По-подробна информация:
- сбруята Ava Sport Eiger се скъсва по време на полет на 09.06.2013,
- закупена е от Цветан Цолов - Пастора - verticaldemention.com преди около 1,5-2 години
- летяна е около 20 пъти, няма кацания по гъз, няма повреди.
- По време на скъсването летях с мини крило Little Cloud, Spiruline XL EN:B едно двойка
- към сбруята имше закачен Ava Sport Air bag който става на раничка
Ситуацията:
Реших да кацам защото всичко зад Витоша беше черно и щеше да вали дъжд. Излезнах с около 500-600м над кацалката на царско село. Направих един wingover, след това 1 витка 360/спирала, и на излизане разложих енергията със голям wingover с истинско минаване над крилото - тогава сбруята се скъса. Изпаднах на една страна, додадох неволно още повече тежест и се затегнах в спирала. Изплашх се много, че ще изпадна от сбруята и се хванах здраво за коланите на крилото, помислих си за запасен но си казах, че може да стане още по-зле ако се доскса от отварянето на запасния. В следващия момент си казах, че задължително трябва да излезна от спиралта, пуснах коланите на крилото и по някакъв начин излезнах, след това контрирайки завиването, което се получаваше от тежеста която давам на една страна си кацнах нормално.
В последствие видях, че доста трудно бих изпаднал от сбруята, защото има колани който ще ме задържат - да ама повреме на спиралата не го знаех това и бях доста изплашен.
Натоварване в спирала:
При спеед и мини крилата натоварването (g-force силата) е зачитално по-малко в сравнение с един нормален парапланер, причината е в късите върви между пилота и крилото и парашутния профил на самите крила. Имам операция на гърба на Л4 до С1 дискова хедния преди 5 месеца и не бих си позволил маневра с голямо натоварване.
Една седмица преди скъсването,
но със bobcat 13m имах друг инцидент - най-якия колапс който съм имал със спеед крило. Обикновенно колапсите на спеед крилата излизат още преди да си го видял за части от секундата, но този не излезе почти 2-3 сек и щях да се ударя в земята -
http://youtu.be/FkjQeTa01hUКонструктивни проблеми в модела Eiger:
Според мен има проблем в конструкцията на тази сбруя, който е довел до скъсването. На снимките се вижда добре разликата в Bobcat и Eiger сбруйте
Ava Sport отговориха, че тази сбруя не е предназначена за акро и ще ми я зашият, не не смятат, че има проблем със сбруята.
Пастора ми каза, че е кацано по гъз или сбруята е имала някаде някакъв проблем за да се скъса така.
Изводи:
От разговорите ми със Ава спорт и Пастора разбрах, че аз съм виновен за случката! Аваспорт не желаят да направят оглед на сбруята, искат да я закърпят и да си ми я върнат.
При скъсването извадих късмет, че това се случи със Spirulin-a и имах височина 500-600м Ако бях с 13-ката или 11ката, кадето полета обикновено е близо до земята, не се знае дали при такова изпадане може да се спре завъртането и да се поддържа прав полет.
Щях да се размажа със спирала в земята, заради тази сбруя и дори никой нямаше да разбере защо се е случило това.