Достатъчно е да си припомним не един или два случая, а и няколко инцидента от миналата и от тази година. Чудно ми е само защо професионалните тандемни пилоти и инструктори които действително страдат от самозванците си траят и ако говорят по въпроса го правят в разговори на маса или на опашката пред лифта, вместо да то поставят чрез клубовете си ребром пред БНАК и новата асоциация.)
2. За реда по стартовете и по лифтовете съм повече от съгласен с Ники Йотов. Нормално е тандемните пилоти да имат предимство на старта и на лифта освен за това, че си изкарват хляба с тази професия и за това че са по-бързи при подготовката за излитане и че обикновено имат уговорени часове с поне трима пасажери които трябва да спазят. Освен това е и въпрос на взаимно уважение защото по-голямата част от тандемните пилоти са същите инструктори които са ни учили да летим.....Същото се отнася и за инструкторите които пескат ученици от старт който не може да поеме повече от едно или две крила. Само за пример ще дам същите унгарци за които разказва Йотов. Хората дойдоха на Комините поне 15 човек бяха, аз вече се бях вързал и разпънал, те слязоха надоло да разглеждат старта и местата за кацане, аз излетях и кацнах и чак тогава инструктора им почна да ги пуска на серии от 3-ма. Накрая може би чак след час излетя и инструктора им. Като кацна ми благодари, че съм им показал ясно кацалката Заедно с тях на старта дойдоха Косьо и още един от нашите, убеден съм, че не са имали никакви проблеми с излитането

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 5:02 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Имам много приятели тандемни пилоти, надявам се никой да не се засегне лично. Изразявам своето мнение, и то е, че не съм съгласен, че тандемните пилоти и инструкторите трябва да имат априори предимство на лифтове и стартове. Разбира се, никога не съм отказвал на някой, но това е въпрос на етика, а не на логика.

Примерът на Владо Доктора с такситата е много на място. В края на краищата, тандемните пилоти не са нито лекари-общественици, нито от корпуса на мира, а просто извършват някаква търговска дейност. Защо времето или полета на един летящ за удоволствие/амбиция пилот да е по-малко ценно отколкото на някой, който печели от това?

Не забравяйте, че на всеки старт който знаем, първо навремето се е излетяло самостоятелно - много преди да е имало тандеми изобщо.

Съвсем отделно, защо някой обикновен турист да трябва да чака на лифта за да се качат тандемите? Това минава ли на Витоша например? Съгласен съм, че тандемите генерират основно перо от печалбата на лифта на Сопот, но тогава защо официално не се напише като част от правилата за ползване?

Айде почвайте ме :)


Върнете се в началото
  Профил    +15 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 5:36 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
ако старта е частен - собственика може да си определя каквито си иска правила за предимство.

ако старта е общински или държавен - това означава че е на всички - в този случай трябва да се прилага най-обикновената логика за всичко обществено - който първи е дошъл има правото първи да ползва

разбира се всеки може да помоли да го пуснат и ако всички които са преди него на опашката са съгласни - да мине отпред.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 6:53 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
Примерът на Владо доктора не е точен: В Рим такситата и автобусите се движат с предимствов жълтата лента и никой друг не припарва там.
На Митко Миладинов: Няма противоречие между логика и етика, а това, че при тебе етиката е с по-висш приоритет означава просто, че си повече емоционален отколкото рационален.
Даниеле, не бъркай римското право : "primo-venire primum-servierunt"= "първият по време е първи по право" с етичните отношения в относително малка обществена група. То и в Библията има 10 божи заповеди ама.....

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -5 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 7:06 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Защо Еленко според теб по света организациите с идеална цел са освободени от данъци, за разлика от фирмите? Никой не може да ме убеди, че да се лети заради самото летене е по-низша дейност от тандемите или инструкторите. Това, че някой е решил да се изхранва с летене, си е личен избор и отговорност. Тук няма обществен интерес, който да оправдае предимство. Примера на Владо също е точен - предимство в движението по принцип имат колите на бърза помощ, пожарната и полицията.

Сигурен съм, че мнозина не са съгласни с това което пиша, но то подлежи поне на дискусия, а не е нещо очевидно и естествено. Нека не бъркаме браншовите или корпоративни интереси с логиката и етиката. Аз не искам предимство за "непрофесионалните" летящи, а отричам това на тандемите и инструкторите.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 7:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 15, 2009 10:30 pm
Мнения: 12
:D


Последна промяна Pesho Petrov на Съб Мар 02, 2013 7:04 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +5 / -5 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 7:55 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Май е време за демокрация (тоест анкета :wink: )


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 8:58 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 8:29 pm
Мнения: 111
Местоположение: Пловдив
Темата на Ники беше за реда на старта, някой добави и този на лифта, сега идва ред на кацалото, на паркинга, на кръчмата и пр.
По никакъв начин не мога да приема разсъжденията на Ники Йотов и на Еленко за някакви привилегии на тандемни пилоти, на инструктори и ученици или на състезатели където и да е! Ако съответните съоръжения са частни, то собственикът или арендаторът могат и трябва да определят правилата и те трябва да са еднозначно пояснени на съотв. места. Специално на лифта в Сопот има правила за ползването му и там не съм видял нищо за някакви привилегировани групи. Когато се провеждат състезания и се налагат промени, те трябва да бъдат своевременно оповестени и да се съблюдават от упълномощени лица, а не някой велик летател да ми обяснява, че трябва да напусна опашката (след като съм си купил билет!), защото имало състезатели, които при това заемат и двете седалки без да се съобразяват с дължината на опашката - казвам това от личен опит.
Еленко, твоите разсъждения за привилегиите са направо смехотворни! Склонен съм да ги приема само, ако добавиш към групата на привилегированите и навършилите 60 години, защото им скърцат коленете напр. И тандемните пилоти и инструкторите са предварително запознати с условията си на работа и трябва да се адаптират към тях. Нито на теб, нито на мен някой ни прави евалла заради професионалните ни ангажименти. Ако не си разчиташ правилно времето, можеш да пропуснеш изгодна сделка, да провалиш важна среща, да закъснееш за работа или да си изпуснеш самолета... Т. нар. професионалисти могат напр. да наемат някого да им пази ред или да им скатава крилата, това ще им се признае за присъщ разход. Уважавам учителите си, но все пак аз съм им платил за обучението си, а не мисля, че моето време е по-малко ценно от тяхното. Това че съм тръгнал през почивните дни да се разведря (обикновено не сам), не означава, че не съм си разчел поне в общи линии времето и че ми е приятно да клепам на опашка вместо да разпускам на старта да речем.
Предимствата за такситата са пълна идиотия! На терминал 2 в София влязох веднъж в остър дебат с две тъпи праволинейни кратуни, които искаха да ни глобят, защото сме влезли с личен автомобил в по-близката до входа лента - няколко дни след операция на жена ми, която се движеше трудно. Ако бяхме с такси - няма проблем. Днес закъснях за час при нотариуса, защото не знаех колко много улици се ремонтират и другата страна ме гледаше накриво, очевидно без да приема извиненията ми.
Правилото може да бъде само едно - first come, first served. Изключенията от него само го утвърждават като такова и се прилагат доброволно с оглед на конкретната ситуация. Ако непременно искаш да изразиш уважението си към някого, просто си разменяте местата - можеш да се разпореждаш само с това, което е твое, а не и с времето на тия след теб напр.

_________________
ЛюбоМ


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 9:13 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 91
Добра идея, Дани, с демокрация винаги се стига до най-добрия отговор.
Само да поясня - обикновено нямам нищо против да пусна преди мен на старта всеки, който бърза и без да е тандемен пилот. Аз си проверявам всичко по два пъти и не бързам. В примера ми ме предредиха не 1 -2, а 20 човека. Въпрос на възпитание е. Ники Йотов не съм го виждал да се предрежда.
Някои тандемни пилоти, обаче са абсолютно безобразни. Предрежнато им е най-малкия проблем. Излитат в условия, в които никой друг (нормален) не лети, застрашават пасажера, да не говорим за някакъв вид лиценз или квалификация. Официалните клубове би трябвло да ги контролорат.
Прекалено много правила по стартовете също не е хубаво. При мен в Германия има адски много правила и ограничения за стартовете (напр. забрана за летене въобще, ако не си член на съответния клуб). Това някак си е против свободния дух на летенето. На Сопот е по-добре.
Според мен, който е пръв, излита пръв. Тандемния комерсиален пилот, когато попита, никой няма да му откаже да го пусне пръв.

_________________
Владислав Борисов
Ozone Alpina 4

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 9:53 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Ако гледате на реда на лифта или старта като избор за деня, то сте прави.
Ако гледате на тях като част от един по-мащабен процес, то може да се замислим.
Повечето от вас са станали парапланеристи след мотивиращ тандемен полет или след съответен подготвителен курс. Да, вие сте заплатили за услугата си и сте в правото си да не се чувствате задължени към този който ви е запалил или дал първи стъпки към летенето. Даването на пари също е удобен повод да пропуснете че някой е полагал усилия за изчистване на старт, построяване на лифт, осигуряване на кацалка, които между другото сте ползвали при тандемния си полет или при обучението си. Сигурно тия дребните благинки са част от цената и вие не сте длъжни да си губите ценното време с подробности.
Само че подобно мислене води до заличаване на много невидими процеси, където някой често дава повече от друг. Получава се стремеж към консумиране и изравняване на момента, което като че ли обезличава етиката и морала.
....
Като соло пилот аз също не мисля че тандемен пилот или инструктор трябва да има предимство на лифта или старта.
Предполагам че реакциите ви са правокирани от конвейрното возене на пасажери или обучение на ученици, които до голяма степен са резултат от нон стоп промоции и от растящата популярност на парапланеризма.
.....
Като тандемен пилот, инструктор и организатор на състезания на Сопот, ще препоръчам на собственика на лифта да въведе приоритетното му използване от тандемните пилоти, инструкторите с ученици и състезателите.
Ще продължавам да мълча за нелицензираните си колеги, въпреки че ми подбиват бизнеса и рискуват увреждане на имиджа на мястото и летенето, защото играта с лицензите може лесно да се изроди в полицейщина и да стане политически инструмент на трети лица.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -5 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов