Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:47 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 52 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пет Мар 29, 2013 3:09 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Окт 29, 2009 10:00 pm
Мнения: 89
Местоположение: Балчик
svetliowind написа:

Не грешат. Прочети обясненията под картинката! Както стана дума по-горе при градиент на вятъра крилото се "гмурва" за да запази въздушната си скорост. Ако се опиташ да му попречиш има опасност да го сринеш. Тогава ще "кацнеш" доста преди набелязаното място :)

_________________
Веселин Великов


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пет Мар 29, 2013 11:01 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
Моля и някой делтапланерист да изкоментира последния случай http://www.chgpa.org/H3_StudyGuide/grad2a.gif http://www.chgpa.org/H3_StudyGuide/h3.study.guide.html ,все пак е с делта!
Как вижда и си обяснява промените,които ще настъпят?Тази въздушна скорост,която съветват да се добави,с каква цел е и как се добавя,с по-високо и стръмно начало на глисадата ли?
Благодаря предварително!

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пет Мар 29, 2013 11:36 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 03, 2011 9:16 pm
Мнения: 36
Местоположение: София
Име: Георги Гълъбов
Това което са описали е, че планера ще "потъне" рязко при силен градиент поради загубата на въздушна скорост. Неопитен пилот може да се уплаши от повишената вертикална скорост и да бутне напред рамката, като така до-срива и без това почти сринатия планер. Понеже той на първо място е "потънал" за да си набере обратно въздушната скорост.
Та въздушната скорост се добавя за да няма почти сривни скорости точно преди кацане. Делтите обикновено кацаме с придърпана рамка (за скорост(енергия))... та пилота си преценява глисадата при това положение.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Съб Мар 30, 2013 7:14 am 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
Тази преценка предполагам става предварително,иначе следва ли недолитане?

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Съб Мар 30, 2013 9:26 am 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 129
Местоположение: Karlovo
Делтата на картинката е от зората ( 73-79г.) , еденично- мембранен профил , който при загуба на скорост изпада във флатер и на такава висчина пада до земята ( за това му се обръща такова внимание). При съвременните е вече различно. Методиката за кацане е , като при планер ( глисада от височина 10-15м. и права 200-300м. , със скорост по-голяма от благоприятна) . Да се говори за градиент ; срез на вятъра при скорост под 10м/с е в сферата на теорията ( + това е само една от причините ) . На пример на Сопот "окачванията" по дърветата се дължи основно на турбуленцият от изключително разнообразния терен и подценяванието й , а не на някакви светкавично бързо променящи се условия .


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Съб Мар 30, 2013 10:09 am 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
Мерси за грамотните отговори!Сега съвсем разбирам защо Jokicha може да си позволи отговор B-6(с делта),дори и да има стръмен градиент(срез) и осезаеми загуби.Предвиждайки това с увеличена скорост,той може да ги компенсира и да долети и надлети и да подобри траекторията си.Примера за Сопот не дадох аз,моите скромни наблюдения(както и на друг колега)са от открито ветровито поле(летище),без препятствия,в ден без термики.Съгласете се парапланерът е доста по-бавен ЛА,особено като е стар и нисък клас и няма откъде да добави допълнително скорост,на ниско нали не се ползва спиид.Единственото е заходът да се почне по-отвисоко,предвиждайки евентуално по-стръмния и кратък път.

Тези картинки,заради които се почна дискусията и те изглежа са от време оно,когато и парапланерите са били съвсем други,така че не се знае,знае ли се.

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Градиент на вятъра
МнениеПубликувано на: Пон Май 13, 2013 11:43 am 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
http://www.youtube.com/watch?v=e3uTaawU ... e=youtu.be
Като ми останаха 10-ина метра хубаво ме спусна,а почти не се движех напред.

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 52 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов