Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Дек 15, 2017 5:42 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: развитие на технологиите и отражението им в/у безопасността
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 26, 2013 9:41 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 269
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
пу първи:)
ха сега да питам - кое според вас е по-безопасно - "старите" крила - без пластмаси и твърди поддържащи елементи в тях или новите точилки дето трябва да внимава човек как ги сгъва, че да не строши нещо там...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 27, 2013 9:06 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 842
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
И двата вида стават за летене :D


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 28, 2013 10:19 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 269
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
И на баба ми чадъра става за летене. Всичко става за летене. При подходящите условия и тухлите могат да летят :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 28, 2013 8:03 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 842
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Какво да ти кажа, на мен ми се нравят старите меки крила, защото са лесни за боравене, можеш да го натъпчеш с крак в торбата и да не го мислиш.
Новите искат специални грижи и внимание,макар че пак всичко е до свикване и навици.Аз толкова бързо съм свикнал да го сгъвам, че ако си засека времето, няма да има разлика между двете сигурно.
От друга страна новите крила с лати, имат много плюсове. По леки са , от там по лесно стартират, което си е голям плюс.
Другия голям плюс са характеристиките - по добър глайд, по добри скорости.
И не на последно място е идръжливоста им срещу колапси и тъкове
Като цяло, крилата с латите, са по издръжливи на колапси и тъкове, но направят ли ги, са много динамични , и създават по вече нерви.
Аз лично ако летя в кораво турболентни условия, бих предпочел да съм с меко крило :)
Но като цяло и с двата вида крила може човек да се пребие или да попадне на коварна ситуация.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 29, 2013 12:36 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 269
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Аз не съм летял крила с лати. Само съм чел за тях. Че в колапс - колапсиралата страна остава с напълнен профил и поради това крилото се държи съвсем различно от меко колапсирало крило, че трябва съвсем различна техника за оправяне - не с контриране... Личното ми мнение също клони повече към меките крила, но моят опит с различни крила е твърде малък. Пък тенденцията за момента май е към по-малко върви и повече лати. Та рано или късно може да се наложи - щем не щем да се учим да летим на модерните крила...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 29, 2013 5:10 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 12:39 pm
Мнения: 170
Местоположение: Варна
Име: Адриан Атанасов
Тъй като сезона е към края си (тежко ми е да кажа - "свърши") е време за изводи :)
Относно стила на летене с "твърдите" крила, а и с по-старите:

http://youtu.be/_YVbdaLc1jk

Откакто изгледах лекцията (около Нова Година и още 4-5 пъти след това) реших през този сезон да променя някои действия в начина си на летене и да си направя изводи. В общ план оставям повече свобода на крилото си (EN-C с твърди елементи).
При леки турболенции компенсирам с прехвърляне на тежестта и много рядко с "C" линия и запазвам посоката си. Също така оптимизирам ъгъла на атака и скоростта си чрез СПИЙД системата. (Ползвам спийд с-ма в 50-70% от времето във въздуха за разлика от 20% предишните сезони).

При силна турболенция - колапсиране, рязка смяна на посоката и ъгъла на атака следвам крилото в гмуркането му с минимално ползване на управление или дори без. Никога не се опитвам да запазя посоката си на движение (при големи колапси) ОСВЕН при ниска височина и наличие на "препятствия".

Като изводи си правя следните неща:
Много по-рядко изпадам в ситуация на последователни колапси в следствие на загуба на скорост и налягане, причинени от контриране - в нестабилна атмосфера. Благодарение на това нормалния полет се възстановява значително по-бързо, с по-малка загуба на височина и без борба с крилото.
Активното ползване на спийд с-мата ми помогна много да усещам полета. В началото много често реагирах ТОЧНО в грешния момент на спийда. Малко по-малко грешките започнаха да намаляват и качеството на полета се увеличи много приятно! :D Имах възможност на няколко пъти да го видя с очите си - когато летяхме в група на прелет или на състезание. В едни и същи условия много често излизах с по-голяма височина след глайд, заедно с крила от същия и дори по-висок клас. (Понякога е въпрос на почуквания от балончета, но те също могат да се обират по-добре с ползването на спийда!)

Може да съм избягал от темата, но така или иначе ми се въртяха в главата, та реших че ако си ги напиша ще ми се затвърдят нещата.
Ако някой знае, че изводите ми са грешни, ще се радвам да ги обсъдим и да науча още нещо! :idea:

_________________
Ozone Mantra M6 - Бяло-зелено-черно


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 12:18 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 980
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Адриане - Алилуя!

Изобщо не мисля че са ти греши изводите - напротив. Упражнявай ги защото ефектите на Омегата се усещата още по-ясно ;)

Като цяло аз имам следните няколко наблюдения върху масата пилоти:

70 % от пилотите не оптимизират полета си изобщо - това включва оптимизиране в термика и/или глайд.
Само чрез оптимизация на глайда посредством спиид система човек може не само да избегне 90% от колапсите, но и да лети в пъти по-ефективно.
Тази година изпробвах няколко състезателни тактики които ми костваха добро класиране на едно състезание поради факта че действаха, но ме правеха податлив на грешки, но ме и научиха на много относно ефективността на летене. На последното си състезание за година усещах как има дни в които използвах управленията само за да въртя термика и почти нищо друго. С правилна оптимизация вървях пред крила които са статистически пъти по-добри от моето.
Подобно е положението и при оптимизациите в термика, почти без значение дали си претоварен или лек с правилната оптимизация можеш да компенсираш много (не всичко, но много!)
Лично за мен идеалният пример за оптимизиране на качвания и линии за тази година е Ники Велев - мисля че първият човек който е подобрявал национален рекорд като не е имал критичен момент за целият полет и практически само с няколко слизания малко под 2000 м. Вярно че и условията бяха дори ама що за куче трябва да си да не се отлепиш от базата :)

80% от пилотите не летят крилата си на пълният им потенциал защото са се надскочили в желанието си за развитие.
Пилота и крилото са като 2 зъбчати колела - ако зъбците не съвпадат ефективността намалява. Разликите в големите прелети не идват от това дали крилото ти е високо 1-2, 2, 2-3 или двулайнер, разликите идват от правилните оптимизации, ефективността и комфорта с който се лети едно крило.
Това се усеща много добре на състезания. Там хората които не летят крилата си на 100% никога не могат да достигнат добро класиране, с колкото и добри крила да са.
Ако изпитваш страх летейки на едно крило и не използваш пълният му потенциал, то тогава вероятно летиш по-зле отколкото би летял на по-нисък клас крило, но на 100%
За пример пак ще си позволя да дам пилот който за мен е показателен че крилото не прави прелета - Жиро. Не помня колко му беше рекорда с Голден-а но със сигурност беше около 150 (а може би 200 ?). Когато направите 150 с 1-2-ка вече е време да минете на по-горен клас. Между другото очаквам Жиро да започне да бие националните рекорди през месец като мине на 2-3 :)

На Шуменското състезание за пореден път се убедих че 90% от пилотите в България летят на принципа на "българският фойерверк" - всички заедно в една термика и след това от базата във всички посоки на света! Една част от тези пилоти летят и на принципа на "тариката" - пусни балъка да търси термиката. Въпреки че втората тактика се практикува масово (включително и от мен) особено на състезания, много хора не са свикнали да преценяват лимитите на крилата си и много често всъщност кацат заради подобни тактики. Летенето в група е второто най-ефективно нещо което може драстично да подобри не само дължината, но и качеството и комфорта на полетите. За съжаление типично за нашият манталитет е винаги да мислим че или ние сме най-прави или този пред нас е голям спец и трябва да го следваме неотлъчно, но не и да се опитваме да му помагаме - и в двата случая прелетите обикновено завършват бързо и/или неочаквано.
Най-красивият пример за групово летене тази година беше световното - там просто почти нямаше индивидуалисти, който се опитваше да бъде такъв беше на 4-5 страница в резултатите.
Искрено се надявам да се организира едно изцяло отборно състезание за България - без индивидуално класиране - мисля че ще бъде супер полезно и интересно.

Като цяло доста се отклоних от темата но мислите ми са свързани - безопасността се определя повече от това дали пилота съответства на крилото и дали го пилотира активно или просто разчита на пасивната сигурност.
Като цяло мисля че не останаха крила с маиларени платки. По мои наблюдения от по-голямо значение за деформацията на крилото е това какъв процент от хордата заемат твърдите елементи. Ако латите заемат само атакуващият ръб и просто заместват старите дакронови платки, разлика в поведението няма.
Ако обаче латите имат за цел да придадат твърдост на профила поради намален брой линии тогава се появяват ефектите на генериране на произволни сили поради неправилни деформации след колапси и тъкове който правят възстановяванията просто малко по-технични.
Друго голямо значение оказва цялостното олекотяване на крилата което също повишава цялостната стабилност поради понижената инертност. За съжаление обаче живота в нашата мила държава кара всички ни да мечтаем за крила от "стар'то мат'рял" които да летим по 10 години.

Факт е че прогреса през последните години ни донесе нови въведения (лати, shark nose, олекотени материали) който направиха крилата по-стабилни , с по-добри летателни характеристики, но и коренно промениха схващанията за управление, превенция и справяне със сложни ситуации.
Факт е и че днешните 1-чки бият по параметри крила с които преди 10-15 години се поставяха рекорди.
Едно обаче е сигурно, срещу прогреса е трудно да се върви, затова по добре е да се нагаждаме :)

Пак стана дълго, но явно ме е прехапало на писане.

Поздрави на всички и използвайте последните топли дни за да се нагаждате!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -1 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 9:36 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 269
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Какво значи оптимизиране на полет в термика и/или глайд? И как чрез спийд с-ма се избягват 90% от колапсите? И това за всички технологии парапланери ли важи (с/без лати)?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 10:18 am 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 143
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
"Когато направите 150 с 1-2-ка вече е време да минете на по-горен клас."

Това предполагам важи само за летене в равнината?Там като духа силно,нямаш избор,и да не искаш-пускаш :lol:,и ако има условия и можеш да ги използваш,ще стигнеш далеч с каквото и да е крило?В планините с тези силни изтичания,долинни ветрове,големи сини дупки около тях,километрите не са толкова лесни и безопасни.Няма ли да е по-лесно свързването на отделните качвания,летенето в слаби условия,пробиването срещу вятъра,ако си с по-висок клас крило.С предишното си се чувствах несигурен и като пленник,натискам спийда-летя повече надолу,отколкото напред.

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 1:31 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 16, 2006 5:33 pm
Мнения: 45
Местоположение: Варна
Господин Viper_Weasel,
С риск да приемете поста ми като заяждане (считай че е такова :D ), моля да поясните следните няколко неща:

Цитат:
Само чрез оптимизация на глайда посредством спиид система човек може не само да избегне 90% от колапсите, но и да лети в пъти по-ефективно.
- Защо?

Цитат:
Тази година изпробвах няколко състезателни тактики които ми костваха добро класиране на едно състезание поради факта че действаха, но ме правеха податлив на грешки, но ме и научиха на много относно ефективността на летене. На последното си състезание за година усещах как има дни в които използвах управленията само за да въртя термика и почти нищо друго. С правилна оптимизация вървях пред крила които са статистически пъти по-добри от моето.
- какви тактики, какви гршки?


Задавам въпросите с цел форума да не само поредното бла-бла бла колко съм добър, бла-бла-бла колко летях, и прочие. Искате да спрем синдрома на "българският фойерверк" ?! Добре. Но замислете се как?
Искате да не бъдем балканско стадо което всяка овца бяга за себе си :).

Пишете хора (най вече хората който имат опит и могат да помогнат на по неопитните) но го напишете така, че да има полза.

Кога ще идваш да пием бира?

_________________
:)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 2:58 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 980
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Господин Гарфилд :)

Отговарям веднага - бира не пия :).

Майтапа на страна.

Всъщност описах нещата общо защото визирах филмчето на Ръс Огден където всичко е обяснено повече от идеално.

Но с удоволствие ще поясня.

Оптимизацията чрез спиид система дава много по-пряк контрол върху ъгъла на атака без деформиране на профила за разлика от контриранията със задни колани. И въпреки че контриранията в някой случай са неизбежни, с правилният баланс на скорости могат да се намалят. Упражненията за контрол по тангаж (pitch) чрез спиид система могат да подобрят стабилността многократно, но първо трябва да си изработим точен инстинкт за работа с краката - в противен случай ако натиснеш когато трябва да отпускаш ... го ядеш голям :). В случая с избягването на колапси и оптимизирането говоря изцяло за летене на спиид - защото само по този начин можем да контролираме ъгъла на атака и в двете посоки - увеличаване и намаляване. Работата със спиид системата изключва примерно колапсите породени от FRAF ефекта (незнам какъв е превода на български).
Лично аз много дълго време използвах спийда в две положеня - включен и изключен, едва през последните 2 години разбрах че особенно при състезателно летене работата със спиида е повече отколкото тази с ръцете.
Освен всичко друго активната работа със спиида по време на глайд спомага за изключванет на осцилиращите клатения при преминаване през турболенция - в следствие усреднената стойнст на глайда се повишава. При работа със задните колани осцилациите също могат да се намалят значително, но имаме пречупване на профила - дори и минимално, дори и при двулайнерите - а това според мен леко влошава ефективността.
В крайна сметка истината е в баланса между двете тхники.

Относно вторият въпрос - тактиките не бяха специални просто тази година реших да изпробвам повече атакуващи позиции на нашето състезание на Сопот. В резултат на това на 3 от тасковете бях винаги отпред в първата група, но осъзнах че тогава малките грешки се плащат сурово поради факта че когато го закъсаш е трудно да минеш в защита и да пуснеш хора пред теб (защото обикновено вече си сам и на ниско). Съответно резултата ми беше грозни удавяния. За сметка на това в последният таск най-после открих баланса и успях да финиширам само аз :). Накратко експериментирах със скоростта.

Контрола на крилата със задни колани или със спиид система важи за всички крила без значение - стари, нови, лати без лати и тн. Разликата е че при 4 линейните системи контрола не е с D линия а с B или C.

Относно избора на крила в зависимост от терена - планина-равнина пак всичко опира до комфорта. Спомням си Камен който ме гонеше с Алфата си докато аз играех танго с компетишъна преди години.

Та накратко това е. Като цяло не се имам за добър пилот (Карен всъщност е най-добрия :P ), и може да греша за някой неща, но просто споделям личният си опит.

Преди години Орлин беше направил семинар за всички аспекти на летенето, и беше радостен да отговаря на всички въпроси, интересното беше че хората не можеха да ги формулират.

Не очаквайте вълшебна рецепта или отговор за това как да подобрите драстично летенето си. Задобряването става първо с много летене (колкото повече - толкова повече) и със събиране и отсяване на информация за всичко (метеорология, аеродинамика и тн.). Всъщност ето ви вълшебната рецепта.

И все пак не забравяйте че летим за удоволствие, дори да направите световен рекорд, някой след вас ще го бие!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 5:56 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 320
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Viper_Weasel написа:
Контрола на крилата със задни колани или със спиид система важи за всички крила без значение - стари, нови, лати без лати и тн. Разликата е че при 4 линейните системи контрола не е с D линия а с B или C.

Според същия Ръсел Огден на спиид система при 4-лайнер се ползва C-колана на крилата при които C и D се разделят на последната каскада. За чисти 4-лайнери препоръчва да се хване C и D колан едновременно. Има още по темата в XCMag#143.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 7:43 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 842
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Мен тези контрирания с коланите, нещо не ми влизат в работа. Пробвал съм много пъти но в крайна сметка работя 98% с управленията и 2% с колани . А това с натискането на спийд системата, ами обикновенно като излизам от термиката и влизам в низходящото е толкова турболентно че изобщо не мога да си помисля за натискане на спийд, а съм натиснал, а съм получил серия от колапси :D Много рядко ми дава да натискам яко спийда.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 11:37 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 385
Местоположение: Sofia
По отношение на спид системата, да не забравяме, че тази лекция е адресирана към състезатели, които летят предимно на наточени двулайнери и през цялото време на спид. Тоя чичо им обяснява как да избегнат коласите докато са на спид, а те летят само така за да са първи. За класическото туристическо летене по вятъра ще избегнете повече колапси просто като не натискате спида въобще. То и за това е казано, че на ниско спида на се натиска.
По отношение на новите технологии по принцип това, което диктува правилата е какво търсят пилотите и какви маркетингови възможности има. Ако си представим, едно махало - в едната мъртва точка имаме безопасност, в другата ефктивност(да лети най-много)
, то махалото трябва да седи по средата. Дълго време то е било в поска безопасност. После някой се е сетил, че безопасността на крилата вече се взема от потребителите за даденост (още повече, че масовия пилот трудно може да сравни две крила по отношение на безопасност - трябва да ги разцепи от колапси, сривове и т.н.). В момента махалото е в другата посока - перформанс - нещо което е доста по-очевидно за всеки един пилот. Новаторите в това отношение изрекламираха 1-2-ка, която летяла кат 2-3-ка уж. Друг е въпроса, че май беше 1-2 ка ама само на артия. Пропагандата ни бомбандира с инфо как 1-2 някъв напраил 250 км FAI триъгълни?!? Дрън. Дрън...той да не е луд да си земе 1-2-ка да гони рекордни FAi триъгълници. Резултата е, че от това страда безопасността - независимо от марката. по-принцип безопасността на едно крило е доста конкретно нещо. Тя пази пилота в една конкретна ситуация - колапс близо до терена - след излитане и при кацане най-често, когато няма време за запасен. За безопасност може да говорите, когато изядете някой як колапс в такава ситуация и се оправите с крилото. Ако не сте имали такава ситуация е малко нахално да говорите, колко ви е безопасно крилото и какъв спец сте и как се оправяте и да се чудите що някой се е шибнал в терена и се с потрошил. По принцип човек може да лети много дълго време без да има такова неща - даже може да си изкара и цялата кариера така (особено ако е разумен и лети по рядко) - просто всичко е въпрос на късмет, а и тази ситуация е рядка. Въпроса е,че ако дойде по-добре крилото да е на ваша страна. Това е момента, който масово пилотите прескачат при покупка - защото не им се е случвал, пък и в крайна сметка с малко повече позитивно мислене и аури, чакри, вълни никога няма да им се случи...
Като, цяло крилата с по-кофти сега независимо от технологията. Осбено фирмите, които обясняват как крилата са им най летящите, се оказва че са и най-голям боклук като безопаснот. Просто пилотите не го разбират това, а и да се пребият веднага ще им припишат някаква мистична пилотска грешка, то нали крилото е сартифицирано, ходи обяснявай,че е боклук.

П.С.
Бончо, Бончо много си зле бе човек, особено като гледам леонардото - жал ми става. АМи ти ако натискаше и спида и оптимизираш оптимизма си сега щеше да си на луната.


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -1 
 
 Заглавие: Re: развитие на технологиите и отражението им в/у безопаснос
МнениеПубликувано на: Вто Окт 01, 2013 8:16 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1704
Име: Даниел Димов
Новите крила (с латите) са по-безопасни.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 49 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов