Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 12:34 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 3:00 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 427
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Хора, спрете се бе

До кога ще гледаме в паничката на другите, а нашата кой ще я пълни?!?!
Тая тема показва защо "Хайде да си помагаме" няма бъдеще като тема у форума

От последните няколко дни единственото креативно мнение, на което попаднах е на Венко, който пусна връзка към разчитане на метеограмите в НОА


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 3:11 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Като тандемен пилот и инструктор винаги съм спазвал правилата които спазвам и като соло пилот. Има си ред има си и правила. Няма хора с предимство защото летят на тандем или защото гонят условия! Също така много лошо впечатление ми е правило даването на зор на начинаещи.
Не отричам че има моменти в които някой хора чакат да стане чудо и в ден с пълно безветрие да чакат 5 метра чело. В тези моменти правилото е - изчакваш времето което отнема за нормално излитане и ако смяташ че ще си по-бърз разпъваш върху този който се тутка.
На старта на Сопот не мисля че може да се говори за пререждане - старт от който излитат 150 крила едновременно не се счита за малък!
Относно Беклемето обаче с чиста съвест разпъвам върху човек който реши да се приготвя на старта ако аз вече съм готов - на малък старт приготвянето става встрани и си чакаш реда на розичка. Евентуално изключение може да се направи за тандемите на които е по-трудно да се приготвят встрани, но по мое наблюдение тандемните пилоти се подготвят в пъти по-бързо от соло пилотите.
Не отричам че се е случвало да предреждам хора на лифта, но само ако те не са имали нищо против, дори и това е било рядкост, обикновенно използвам времето за което се качват другите за почивка.
Най-отявлено пререждам на Скайномад Опън, но го правя с цел да имам време да се приготвя и да подготвя таска защото когато си скорер, таск комитет и се състезаваш, не ти остава особенно време да се приготвиш за полет!
Досега никога не съм виждал някакъв особен проблем с място и ред, друг е въпроса е в дъждовно време във форума мухите стават слонове :)

Ivailo написа:
Да си виждал някой тандемен пилот да издава касови бележки? :lol:


Това е отделна тема, но повярвай, това че не си виждал не означава че не се прави! Нещата са доста по-редовни отколкото повечето хора си мислят!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 3:35 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Към Иваило:
казах ,че в разглеждания конкретен ден,тандемния пилот или инструктoр,независимо дали издават касови бележки или не ,пряко или косвено вкарват поне четири-пет пъти повече пари в местната икономика от неделния пилот.Затова си мисля ,че не е зле да им се усигури някакво предимство,при положение че това няма да коства много на неделния пилот.(разглеждаме случая ''Сопот'' примерно)


Последна промяна kaloian на Чет Ное 01, 2012 6:00 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +1 / -5 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 4:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Не коментирайте Сопот - там има място да разпънат 200 крила едновременно! На Сопот проблеми с предимството няма защото старта е огромен... Естествено ако някой си търси повод за заяждане - винаги може да си го намери дори и хиляда декара пространство да има на разположение.

Спора за предимството е за МАЛКИ СТАРТОВЕ където може да се разпъне само едно крило. Представете си, че сте на старт който представлява просека в гората широка колкото за едно крило (или тандем) и дълга пак колкото за едно крило. На такъв старт трябва ли тандемаджиите да могат да се пререждат "по право" или да не могат?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 6:54 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
DVD написа:
Не коментирайте Сопот - там има място да разпънат 200 крила едновременно! На Сопот проблеми с предимството няма защото старта е огромен...

Това е само когато духа чело. Ако например духа от запад пространството за излитане не е голямо. Точно там като се паркират 10-ина човека полу разпънали и започнат да се чудят дали ще изправи вятърът от юг стартът е затворен . Докъто се чудят вече е обърнало гръб и губят всички и също тези който вежливо си чакат реда. Който бърза не може да застане пред тях защото е пълно с шипки.

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 8:39 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 184
Къде мога да видя списък и снимки на тандемните пилоти, за да ги пускам да ме пререждат?

Има ли някой идея, защо не се е появила вече фирма, която да си наеме десетина тандемни пилоти и да вози, на Сопот например?
Защо цената на тандемните полети в БГ все още е по-висока отколкото в Олудениз например?


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -3 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 9:00 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Ще започна от това,че Тандемният пилот е с предполагаеми по-големи летателни възможности пред свободно летящият и търсещият разтуха на поляната +бира. Ако не е така,то няма логика да е тандемен пилот. Подчертавам ПРЕДПОЛАГАЕМИ понеже се вижда,че не всички са такива. Накои от тях (и мисля,че всички знаем кои са) си заслужават уважението и обикновенно наистина подсказват на свободно летящите как да подходят към летенето в дадения ден! От тази гледна точка аз бих се радвал да дам път на тандемен пилот.
2- Тандемният пилот е на работа. За да изхранва семейството си (или задоволява потребностите си) му се налага да направи няколко полета (3-4-5-6...колкото може,защото зимата е студена и в двора няма нищо за ядене) ,а свободно летящия може да лети,но може и да не лети. Може да чака с часове и пак нищо не го задължава да си изкара крилото от раницата. Никой не е умрял от нелетене,а и в крайна сметка Сопот (в случая говорим за този старт) нито е малък,нито е единствената поляна,подходяща за излитане в района. Като соло пилот често съм ходил на прекрасни стартове за летене, на които няма никой...няма барче,бира,няма лифт, няма социален живот.
Колко от соло пилотите са удостоявани с честта, да са канени за съдии на престижни състезания? А защо не Ви канят? А следователно щом канят някой, то той не е ли авторитет в парапланеризма ? Щом е авторитет, то той не развива ли Парапланеризма? А щом го развива, Вие не сте ли радостни,че тези хора могат да Ви дадат ценни съвети?
3- Личните отношения към конкретния пилот (било то соло или тандемен) -има си и тандемни и соло пилоти, които с кеф можеш да им дадеш предимство, просто, защото са готини! Има и други :)

Извод:
Соло пилот- дошъл съм за удоволствие! Това,че работещите ще ме изпреварят едва ли ще повлияе на летенето ми. Имам цял ден на разположение . Мога да се кача с първия лифт и да изчакам до 12, че и до 17 часа. В крайна сметка-ако имам късмета и уменията вероятно ще се радвам на хубав полет. Ако не...какво от това.
Тандемен пилот- дошъл съм да работя и трябва да съм експедитивен. От това зависи прехраната ми и понататъчното ми развитие в летенето!

...ей, днес обядът на лифтаджиите е започнал по-рано...

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -9 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 9:36 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
Ясен Христов написа:
DVD написа:
Не коментирайте Сопот - там има място да разпънат 200 крила едновременно! На Сопот проблеми с предимството няма защото старта е огромен...

Това е само когато духа чело. Ако например духа от запад пространството за излитане не е голямо. Точно там като се паркират 10-ина човека полу разпънали и започнат да се чудят дали ще изправи вятърът от юг стартът е затворен . Докъто се чудят вече е обърнало гръб и губят всички и също тези който вежливо си чакат реда. Който бърза не може да застане пред тях защото е пълно с шипки.



Да разкажа аз мое неприятно впечатление.По-прозорливите може и да се досетят къде се развива действието и кои са участниците: :wink:
Качвам се,подухва сериозно от изток,много хора чакат,доста излитат,повечето като тапи.Ослушвам се,помагам на трима.Единият след фалстарт излита насукан наобратно,за радост се оправя без удар.Друг го поиздухва и смъква,за малко да попадне в ротора.Решавам,разстилам крилото.Идва тандемаджия:"Може ли?",може разбира се.Чакам.Вятърът усилва,изпуснах дълго затишие....Вятърът захвърля крилото му в моето..."Ще се преместиш ли?"Ок,казвам,местя се....Идва друг тандемаджия-инструктор!Помага на първия.Моля за помощ и аз(но не съм от неговата школа явно),отговорът му е:"Трябва сам да си оправиш крилото".Впоследствие трима му държат неговото....казвам си,сигурно е нормално,пасажерът му е дете...
Не искам никой да поема отговорност и да казва кога и как да излетя,искам само някой да ми държи крилото,докато се закача и го прегледам,точно така,както аз го правех допреди малко!
А наоколо само зяпачи и сеирджий,непознати хора за мен,както и аз за тях....Добре че едно момче,нещо като помагач на тандемите ми помогна,макар и с малко неприязън,долу се опитах да се отчета

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 9:41 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
няколко много грешни постановки:
1. че всички соло пилоти се шляят без работа и не бързат за никъде
2. че всички тандемни пилоти работят
3. че всички тандемни пилоти са по-опитни/добри от соло пилотите


Върнете се в началото
  Профил    +11 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 9:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
DVD написа:
няколко много грешни постановки:
1. че всички соло пилоти се шляят без работа и не бързат за никъде
2. че всички тандемни пилоти работят
3. че всички тандемни пилоти са по-опитни/добри от соло пилотите


Добро допълнение Даниеле, Благодаря! Като се има в предвид твоите поправки (без последната, защото съм отелязал точно това и смятам,че е разбираемо) и моя пост смятам,че се получава мнението ,което в предният си пост не съм дообяснил.

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -3 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Пет Ное 02, 2012 12:32 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Не забравяйте, че лифта се ползва и от други хора. Това са хора дошли да се поразходят в планината. Има хижи като Добрила, Дерменка, Васил Левски и др. до които те правят преходи. Разхождат се до върховете. Малко от тях знаят какво носим в големите раници. Не е ли досадно докато те си чакат на опашката за лифта да ги изпреварят някакви с раници по-големи от техните. Да, те са дошли да се разхождат, а не да изкарват пари, но знаем ли за къде са тръгнали и с каква цел. Не разваляме ли ние с това предреждане техния разчет. Не сме само ние на лифта и не сме единствените които го ползват.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Пет Ное 02, 2012 8:02 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Радвам се на хубавата дискусия която се получи. Отстрани може да изглежда като караница, но това всъщност е преимущество на форума - щом физически го няма опонента и публиката, то си позволяваме повече свобода на словото и по-силно защитаване на своята позиция. Остава само да сме широко скроени и като се видим по стартовете да не си мислим "тоя е от другия лагер, щото еди кога си изказа противно мнение"
....
Любо много добре е защитил своята позиция. Вероятно би се аргументирал добре и в противоположното, ако добре ако бе потръгнал пара бизнеса му с Мишо преди години.
...
Клуб Тангра и старта на Добростан са един красив пример, но те също летят на други стартове, макар и не толкова спокойни и гостоприемни като техния. Пожелавам им Добростан да стане пренаселен като Сопот (ако искат).
....
Когато предреждам туристи на лифта им искам разрешение. Летателните условия за учениците са по-взискателни и те често влизат в положение.
....
Не знам дали Хаваж ще приеме предложението ми за приоритет на лифта на тандемните пилоти, но ще искам да излезе с твърдо правило защото и мен ми е неприятно когато нахални колеги ме предреждат на опашката.
....
Основната работа на тандемните пилоти е съботата и неделята. През седмицата повечето хора работят като и вас и тогава почти няма тандеми.
...
От личен опит знам колко е трудно, когато имаш безидеен полет или неуспешен прелет, а някой до теб има същия безцелен полет, но му плащат за това.
....
Една проверка на положението по света:
http://www.paraglidingforum.com/viewtop ... highlight=
...
Една проверка кой колко струва:
viewtopic.php?f=3&t=6272&start=0

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -5 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Пет Ное 02, 2012 9:52 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Хаваж няма да приеме предложението защото ще рискува да го санкционират от КЗП


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Пет Ное 02, 2012 1:43 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 8:29 pm
Мнения: 111
Местоположение: Пловдив
Ники, когато се касае за ясни правила и принципни положения, трудно ще намериш по-праволинеен човек от мен. Затова и съм "провалил" израстването си в бизнеса и политиката; в частност се отказах от членството си в Лайънс Клуб, от съвместен бизнес с некоректния лаладжия Мишо (оказа се без средно образование, а се опита дори да си мери капата с някои специалисти, двама от които - дтн) или покрай миналогодишната трагедия на Добростан влязох в конфликт с някои колеги от клуб Тангра, макар, че понякога съм зависим от тях. Дори и настоящият спор го доказва - вероятно пак ще опра до теб за съвет или услуга, но темата е важна, надявам се не само за мен.
Когато пререждаш чакащите на опашката (особено с ученици), питаш ли всички заинтересувани или само първите 2-3? Темата ти в международния форум е просто безсмислена - в цивилизацията има правила и те се спазват. Това лято обиколих 5 старта в Астрия, 4 от които с лифт и 2 с лифт в Бавария. В Дорфгастайн при хубаво време тандемите са на конвейр, а в почивните дни се добавят и много хвъркати любители - и помен няма от някакви предимства за "професионалистите" - нито на лифта, нито на основния старт, който е само за 2 крила. Първият път един от тандемаджиите ми обясни местните особености, вкл. резервни кацалки по пътя ми до поляната пред хотела ми в съседното село Бад Хофгастайн.
Що се касае до "хляба" на тукашните тандемаджии в Сопот - слагайте направо една касичка за помощи - всеки път ще пускам в нея по 20 лв, за да им компенсирам част от загубите, само да не се пъхат пред мен на опашката. Ако те създават „продукт“ за или „вкарват в местната икономика“ (интересно как точно?) по 500-600 лв през почивнте дни, аз съм направил през седмицата оборот за 80-100000 лв (с прозрачно счетоводство!) и не се нуждая от допълнителни отрицателни емоции в края й.

_________________
ЛюбоМ


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -2 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Пет Ное 02, 2012 2:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
Изключително интересна дискусия, на места дори и забавна.
Аз никога не съм имал проблеми с реда на старта - било като тандемен, било като соло пилот. Многократно съм помагал на други тандемаджии да излетят преди мен, на мен са ми помагали също, проблема е нулев. Случвало се е някой да ме подразни, като се пльосне отпред и почне да чака условията на годината, но това е било временно раздразнение, което изчезва щом веднъж излетиш.
Тука се коментира въпросът с предимство на старта на Сопот и това дали Хаваж би въвел подобни правила. Ако подобни правила минат официално, тогава и съвсем скоро ще се стигне до положението на Банско въведено от Юлен - рекет и летят само тези, които са си заплатили правото да дишат уникалния въздух в района на съответния лифт. Както се знае от Юлен, които като тумор плъзнаха след Пирин и на Витоша, закона се тълкува само когато и както им изнася. Всички които не снасят в касичката на гранде мафиозо, биват пускани по пързалката. Тук не говорим за лицензи и правила за летене с пасажери, тук става дума за брутален рекет. Това ли искате на Сопот?

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов